Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
millä perusteella toinen on a ja b
17.01.2006 |
tälläinen tuli mieleeni ja mietinkin oisko a- oikeallla mutta mulla onki vas,puolella vai koon mukaan?mulla siis a-pienempi vasemalla rt ja b-isompi perätilassa oikealla!ovat pysyneet paikoillaan jo viik 18asti nyt siis24.3 mitenkähän synnytys tapahtuu jos pysyyvät loppuun asti noin?!
Kommentit (2)
Nimenomaan se vauva, jonka joku osa on alempana on a-vauva. Raskausaikana saattaa a-vauva vaihtua useaankin kertaan jos toinen nousee ylemmän ja toineen taas laskeutuu. Loppujen lopuksi a on se, joka syntyy ensin.
Ja ne perätilatkin saa synnyttää jos kaikki on hyvin :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
A-vauva on se, joka on ensimmäisenä tarjoutumassa synnytyskanavaan, eli alatiesynnytyksessä syntyy ensin. Pienemmillä viikoilla A- ja B voivat vielä vaihtaa paikkaa ja silloin myös kirjaimet vaihtuvat. Sektiossa voikin ulos tulla ensin se vauva, joka on ollut koko raskauden ajan B ja hänestä tulee kuitenkin A-vauva.
Useimmiten jos A, eli ensin syntymässä oleva, on perätilassa, tehdään sektio B-vauvan asennosta riippumatta. Jos A on oikein päin ja B perätilassa, yritetään alatiesynnytystä ja B yritetään kääntää A:n synnyttyä. Tietysti vauvojen ja äidin koot vaikuttavat asiaan ja vauvojen vointi synnytyshetkellä. Tavatonta ei ole sekään, että A:n synnyttyä B:n kääntö ei onnistu tai tulee muita ongelmia ja sitten on kuitenkin edessä vielä sektio.
Minulla pojat olivat koko ajan samoilla paikoilla, A alhaalla vasemmalla ja B vähän ylempänä oikealla. A oli koko ajan perätilassa ja B kääntyi perätilaan joskus viikon 27 paikkeilla. Muusta vaihtoehdosta ei edes keskusteltu kuin sektiosta.