Onko muita odottavia kolibreja ?
Eli kai sitä pikkuhiljaa voisi siirtyä tännekin puolelle kun on tullut roikuttua tuolla vauvakuume-puolella tähän saakka.
Eli kaikki kolmatta odottavat, kokoontukaamme yhteen !
Meillä 7-vuotias tytär ja 4,5-vuotias poika ja nyt odotan kolmatta rv 5+0, laskettu aika 20.9.
Kaikki on kyllä niin alussa että aika epätodelliselta tämä edelleen tuntuu, eikä oireitakaan vielä kauheasti ole. Mutta aikaahan tässä vielä on sulatella. Kovasti tekisi mieli mennä yksitiselle ultraan muutaman viikon päästä mutta ei taida nyt oikein talouskaan antaa periksi. Eikä se tätä tilannetta nyt mihinkään suuntaan muuttaisi.
Mutta laittakaahan kuulumisianne niin katsotaan millainen joukko saadaan aikaan.
Kommentit (8)
Tervehdy Makkonen ja Moisku75!
Onpas ihanaa, että teit aloitteen Kolibrien ¿kasaamisesta¿Makkonen tänne odottajienkin puolelle. Mulla on ollut ihan ikävä Kolibreja! En ole vaan kerta kaikkiaan kerennyt kirjoitella oikein mihinkään ryhmään, kun töissä on ollut aivan järkky kiire koko alkuvuoden. Eikä meno näytä ihan heti hiljentyvän. Mutta kun näin tämän aloituksen Kolibreista, oli ihan pakko vastata! Vauvakuume puolella olen silloin tällöin käynyt lukemassa juttujanne.
Elikkäs meillä ennestään tytöt -02/00 ja -04/02. Laskettu aika kolmannelle on 2.8.2006. Ylihuomenna menen np-ultraan ja näen ja kuulen masu-asukkaan ensimmäisen kerran! En meinaa millään malttaa enää odottaa perjantaita! Toivottavasti kaikki on hyvin. Tytöt odottaa jo uutta vauvaa ihan yli-innokkaasti. Varsinkin kolmevuotias on aivan tohkeissaan ja suunnittelee koko ajan mitä sitten tehdään kun vauva syntyy, kaupassa haluaisi jo ostella kaikkia vauvanvaatteita ym. Jotenkin tämä raskaus on ollut aivan ihana alusta asti. Olin jo niin pitkään kuumeillut tätä kolmatta ja kun vihdoin ja viimein isäntäkin suostui.. Olen ollut pelkkää hymyä plussaamisesta lähtien!
Raskaus on ainakin tähän mennessä edennyt erittäin hyvin. Pahoinvointia ei ole ollut, ei kyllä ollut tytöistäkään. Nälkä on ainoa oireeni, voisin syödän koko ajan! Ja se kyllä näkyy painossa... Toivottavasti tämä ikuinen nälkä tasaantuu jossain vaiheessa, muuten olen kesällä vuoren kokoinen!
Nyt on pakko jatkaa töitä, mutta jos joku vaan saa listattua meidät tälle odottajienkin puolelle, minä olen ainakin enemmän kuin innokkaana mukana!
Aurinkoista päivän jatkoa Kolibrit!
En sitten suureksi ihmeekseni ehtinyt vauvakuumeen kolibreissa yhtä kiertoa pidempään roikkua. Edellisiä muksuja ei ollut mitenkään helppo saada, pitkään yritettiin ja kiitän kummastakin lopulta homeopaattisia lääkkeitä. Mutta nyt tärppäsi ensimmäisestä ihan ' luomusti' . Ajatus oli aloittaa varsinaiset vauvanteko hommat loppukeväästä (ovistikut, lämmöt, homeopaattiset lääkkeet), mutta päätettiin olla hiukan huolimattomia jo nyt, kun aina on mahdollisuus ihmeelle :) Ja katsos kummaa..
Pelottaa kyllä nyt hurjasti, kun näin äkkiä onnisti, et onkohan tää nyt ihan oikeesti totta ja että näkyyköhän vajaan neljän viikon päästä alkuraskauden ultrassa todellakin pieni sykkivä sydän.
Edelliset lapset on 03/03 poika ja 10/04 tyttö.
Työtkin aloitin vasta vajaa pari kuukautta sitten. Kohta täällä pyörii huoneen ja vessan väliä hiukan kalpea ja huonovointisen oloinen nainen :)
Minä täällä varovaisesti kurkkailen jo tänne = ) ! Ollaan niin alussa vielä, 4+ ja la olisi laskurin mukaan 27.9. En ole vielä uskaltanut soittaa edes neuvolaan kun pelkään pahinta! Mutta jonnekin pitää päästä hehkuttamaan ja mikäs sen parempi paikka kun tänne kanssasisarien tykö!! Testasinkin jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua yli-innokkaana ja kas kummaa, plussahan sinne tuli!! Olen vielä ihan onnesta tokkurassa!
Oireita ei muita ole ollut kuin vatsan kipristely, supistusten kaltainen tunne ja jano. TUon supistelun vuoksi minä vähän pelkäänkin, koska ei aikaisemmissa raskauksissa mitään tällaista ollut tässä vaiheessa!
Olen myös miettinyt sitä, olisiko raskaus voinut alkaa jo aikaisemmin, koska en pysty pitämään esim. farkkuja kun kiristää ja painaa inhottavasti. Aikaisemmissa raskauksissa pidin normaali farkkuja yli puolen välin reippaasti eikä kiristänyt tai puristanut yhtään pahasti. Ja mahakin on tullut aika myöhään vasta esille. Neuvolantädit kauhistelivatkin aina housujani mutta itse tunsin oloni hyväksi....nyt ymmärrän mistä ne ovat kauhistelleet ja ihmettelen miten olen voinut silloin pitää kireitä housuja kun nyt jo tuntuu tässä raskaudessa pahalta!!!! Hassua! Onko muilla ollut jo tälläisia tunteita näin aikaisessa vaiheessa!? Tuntuu niin oudolta!
Niin ja lapset ovat tyttö 7/02 ja poika 02/04!
Ehdin kolibreissa olla mukana useamman kuukauden, kunnes tärppäsi ja la on nyt 18.8. Ennestään meillä on pojat 08/02 ja 06/04, saa nähdä mikä nyt tulee. Tämä raskaus on ollut edellisiä helpompi, olisikohan merkki jostain? Nyt olen vkolla 10 ja on jo hetkiä, jolloin en voi pahoin. Kakkosen kanssa en voinut hyvin hetkeäkään (9kk pahoinvointi) ja esikoisen kanssa pahoinvointi taisi kestää 5kk. Onneksi näin, olisi rankkaa hoitaa kahta kotona ja yökötellä.
Olisiko kiinnostusta perustaa lista yahoo:on? Täällä viestit tuppaavat hukkumaan paljouteen, ja aika ei oikein riitä kahlata vanhoja viestejä taaksepäin. Jos tarpeeksi moni on kiinnostunut, voisin katsoa miten listat toimivat.
t. Beccan
Mikä ettei sitä voisi siirtyä sinne yahoon puolellekin jos joku vaan antaa hyvät ohjeet ja osaa sinne keskustelufoorumin avata. Itse olen aika onneton näissä atk-asioissa.
Olisi kivempi avata koneelle jokin muu sivu kuin tämä paljastava vauva-aiheinen. Itse istun selkä ovelle päin ja aina vähän pelottaa että jos joku sattuu paukkaamaan sisään ja jään kiinni täältä.
Ja onnea myös mistylle, toivotaan että saadaan myös muita sieltä odotus-puolelta mukaan.
Oletteko kertoneet lapsille jo tulevasta sisaruksesta ? Saa hillitä itseään ettei tule kerrotuksi, mieli tekisi tosi paljon. Tiedän että tulevat olemaan enemmän kuin innoissaan asiasta. Ajattelin kertoa heille ja täällä työpaikallakin vasta sen ekan ultran jälkeen, joka on meillä viikolla 13 ( vielä 8 piiitkää viikkoa ). Nimittäin sen jälkeen kun lapset sen tietää niin sen tietää kyllä varmaan ohikulkijatkin.
Toisaalta vieläkin mietin että jos menisin siihen ultraan yksityisesti jo aiemmin. Pitäisi selvittää että mistä mahtaa löytyä Helsingin halvin ja että paljon se maksaa.
Heippa!
Kerkesin minäkin vaan yhden kierron verran kolibreissa pyörimään kunnes tärppäs!
Lapset ennestään poika-99 ja tyttö -04. Nyt menossa 16. raskausviikko ja la on 10.7.
Np-ultrassa näkyi pieni ihminen joka kovasti sätki! rakenneultraan menen 14.2.
Onnea kaikille, toivottavasti saamme omat kolibrimme aikanaan!!
Maryanne
Itse tuolla kolibreissa myöskin kirjoittelin enemmän ja vähemmän aktiivisesti vielä muutamia viikkoja sitten. Silloin esitinkin toiveen että teitä tulisi monta perässä tänne odottajiin että saataisiin omat pinot aikaiseksi ;-)
Itse pitelen tämän raskauden suhteen vielä matalaa profiilia sillä huomenna menen (toistamiseen)alkuraskauden ultraa varmistamaan että syke löytyy. Huomenna pitäisi olla rv 7+. Luottavaisin mielin olen sillä oireita löytyy ja tuntuvat vaan vahvistuvan päivä päivältä.
Niin ja meillä oli entuudestaan siis kaksi poikaa 05/02 ja 03/04 :-)
Palaan sitten huomenissa toivottavasti kera iloisten ultrakuulumisten!