Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 10v ei osaa vieläkään uida, muita?

Vierailija
05.06.2013 |

Ei kiinnosta edes opetella. Aina mielummin vain leikkii matalassa rantavedessä.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä meillä on pistetty lapset uimakouluun jo 3-4 vuotiaana.

Vierailija
2/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muka oppinut uimaan uimakoulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikki opi ikinä. Itse kyllä tekisin kaikkeni että oppisi mahdollisimman pian, kynnys nousee koko ajan. Itseäni ahdistaa jo tuo 5 v., kun se ei uskalla opetella.

Vierailija
4/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 10:59"]

Onko joku muka oppinut uimaan uimakoulussa?

[/quote]

On, mun kaksi vanhinta. Nuorin vielä opettelee.

Vierailija
5/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14v ei osaa uida. Minkäs teet,. kun on vesikammonen ja aistiongelmia.

Vierailija
6/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovinkaan viitsinyt pakottaa opettelemaan, kun en oikein ole koskaan ymmärtänyt, että miksi se uimataito on niin tärkeä. Itsekään en ole mikään hyvä uimari, todella vähän matkaa jaksan uida, mutta silti olen elämästä selvinnyt.

Nyt sitten kuitenkin on alkanut vaivata tuo lapsen uimataidottomuus, kun kaverit ovat alkaneet pyytää sitä mukaan uimaan, mutta enhän voi päästää uimataidotonta.

Minullakin on uimakouluista vähän epäilyksiä (turhaa rahastusta, harva oppii siellä uimaan) ja siksi ei olla ketään sellaiseen koskaan laitettu.

ap.

Vierailija
7/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta tosiaan tulee jo sosiaalisiakin ongelmia, kun  kaverit pyytää mukaan, kun yleensähän tuossa iässä aletaan jo käydä uimassa ilman vanhempiakin. Eli vähän kyllä ihmettelen, miksi ette ole hoitaneet asiaa ajoissa kuntoon, uimaan oppimisessakin kun on oma herkkyyskautensa ja varmasti kynnys nyt opetella on suuri.

Vierailija
8/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään (olen nro 7), että ehkä siellä uimakoulussa ei opita sitä uimataitoa, mutta siellä opitaan kuitenkin paljon valmiuksia, jotka auttavat uimaan oppimisessa sitten kun aika on kypsä.

Vierailija
9/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksi nuorinta on käynyt uimakoulun ja oppinut siellä uimataidon.

Se raha, muutama kymppi mikä uimakouluun menee voi pelastaa lapsen hengen joskus myöhemmin.

Uimataito tuhansien järvien maassa on oltava ehdottomasti kaikilla.

Ei itsellänikään mikään kummoinen ole mutta pinnalla pysyn ja etenen.

Tiedän tapauksia joissa lapsi ollut uimakoulussa ja seuraavalla viikolla hoksannut uimisen idean kun lasta on käytetty ahkerasti uimarannalla. Uimakoulussa opitaan tärkeitä taitoja, liukuminen, kellunta, sukeltaminen, veden pelon voittaminen.

Vierailija
10/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässä kohtaa säästetty jos lasta ei laita uimakouluun. Tarvittaessa useampana vuonna peräkkäin, 5-vuotiaasta alkaen.

Vierailija
11/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo käynyt esikoulun ja koulun uimakoulut, että jotain oppia on sieltä saanut kyllä.

Milloin se herkkyyskausi/ikä on uimaan oppimisessa? Me ollaan asuttu sellaisessa paikassa, missä ei ollut vesistöä lähellä, joten lapsi pääsikin uimaan ensimmäisen kerran vasta joskus 5-vuotiaana. Nyt on kuitenkin vettä aika lähellä, että helpompi käyttää. Mutta siinä se vain rantavedessä leikkii tai makoilee uimapatjalla...

ap.

Vierailija
12/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja 3heistä oppi uimaan siinä vähän allekouluikäisenä. Usein ollaan käyty uimassa, mutta uimakoulussa ei olla oltu. Yksi lapsista oppi kunnolla uimaan vasta noin 12-vuotiaana. Enpä osaa sanoa miksi näin, ihan normaali tyttö, harrastaa juoksua.

Vierailija
13/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär oppi uimaan 11v. Nyt 16v ja ui ihan hyvin :-) 

Vierailija
14/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Lapsi on todella omapäinen, enkä tahdo häntä itkun kanssa pakottaa opettelemaan uimista. Itse olen todella hyvä uimaan ja lapsena kaikki kesät meressä uinut. Lapsi on nyt 8-vuotias. Oppii sitten kun tahtoo oppia.

Vierailija
15/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uimakoulussa oppii uimaan.

Molemmat lapset ovat menneet 5v. kaupungin uimakouluun joka ei ole edes kallis.

Uimakoulu kestää 2 viikkoa ja tunnin kerrallaan pulikoivat.

Molemmat ovat siis oppineet uimaan ;)

Vierailija
16/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Missäköhän on uimakouluja 3 - 4-vuotiaille? Täällä pääkaupunkiseudulla alaikäraja on 5 v.  

Vierailija
17/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oppi kunnolla uimaan uimakoulussa 5 vuotiaana eli kannatti maksaa. Ensimmäisessä uimakoulussa ei oppinut mutta toisessa ui jo 10 metriä. Nyt on 7v ja ui ainakin 20m

Vierailija
18/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Missäköhän on uimakouluja 3 - 4-vuotiaille? Täällä pääkaupunkiseudulla alaikäraja on 5 v.  

[/quote]

Jaa, kyllä sitä on muutakin Suomea kuin se pääkaupunkiseutu. Mutta kyllä Helsingissäkin on uimakouluja noin nuorille. Jolloin pehmouimakoulu nimellä kulkevat, mutta sinne yleensä tarvitaan uimataitoinen saattaja mukaan.

Vierailija
19/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempanakin ehtii. Minä en oppinut lapsena uimaan hyvin, vaan sen mun uiminen oli semmosta räpiköintiä. Otin sitten itseäni aikuisena niskasta kiinni ja menin aikuisten uimakouluun. Muutaman kerran jälkeen opin sitten perustekniikat kuntoon ja sen jälkeen uimisesta tuli harrastus. Eli jos lapsesi ei halua nyt opetella, niin anna hänen kasvaa muutama vuosi ja laita sitten kunnon uimakouluun opiskelemaan tekniikkaa. Uimataito on tärkeä taito ja uiminen on mukava harrastus. 

Vierailija
20/80 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä "maalla" ikäraja oli uimakouluun 4 vuotta. Ekana vuonna oppi sukeltelemaan ja voitti pienen vesipelon, tänä vuonna oppi uimaan. Uimakoulussamme on todella ihania ja osaavia opettajia, joista puhutaan ja kerrotaan vielä illallakin sängyssä.

Opetin eräässä koulussa kerran 4-luokkalaisia ja heidän joukossaan oli yksi poika, joka ei osannut uida. Ei uskaltanut edes päätä kastaa. Tuntui aivan sydäntäsärkevältä, kun kaikki muut luokkakaverit uivat isossa altaassa ja liukuivat liukumäessa. Sitten tämä yksi yksinäinen susi kahlaili lasten altaassa muiden taaperoiden kanssa.

Laita AP se lapsesi uimakouluun tai käytä itse joka viikko. Kärsii aivan varmasti itsekin, kun ei osaa uida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän