Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox ahdistukseen

Vierailija
06.04.2013 |

Käyn läpi avioeroani ja lääkäri suositteli että käyttäisin jonkun aikaa ahdistukseen opamoxia 15 mg 1/2-1 tablettia tarvittaessa 8 tunnin välein. Lääke tuntuu tehoavan mutta huomaan nyt kun reilu 8 tuntia on edellisestä lääkkeetsä niin ahdistua alkaa heti nostaa päätään. 4 viikkoa olen ollut ilman lääkitystä ja nyt oli ensimmäinen päivä että lääkkeen avulla päivä tuntui siedettävältä. Pelottaa jos lääkkeeseen jään koukkuun tai jos en pysty kohtaamaan näitä hetkiä ilman lääkettä. Tosin tarkoitus on vain päästä yli tästä tuskaisimmasta vaiheesta.

kellä olis kokemuksia lääkkeestä ja sen lopettamisesta? Tiedän että tämä on hyvin väärin käytetty lääke ja sillä vähän varovaisesti suhtaudun.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi kevyin perustein käyttämään Opamoxia. Rauhoittavalla lääkkeellä on paikkansa esim. hyvin traumaattisten tapahtumien ylipääsemisessä parin viikon ajan. Mikäli avioeroon ei líity "ylimääräistä draamaa", yrittäisin ensisijaisesti lievittää ahdistusta muilla keinoin. Oletko kokeillut ulkoilua, liikuntaa tai mitään mikä ylipäätään sinulle on normaali ahdistuksen lievitys keino aikaisemmin ollut?

Normaaleja tunteita on turha lähteä psykiatrisoimaan ja näin ollen lääkitsemään!

Mikä sä oot kertomaan mten paljon mikäkin asia saa toista ihmistä ahdistaa. "Jos eroon ei liity ylimääräistä draamaa", eikö se ero itsessään ole hyvin dramaattinen, jos kerran ahdistaa niin ettei ulos pysty menemään? Vai onko eron kokemiselle jotkut omat säännöt? Kaikkien pitää kokea ero samalla kaavalla? Idiootti.

Vierailija
22/72 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkyy olevan näitä "kyllä se happihyppelyllä ohi menee" typeryksiä

joilla ei ole ollut minkäänlaista elämää !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 25v. silloin ensimmäinen pitkäaikainen tyttöystävä, jonka kanssa asuin samassa osoitteessa jätti minut. Olin varma etten millään pääse siitä yli koska oloni on niin paha! Sitten ajan kanssa kaikki meni ok ei mitään elämä vaan jatkuu. Alkoi uusisuhde ja se kesti kunnes loppui pois.

Ollessani 30 vuotta soitin äidilleni ja kysyin kuulumisia häneltä. Oli tullut töistä kotiin ja soitellaan myöhemmin. Soitin äidilleni myöhemmin muutaman kerran ja ikinä hän ei enään vastannut. Seuraavana päivänä n. klo. 12:30 ovikello soi ja sitten koputetaan! Minä ihmeissäni, että mitä nyt!? Avaan oven siellä on kaksi poliisia ja pyysivät päästä sisälle samalla kysyen tunnenko minä sitä ja sitä ja sieltä? Vastasin joo?... Siihen sitten poliisi sanoi olisi hyvä istua alas. No istun alas ja sitten poliisi kertoi " Osanottomme. Äitisi on löydetty kuolleena asunnostaan " Se shokki se suru se viha se kaikki mikä tuli oli jotain uskomaton. Asuin silloin yksin niin koko sunnuntaipäivän ja illan sekä yön olin tunnetilassa missä en ikinä ennen ole ollut. Mikä sitten hassuinta on niin äitini oli kuollut vajaat 15min. puhelumme jälkeen.

Siihen sitten pesänselvitykset päälle sekä uhkailevat velkojat. Ei tullut perintöä.

Ahdistusta kaikilla ihmisillä on mutta omasta tilanteesta tiedän saaneeni aivan tarpeeksi. Oma sairastuminen pakko-oireiseen häiriöön, joutuminen avosydänleikkaukseen jonka jälkeen puolisoni jätti minut 2 viikkoa sen jälkeen. Sukulaisten menehtymiset sekä isäni haimasyöpä. Jokaisella meillä on se ns. risti kannettava mutta joskus sitä hieman siis hieman haluaisi tasausta. Onhan se omituista kun toisille meistä se elämän dramaattinen asia on lemmikin kuolema sekä vanhempien menehtyminen 90 vuoden iässä kun itse ollaan 65v.

Minä itse menetin äitini 30 vuotiaana silloin äitini oli 52 vuotta. Tulen menettämään isäni alta 40 vuotiaana. Sitten ei ole enään ketään...

Mutta aiheeseen niin opamox on erittäin huono lääke ahdistukseen. On hidasvaikuttamaan ja heikkotehoinen.

Vierailija
24/72 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kaikki käyttäjä vaikuta sit et olis kännissä?

Vierailija
25/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syyllistä itseäsi lääkkeen käytöstä. Usein ihmiset, jotka eivät ole kokeneet mitään vastaavaa tarjoavat ulkoilua, liikuntaa ym. He eivät tiedä mitään henkeäsalpaavasta ahdistuksesta. Parempi, että pääset lääkkeen avulla ulos kuin että makaisit tuskaisena kotona. Se vie sinua eteenpäin ja siinä kohdassa lääke on tärkeä apukeppi.

Voimia ja jaksamista toivotan.

Vierailija
26/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa tuo lääkitys mahdollisimman pian, jos nyt jo aiheuttaa tuon oireen, näitä harvoin ihan alussa tulee, vaan pidemmällä käytöllä, mutta mahdotonta ei ole, toleranssin kasvu on kuitenkin hyvin yksilöllistä, eikä kaikille nämä lääkkeet sovi ollenkaan, olo voi olla jopa epätodellinen ja harhainen... Tuo ahdistus mikä tulee vaikutuksen loputtua on yleensä pahempi kuin mitä se olisi kokonaan ilman lääkkeitä. Hyvin mahdollista että jos jatkat lääkettä niin sen vaikutus katoaa täysin, tai otettu lääke voi tehdä olon todella kurjaksi, kiukkuiseksi jopa agressiiviseksi!!!!

Vierailija
27/72 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait lääkkeesi tilanyeeseen. Itse olen juri nyt samassa tilassa ja tarvitsen valitettavasti kemiallista apua selviämiseen...

Vierailija
28/72 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä. Ainoa vaihtoehto. Katukauppaa en suosittele.

Vierailija
29/72 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saat yksityiseltä? olen etsinyt mutta kovin vaikea saada 0400178860

Vierailija
30/72 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikana sain niin voimakkaan ahdistuksen oli pakko hakea apua.

Aluksi tavallisella lääkärillä ja sieltä sain 15mg Obamox Tämä ei auttanut, seuraavaksi 30mg . Tähän jäin koukkuun, mutta oikeilla annostuksella pääsin irti.

Ahdistukseni jatkuu nyt jo toista vuotta.

Olen käynyt harvakseltaan Psykoterapeutilla.

Lääkitykseni on Sepramil 20mg päivässä ja illalla12,25 mg Ketipinor.

Olen joutunut kuitenkin käyttämään Onamox 15mg tarvittaessa eikä se aina auta.

Tätä Olen ihmetellyt kun illalla noin klo:20 oloni kohenee normaaliksi.

Iältäni Olen 75v ja pitää tällainenkin kokea

Vierailija
31/72 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsodiatsrpiinit voivat todellakin pelastaa monen ihmisen elämän. Ne estävät lamauttavaan ahdistukseen jumittumisen, joka heikentäisi selviytysmahdollisuuksia. Lääkityksen rinnalle sen lääkkeen avustamana onkin sitten helppo ottaa muutkin keinot käyttöön. Hengitysharjoituksiin ei voi edes keskittyä jos tuska takoo stressihikeä pintaan ja valtaa olemassaolon.

Bentsoilla on estetty itsemurhia ja itsensä nolaamista hirveän ahdistuksen kourissa. Nykymaailmassa varsinkin kaupunkilaisella on niin epäluonnolliset olosuhteet että stressitasot ovat jo ympäristön vuoksi korkealla eikä tilannetta pidä yhdenkään mukavaa elämää elelevän lääkärin turhaan tehdä sietämättömäksi kun se jokiin sietokyvyn raja ylittyy. Kun ei ole varaa lähteä kuukauden mökkiretriitille tms, siellä kerrostalokämpässä traumatisoituneena kieriskellessä bentsoilla voidaan estää jopa lopullinen hajoaminen ahdistukseen. 

Mutta älkää ihmeessä oksatsepaamia pyytäkö, tai siihen tuytykö, ellei ole tarkoitus syödä lääkettä säännönmukaisesti ympäri vuorokauden, tai käyttää sitä vain unilääkkeenä pari kolme tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa. Sen vaikutus alkaa todella hitaasti. On olemassa rauhoittavia jotka vaikuttavat puolessa tunnissa ja niillä on helpompi pärjätä siten että ottaa vain tarvittaessa eikä aina varmuuden vuoksi. 

Benntsojen kohdalla puhutaan vieroitusoireista ja masennuslääkkeiden kohdalla lopettamisoireista, jotka ovat aivan sama asia. Masennuslääkkeistä saa todennäköisemmin liudan elämänlaatua heikentäviä oireita kuin sen tehokkaan ja juuri sopivaisen avun järkyttävään ahdistukseen ja unettomuuteen. Jokaisella ihmisellä on oma yksilöllinen annostuksensa joka ei lamauta liikaa, ja kovaan ahdistukseen uppoaa yleensä isojakin määriä rauhoittavia ilman  päihtyneen olotilan syntymistä.

Ja ne ongelmakäyttäjät ovat ongelmaisia jo lähtökohtaisesti. Kyllä keskivertoihminen pystyy harventamaan bentsojen syöntiä ihan helposti sitä mukaan kun elämä alkaa taas kantaa. Ja jotkut tarvitsevat loppuiäkseen rauhoittavat lääkkeet johonkin ahdistushäiriöön, johon eivät halua tai voi syödä päivittäin otettavaa SSRI-lääkettä. Näitä muita kuin bentsoja kutsutaan "hoitaviksi" lääkkeiksi mutta eivät ne kaikilla "hoida" yhtään mitään. Ja niillä sitä vasta saakin aivokemiansa sekaisin ihan kunnolla. 

Myöskin antiopsykootteja tykätään tuputtaa ahdistukseen ja unettomuuteen, vaikka niistähän se zombiolo vasta tuleekin, ja pahimmillaan muita ikäviä haittoja. Bentsojen järkevä käyttö on itselleni ollut ainoa vaihtoehto joka parantaa elämänlaatua sen sijaan että heikentäisi sitä. Sitäkään ei tietysti kannata liikaa hehkuttaa lääkärille. "Ai sinusta tuntuu hyvältä tämän lääkityksen myötä?! Ei se niin saa mennä!"

Vierailija
32/72 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox 15 mg on hyvä lääke varsinkin kun menee saattamaan läheistään Terhokotiin, niin että ei ole kuin peura ajovaloissa ja hysteerinen hyvin vaikean tilanteen edessä. Pitää olla rauhallinen ja tyyni kuoleman ja kuolevan edessä.  Auttaa myös pahimman yli, että saa unta. En käytä päiväkäytössä ja pitäisi lopettaa nyt. Mutta Opamax kyllä kannatteli pahimman yli. 

Vierailija
33/72 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Opamox 15 mg ahtaanpaikankammoon , olen menossa magneettikuvaukseen. Onko kellään samanlainen tilanne ? Kuinka paljon aikaisemmin olette ottaneet lääkkeen ja kuinka paljon ? Kokeilin kotona 1 tablettia...sillä ei ainakaan mennä putkeen.

Vierailija
34/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran otan kokemuksesta kantaa että pysykää hyvät ihmiset kaukana ssri-myrkyistä,ketipinoreista,venlafaksiineista

niistä saa sellaisen kiviriipan riippuvuuden 

ja toivottomat helvetilliset reflat että jotkin opamoxit ovat todellakin lasten leikkiä niihin verrattuna !

Vierailija
35/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko ketipinor?

Vierailija
36/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin käytät tarpeeseen ja pidät välipäiviä,se on ihan turvallinen eikä koukuta. Itsellä oli todella vaikea tilanne pari vuotta takaperin jolloin määrättiin 6kpl päivässä noita 15mg Opamoxeja. Tilanne rauhoittui ja annos laski itsellä ihan automaattisesti, kun ahdistus ja muu helliti. Vieläkin käytän vaihtelevasti 2-3 kpl uneen tarvittaessa, kärsin pahoista painajaisista traumojen seurauksena. Joku päivä toivon tervehtyväni ja voivani lopettaa lääkkeet. Vieroitusoireita ei ole ollut muuta, kuin satunnaista ahdistusta välipäivien kohdalla. Oman kokemukseni perusteella turvallinen lääke.

Vierailija
37/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö opamoxia ole syönyt 9v eikä jää koukkuun!!!! 

Vierailija
38/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko ketipinor?

Ei auta ja kun tuota kirjoitetaan ahdistukseen tai unettomuuteen niin pitäisi syyttää hoitovirheestä.

Vierailija
39/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot koukuttaa kaikkia eri tavalla. On kuitenkin kovastikin riippuvuutta aiheuttava aine. Pari kertaa olen akuuttiin ahdistukseen saanut n. 2 viikon kuurin ja molemmilla kerroilla ne vaikutukset tuntuivat vielä usean viikon päästä. En suosittele jos suinkin ilman selviää. 

Vierailija
40/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hexsa567 kirjoitti:

Korona aikana sain niin voimakkaan ahdistuksen oli pakko hakea apua.

Aluksi tavallisella lääkärillä ja sieltä sain 15mg Obamox Tämä ei auttanut, seuraavaksi 30mg . Tähän jäin koukkuun, mutta oikeilla annostuksella pääsin irti.

Ahdistukseni jatkuu nyt jo toista vuotta.

Olen käynyt harvakseltaan Psykoterapeutilla.

Lääkitykseni on Sepramil 20mg päivässä ja illalla12,25 mg Ketipinor.

Olen joutunut kuitenkin käyttämään Onamox 15mg tarvittaessa eikä se aina auta.

Tätä Olen ihmetellyt kun illalla noin klo:20 oloni kohenee normaaliksi.

Iältäni Olen 75v ja pitää tällainenkin kokea

Mulla myös aina iltaa kohden ns selkenee ja rauhoittuu. Paniikki ja ahdistuneisuus on pahimmillaan aamupäivällä ja päivällä. Ainakin kofeiini vaikuttaa. Joskus pystyin litkimään puoli pannua aamusta ja se vaan piristi, nykyään raja menee siinä kolmessa mitallisessa, eli yksi normimukillinen. Olen myös pähkäillyt, että valolla on jotain tekemistä hormonitoiminnan kanssa. Pilvisinä päivinä olen rauhallisempi ja varsinkin keväisin se yhtäkkiä sarjatulella ampuva aurinko ja valon määrä saa aivan ylikierroksille ja ahdistuneeksi. Tää on kai yleistä monilla psykitrisilla sairauksilla, jotkuthan vaan piristyy ja voi paremmin kevään koittaessa.

Sanovat, että kannattaisi harrastaa ulkoliikuntaa päivänvalon aikana, mutta se tuntuu vaan rasittavan, liikun mieluummin aamuisin tai iltaisin kun aurinko ei häikäise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi