Fjällräven Kånken -reppu=nykyajan teinimassatuote
90%:lla yläaste- ja lukioikäisistä tytöistä näyttää olevan tuollainen reppu. Siis mikä tämä villitys on olevinaan?
Kommentit (75)
Minulla turkoosi ja bestiksellä tummemman sininen.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:33"]Mun luokalla oli paljo tuota reppua 80-luvulla mutta sitä tais saada tuolloin vain partiokaupasta eli ei ehkä ollut niin suosittu kaikkialla maassa. Ja oliko värejäkään juuri muita kuin se vihreä?
[/quote]
Mulla ainakin oli musta.
[/quote]Mulla oli sitruunankeltainen, jossa vihreät yksityiskohdat.
Mulla oli tommonen reppu koulussa 2002 vuonna. Silloin niitä ei näkynyt läheskään niin monella kuin nykyään. Repusta hajosi ensimmäisenä vetoketju ja sen jälkeen hihna alkoi rispaantua. Tykkään kyllä vieläkin noista repuista mutta en viitsi ostaa laadun takia.
Mä olin ainoa, joka ei saanut sellaista Kiplingin laukkua aikoinaan. Vanhemmat oli kommareita.
Nyt ne sit ostais kaiken mun esiteinipojalle, mitä sälli keksisi toivoa, ellen kerkeäisi väliin. Converset ja muut on ihan ok, mutta aikoinaan torppasin taaperomallisen mönkijän. Epäilen, että ufot ovat kaapanneet ja ohjelmoineet vanhempani tässä välissä.
Kun kuittailen asiasta, ne vetoavat isovanhempien yleismaailmalliseen oikeuteen seota lapsenlapsista.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:59"]
Mulla oli tommonen reppu koulussa 2002 vuonna. Silloin niitä ei näkynyt läheskään niin monella kuin nykyään. Repusta hajosi ensimmäisenä vetoketju ja sen jälkeen hihna alkoi rispaantua. Tykkään kyllä vieläkin noista repuista mutta en viitsi ostaa laadun takia.
[/quote]
Silloin ala-asteella -85 laatu oli vielä ihan hyvä. Siellä sisällä oli sellainen istuma-alustakin =)
Lampaat kulkee massan mukana :D
t. teini
No en tiedä tuosta repusta mutta converset yli kolmekymppisellä naisella on jotenkin hymyilyttävät.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:43"]
Onhan kyseinen reppu vähän ruma, mutta muista omasta lapsuudestani/varhaisnuoruudestani ne järkyttävät laukut joissa oli jokin apinan pään kuva. Kaikki käyttivät niitä! Nyt en ole enää pitkään aikaan nähnyt niitä, onneksi. Teinit ovat 95% samaa massaa ja haluavat juuri sitä, itse kuuluin siihen 5 % mutta antaa lasten leikkiä.
[/quote]
Paul Frank?
[/quote]
Vai Kipling? Niissä roikkuu se apina avainrenkaassa.
En mä ainakaan tykkää niistä. Ne on ihan sairaan rumia! Ja tää on MUN mielipide.
Ostakaa kunnon reppu niin kestää kauan aikaa. En tiedä miten kestäviä kankeat on.
Toihan oli massamuotia edellisen kerran jo 80-luvulla. Muistan ala-asteen luokassani, kun laskettiin kuinka monta eriväristä Kånkenia luokassa oli. Taisi olla maksimissaan 5 ylipäänsä muunlaista reppua kuin Kånkeneita. En muista kuinka monta vuotta sitä käytin, mutta aika monta. Minusta oli vielä yläasteella käytössä, kuten monella muullakin. Kestävä reppu siis.
Samoin Conversejen laita. Kielikrussilta Englannista niitä kannettiin. Levikset 501 ja Converset. Tää oli sitten jo vähän isompana, yläasteella.
On muuten yhä molemmat alkuperäiset tallella. Ei kuitenkaan tulis näin nelikymppisenä mieleenkään kumpiakaan käyttää. Säilykööt muinaismuistoina tai ottakoot lapset käyttöönsä jos haluavat. Kånken on edelleen muuten ihan kelpokunnossa.
Hyi helvetti, rumin reppu maailmassa.
jopothan on just best! (Huom! Ikää mulla 25!)
Kånken kånken kånken! Mulla on pikkukånken, keskikoko kånken, iso kånken ja läppärireppukånken! Mulla on sininen, keltainen, violetti, vaaleanpunainen, vihreä, punainen ja limetinvärinen kånken! Rakastan kånkeneita ja aion ostaa vielä lisää!
Olen 43v eli teini tosiaan :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ainoa, joka ei saanut sellaista Kiplingin laukkua aikoinaan. Vanhemmat oli kommareita.
Nyt ne sit ostais kaiken mun esiteinipojalle, mitä sälli keksisi toivoa, ellen kerkeäisi väliin. Converset ja muut on ihan ok, mutta aikoinaan torppasin taaperomallisen mönkijän. Epäilen, että ufot ovat kaapanneet ja ohjelmoineet vanhempani tässä välissä.
Kun kuittailen asiasta, ne vetoavat isovanhempien yleismaailmalliseen oikeuteen seota lapsenlapsista.
Ihanat isovanhemmat! Olispa tuo lapsenlapsista hullaantuminen tosiaan yleismaailmallista, meillä kumpiakaan isovanhempiaei kiinnosta lapsemme ollenkaan ja eivät koskaan osta mitään lapsille, ei edes synttärinä tai jouluna... eivät viitsi käydä edes tapaamassakaan. Ihanaa että joillain välittää.
Hohoo! Taidat olla 50.v ”mummeli”, joka ei vaan kehtaa myöntää, että tykkää ko repusta xD
Mulla oli 80-luvun alussa Kånken-reppu, sininen :) Mut mä olenkin vanha ja nähnyt monta teinien muotivillitystä. Bula-hattu oli kiva, mahtaisko jostain jemmasta löytyä edes yksi.