Apu jälkisupistuksiin!
Itse kyselin lääkettä jälkisupistuksiin muutama viikko sitten, kun odotin vielä syntyvää neljättäni, koska kolmanne lapsen jälkeen tämä vaiva oli jo todella kauhea minulle.
No, nyt on neljänteni syntynyt ja kerron kokemukseni. Otin " kuurimaisesti" sallitun määrän panadolia ja buranaa 3 päivän ajan. Tunsin, että nyt " mulla on varmaan jälkisupistus" , mutta ei mitään kipuja. 4. päivänä otin pelkkää panadolia ja viidentenä vähensin määrää. Se oli siinä! Vauva on tänään viikon ikäinen. Eli kannattaa kokeilla!!!
Kommentit (5)
Kyllä täällä aika onnenhuuruissa ollaan. =)
Kun sairaalassa kysyivät, haluanko kipulääkettä, totesin, että haluan. He sitten toivat läpi vuorokauden mulle niitä sairaalassa sen 3 päivää, eli en muista muuta kuin että parasetamol oli 400 mg, ibuprofeiinin pitoisuutta en muista. Parasetamolia sain enemmän kertoina, ibuprofeiinia harvemmin. Mielestäni annostus oli sen suuntaista kuin niiden lääkepakkausten kyljessä on.
Joku vinkkasi ottamaan omiakin lääkkeitä mukaan, jos sairaalasta ei saisi?!? Mulla oli kyllä omat mukana, mutta sain sairaalasta sitten kuitenkin heti. Kun otat ibuprofeiinin ruoan jälkeen, ei vatsakaan vaivaa ja sitä VOI ottaa lyhyen aikajakson turvallisesti.
Kotona sitten otin 400 mg parasetamolia 4 kertaa päivässä. Seuraavana päivänä otin päivällä kerran ja illalla kerran, sitä seuraavana päivänä en enää ottanut. Muistaakseni eilen vähän " juili" kohdussa, otin heti taas yhden 400 mg parasetamolin. Mutta nyt ei ole enää mitään oireita.
Milloin sinulla on laskettu aika, art?
...aloitin heti, kun olin siellä osastolla vauvan kanssa, eli syntymästä oli aikaa NOIN 4 tuntia. Ja siis sairaalassa tuli otettua niitä öisinkin, kun kerran hoitsut niitä toi.
Pitää kopsata tuos sinun vastauksesi ja tallettaa visusti TÄRKEISIIN ; )
Mulla la. kesäkuun alussa ja kolmas tulossa. Kauhisuttaa jälkisupparit jo etukäteen kun toisesta oli jo niiiin paljon voimakkkaammat kun ekasta. Taysissa ainakin antavat hyvin kipulääkkeitä ja tarjoavat kyllä oma-aloitteisesti. Siitä kiitos heille : )
Oikein ihania vauva-aikoja sinulle ja koko perheelle : )
Ja onnea sinulle loppuraskauteen, synnytykseen ja siitä toipumiseen! =)
Onnea pikkuisesta!!!!
Sitten kun taas pääset koneelle, niin voitko vielä tarkentaa tuota " kuuriasi" eli mikä vahvuisia? Milloin jne? Aloititko heti salistapäästyä vai miten?