Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluttamattomat ja pienipalkkaiset!

Vierailija
17.01.2006 |

Miksette opiskele tai pyri parempiiin hommiin? En kysy millään pahalla, ihan vain uteliaisuudesta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin tärkeää työtä kuten lähihoitajat,siivoojat ym. silti eivät ole missään arvossa.

Vierailija
2/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen kielissä ja matematiikassa aivan nolla. Asiat eivät vain mene jakeluun. Kaikenlainen hahmottaminen vaikeaa. Sosiaalisesti ja tunneälyltäni olen kyllä älykäs. Aina opiskelu ei siis ole vaan motivaatiosta kiinni! Siksi minusta onkin väärin että meitä vähemmän kouluttaneita joilla ei kapasiteetti riitä maisterintutkintoon " rangaistaan" aivan onnettomalla palkalla. Usein teemme kuitenkin raskasta työtä.

Entäs sitten ne maisterit, joilla kapa riittää ja SILTI rangaistaan joko työttömyydellä tai sitten sillä huonolla palkalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jos/kun etenen, niin työkokemuksen, en opintojen kautta.

Nuorempana jäi koulut vähiin (ammatin opiskelin, keskiasteen tutkinto), kun ei ollut oikein motivaatiota eikä varaa. Eikä ehkä päätäkään...

Nykyään ei kyllä korkeakaan koulutus takaa korkeaa palkkaa. Oikea ala, esim. LVI sen sijaan tuo duunarillekin leveen leivän, leveemmän kuin monelle humanistille.

Palkkani on huono, mutta olen onnellinen työssäni. Ei yhtään huono yhtälö mielestäni. Tietysti hyvä palkka ja onnellinen työssä ois vielä parempi, mutta kaikkea ei näköjään voi saada.

Vierailija
4/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin varma (tai mikä nykyään on varmaa...) ja vakituinen paikka pienellä palkalla kuin epävarma taloudellinen tulevaisuus.

Ammatti mulla on ihan eri alalta, mutta koulutus on auttamattomasti vanhentunut.

Vierailija
5/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kotona ei arvostettu opiskelua, ainoastaan työntekoa. Enkä silloin peruskoulun lopetettua uskaltanut lähteä koulun penkille ihan rahattomana, kun kukaan ei olis avustanut yhtään ja jos kotia olisin jäänyt, sinne olis pitänyt maksaa jo 16-vuotiaana vuokraa ja mistä olisin nekin rahat ottanut.

Myöhemmin sitten 30-v. opiskelin kaksikin ammattia, koska kiinnosti, mutta mitenkään korkeasti en kouluttautunut, ei ollut päätä, ja oman asunnon halusin maksaa pois ja se vaati rahaa. Koko opiskelun ajan tein rankasti töitä ja se vaati paljon.

Omille lapsille kyllä aion tuputtaa, että kouluttautuisivat enemmän kuin minä ja varmaan avustankin heitä siinä. Kyllä mun mielestä kodin lähtökohdat merkkaa paljon, kuka opiskelee ja kuka ei.

Vierailija
6/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

distuvasta julkisesta pilkanteosta, ja siitä syystä jätin ko. opistoasteisen tutkinnon kesken. Sitä ennen olin keskeyttänyt lukion samasta syystä.

Hakeuduin toimistohommiin, sillä aikuiset ihmiset eivät pilkanneet minua samalla tavoin. Sille tielle olen sitten jäänyt.

Vierailija
7/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kielissä ja matematiikassa aivan nolla. Asiat eivät vain mene jakeluun. Kaikenlainen hahmottaminen vaikeaa. Sosiaalisesti ja tunneälyltäni olen kyllä älykäs. Aina opiskelu ei siis ole vaan motivaatiosta kiinni! Siksi minusta onkin väärin että meitä vähemmän kouluttaneita joilla ei kapasiteetti riitä maisterintutkintoon " rangaistaan" aivan onnettomalla palkalla. Usein teemme kuitenkin raskasta työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi