Uusi lääke alkoholismiin
Hei,
tietääkö kukaan joko Selincro-lääkettä saa?
Kommentit (60)
Revia ja Selincro ovat siis käytännössä samoja lääkkeitä? -kö?
Itse kokeilen tuota Reviaa, en vielä ole parin kokeilukerran jälkeen huomannut vaikutuksia.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 17:24"]
...laitan molemmat linkit tännekin:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1748759/ketju/selincro_tiedatko_mita_se_on
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11504591
[/quote]
Minnekäs tuo edellä mainittu Vauvan keskustelu on kadonnut???
[/quote]Vauvalla sensuroidaan ketjuja jos jostakin syystä. Tässä tapauksessa ei ilmeisesti sopinut keskustella alkoholiriippuvuuden hoidosta.
Yleislääkäriin yhteys jos haluaa respetin?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:14"]Yleislääkäriin yhteys jos haluaa respetin?
[/quote]
Vaikkapa.
Kyllä tää Selinco ihan uus lääke on, ei voi verrata vanhoihin lääkkeisiin kuten Reviaan kun ei ole edes sama lääkeaine kyseessä. Vaikuttava aine Selincrossa on nalmefeeni ja sillä on saatu erittäin hyviä tuloksia liikajuomisen vähentämisessä.
Nuo mainitut väsymys yms. haittavaikutukset ovat varsin lieviä eivätkä edes kovin yleisiä, ja juominen vähentynyt lääkkeen käyttäjillä jopa 66%.
Minulla on erittäin hyviä kokemuksia myös Reviasta/Naltreksonista, joka omien ja lähipiirin kokemuksien mukaan todellakin auttaa juomiseen. Tosin me sitä käyttäneet emme ehkä vielä ihan alkoholisteja ole olleet, olemme muuten vaan tahtoneet vähentää juomista (ja nimenomaan huomalajuomista), mutta emme ole onnistuneet siinä aiemmin.
Minulla monen vuoden kokemus, nykyään tosin en sitä enää syö, kun ei alkoholi maistu enää lainkaan
Tämä uusi Selincro/Nalmefeeni on tehokkaampi ja pitkä-vaikutteisempi kuin Revia/Naltrekson, ja tulokset juomisen vähentämisessä olleet selvästi parempia. Ne ovat kyllä ihan eri aineita, eli sikäli niitä on aika vaikea vertailla ellei sitten ole omia käyttökokemuksia niistä molemmista.
Vaikka molemmat lääkkeet auttavat kyllä liiallisen juomisen vähentämisessä, niin joillekin ne voivat olla myös ensimmäinen askel kohti täysraittiutta.
Juomisen vähentäminenk on monille sellainen asia jota luvataan itselle ja läheisille vuodesta toiseen... usein ei vaan oma tahdonvoima ihan riitä. :(
Omakohtaisesta kokemuksesta voin suositella ainakin Selincroa jo tässä vaiheessa, ja uskon että sille löytyy käyttöä laajemminkin omasta lähipiiristä.
Pitäisi hoitaa syitä jotka johtavat humalahakuiseen juomiseen.
Näillä lääkkeillä moni on päässyt alkuun ja saanut juomistaan hillittyä, yleensä sen jälkeen kun ovat ensin pitkään yrittäneet vähentää juomistaan siinä kuitenkaan onnistumatta. Suosittelen!
Tutkimusten mukaan hyvinkin tehokas viinanjuonnin vähentämiseen, myös lähipiiristä on jo hyviä kokemuksia joskin vasta lyhyeltä ajalta. Lääkehän on tullut apteekkeihin vasta keväällä, vaikka muistan että siitä oli uutisjuttuja jo viime syksynä.
Äkkiseltään mulle tulee mieleen seitsemän tuttavaperhettä, kaikissa se on kyllä se mies jolla on jonkinasteisia ongelmia pitää juomistaan kurissa... puolet vaimoista ei tietääkseni juo juuri ollenkaan ja lopuistakin olen nähnyt ainoastaan yhden kerran humalassa.
Vaikka se joskus ärsyttää kun vaimo valittaa mun juomisesta, niin kyllä mä ymmärrän että se häiritsee jos vaimo itse ei juo kuin harvoin. Ja myönnän ihan suoraan että tämä Selincro oli meillä vaimon idea, ja näin jälkikäteen pakko myöntää että aika hyvä idea olikin.
Seuraavaksi sit vinkkaamaan tästä Selincrosta tietyille työkavereille sekä sukulaisille... ensimmäisenä tietty niille joilla se pullo ei tahdo pysyä päivääkään kiinni. :-)
Olisi kiva viettää Juhannustakin ilman että joku aina ihan umpikännissä... mutta ehkä sellainenkin Juhannus vielä joskus koittaa... huoh. Selincroa vaan joka kännääjälle!
Tämä lääke varmasti on aivan loistava apu monessa perheessä, ja tunnen ihmisiä joille siitä olisi hyötyä joissakin tilanteissa.
Mietin vaan kun läheisellä miehellä on jo suhteellisen pitkälle edennyt alkoholismi, vaikka nuori mies onkin. Kaljaa on saatava joka päivä, jos on juomatta silti ykkösolutta tai jopa alkoholitonta olutta on saatava. Sosiaalisia ongelmia myös kertynyt jo, vaikka periaatteessa "valkokaulusjuoppo". Kun monet hoitoperiaatteet nojaa siihen, että pisaraakaan alkoholisti ei voi ottaa, koska alkoholismi on sairaus, mikä onkin mielestäni ihan järkeenkäypää. Onko Selincrosta vielä tässä vaiheessa apua, vai onko lääke enemmän kertaluontoiseen juomiseen? Eli otetaan lääke silloin kun on vaarana juomisen mennä yli, esimerkiksi häissä tai juhannuksena, sen sijaan että juominen on päivittäistä pikkupöhnän hakua.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:19"]
Voin suositella, jos mies juo "riski-rajoilla" eli esim. 5-6 olutta tai enemmän joka päivä, tai sitten hirveät kaatokännit kerran viikossa. Lääke leikkaa kulutuksen alle puoleen, millä on terveyden kannalta jo iso muutos - elämänlaadusta puhumattakaan.
[/quote]
Selincroa voin kyllä minäkin suositella, todella hyvä lääke lyhentämään ryyppyputkia ja vähentämään juomista varsinkin "raskaiden ryyppypäivien" kohdalla maltilliseksi. Varmasti paras ja helpoin ratkaisu jos juomista ei ole muuten saanut kuriin.
Monelle parille varmaan hyvä idea että molemmat hakevat oman reseptinsä jos juominen on "yhteinen harrastus", tämänkin voin ihan omakohtaisesta kokemuksesta suositella...
Kyllä tarvitsee reseptin, ainakin toistaiseksi. Käyttäjien kokemuksia lueskelin tuolta Suomi24:stä kun joku oli tänne toiseen keskusteluun linkittänyt, mielenkiintoista luettavaa aiheesta eli laitan molemmat linkit tännekin:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1748759/ketju/selincro_tiedatko_mita_se_on
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11504591
Laittakaa ihmeessä kokemuksia kenellä ollut käytössä, niin tietää sitten pitäisikö omallekin miehelle yrittää saada käyttöön edes kokeeksi...
Voin suositella, jos mies juo "riski-rajoilla" eli esim. 5-6 olutta tai enemmän joka päivä, tai sitten hirveät kaatokännit kerran viikossa. Lääke leikkaa kulutuksen alle puoleen, millä on terveyden kannalta jo iso muutos - elämänlaadusta puhumattakaan.
Miehen on paljon vaikeampi itse vähentää juomistaan, lääkkeen avulla se hoituu kuin itsestään kunhan miehellä on halu ottaa lääke vähentääkseen juomista. Ei kannata arpoa asian kanssa vaan kokeilla rohkeasti, ja varata aika lääkärille heti kun mahdollista.
Jollei lääke toimi niin ei ole mitään hävinnytkään... ja jos lääke toimii niinkuin lähes kaikilla varmaan tekee, saa raittiimman ja terveemmän miehen ilokseen. :-)
Ei tuo Selincro niin uusi ole, Revia on lähes vastaava lääke, joka ollut markkinoilla pitkään.
Selincro ja Revia ovat mielihyvää leikkaavia lääkkeitä, jotka alkoholin kanssa johtavat väsymykseen, ehkä pahoinvointiin ja yleisesti "laskuhumalafiiliksiin".
Voi joillakuilla toimiakin, mutta mikään ihmelääke se ei ole.
Tosi iso kiitos aloittajalle ja pitää nyt sitten raportoida omistakin kokemuksista, mullakin tuo Selincro on toiminut todella hyvin. Heti aluksi en kyllä huomannut mitään vaikutusta mutta reilun kuukauden kuurin jälkeen alkoi loppua se kaksin käsin kiskominen ja tuli vaan juotua selvästi vähemmän kun aikasemmin.
Oikeastaan tajusin vasta eilen että en ole enää pariin kuukauteen kertaakaan juonut itseäni umpihumalaan. Kiva se on ottaa muutama viinilasillinen tai olut iltaisin, mutta siihen pariin-kolmeen se nykyään on jäänyt. Eli lääke on toiminut minulla ihan älyttömän hyvin, minkäänlaisia muita vaikutuksia en ole huomannut kuin viinanhimon katoamisen. Helpompaa tapaa vähentää juomista en kyllä keksi, pilleri otetaan pari tuntia ennen arvioitua juomisen aloittamista ja siinä kaikki. Yhden pillerin hinnaksi tulee reilut 5 euroa, ei paha ja varmaan säästyy moninkertaisesti kun viinaa kuluu vähemmän.