Minkä värisinä "näette" viikonpäivät
Jos tiedätte mitä tarkoitan :D
maanantain näen jotenkin haaleanvalkoisena, tiistai pirteän keltainen, keskiviikko vihree, torstai oranssi, perjantai tummanvihree, lauantai lauantai-pussin värinen ja näköinen (;D) ja sunnuntai punainen.
Kommentit (99)
PpK minulla selkeytynyt värit
Ma sinharnaa urkukuvio oikesti jotenkin rajaton niin kun muutkin päivät ei selkeä kuviota
Ti päin vastoin kun ma vähän voimakaampi sinisyys .urkumainen
Ke täysin ruskea
To täysin keltanen
Pe valkoinen peesi kerma
La musta niin kun veden pinta kiiltäää hopea vaikea sanoa
Sun valkoinenen harmaan valkoinen
Tunnen jotku värit vatsassa esm sinivioletti vihreä syvä punainen rubini
Ma punainen
Ti keltainen
Ke sininen
To vihreä
Pe violetti
La ruskea
Su musta
Alkuviikon värit jotenkin 'selkemmät' mitä pe/la, su varma musta.
En näe väreinä vaan laatikoina jonossa :D Vklopun laatikot on kaksistaan omassa jonossa/ryhmässä 😂😂
Ma=vaaleankeltainen/läpinäkyvä
Ti=oranssi
Ke=sinivihreä
To=beige/vaaleankeltainen
Pe=keltaisenoranssi
La=sininen
Su=punainen
Hämmentävää että me jotka näemme asiat väreinä näemme ne suunnilleen samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
En "näe" mitään värejä päivissä, en osaa edes kuvitella moista. Harmittaa oikein. ihan outo ilmiö mulle.
Samaa mietin
Vierailija kirjoitti:
Ma punainen
Ti keltainen
Ke sininen
To vihreä
Pe violetti
La ruskea
Su musta
Alkuviikon värit jotenkin 'selkemmät' mitä pe/la, su varma musta.
Mullakin perjantai on violetti. Tiistai keltainen. Muut päivät ei niin selkeitä. Keskiviikko oranssi kai.
Harmaina ja mustina tähän aikaan vuodesta.
Ma: Keltainen
Ti: Sininen
Ke: Tumman vihreä
To: Valkonen
Pe: Vaalean vihreä
La: Punainen
Su: Harmaa
Maanantai = keltainen, tiistai = vaaleansininen, keskiviikko = tummanvihreä, torstai = oranssi, perjantai = tummansininen, lauantai = ruskea, sunnuntai = punainen... Olen aina nähnyt viikonpäivät saman värisinä. Jotenkin kummallista, mistä lie peräisin.
Ma valkoinen
ti keltainen
ke punainen
to ruskea
pe sininen
la oranssi
su musta
Upean harmaata on koko viikko. Olen värisokea.
Maanantaista perjantaihin sysimusta, viikonloppu vihreä mutta sunnuntai-iltana mustenee taas.
Maanantai sellainen beessinharmaa
Tiistai oranssihko
Keskiviikko on hailakansininen
Torstai ruskea
Perjantai viininpunainen
Lauantai on vaaleansininen, turkoosi ja kirkas väri
Sunnuntai on vaalean kirkas sitruunankeltainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe värejä, mutta monien muiden tapaan sekä viikko että vuosi ovat ympyröitä. Tai oikeastaan rinkeleitä, viikko pyörii myötäpäivään ja vuosi vastapäivään. Viikossa lauantai ja sunnuntai ovat isompia kuin muut, vuodessa ne kuukaudet, joissa on paljon merkittäviä asioita, ovat pidempiä kuin muut. Vuosirinkula on sijoittunut joko lapsuudenkodin tai nykyisen asunnon ympärille. Uusi vuosi on pohjoisessa, koulun aloitus lapsuudenkodin marjapensaiden paikkeilla, kesä etelässä takapihalla. Tärkeät tapahtumat on merkitty niihin liittyvillä muistikuvilla.
Minusta taas viikko on selvästi lineaarinen
ma ti ke to pe la su väreineen,
mutta vuosi on sitten soikea jossa talvipäivänseisaus ylhäällä, kesä alhaalla ja syys ja kesätasaukset sivuilla.
Mulla ei oo tällaista. Ei värejä viikonpäivillä tai millään asioilla. Mulla on muutenkin afantasia eli ei hirveästi tuotu pään sisällä ns kuvia vaan pelkkää puhetta ja tekstiä. Mulla on myös äärimmäisen harvoin korvamatoja, enkä silloinkaan tavallaan kuule biisejä niinkuin jotkut . Olen mieleltäni vaan semmosta ykköstä ja nollaa 😅
Vierailija kirjoitti:
En näe väreinä vaan laatikoina jonossa :D Vklopun laatikot on kaksistaan omassa jonossa/ryhmässä 😂😂
Tästä tajusin et viikko on mulla lyhyt jana, ja vuosi on ympyrä ja vuosisata ja vuosituhannet taas on vaan yhtä pitkää janaa. Mut ei visuaalisia tai korkeintaan valkoinen mustin reunuksin tai sellainen hahmoton jana ja hahmoton ympyrä, mut tiedän et ne on sellaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tajusin et viikko on mulla lyhyt jana, ja vuosi on ympyrä ja vuosisata ja vuosituhannet taas on vaan yhtä pitkää janaa. Mut ei visuaalisia tai korkeintaan valkoinen mustin reunuksin tai sellainen hahmoton jana ja hahmoton ympyrä, mut tiedän et ne on sellaisia
Vuosi on kans mulla ympyrä! Ja siinä sentään on jotain epämääräisiä värejäkin vuodenaikojen mukaan.
Ma punainen
Ti valkoinen
Ke ruskea
To siinä on vaaleaa, ehkä vaaleankeltainen/v.punertava
Pe vihreä
La keltainen
Su tummansininen
Ma vaaleanpunainen
Ti punainen
Ke keltainen
To punainen
Pe vihreä