Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Vida?

Vierailija
29.04.2013 |

Mielestäni kaunis nimi, tarkoittaa elämää espanjaksi. Onko mielestänne "wt" vai ihan hyvä nimi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousvälineet tulee mieleen. En tiedä miksi enkä jaksa miettiä. 

Vierailija
42/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaunis nimi, mutta ei sovi suomalaisen sukunimen kanssa. Vida Virtanen. Juu ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi jos sopii kokonaisuuteen, eli toinen/kolmas ja sukunimi kuulostaa yhdessä kauniilta.

Vierailija
44/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva joka tulee Vidasta, on lähiön halvassa ja rauhattomassa vuokratalossa asuvan yh-äidin lapsi. Äiti on ylipainoinen, lävistetty ja tatuoitu ja elämänkouluja käynyt. Hiukset värjätty räikeän kirkkaan värisiksi. Sellaista kauas näkyvää huono-osaisitte henkivä yh-perhe, jossa lapsen nimeen on haettu erikoisuutta. Ei pahalla.

Vierailija
45/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lida olis kyllä minun mielestäni nätimpi. (laus, 'liida'*)

Vierailija
46/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuva joka tulee Vidasta, on lähiön halvassa ja rauhattomassa vuokratalossa asuvan yh-äidin lapsi. Äiti on ylipainoinen, lävistetty ja tatuoitu ja elämänkouluja käynyt. Hiukset värjätty räikeän kirkkaan värisiksi. Sellaista kauas näkyvää huono-osaisitte henkivä yh-perhe, jossa lapsen nimeen on haettu erikoisuutta. Ei pahalla.

Minulle tulee ihan eri mielikuva. Taiteellinen, luova, hyväosainen ehkä suomenruotsalainen perhe. Punavihreät arvot. Tai sitten ulkomaalaistaustainen, esim toinen vanhemmista etelä amerikasta tms.

Vierailija
47/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee ihan eri mielikuva. Taiteellinen, luova, hyväosainen ehkä suomenruotsalainen perhe. Punavihreät arvot. Tai sitten ulkomaalaistaustainen, esim toinen vanhemmista etelä amerikasta tms.

Yleensä ns. hyväosaisissa/akateemisissa suomalaisissa perheissä lapset nimetään isoisovanhempien aikakauden ns. vanhoilla nimillä. Sellaisilla, jotka ovat jo vähän vaipuneet unholaan. Eikä itse keksityillä erikoisemmilla nimillä.

Vierailija
48/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa V kirjainta. Vileda moppi, Viivi, Vic. V on vaarikirjain ja mieskirjain. V niin kuin Vakava, liian vakava. Ehkä se nimi sopii jollekin.

Vierailija
49/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ns. hyväosaisissa/akateemisissa suomalaisissa perheissä lapset nimetään isoisovanhempien aikakauden ns. vanhoilla nimillä. Sellaisilla, jotka ovat jo vähän vaipuneet unholaan. Eikä itse keksityillä erikoisemmilla nimillä.

Toisaalta suomessahan on tapana antaa useampi nimi. Ihan hyvin voi suvussa kiertävät nimet olla sitten niitä muita nimiä. Monella tuntemallani ihmisellä ne mummojen ja pappojen nimet on nimenomaan siellä toisena tai kolmantena.

Vierailija
50/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset saman tien antaisi nimeä suomeksi eli "Elämä"? Öö, musta Vida on ihan älytön nimi. Espanjaksi se lausutaan "viida", mutta suomeksi se sanottaisiin "Vida", eikö se kuulosta vähän "voihan viddu" -väännökseltä... EI KAUNIS!!!!

No ei todellakaan espanjalainen äännä viida kahdella iillä! Kyllä se on lyhyt i-äänne. 

Terv. espanjanope

Aloittajalle: nimi on Suomessa ihan kiva ja sen merkitys oikein mukava. Jos kerran itse tykkäät, niin anna ihmeessä. Minullakin on yksi Vida-niminen oppilas. Kiva tyttö.

Vierailija
51/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'La vida es muy complicada.'

Vierailija
52/52 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset saman tien antaisi nimeä suomeksi eli "Elämä"? Öö, musta Vida on ihan älytön nimi. Espanjaksi se lausutaan "viida", mutta suomeksi se sanottaisiin "Vida", eikö se kuulosta vähän "voihan viddu" -väännökseltä... EI KAUNIS!!!!

No ei todellakaan espanjalainen äännä viida kahdella iillä! Kyllä se on lyhyt i-äänne. 

Terv. espanjanope

Aloittajalle: nimi on Suomessa ihan kiva ja sen merkitys oikein mukava. Jos kerran itse tykkäät, niin anna ihmeessä. Minullakin on yksi Vida-niminen oppilas. Kiva tyttö.

Aloitus tehty 11 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi