Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä värisinä "näette" viikonpäivät

Vierailija
17.01.2015 |

Jos tiedätte mitä tarkoitan :D
maanantain näen jotenkin haaleanvalkoisena, tiistai pirteän keltainen, keskiviikko vihree, torstai oranssi, perjantai tummanvihree, lauantai lauantai-pussin värinen ja näköinen (;D) ja sunnuntai punainen.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai= vihreä
Tiistai= tummansininen
Keskiviikko=valkoinen
Torstai= tummanruskea
Perjantai= oranssi
Lauantai= vaaleanpunainen
Sunnuntai= tummanpunainen

Mikäli tätä tarkoitit :D

Vierailija
62/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta jutun Aamulehdestä. Itse en näe väreinä, vaan viiko on lineaarinen. Vuosi ovaalin muotoinen, missä talvipäivänseisaus 22.12 on pari minuuttia yli puoli, juhannus klo 11,  heinäkuu 12 kunnes syyskuu loppuu klo   Kolme.

Aivot ovat ihmeelliset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matiketo menee harmaasta matalasta palkista siniseen isoon palkkiin sillein 'kasvavasti' ja Pe on oranssi isompi palkki erillään tosta janasta ja lasu isoimmat punaiset palkit erillään näistä, mutta toisissaan kiinni. :D Sekavalta kuullostaa, mutta mun päässä selkeä.

Vierailija
64/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirjainten värit tulee Pupu Tupuna -aapisesta :)

Vierailija
65/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:42"]Ma tummanvihreä, ti tummansininen, ke valkoinen, to ruskea, pe keltainen, la vaaleanpunainen ja su punainen.
[/quote]
Nurmijärveltä?

Vierailija
66/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:42"]Ma tummanvihreä, ti tummansininen, ke valkoinen, to ruskea, pe keltainen, la vaaleanpunainen ja su punainen.
[/quote]

Näet kun on näytetty!

Vierailija
67/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on siis synestesiaa, jos joku mietti.

Vierailija
68/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:57"]

Tämähän on siis synestesiaa, jos joku mietti.

[/quote]

Selitys on monesti yksinkertaisempi kuin tutkijoiden päätelmät (lapsuuden aapinen, esikoulun seinätaulut yms)

Vierailija
69/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai = punainen
Tiistai = sininen
Keskiviikko = punertavan ruskea
Torstai = oranssi
Perjantai = keltainen
Lauantai = valkoinen
Sunnuntai = harmaa

Hassua ajatella että jonkun mielestä esim. maanantai olisi vihreä :D minulle se on ollut aina selkeä punainen. Nämä värit johtuvat lapsuudesta, eskarissa oli aina sellaiset laput seinillä ja niissä oli viikonpäivät :)

Vierailija
70/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:52"]No mun mieleni on terve, enkä näe turhia värejä. Kannattaisko teidän käydä jossain ammattilaisella juttelemassa?
[/quote]
Mä niin odotin, että tällainen kommentti tulee ja tulihan se:)

Vierailija
71/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukauden värit tulee lapsuuden seinäjulisteesta. Tajusin sen vasta kun löysin ko. julisteen sattumalta mummolan vintiltä. Selvisi myös se miksi mulle tulee aina toukokuusta mieleen punainen traktori :D

Vierailija
72/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma=keltainen
Ti=sininen
Ke=vihreä
To=oranssi
Pe=musta
La=vaaleansininen
Su=valkoinen

Vierailija
73/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tummanpunainen
Ti valkoinen
Ke ruskea
To beige tai v.pun.
Pe vihreä
La vaaleankellertävä
Su sininen

Vierailija
74/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma vaaleanharmaa, ti keltainen, ke vihreä, to tummanharmaa, pe punainen, la taas vihreä ja su sininen

Vierailija
75/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai kirkkaansininen, tiistai tumma oranssi, keskiviikko keltainen, torstai vihreä, perjantai vaaleanruskea, lauantai vaalea minttu, sunnuntai vaaleansininen.

Vierailija
76/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan terveitä? Ihan himmee aloitus, sekä koko ketju...

Vierailija
77/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe väreinä mitään, mutta vuoden näen soikean muotoisena vaakatasossa olevana kolmiulotteisena rinkulana, jota kuljetaan vastapäivään. Tammikuu on vasemmalla reunalla etualalla ja siitä lähtee sitten oikealle kuukaudet menemään. Kesä- ja heinäkuut ovat siellä rinkulan oikeassa laidassa, josta se rinkula sitten lähtee syksyä kohden kaartumaan vasemmalle ja taka-alalle.

Tajuskohan kukaan tästä selityksestäni mitään? :D

Mielenkiintoinen aihe kyllä, olen monesti miettinyt mistä nämä mielikuvat tulevat!

Vierailija
78/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe musta, la punanen, su valkoinen. Muut viikonpäivät ovat värittömiä laatikoita, tai lokeroita.

Vierailija
79/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen ne jännänä, itsestäni päin hieman viistoon oikealla kulkevana 3D-janana.
Ma tummanvihreä
Ti tummansininen
Ke valkoinen
To ruskea
Pe keltainen
La vaaleanpunainen
Su punainen
Aika jännää :D

Vierailija
80/99 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko on vihreä. Muistan päiväkodissa olleen vk päivät lapuilla seinässä ja siitä jäi vain tuo mieleen. Mutta vuodenaikojen kierto on säilynyt mielessä, talvi ylhäällä ja kesä alhaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan