Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kertaa jaksatte kaskea uhmaikaista lastanne ystavallisesti ennekuin rajahdatte? Ja kyllahan te rajahdatte, mina ainakin teen niin :(

Vierailija
17.01.2006 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienelle on turha selittää monimutkaisia ' Mitä minä äsken sanoin' - rimpsuja. Jatkuva huutaminen johtaa usein siihen, että lapsi tulee sille immuuniksi eikä tottele edes tositilanteessa esim. tielle juostessaan. Lyhyt kehotus ja syliinotto/ muualle vieminen tai mitä tilanne milloinkin vaatii.

Vierailija
2/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäiselle vielä tarvitse räjähdellä. Uhmaikäinen on vielä niin pieni, että sopii hyvin syliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan siitä, ettei kaksi-kolmevuotiaan uhmaa ole osattu hoitaa oikein alta pois?

Vierailija:

Esim nelivuotiaan uhmassa...

Vierailija
4/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon itse väsynyt ja ollut jotenkin " huonompi" päivä, niin voin hermostua helpommin ja riippuu myös siitä mitä itse olen tekemässä kun lapsi alkaa tekemään tuhmuuksiaan. Esim jos imetän vauvaa ja uhmis menee koskemaan johonkin kiellettyyn niin minun on pakko korottaa ääntä, kun en pääse tilanteeseen. Toki se riippuu myös siitä mitä lapsi tekee. yleensä pari kertaa sanon nätisti, sitten menen hakemaan itse pojan pois tai otan tavaran tms. Joskus (liian usein) tulee huudettua sen pari sanomisen jälkeen.

Vierailija
5/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari kehotusta ei tehoa, otan lapsen syliin ja teen hänen kanssaan sen, mitä olin kehottanut tekemään. Lapsi on tosin vasta 2,5-vuotias, hänet on helppo pukea, riisua tai viedä tiettyyn paikkaan, vaikka rimpuilisikin vastaan - ja harvoin edes rimpuilee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi