Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä värisinä "näette" viikonpäivät

Vierailija
17.01.2015 |

Jos tiedätte mitä tarkoitan :D
maanantain näen jotenkin haaleanvalkoisena, tiistai pirteän keltainen, keskiviikko vihree, torstai oranssi, perjantai tummanvihree, lauantai lauantai-pussin värinen ja näköinen (;D) ja sunnuntai punainen.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen, keltainen, vihreä, violetti, vaaleansininen, tumman sininen, sininen. Ma-su, nopeasti mietittynä :D

Vierailija
22/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma pastellinen nudebeige
Ti rusehtava burgundy
Ke laivastonsininen
To royal blue
Pe konjakkinen
La suklainen
Su korallinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai tummansininen, tiistai vaaleanvihreä, keskiviikko punainen, torstai ruskea, perjantai oranssi, lauantai turkoosi ja sunnuntai vaaleanvioletti. Viikonpäivät jakaantuvat myös feminiineihin (ke,pe,su) ja maskuliineihin (ma,ti,to,la)

Vierailija
24/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:52"]

No mun mieleni on terve, enkä näe turhia värejä. Kannattaisko teidän käydä jossain ammattilaisella juttelemassa?

[/quote]

Niimpä. Aikamonta sekopäätä tällä palstalla. Ei se tosin mikään yllätys ole.

Vierailija
25/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:45"]

En "näe" mitään värejä päivissä, en osaa edes kuvitella moista. Harmittaa oikein. ihan outo ilmiö mulle.

[/quote]

Siis mulla ihan sama juttu, en näe yhtään mitään.. En edes oikein käsitä mitä tämä edes tarkoittaa. Siis missä tilanteessa näitä värejä ja janoja näkee? Siis silloin kun ajattelee jotain päivää? Vai pitääkö ajattelemalla ajatella vaikka vuoden kulkua niin näkee värit ja janan/ympyrän minkä lie? Onko jotenkin poikkeava, jos näitä ei näe?

Vierailija
26/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA: Vaaleansininen
TI: Keltainen
KE: Violetti
TO: Tummansininen
PE: Vihreä
LA: Oranssi
SU: Valkea

Vierailija
27/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:52"]

No mun mieleni on terve, enkä näe turhia värejä. Kannattaisko teidän käydä jossain ammattilaisella juttelemassa?

[/quote]

[/quote] Mä aattelin et miten värittäisin tietyt päivät jos tekisin vaikka lapsille kalenteria, en mäkään nää värejä. T. 59

Vierailija
28/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai keskisininen, tiistai keltainen, keskiviikko lehtivihreä, torstai pehmeä oranssi tai roosanpunainen, perjantai tummansininen, lauantai vaaleanpunainen, sunnuntai taitettu tummanpunainen.

Tämähän on selvä juttu, jos vain on ollakseen.

Vierailija
29/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ei se sairaaksi tee jos näkee, jokuhan voi nähdä musiikinkin väreinä. Ei tää ole mikään hullujen juttu.

Vierailija
30/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma harmaa 

Ti keltainen

Ke ruskea

To oranssi

Muita päiviä en osaa kuvailla, jännä juttu. Sunnuntai on selkeästi musta. Liittyy kai jotenkin Raamattuun ja uskontoon? Olen uskovaisesta perheestä lähtöisin. Hyvä aloitus ap! Mielenkiintoinen...

Vierailija
31/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

Niimpä :D. Fiksut kommentoi...

Vierailija
32/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, monella oli tiistai keltainen:).

Vierailija
33/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki päivät keltaisia.

Vierailija
34/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:06"]Minulla kaikki päivät keltaisia.
[/quote]

Mulla myös aika lähelle, näen viikon vaalean oranssina janana jossa päivät on palkkeja.

Olen ihmetellyt että miksi näen ne siten, kiva kuulla että muutkin :)

Vierailija
35/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:38"]

Jos tiedätte mitä tarkoitan :D maanantain näen jotenkin haaleanvalkoisena, tiistai pirteän keltainen, keskiviikko vihree, torstai oranssi, perjantai tummanvihree, lauantai lauantai-pussin värinen ja näköinen (;D) ja sunnuntai punainen.

[/quote]

Tiedän, koska olen synesteetikko.

Maanantai punainen, tiistai sininen, keskiviikko keltainen, torstai ruskea, perjantai (taas) sininen, lauantai keltainen ja sunnuntai valkoinen.

Kaikilla kirjaimillakin on värinsä, samoin nuoteilla, numeroilla ja nimillä, paikannimillä, vuosilla, kuukausilla jne. 

Uskon synestesiani johtuvan siitä, että minulla on aina ollut erittäin heikko näkö. Aistiyliherkkyys siis kompensoi näköaistin puutteellisuutta.

Vierailija
36/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:38"]

Jos tiedätte mitä tarkoitan :D maanantain näen jotenkin haaleanvalkoisena, tiistai pirteän keltainen, keskiviikko vihree, torstai oranssi, perjantai tummanvihree, lauantai lauantai-pussin värinen ja näköinen (;D) ja sunnuntai punainen.

[/quote]

Taidat olla synesteetikko.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Synestesia

Vierailija
37/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe päiviä, mutta tietyt soinnut näen O_o :D

Cm = vihreä, Dm = keltainen, Em = harmaa, F#m = punainen, Gm = musta, Am = sininen, Hm = tummanharmaa, Fmaj7 = oranssi. Hdim:in näen värien "sekasotkuna".

Vierailija
38/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantailla ei ole selvää väriä, jotain haaleeta harmahtavaa tai sitten vaaleanpunainen,  tiistai on vaalean sininen, keskiviikko oranssi, torstai tummansininen, perjantai keltainen, lauantai punainen ja sunnuntai violetti.

Vierailija
39/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on absoluuttinen sävelkorva ja opiskelen Sibelius-Akatemiassa.

Olen mieluummin värejä näkevä synesteetikko, kuin mustavalkoisessa maailmassa elävä WT-mamma.

Kunnon WT-mammahan pitää kaikkea luovuutta ja taiteellisuutta yksiselitteisesti hulluutena.

Olen itse aina nähnyt musiikin väreinä ja ilahduin nuorena, kun sain tietää että myös Sibelius aisti musiikin muotoina ja väreinä. Kaiken lisäksi minulla ne aistitut värit ovat sattumalta juuri samoja, kuin hänelläkin olivat olleet.

Vierailija
40/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:45"]

En "näe" mitään värejä päivissä, en osaa edes kuvitella moista. Harmittaa oikein. ihan outo ilmiö mulle.

[/quote]

Siis mulla ihan sama juttu, en näe yhtään mitään.. En edes oikein käsitä mitä tämä edes tarkoittaa. Siis missä tilanteessa näitä värejä ja janoja näkee? Siis silloin kun ajattelee jotain päivää? Vai pitääkö ajattelemalla ajatella vaikka vuoden kulkua niin näkee värit ja janan/ympyrän minkä lie? Onko jotenkin poikkeava, jos näitä ei näe?

[/quote]

Synestesiaa. Ei kaiketi ole joko-tai-ominaisuus, vaan ilmeisesti eri vahvuisena ilmenee eri ihmisillä, niinkuin neurologiset jutut yleensäkin.  http://fi.wikipedia.org/wiki/Synestesia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan