+++NELIAPILAT uuteen viikkoon+++
Kommentit (55)
En oo mikään itse ahkeruus, mut ku oon kotiäiskä ja kotona jatkuvasti, kertyy tota siivottavaa ihan kivasti. Jos nyt tulisitte tänne töllistelee, niin olis ihmeen siistiä. Tavallisesti mökki lähes levii käsiin. En oikein käsitä, miten toiset saa paikat pysyy niin siistinä. Meillä seilaa kämpäis jos jonkinlaista roinaa. Mulla vähän hakusessa tuo järjestelmällisyys.
Joo ja täällä sitä imetellään vähän väliä. En myöskään koskaan uskonut koskaan näin kauan imettäväni. Jotenkin se vaan on venyny. Välillä mietin, pitäiskö jo tehdä stoppi. Kai se loppuu aikanaan ihan itsekseen.
Kiva kun joku muukin valvoo myöhään. Mun vähän hankala kirjotella päivisin, kun termiitit heti kimpussa.
Mukavia unia nukkuville ja Nukku-Matin matkaan lähteville. Itse vielä valvoskelen tavalliseen tapaan. Eiköhän se Nukku-Matti vielä näillä nurkilla liiku myöhemminki, niin pääsen kyytiin.
Viime yö meni sitten valvoessa. Mikä lie syynä, mutta nauhotettu versio - Muodon vuoksi ja pari leipää helpotti elämää kummasti. Kerran kummaks lapset uinui hyvin, mutta uni vain ei tullut ennen 4:ää. Aamulla oli todella kivaa herätä kukonlaulun aikaan tissittämään tyttöä. En ymmärrä, mistä se sitä maitoa imuttaa kun muodot on olemattomat. Välillä on rinnat niin kipeät kun se on imuttanut " tyhjää" . Kohta taidan minä laittaa stopin tälle touhulle ja lähden ostamaan A- kuppeja lähimmästä sittarista.
Mulla on tuo keittiöpuolen siivous ehdoton: illalla on oltava putipuhdasta. Aamu on pilalla, jos joutuu alottamaan tiskauksesta... raivari ei ole kaukana. Aamulla pakkaa olemaan muutakin hommaa ihan riittävästi. Pyykkivuori tulvi tänäiltana lattialle kun lapset intaantui riehumaan... olikohan mamma unohtanut pari pesukertaa? Tätä pakkasta en hennonut jättää käyttämättä, joten aamutuimaan lensi petivaatteet kartanolle ja siitähän se pyykkikasa kummasti lisääntyy.Palkintona on kiva mennä raikkaisiin peittuihin.
Mut nyt lisäämään takkaan puita ennen kuin kekäleet sammuu..... Mitenkähän saisin tota kuumaa hiillosta makkarinkin puolelle?
Mulla kekäleet jo hiipunu jaitoin just pellit kiinni. Pidin leivinuunin luukkua auki hiillosten hiipuessa ja mökki lämpeni mukavasti. Nyt loppulämpä tulee uunin kyljistä läpi yön aikana. Aamulla vois jotain leipoa jos virtaa riittää.
Mä kans välillä kummastelen mistä tota maitoa vielä riittää. Mulla myös välillä tekee tosi kipeetä. Voiskohan siitäkin osaksi syyttää hormooneja. Mulla kun kierto jo vakiintunut, niin kierron keskipaikkeilla tekee imetys tosi kipeetä. Siinä on ihanuus kaukana. Nyt taas alkaa helpottaa.
Smurffi, vieläkö teillä monestikin tissutellaan yöllä/päivällä? Täällä vaihtelevasti. Joskus koko päivänä ei oo kun 3 tissuttela ja sit toisinaa menee jo laskuissa sekasin.
Voi harmin kun oot joutunu valvomaan unettomuuden kanssa. Toivottavasti Nukku-Matti tänään muistais poiketa teillekin.
Kamala sentään. Mä oon yhtenään tääl höpöttelemässä...
*hiipii nurkan taakse*
Helmiini - Tissillä tyttö on 3 x pvä, illalla nukahtaa siihen... helppo nakki. Sitten ei naurata kun pitäis opettaa sänkyynsä nukahtamaan iltaisin, siis sitten kun lopetan imettämisen, tuttia kun ei syö.Iltapvä unet on tosi vaikeita kun hän ei rauhoitu sänkyynsä ollenkaan. Joskus huudatan yli tunninkin joskus laitan kantoliinaan nukkumaan.
Unikin tuli onneks helposti viime yönä. Tänään on leivottu sämpylöitä ja tapeltu lasten kans ja katottu videoita. Nyt alkaa meno olla aika rajua, taidan mennä väliin... joku jo rääkyy. Moi
Hirvee päänsärky ollut koko päivän ja sieltähän se tätikin sitten tuli oikein rytinällä. Jännä kun ei yhtään edes harmita, siitä km:sta kun on vielä niin vähän aikaa.......
Nukuin äsken tunnin päikkärit niin johan alkoi elämä taas hymyilemään =)
PLUSSASATEITÄ teille muille jännääjille!
Vaikka eipä tännekään mitään uutta kuulu... Odotellaan ja jos tänään vielä koittaisi puuhailla, varmuuden vuoksi. Nyt on kyllä jo kp 19/29-32 eli ovis on varmaan ollut ja mennyt jos sitä nyt olikaan...
Olikos joku tässä testailemassa??? Pidän peukut pystyssä ja koitan malttaa vielä ainakin viikon, mikäli sitten enää on tarvettakaan testailla... eli viikon päästä tähän aikaan olen paljon viisaampi tämän kierron suhteen. Sellainen kummallinen asia on tullut huomattua, että rintoja kutittaa koko ajan, mistäköhän lie johtuu, pakkasestako vaiko korvien välistä....
En nyt malttanut pysyä poissa... oon nyt vähän saanut nieleskeltyä pettymystä, pieni operaatio tehty, eli tässä kierrossa ei ainakaan mahiksia. Tuli siitä tännekin kiukuteltua, sorry vaan. Onneks ens kierron saa sitten jo hyödyntää täysillä.
Chicky: Mulla on kanssa kolme poikaa täällä kotosalla eli menoa riittää...
Minnilotan kirjoitus minua lämmitti, on ajatukset samanlaiset. Eli km jälkeen en itsekään vielä odota mitään.
Jonkun pitäs vissiin alottaa uus pino...
Eiköhän tämä elo meilläkin vielä iloksi muutu =)
toivoo migreenin kourissa taisteleva Minnilotta
..niin vois olla aika aloittaa uusi pino....
Iltaa kaikille vaan. Lapset menivät juuri nukkumaan ja mies on töissä, joten ajattelin hyödyntää tämän oman ajan tulemalla " pinoilemaan" .
Haavekuva: Juu, en tiedä onko pakkasilmassa jotain,koska myös täällä rinnat tuntuu oudoilta, ikään kuin kihelmöivä tunne. Tosin kuten sanoit, " vika" voi olla myös korvien välissä. Kuulostelen jatkuvasti omaa kroppaani ja yritän huomata vähäisenkin jutun mikä saattaisi tarkoittaa tärppäämistä yrityksessä... Tosin näiden mekkien kuunteleminen tuntuu hiukan turhalta vielä tässä vaiheessa, koska kp 17. En tiedä kokonais pituudesta mitään, koska vuoden lopulla lopetin pillerit ja yhtään luomukuukautisia ei ole siis tullut. Ja ennen pillereitäkin kuukautiskierto oli todella epäsäännöllinen.
Olishan se kiva jos tärppäis heti ensi yrittämällä (mitä tosin epäilen). Mulla on määräaikainen työsopimus heinäkuun loppuun, joten laslettu aika lokakuulle olisi lähes optimaalinen... Eli ei muuta kuin yritystä kehiin ja peukkuja ylös.
Nyt poika huutelee äitiä, täytyy käydä kattomassa jospa rauhoittuis.
-emma-
Mies on reissussa ja minä täällä keikun ylhäällä kaiken yötä. Neljäs koneellinen pyykkiä menossa, eli on tässä valvomisessa jotain hyvääkin.
Tosin edellisen yön valvomisesta seurasi aamulla lähes katastrofi, kun nukuin pommiin, mutta sain kuin sainkin muksut 30 minuutissa sängyistä kouluun ja ehdin vielä itsekin ajoissa töihin. Lisätkää tuohon koirien pissatus, niin arvaatte etten ehtinyt juurikaan peiliin vilkuilemaan. Töissä sitten tarkastin, että vaatteet oli oikein päin päällä ja hiukset harjattu =p. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että oli " kevennetty" aamu, kun nuorimmainen oli mummilla ja papalla yötä. Ei ole raukka oikein aamuihminen, nukkuu mielellään jopa 10 asti aamulla. Toisinaan herää vasta siihen, kun puetaan jo ulkovaatteita päälle.
Tänään töissä mietittiin jo kesälomia ja tietysti kaikki haluaisivat loman samaan aikaan. Mulla loppuu myös määräaikainen työsuhde kesäkuun lopussa, joten kunhan siinä sitten itsekseni mietin, että jos nyt tai edes seuraavasta kierrosta tulis +, niin enpä olekaan taistelemassa lomasta, vaan kotona kasvattelemassa masuani. Multa taitaa puuttua nuo uraan liittyvät kunnianhimot täysin.
Ei auta, nukkumaan se on mentävä tai aamulla on taas uusi katastrofi edessä. Hyvät yöt!
.. ja aikuisten oikeesti, joku voisi aloittaa uuden pinon... =)
mullehan laitettiin kierukka pari kuukautta sitten ja palstailin täällä ahkeraan ei niin kauan aikaa sitten.. meilläkin mulla haaveissa se neljäs, mies ei todellakana enää halua lisää :( en ymmärrä mitä siis täällä palstalla teen?.. mutta nyt taas vauvakuume nousee pintaan.. nuorin 3½v. esikko aloittaa syksyllä koulun ja keskimmäinen eskarin.
kierukan ( hormoni ) laitosta mulla noussu paino ja turvotusta.. en tykkää pillereistäkän kun saan sitten taas raivareita jne muita " kivoja" sivuvaikutuksia..
*Riin@71 - 18.01. 15:02 (36/56)
Uusi (vanha) neljättä kuumeileva joukkoonne
Niinpä taas tänne päädyin, vaikka jo kolmannen jälkeen päätin, että lapsiluku on täynnä ja isäntä saa vaihtaa naista, jos lisää lapsia haluaa =). No, nyt nuorinkin täyttää pian 4 ja kuume vaivaa... Otin tuossa uuden koirankin viime vuoden puolella, mutta eihän siitä ollut tähän vauvankaipuuseen kuin väliaikainen apu *
samoja aatoksia täällä kuin Riin@lla, meillekin tuli koira syksyllä, hetkellisesti vauvakuumetta helpotti, mutta tahtoo vauvan...
mites teillä kuinka moni on töissä, työtön, kotona?
olen itse työttömänä, valmistuin toiseen ammattiini jouluna, työinto on nolla :( mutta meillä on nyt muutaman viikon päästä muutto isompaan vuokra-asuntoon käsillä ja muuton jälkeen on alettava hakemaan töitä oikein kunnolla, oli mikä oli! mutta vauva ei olisi yhtään ajatus.. saisi sen miehen mielen muuttumaan..
ja sen kierukan hänen " luvallaan2 pois ;)
vaikka kuumeilenkin jo kuudetta.
Mutta kun luin ton riinan kirjoituksen,se oli kuin omasta elämästä.
Olin vannonut että tämä viides on meidän viimeinen.mutta kummasti se vauvan kaipuu iski jo ennen kuin kuopus täytti vuottakaan.
Ja niinpä mekin otimme koiranpennun viime keväänä tätä vauvankaipuuta lievittämään.Onhan se ihana-ikuinen vauva mutta ei oikea vauva.Ei ees tuoksu yhtään hyvälle=)
Mies on kyllä suostuvainen että saamme se kuudennen jotenkin vaan itse jarruttelen tai en tiedä.Kynnys??Tai oikeastaan väsymys on nyt talven aikana ollut kova!
Kuume on polttava ja vauvankaipuu kova.
Kevään/kesän aikana aloitamme tjottailulla.Hiljaa hyvää tulee...
Onnea kaikille neliapiloille miehen pään kääntö yrityksiin ja joilla yritys jo päällä ++++++++++onnea!!!!!!
Terveisin hiljentyneistä suurperhekuumeilijoista Leanna+5
Kokemuksesta tiedän/tiedämme nyt ettei se auta kuin hetken jos sitäkään!!!!!
L
Tulkaahan sinne. Ihanan vilkas aamu neliapiloissa :)
Jatketaan samaa rataa :)
Kauhian ahkeria kotihommien pyörittäjiä täällä; Helmiina! Tiskivuoren mieluusti piilotan ennen aamua koneeseen, mutta tuo pyykkirumba on NIIN LOPUTON, jotta välillä lipsuttaa. Onneksi meillä pyykkäykset kellarissa niin eipä haittaa vaikka jää vähän puolitiehen välillä/aina...
Mulla on nämä kiertojutut nyt jotenkin aivan " kuutamolla" -tai sitten vaan venyy ja paukkuu pidemmäksi väli? Tänään aamulla oli meininki, nyt alkoi vuodot -eikun mooncup kehiin... ja kun sitä menin tyhjentämään NOTHING ei ymmärrä... Ruokakaupassa kävin illalla ja melkein-ihan kävin apteekissakin; kröhöm.. hakemassa keskimmäiselle panadolia lentsuun ja .... No en sitten kuitenkaan... Tässä viikolla jo tsekkasin marketin hyllyn, mistä testin ostin edellisen kerran tarvitessani -nyt ei enää löytynyt :-( Poistunut valikoimista?
Joku, anteeksi nimidementiani, puhui imettämisestä... Mä imetän kuopusta vielä. Tässä uusi ennätys tehty... Mua ei ole vielä alkanut ahdistamaan touhu ja se tuntuu hyvin luontevalta vieläkin. Mikään fanaattinen imetysihminen en tunnusta olevani, nyt vain tällä tavalla!
Vauvakuumeesta; musta on ollut nauttia raskauksista -tietäen " ei tämä toivottavasti ole vielä se ns.viimeinen vauva" Ollaan joskus heitetty jotta kuusi voisi olla hyvä :-O Nyt olisi puolet kasassa...
Ja vauvakuume on mulla aivan KROONINEN -se on iskenyt jo hyvin-hyvin kauan sitten!!!
Huih-kylläpä venyy viesti....
Tsori,
muiden vuoro välillä :-)