Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****SYYSKEIJUT KESKIVIIKKOON*****

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eka ajotunti ohi ja tooosiiii hyvin meni ;) ;)Mäkilähtöö,peruuttamista,ryömittämistä ym ym.Sehän oliki helskutin hauskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Autoterveisin:Pepsi ja nuppu ;)

Vierailija
22/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on myös täällä ollut hieman helpompi päivä pahoinvoinnin suhteen, ei vello niin hirveästi ja olokin on vähän pirteämpi. Se ällöttävä sylkeminen kyllä jatkuu. Mutta sitten on ollut tänään vähän enemmän vatsan juilimista, aloin jo kuvitella kaikenlaista, toukukuinen km kummittelee mielessä koko ajan. Siitä syystähän kävin noin viikko sitten yksityisesti ultrassakin jossa onneksi löytyi syke ja viikkoja vastaava koko. Joku täällä kyseli siitä hinnastakin, minulle tutkimuksesta maksettavaa jäi 76 euroa, oli aika edullinen, paikka oli Keskustornin gynekologit Tapiolassa.

Vieläkö teillä muilla muuten juilii alavatsaa?

Tinah 7+2

la 3.9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että keijut ovat aktiivisia ja uusia tulee mukaan! Itselläni tosin on olo ollut pari päivää niin hirveä, ettei meinaa jaksaa edes seurata mitä keijut kirjoittavat... Oksennusta ei sentään ole tullut, mutta useampia kertoja päivässä joutuu juoksemaan vessaan yökkimään. Alkaa olla hankalaa salailla asiaa töissä, kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Ainoa mikä edes vähän auttaa on jatkuva syöminen ja ennen kaikkea salmiakki. Vatsa on jo aika iso, mutta luulen, että jatkuvalla syömisellä on osuutta asiaan...

Joku kyseli ultrasta. Varasin ajan alkuraskauden ultraan ensi maanantaille. Hintaa tutkimukselle tulee 130-150 euroa (kelakorvaukset jäivät vähän epäselviksi), mutta se on mielestäni ihan ok hinta siitä, että saa jo alkuvaiheessa tiedon siitä, onko kaikki hyvin vai ei. Viime päivinä on tuntunut omituisia vihlomisia välillä oikealla ja välillä vasemmalla puolella vatsaa. Enemmän kylläkin oikealla...

Toukka06 (rv 6+5)

Vierailija
24/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä töiden välissä kirjoitella muutama sana, ettei käy työnteko liian raskaaksi...

Ensinnäkin onnittelut Nipsulle plussasta!!

Itsekkin kun tässä on vasta raskaus alussa, ei oikein tunnu vielä miltään la 16.9. Oireita rintojen arkuus, väsymys, alavatsan nipistely varsinkin iltaisin. Pahaa oloakaan ei ainakaan vielä ole tullut, vaikka edellisistä raskauksista alussa hieman etovaa oloa, no vielähän sitä ehtii...

Voi teitä onnellisia jotka pääsevät ultraan jo näin alussa. Meillä ensimmäinen kerta on nykyään kuulemma viikolla 13 eli sinne asti saa jännätä, onko kaikki OK ja ensimmäinen neuvola käyntikin on melkein kahden viikon päästä - vasta. Ajateltiin myös että kerrotaan lapsillekkin vasta ultran jälkeen, kun varmistuu että kaikki on hyvin... vaikka tekisi kyllä mieli kertoa jo (lapset 7v ja 5v).

Eipä muuta kuin päivän jatkot kaikille!

t. Tuittu ja papunen rv 5+4

Vierailija
25/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tervetuloa kaikille uusille odottajille, joukkomme alkaa olla sankka, kiva!

Täällä kulmalla aletaan jo pikkuhiljaa panikoitumaan huomista ultraa odotellessa. Eilen olin taas ihan varma, ettei siellä masussa ole enää mitään näiden vuotelujen seurauksena. Kerkesinkin jo tänne riemuitsemaan, että vuotelu on enää ihan miniä, ja paskat, seuraava päivä toi entisenlaisen vuodon takaisin :(. Ahistaa välillä niin paljon, että ihan oksettaa. Ei tässä ole vielä hirmuisesti siis ennättänyt iloitsemaan.

Pelottaa, että onko siellä enää mitään, mitä tämä vuotelu on ja onko tämä merkki siitä, että raskaudesta on tulossa vaikea tai vaikka nyt kaikki olisi hyvin, onko tilanne sama parin viikon päästä.Tulis vaan nyt se huominen ja pääsis tästä piinastaan ja suremaan, jos siihen on aihetta.

Joku kyseli jossain vaiheessa raskausajan diabeteksestä, jos kiinnostaa aihe edelleen saapi kysellä, allekirjoittanut on sen toisessa raskaudessaan kokenut.

JOku tuossa mainitsikin, että edellisesn masuasukin työnimi oli keijumenninkäinen, millasia muilla on ollu?? Meillä eka oli omenansiemen ja toinen kahvinpapu, jos huomenna masussa kaikki on hyvin, vaihdan nimeksi hiirenherne, hippu hentunen saa jäädä muistoksi pelottavasta alusta.

Minjuska ja mikä-lie 7+1

Minuska, hieman alakuiloisena ja hippu hentunen

Vierailija
26/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänhän se keijumenninkäinen oli, mutta ei ollut edellinen, vaan esikoinen :) Eli tässä työnimet:

1. odotus: Keijumenninkäinen (tyttö tuli)

2. odotus: Piipero (tyttö tuli)

3. odotus: Pimpula

Vierailija
27/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listauduin juuri tuohon toiseen aloitukseen.

Tein toissapäivänä positiivisen testin, eli nähtävästi meille on tulossa toinen lapsi. :) Muutaman kuukauden yritys tuotti tulosta, mutta olo on vielä hieman epäuskoinen. Neuvola-ajan uskaltauduin kuitenkin varaamaan tänään, hui. Meillä on ennestään kaksivuotias tytöntyllerö, joka ei väsy olemaan hurmaava. Oikein kutkuttaa ajatus, että pian hänestä tulee ylpeä (ja ehkä hieman mustasukkainenkin...) isosisko.

Eipä tässä ihmeempiä, jään seuraamaan keskustelua.

Vierailija
28/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmapallo73

Eilen tuli ++++ testissä. Tulokas olisi kolmas.

Vierailija
29/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin taas kauhean litannian, mutta kun kirjoituksen välissä piti käydän pienimmäisen peppua pesemässä ja sovittaa muutama isompien riita, niin kirjautumiseni meni vanhaksi, enkä saanut viestiäni tänne!!!! Kyllä sapettaa....

No olin vain siis tervehtimässä kaikkia. Liityin jo eilen, mutta en sitten kerennyt tekemään lähempää tuttavuutta.

Olen siis 24v. kolmen lapsen kotiäiti ja sain plussani viikko sitten. Ollaan kesäkuusta asti yritetty nelosta. Joulukuisen km:n takia en uskaltanut heti tänne tulla, mutta nyt en jaksanut enää odottaa =)

Raskausoireina tähän mennessä vasta järkyttävä palelu ja pyörrytys. Hajuaisti myös parantunut ja juustonaksut äklöttää... Rinnat eivät ole aristaneet, mutta eivät ole edellistenkään raskauksien aikana!

No joka tapauksessa, on mukavaa liittyä vihdoin ja viimein tänne odottajien puolelle ja toivottavasti pääsemme kaikki loppuun asti =)

Baby 6+0 (?)

Ps. Operaatio vauvamasulle pitäisi varmaan vielä kehittää joku todellisempi nimi...

Vierailija
30/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Plussasin tiistaina. Rv 5 + jotain. Tulisin mielelläni mukaan joukkoonne.

Te joilla alkuraskauden ultra, otitteko itse yhteyttä äippäpolille? Vai neuvolan kautta?

Meillä kuoli viimeksi poika kohtuun raskausviikolla 37. Siitä nyt kulunut vajaa vuosi. Oman mielenterveyden vuoksi kaipaisin kyllä ylimääräistä tarkkailua, vaikka kuoleman syyn vuoksi ei mitään ongelmia ole odotettavissa. Pojalla oli solmu napanuorassa ja useasti vartalon ja kaulan ympäri kietoutunut.

Nää pari päivää on ollu aika vaihtelevia. Ensin kaikki hyvin, sit yhtäkkiä kaiken maailman pelot iskee päälle. Viime yönkin nukuin tosi huonosti.

Vierailija
31/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti välillä passata tota meijän esikoista.

Eli vähän esittelyä.

Minä ja mies 23v

Tyttö 2,5v

(Enkelipoika s. 2.2005)

rv 5+? la vauvan laskurin mukaan 21.9.06

Asuinpaikka Espoo

Vierailija
32/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan liian aktiivinen, kun jo toistamiseen kirjoitan tänne??? ;) Ei vaan vielä uskalla kertoa tutuille ja sukulaisille raskaudesta, ja paljon kuitenkin päässä liikkuu, niin on mukava kirjoitella tänne..

Varasin tänään neuvolan 15.2, onhan siihen vielä aikaa. Oikeastaan soitin neuvolaan vaan kysyäkseni särkyvoitteista kuten Voltaren, joita olen niska- ja hartiasärkyihin käyttänyt. Niitä ei saa kuulemma käyttää raskausaikana. Lääkäri sitten voi määrätä jotain vahvempaa särkylääkettä. Samalla mainitsin neuvolantädille isohkosta mahastani, ja hän sanoi että kun on jo kolmas raskaus, niin se voi pullahtaa esiin ja alkuviikoilla.

Ehkä nyt tyydyn vain lukemaan muiden tuntemuksia. Huomiseen :)

andoliniska 5+0

Vierailija
33/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Selasin tuossa syyskeijujen listaa ja huomasin, että ollaan samalta suunnalta ja vieläpä suht saman ikäisiä! (täytän 31 kesällä)

Kärsiikös kysyä, mistäpäin rynnistät synnyttämään? Meiltä matkaa n.15km Kuopionsuuntaan sairaalalta.

Vierailija
34/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun joukkoon mukaan. Kävimme tänään ultrassa ja kyllä se on uskottava että joku siellä on. Näimme sydämmen sykkeenkin. Meillä on yksi poika. Takana on kuitenkin myös kohdunulkopuolinen raskaus ja kaksi keskenmenoa joten tässä on ollut ja on edelleen aika varovainen. Ei oikein uskalla hehkuttaa vaikka pitäisi. Mietinnässä on seulonnat sillä mulla on ikää jo vähän enemmän kuin monella teistä eli olen 40v. Todennäköisesti päädymme johonkin seulontaan vaikka mietityttääkin kovasti se 0.5% keskenmenoriski. Sillä tätä vauvaa on yritetty jo puolitoista vuotta niin ei haluaisi riskeerata mitään.

Unohdin kysyä lääkäriltä alaselkäsärystä. Mulla on parina päivän ollut vähän alaselkäsärkyä. Onko kellään muulla ollut sellaista oiretta?

Neuvolassa olen jo käynyt. Ilmeisesti täti laski viikkoni jotenkin väärin ja otti liian aikaisin vastaan. No seuraava aika onkin sitten vasta lääkäriaika joskus helmikuun puolenvälin jälkeen.

rv 7+2

Vierailija
35/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui, mitkä pakkaset!! auto ei meinannu lähteä käyntiin töitten jälkeen, kun ei ole mahollista saada sitä mihinkään piuhan päähän....

Ensiksi oikein paljon ONNEA ja TERVETULOA syyskeijuihin kaikki uudet plussanneet! Muutama tuttu nikkikin oli joukossa tuolta kuumeilijoiden puolelta.

Mietin itsekseni voiko maha oikeasti jo tässä vaiheessa näkyä! Kun mulla on nyt vasta rv 6. ja vatsa näkyy!!!! Mutta joku jo kirjoittikin että jos on jo useampi raskaus takana niin voi näkyä jo alku viikoilta asti. Hyvä tietää, ettei ole pelkästään ilmasta kysymys ;D

Töissä tulee tosi vaikeaa salata asiaa, koska olen muutenkin hyvin hoikka niin vatsa varmasti näkyy heti... :( Pelkään kaikkeist eniten että saan potkut, vaikkei saisi antaakkaan...

tänään on taas ollut hyvä päivä, ei ole ollut huonoa oloa. Janottanut vain jatkuvasti. Salmiakkia ostin tänään pienen askin kun teki mieli, vaikka se kuuluukin kiellettyjen listalle. Vannotin itseäni etten enää koske niihin ;) ja eilen oltiin kylässä ja syötiin kinkku-homejuusto piirakkaa vaikkei sitä homejuustoakaan saisi syödä. Kaipa se oli hyvin kypsennetty. Tuli ihan huono omatunto asiasta!!!

Mutta nyt viihdyttämään poikia

*tiitiäinen79 rv.6*

Vierailija
36/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva saada tälläkertaa tyttö ;D kaksi villiä poikaa jo on.

*tiitiäinen79*

Vierailija
37/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kärsin issiaksesta!

Esikoisen kanssa se alkoi loppuraskaudesta, toisen kanssa joskus kuudennella kuukaudella ja kolmannen kanssa neljännellä kuulla, eli jos " tilastojen" mukaan mennään niin tällä kertaa alkaa aika aikaisessa vaiheessa! Kipu on välillä niin kovaa että lähtee kirjaimellisesti jalat alta ja tullut kaaduttua monta kertaa! Nyt alkaa jo särkemään, eli täytyy kohta alkaa käyttää vyötä!

Osta sinäkin sellainen tukivyö. Se auttaa kummasti, kun tukee tuota etumusta.

Itse suosin Anita BabyBeltiä =) Sitä saa mustana ja valkoisena! Ovh. on 42e mutta käytettynä saa puolta halvemmalla, eikä mene käytössä miksikään!

Vierailija
38/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sait minut kirjoittamaan tähän pinoon :-). Onneksi olkoon plussastasi ja ultrassa näkyneestä sikiöstä ja sykkeestä! Ollaankohan me oltu joskus samassa pinossa aiemmin, koska nikkisi tuntuu tutulta? Itselläni on neljä lasta, mutta myös neljä perättäistä km:a. Eka keskeytynyt km 3/04 rv12+, sikiö kuollut rv7+. Toinen keskeytynyt km 8/04 rv12+, sikiö kuollut rv8+. Sen jälkeen vielä kaksi tuulimunaa 8/05 rv9+ ja 11/05 rv6+. Eli viimeisimmäksi olen tippunut helmisimpukoista ja kesäkertuista.

Viime vuoden viimeinen päivä testasin yllättäen kp31/28 vahvan plussan. Keskenmenotutkimusten jo käynnistyttyä minua " hoidellaan" nyt äitiyspolilla. Tänään oli ultra rv 6+6, mutta sikiö vastasi ilokseni viikkoja 7+1. Oman mielenrauhani takia pääsen jo kahden viikon päästä uudelleen ultraan. Ultrassa puhdasta iloa kesti vain muutaman sekunnin ja sitten kuvioihin astui taas pelko. Miten pienen papuseni käy jatkossa. Mulla todettiin spr:n veren hyytymistestissä häikkää ja niinpä mulla on nyt lääkityksenä minidisperiinit. Tosin tuo " häikkä" varmistettiin vielä uusintatestillä, mutta tulokset eivät ole vielä valmistuneet.

Mulla on muuten ollut alaselkäsärkyä jostain rv5 lähtien. Itsekin pelkäsin, että onkohan se ihan normaalia, kun sitä oli noissa tuulimunaraskauksissakin, mutta nyt kun sikiö näkyi, niin uskoisin kyllä, että se on ihan normaalia.

Onnellista odotusta sinulle typo ja suojelusenkeleitä matkaan! Ja jos haluat, niin käy kirjoittelemassa myös tuolla ex-haahuissa. Siellä me kaikki ollaan km:n/km:ja kokeneita.

Onnellista odotusta myös kaikille muille syyskeijuille!

neronja rv6+6

PS. Typo, minäkin olen jo 36 v. joten varmasti tämän pinon vanhimmasta päästä myös ;-).

Vierailija
39/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tänään ensi kertaa enuvolassa, ensimmäistä odotan myös ja testinkin tein vasta viime perjantaina,.. neuvolassa ' täti' yksinkertaisesti vaan jutteli miun kanssa ja antoi miun kysellä rauhassa kaiken maailman mieltä kaivertavista asioista. ´Testejä ei otettu, eikä vatsaa sen kummemmin tutkittu taikka ' kopeloitu' , mutta ensimmäisen ultran aika sovittiin ja ' täti' antoi paljon neuvoja tulevia viikkoja varten. Mutta näin siis täällä syvällä idässä. saattaahan se olla, että neuvolasta riippuen tutkimukset voivat olla hyvinkin poikkeavat.

Onnea vielä kerran!

Tintti rv4+4

Vierailija
40/52 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BabyBlues, kirsikka82 ja neronja.

Ihanaa kirsikka, että sait plussan! Muistan kun kirjoitit vauvakuumepuolelle ja olit huolissasi siitä, kun ei plussaa ole kuulunut. Taisin jotain sulle yrittää vastatakin.

Neronja: Toivottavasti tämä masukki pysyy mukana! Olen seurannut taustalla keskenmenojasi ja todella toivon, että nyt saisitte vauvan kotiin asti!

BabyBlues: Mä olen muuten nähnyt sun ja sun lasten kuvat. Joskus yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pinossa oli linkki niihin, niin kävin sitten minäkin kurkkimassa .)

Oma napa: Tänään ollut pahoinvoinniton päivä. Ainoa oire, jonka voisin oireeksi kuvitella, on hajuaistin terästyminen. Tai sitten meidän kotona on vain hajut vahvistuneet :)

Ninnu ja Piipero rv 5+4