*****SYYSKEIJUT KESKIVIIKKOON*****
Kommentit (52)
Pakkanen paukkuu nurkissa. Nyt tuntuu jo tammikuulta, kun aikaisemmin oli melkein plussan puolella. Mutta kiiruusti pistän jotakin kuulumisia, eli yö meni vähän huonosti nukkuessa, vatsaa nipisti ja jännitti jo se iltapäivän ultra :). Toivottavasti kaikki on siellä hyvin, mutta nyt pitää lähteä muonitusjoukkoihin, joten moikka.
Heikkopeikkonen 6+5(?)
Ei nukuta,ei.Täällä jo aamukahvil,vielä en oo siitä luopunu ja toimii mahaki nyt paremmin :)Leipää pitää saaha heti naamariin et huono olo helpottas,huh!
Peukutukset ultraaan heikkopeikkoselle!!!Tuuha sit kertoo millanen kaveri siel oli!
Voikaa hyvin!
-Rv 5+2(5+5)
Ensinnäkin viime yö meni huonoilla unilla, kun koira katosi iltapissillään puolen yön aikaan eikä tunninkaan huuteluilla palannut. Ja pakkasta 25. Yritin sit pysyä hereillä, et oisin huudellu vähä myöh., mut nukahin ja puol kuudelta kuului haukkua pihalta. Just! On herra maannut kanttuvei tämän aamua. Mieitin jo liekö susi syöny.. Ei sekään ois ollu mikään ihme.
Sitten sain lapset vietyä hoitoon ja auto tilttasi kylälle. Alkoi nostaa lämpöjä ja minä tein siinä sitten tarvittavat toimenpiteet, mut eipä enää startannut. Ja olen aina kehunut meijän -96 Opel Astra farmaria, et miten mukava, idioottivarma auto. Palopäälliikkö osui paikalle ja työnnettiin auto yhen talon pihaan, kun saatiin lupa isännältä. Olipa homma! Sit se päällikkö toi miut oman tien risteykseen, juoksin sit 500m kotia. No sainpahan kunnon aamujumpat, nyt on vatsalihakset ja käsivarret kipeet työntämisestä.
Mites teillä, joilla isoja sisaria, milloin kerrotte vauvasta? Miun teksi mieli kovasti kertoa isoveljelle, mut ehkä maltan vielä pari viikkoa ainakin. Jos alkaa neuvolan jälkeen kyselemään, ehkä sitten.
Ja milloin sydänäänten pitäs kuuluua? Mulla on rv8+ sillon eka neuvolassa. Muistaakseni kuopuksen ekassa neuvolassa ei vielä kuulunu, oli kai suht samoilla viikoilla sillon.
Itellä ei vielä(kään) mitenkään raskautunu olo :( Sillon, ku mulla oli eka raskaus tuulimuna, en muista muuta oiretta kuin armottoman väsymyksen. No ehkä alamaha hieman turvonnut ja kylmyys ja pieni väsy vaivaa. Tulipas pitkä sepustus..
Heikkopeikkoselle tsemppiä! -piias- rv 6+2
Kerrankin kun on pieni sopiva hetki niin ajattelin kirjoitella pari riviä.
Pakasti on sulamassa,kun pihalla tosiaan on niin kylmä ettei tavarat pääse sulamaan...
Pikkuneiti touhuilee omiaan niin äiti saa hetken omaa aikaa:)
Jännittää aikalailla kun huomenna on alkuraskauden ultra...takana yksi raskaus ja yksi tuulimuna joten haluan varmistua tässäkin tapauksessa asiasta.
Kovasti toivon että siellä kaikki ok..Mut huomenna selviää...
Eipä muuta kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!
Riikka (rv 8+?)
Eli tänä aamuna tein testin ja plussaa näytti!
Pikana naputtelen, pitäisi alkaa töihin eli ompelukoneella suristamaan. Pyykkiäkin pitäisi ladata koneeseen, tiskit odottaa ja täällä on hirveä siivo. Tekemisen puutetta? No ei tod.
Me ei aiota kysyä kumpi masussa on, kuten ei edellisistäkään. Täällä Vaasassa tarjotaan vain yksi ultra, rakenneultra, joten sinne asti saa odotella. Tosin tälläkin kertaa pääsen mahdollisesti kaksi kertaa, kun määritetään laskettu aika pitkän kierron takia.
Meillä pyörii täällä kaksi koiraa, itse olen allerginen ;) Nämä ovat sellaista rotua, että siedän niitä ilman mitään oireita.
Raskausoireita on selvästi: oksettaa, väsyttää, masu näkyy ja rinnat on arat. Jälkimmäinen on vähemmän mukavaa imetyksen kannalta.
Kuppikoko: kakkosen alkuimetyksen aikana olin melkein kaksi kokoa normaalia isompi, tällä hetkellä yhden koon. Saa nähdä mitä sitten kolmannen synnytyksen jälkeen ;D
Ikäero: kahden ekan ikäero on 1v8kk, nyt tulee suunnilleen 1v9kk.
Kertominen: olen kertonut lapsille, että äidin masussa on vauva, mutta vanhemmalla on ikää vasta 2v7kk, joten ei käsitä ennen kuin vatsa alkaa kasvaa kunnolla. Välillä kyllä taputtelee vatsaa ja tuumaa, että siellä on vauva, mutta ei ymmärrä vielä kokonaan asiaa.
Porenn ja Pimpula rv 7+2 (omien laskujen mukaan siis)
Hei kaikille!
Pääsisinköhän mukaan syyskeijuihin? La olisi omien laskujen mukaan 23.9. Kirjoittelen myös tuolla ensikoissa, mutta siellä on välillä melko hiljaista... Joten tulisin mielelläni mukaan.
Sippu ja pikkutikru 4+5
Onpas täällä Ilomantsissa kylmä! -28astetta!! Hrrrr!
Tänään menen ensimmäisen kerran jo neuvolaan vaikka plussani sainkin vasta viime perjantaina. Jotenkin se vaan kummittelee niin voimakkaasti takaraivossa se edellinen km, että heti haluan alusta asti kuulla, onko masuasukki ok. Pitäkää peukkuja. Minuu jännittää ihan vietävästi,.. :/
Olen seurannut keskustelua rintojen suurenemisesta ja arkuudesta ja täytyy todeta, että itsellä on aivan mega-arat rinnat parhaillaan. Kissani, kun tykkää aina kulkea rntojeni yli matkallaa muokkaamaan hiuksiani, niin tuntuu, kin katujyrä menisi yli -niin paljon koskee. Pingotusta on havaittavissa kans, mutta muuten ei ainakaan vielä sen kummempaa koon suurenemista.
Eilen ilmoitinmme raskaudesta molempien vanhemmille ja kyllähän olivat iloisia kuullessaan uutiset. Nyt vain jännitys tiivistyy kautta linjan, kun jäädään viikkojen kuluessa odottamaan, meneekö kaikki tällä kertaa ok.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille Syyskeijuille!
Tintti Rv 4(?)
Tervetuloa mukaan nipsu-79 ja Sippuliini!!!
Viime yön sain tosi hyvin nukuttua. Teki hyvää pitkästä aikaa nukkua hyvin.
Mulla on tässä ainainen pohdinta etä mitä tekisin tänään ruuaksi. mitään ei tee mieli. Ja oikeestaan kaikki oksettaa. Eilennäkään en saanut ruokaa juuri ollenkaan syötyä. Kaikkea kylmää pystyn kyllä vähän syömään, mutta lämmin ruoka yök.
Pitäs ettii mun äitiysneuvola kortti poitsun ajoilta. Th pyysi sen ottamaan mukaan ekalle neuvola käynnille.
Nyt lähden syömään.
Öttis, poitsu, ja masutoukka rv 7+5
Ilmoittaudun tänään mukaan uhmaten tätä epävarmaa tunnetta. Olen ollut pitkisläisissä vauvakuumepuolella kirjoittelemassa. Nyt olisi 5+5 menossa, ja tänään kävellessä työpaikalle tuli vetistä vuotoa, jossa mukana ruskeaa väriä. Onko kenelläkään ollut moista?
Mies tietää asiasta, mutta muille en halua kertoa ennen kuin jotain todistetta olen tästä asiasta saanut. Neuvolan sain jo 27.1., sillä kiertoni ovat pitkiä ja laskivat viikot viimeisten kuukautisten perusteella, eli sen mukaan viikkoja olisi jo 7+3.
Mitään oireita ei ole ollut, ei siis mitään ja tämä vetinen vuoto sai ajatukset taas sekaisin. Anteeksi tämä negatiivinen aloitukseni, ehkä se vielä tästä iloksi muuttuu...
Hyviä vointeja kaikille keijuille!
Ensiksi uusille keijuille isot tervetulohalit.
Myttö75: Toivottavasti tuo vuoto on harmitonta. Itsellä ei ole sellaista ollut, mutta kyllä kaikki muut tuntemukset masussa saavat pelot valloilleen. Ei tarvitse paljoakaan nipistää, niin jo olen vessassa tarkistamassa asiaa.
Ultraan on tosiaan vielä se viikko. Piinaviikko siis tiedossa. Täytyy vaan kärvistellä ja pitää ajatukset positiivisina.
Juuri äsken huomasin, että ruokakaupassa käynti ei ole mukavaa. Eka tuli leipäosastolta sellainen tuoreen leivän haju. Yleensähän se on hyvä, mutta nyt rupes ällöttään vallan vietävästi. Toinen koetinkivi oli kulkea suolakurkkutynnyreiden ohi. Niistä tuli sellainen kamala etikan löyhkä. Siinä ei auttanut muu kuin laittaa töppöstä toisen eteen vähän rivakammin, että pääsi epämiellyttävien hajujen luota pois. Muuten mennyt oikein mukavasti tämä aamupäivä.
Siivoilla pitäisi vielä ennen töihin lähtöä, mutta luulenpa että jätän ukkokullalle nuo puuhat. Onneksi on olemassa kotitöitä tekeviä miehiä =)
Tuuli+ masu6+5
Ja tervetulotoivotukset uusille keijuille! On tuossa pakkasessa huonotkin puolensa, käytiin äsken meidän uhmaikäisen kanssa pikkulenkki ulkona, pakokaasut haisivat tiellä niin selvästi, että meinas ystävämme george lentää tältä äityliltä. Ultra siirtyi huomisaamuun, kun tohtori kuului olevan sairaana. Ei kauas mutta ärsyttää, kun oli orientoitunut tähän iltapäivään. Pitää yrittää vaan kestää.
Heikkopeikkonen edelleen 6+5?
Ilmoittaudun myös uutena mukaan. Ensimmäistä odottelen, pidemmän yrityksen jälkeen vihdoinkin tärppäsi. Omien laskujen mukaan nyt menossa 7+1. Eli laskettu ajoittuu tuonne syyskuulle 10-15 päivän tienoille.
Neuvola-ajan sain melko aikaiseen vaiheeseen, tälle perjantaille, kun sinne soittelin heti testin tehtyäni. Tiedättekö mitä siellä tapahtuu? Käskivät varaamaan tunnin aikaa. Täytynee soittaa ja kysyä tarvitseeko olla syömättä labroja varten. Vai ottaako ne edes niitä vielä?
Onnea Nipsu ja tervetuloa mukaan, kivaa kun tulee lisää " tuttuja" =)
Terevetuloa myös Sippuliini ja myttö!
Tosiaan onpa pakkaspäivä, täällä mittari näyttää n20astetta, joku kirjoitti jossain olevan 28 astetta...huh huh...mutta eikös talvella pidäkkin olla ainakin muutamat kunnon pakkaset.
Te ketkä käytte alkuraskaudenultrassa niin mitä se semmoinen maksaa? Eikös se tehdä yksityisellä?
Oireita ei oikeastaan paljon löydy, mitä nyt iltaisin väsyttää normaalia enemmän. Siksi ei kauheasti innostakkaan lähteä iltaan töihin.
Paras mennä keittämään pannullinen kahvia että sitten illalla jaksaa....
Caleo 4+3
Kirjoiteltiin näemmä samaan aikaan =)
Vieläkin hymyilyttää tämä syyskeijut-nimitys, kun esikoisemme työnimi aikanaan oli keijumenninkäinen :)
No jooh, ei auta, pitää taas jatkaa töitä. Onneksi saa olla töissä kotona, niin voi välillä juosta jääkaapilla helpottamassa oksetusta.
Porenn ja Pimpula
Tervetuloa uudet odottajat joukkoon minunkin puolestani!
Tänään on ollut pahoinvoinnin suhteen ihan hyvä päivä. Valkovuoto on niin runsasta,että koko ajan pelottaa tuleeko jotain muutakin. Kahden ensimmäisen raskauteni aikana ei tullut pisaraakaan verta, mut nyt oon jotenkin vainoharhainen.
Me kerrottiin jo vanhimmalle pojallemme vauvasta (2v 8kk) nuorempi (1v 6kk) ei vielä ymmärrä. Vanhempi sanoi yks aamu, että musta tuntuu äiti,ettäsun mahassa on kaks vauvaa. Mahan koosta lie päätellyt.. Se on meinaan jo aika iso. Saas nähdä montako vauvaa siellä on, suvussa on sekä minun että miehen puolella paljon kaksosia. Onko muilla jo iso maha?
Tää mun mahan koko tuntuu epätodelliselta. Aiemmin maha on alkanut näkömään suunnilleen rv. 15 paikkeilla.
Monet on menossa ultraan jo viikoilla 6-7. Täällä Tampereella pääsee vasta viikoilla 10-12. Huh, kuinka sitä jaksaa odottaa...
Hauskaa keskiviikkoa kaikille!
Andoliniska 5+0
ja lähden tästä töihin koko päiväksi, taidan töissä esittää toivomuksen, etten enää mielellään tekisi joustopäiviä, ku tuntuu et niistä niin paljon väsyy eikä jää paljoa vapaa aikaakaan. Kerroin töissä asiasta muuten maanantaina, varmaan tänään jo kaikki tietävät, mut ei haittaa kunhan vaan kaikki menis muuten hyvin.
vauva06 rv5+2