+++NELIAPILAT uuteen viikkoon+++
Kommentit (55)
Toivottavasti se on nyt SITÄ!
Minä laitoin ihan leikillään viestin madam mammalle ja ennustus tuli tänään; meille tulee sen mukaan vielä yksi poika lokakuussa 2006! Ajatelkaas! No, tiedänhän minä, että leikki leikkinä. Mutta kyllä me nyt ollaan kaikkien kalenterien ja pesun sivujen mukaan tuo meidän pupuilu ainakin oikein ajoitettu, saas nähdä tuoko tulosta...
Koskas teet testin minnilotta? Mua jännittää sun puolesta, joko huomenna luetaan tulokset?????
Ja tervetuloa kaikki uudet! Täällä on hyvää seuraa ja paljon aktiivisia kanssasisaria jakamaan ajatuksia ja piinailemaan kanssasi!
Minä en vielä tänään uskalla testata, tänään on siis kierron 32. päivä, mutta on menny vähän pitkiks noi kierrot nyt raskautumista yrittäessä, joten pelkään pahoin että täti saapuu tässä lähipäivinä. Huomenna voisin sen testin tehdäkkin, mutta ongelma on se, että mistä sen testin ostan... Nimittäin meän kylän apteekin yks myyjistä on mun pomon vaimo, joten herättäs varmaan epäilyksiä jos kävisin testin ostaan. En haluu vielä mitään huhuja liikkeelle.
Toiseks lähin apteekki on noin 30 kilsan päässä... Mutta sinne kai se häätyy lähteä jos testin meinaan jostain saada. Huomenna sit aamulla ennen töihin menoa käyn ja testaan. =)) Jänskättää kyllä kauheesti. MItä jos olenki. Tai siis oisinpa.. Ristiriitaset ajatukset.
Eikä isompia oireita vieläkää!
täällä tulee peukut ja varpaat kipeiksi kun pitää niin kovasti teidän puolestanne jännittää!!!!! Ilmoitelkaahan mahdollisimman pian!
Samaten muillekkin piinaileville.
Mä en vielä tiedä mitä teen, laitanko uuden kierukan? Yritänkö saada miehen yrittämään? Jaksanko vielä? Haluanko sittenkään? Jotenkin epäreilua kun valinnan mahdollisuus on otettu omista käsistä pois.. Kiitokset kuitenkin kaikille tuesta, taidan vetäytyä miettimään asioita, pois palstalta joksikin aikaa. Täällä kun ei mielen myllerrys ainakaan helpotu.. Paljon plussatuulia ja myöteisyyttä miehille vauvan" hankintaan" ; vaikka lapsia todellakin saadaan, ei tehdä.. :' (
Eli meinasin kirjoittaa, että Ädälle voimia mietintään. Toivottavasti tapaamme tällä palstalla myöhemmin!!!!
odottajien puolella myöhemmin!!!!
kirjoittelisin... Neliapiloiden pinoon kerran eksyin, nyt on palstalla käytävä kurkkimasssa päivittäin?!
Plääh; mulla on tämä kuumeilu tyyliin: yöllä kauhistuttaa ajatuskin " apua josko olen raskaana" -Syynä levottomat yöt lasten kanssa. Nyt on sellainen oikein kausi taas menossa, jotta kaikki kolme mekkaloivat öisin :-( Yörumbaa jaksaisi tietenkin paremmin, josko malttaisi mennä ajoissa unille itsekin... Mutta....mun oma aika on öisin!
Päivisin vauva olisi oikein tervetullut :-) Tällä hetkellä odottelen vuotoja alkavaksi -tai josko ne ei alkaisikaan... Olo on ollut tosi kummallinen; palelen koko ajan yms.. Liekö tämä palstailu tekee tepposia?
MM. Mä en oikeen ymmärrä testejen suurkulutusta, olen raskauteni saanut selville ihan yhdellä testikerralla joka kerta ; pitääkö niitä testejä tehdä NIIIIIN aikaisessa vaiheessa?! ;-)
Eiköhän tässä kiertoa jatketa?
Sekavin höpinöin viestipinoa kuormitin??
Nyt unille............ PLUSSATUULIA itse kullekin..................
Neliapilat ovat oikein joukolla liikenteessä :)
Näinköhän tässä uni tulee, kun jännään Mörmelöä ja Minnilottaa.
Tulkaa heti kertomaan, ku testin teette. Hui kun meillä on jännättävää :) +++++++++++++++++++++++++++++++
Tönö...olet minulle uusi tuttavuus. Hyvää iltaa ja kiva kun tulit :)
Tuo teidän yöshow on kuin kopio meidän öistä. Aivan mieletön karuselli meilläkin öisin. Silti valvon monestikin yli 24. Omalla ajalla on todella tärkeä merkitys ja iltayö on mun ainut hetki olla rauhassa. Meillä kaikki lapset on huonoja nukkujia. Olenkin valvonut yöitkujen kanssa jo lähes 6 vuotta. Hiukan meinaa välillä tehdä tiukkaa, mutta vielä on pärjätty. Voimia sinne yöllisiin " päivystysvuoroihin" :)
Mun työvuoro vielä jatkuu...
Pyykit odottaa ripustajaa.
Unille en vielä malta, vastahan tulin :)
Taas oon koneella yö myöhään, mutta nyt on talo hiljainen ja voi rauhassa lukea ja näpytelläkkin. Täällä pohojanmaallakin pakkasta on ihan riittävästi, tietää huomiselle taas " ulkoilevan vauvan" (1v)uniongelmia.
Tönö - Itsekään en ole testaillut raskauksiani. Mulle on riittänyt, että viluttaa huulet sinisenä ja väsyttää niin vietävästi. Mulla edes epämääräinen menkka vuoto ei poistanut " tietoa" , että kohta maha kasvaa. Mulla kaikki raskaudet on tärpänny kertalaakista, viimeisessä ovis oli heti menkkojen loputtua ja se olikin sitten taas menoa.
Kaikki lapsemme ovat syntyneet kevät talvella. Nyt haaveilen siitä syksyn 07 nyytistä. Ehkä saamme parisuhteemme kuntoon vuoden sisällä, että vauva-asiatkin taas voisivat olla tapetilla. Asioista voi aina keskustella ennen sitäkin, mutta ... Mulla vain sellanen ongelma, että mies on paljon työn puolesta pois kotoa ja siksi olen tottunut asiota tekemään paljon yksin. En osaa ottaa miestäni perheen arkeen mukaan ja konflikti on valmis. Arjen pyörittäminen jää kaikki minun harteille. En valita. Tykkään rutiineista ja aktiivisesta elämästä, mies vapaapäivänään vain sekoittaa kuviot. Minä oonkin hankala tapaus, mutta elän vain kerran ja tahdon elää sen myös omilla ehdoillani. Joku kertoi, että oma mies on se, jonka harteille kaataa omat ajatuksensa. Ehkä pitäisi itsekin opetella sitä.
Ädä- jää vain palstalle... aktiivista porukkaa olette kyllä kaikki. Kierukkaa ajattelin itsekin, mutta milläs ilmeellä siitä eroon pääsee. Itse ajattelin, että on vaikeampaa tehdä päätös aloittaa vauvanteko poistamalla kierukka..... (ajattelen vaikeasti, eikös). No, ne menkat ei ole kuitenkaan vielä alkaneet, vaikka maha on ollut kipeä jo 3 viikkoa. Koko ajan tuntuu, että täti tulee käymään. Se on tämä imetyksen ihanuus, ettei vuotoa ole ollut kohta 2 vuoteen !!!
Jännään teidän mukana, jotka meinaatte testailla lähipäivinä. Toivon, että saisin itsekin vielä kokea sen kamalan vilun ja räpeltävät pikku varpaat masussani.... Luuletteko, että teidän vauvakuumeenne loppuisi neljännen vauvan myötä? Minä " pelkään" , että viideskin olisi mahtava juttu! Tämä kuumeilu taitaa kohdallani olla kroonista, mutta paras saada ton miehen pää käännytettyä jotenkin siihen neloseen ensin. Ehkä muutos on lähdettävä minusta itsestäni!
Terkuin smurffi ja 3 tuhisevaa villikissaa
ja voin kaikessa rauhassa " lörpötellä" täällä. Paitsi jos kaikki jo nukkuvat.
Smurffi ainakin oli vielä hetki sitte hereillä...
Mulla voi olla ettei tää krooninen vauvakuume lopu vielä neljänteen, jos vaan luoja suo lisää. Mutta nyt yritän keskittyä neljännen alulle saamiseen. Tiedän jo nyt että mieskin haaveilee jo viidennestä. Ne on niitä haaveita. Sitähän ei tiedä miten haaveissa oleva seuraava raskaus sujuu. Voihan olla että mieli muuttuu sen jälkeen. Se näkee sitten tulevaisuudessa :)
Ädä...ethän meitä ihan unohda? Tulisit edes välillä kertomaan kuulumisia. Voi kumpa nyt sun asiat selkenis...
Pikaviesti töistä.....
Itse en myöskään lukeudu testien suurkuluttajiin, itseasiassa joka kerta kun olen testannut (neljä kertaa elämäni aikana, yksi km) olen vain " tiennyt" jo tuloksen. Nytkin ehkä odottelen loppuviikkoon, jos enää tarvitsee.....
Voihan se tätikin tulee lähiaikoina, katsotaan nyt......
Itsekkin olen ajatellut sitä, että jos tässä taas pitkän tauon jälkeen pääsee alkuun, niin ei vauvahaaveet jää neljään. Kunhan nyt ensin päästään asiassa eteenpäin.... =)
Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!
Niinpä taas tänne päädyin, vaikka jo kolmannen jälkeen päätin, että lapsiluku on täynnä ja isäntä saa vaihtaa naista, jos lisää lapsia haluaa =). No, nyt nuorinkin täyttää pian 4 ja kuume vaivaa... Otin tuossa uuden koirankin viime vuoden puolella, mutta eihän siitä ollut tähän vauvankaipuuseen kuin väliaikainen apu...
Menossa nyt siis kolmas kierto ilman pillereitä, mutta ensimmäinen, kun isäntäkin on ihan täysillä mukana. Kp taitaa olla tällä hetkellä 17/28, joten nyt vaan sitten odotellaan. Tosin olen päättänyt etten tästä suurempaa stressiä ota, tulee vauva tai sitten ei. Onpahan ainakin stressitöntä tuon ehkäisypuolen kanssa, kun ei tarvitse kärsiä haluttomuudesta eikä megalomaanisista menkkapäänsäryistä.
Todennäköisesti sukulaiset ja suurin osa kavereista toteaa mun olevan sekaisin ja psykiatrisen avun tarpeessa kun vielä lisää touhua tähän kaaokseen tahdon, mutta minkäs teet kun on VAUVAKUUME!?
Plussasäteitä kaikille!
Olipas vaistomainen entterin painallus...hih...
En siis ole vielä täysin pimahtanut kuumeilija...kai.. :)
Aloitetaanpas...
Ihanaa päivää kaikille!! Melkonen pakkanen paukkuu ulkosalla. Ei anneta sen häiritä.
Oon myös sellainen, etten hirmu aikasin testaile raskauksia. Viimeistään kun kuukautiset on viikon myöhässä. Muutama testi on mennyt hukkaan joskus. Luin jostain vinkin, että liuskatestin voisi puolittaa pitkittäin. Silloin yhdestä testistä voisi tehdä kaksi tikutusta. Puolitus ei ole tarpeen, jos ei ole hieman malttamatonta sorttia. En mene yhtään takuuseen, miten käyttäydyn tämän kierron lopulla. Ties vaikka lukeutuisin niihin malttamattomiin. Yksi testi kaapissa oottelee sitä jännää hetkeä, kun täti jättää tulematta :)
Smurffikos se vielä imettää? Toivottavasti nimimerkki oli oikein. Mä myös imetän vielä. Kuukautiset oli poissa yli 2 vuotta. Kierto palasi heti normaalin pituisena.
Tänne ei mitään uutta oikein kuulu. Olo on normaali. Ei öllötystä eikä jomotusta masussa. Noi on varmaan jotain ovulaatio-oireita tai muita hormooneista johtuvia...tai ehkä vain kuviteltuja. Nyt on joku kuivakausi menossa. Peiton heilutus silti jatkuu :)
Mukavaa pakkaspäivää ja kirjotellaan :)
Hienoa kun löysit meidät ja tulit mukaan :)
Täällä meitä nelosesta haaveilevia ja kovasti jo yrittäviä on mukava pino...
Tervetuloa :)
Töissä KIIREESSÄ ei pitäis kirjoitella mitään, kun niin helposti näkyy tulevan kirjoitusvirheitä. Siis en kärsi lukihäiriöstä, vaikka niin voisi tekstistäni päätellä =)
Kiva, kun saadaan tänne taas uusia nelosen haaveilijoita, kaikille tasapuolisesti tervetuloa!
Riin@: Meillä oli myös mukamas lapsiluku täysi, kun kolmas syntyi, mutta niin se vaan mieli muuttuu...... tosin nyt kahdeksan vuoden aikana on muutaman kerran käynyt mielessä että mitähän jos vielä.... mutta viime kesänä se iski, ihan oikea VAUVAKUUME! Sitten vaan miehen kanssa päätettiin että neljäs saa tulla jos on tullakseen.
ja jossain mielensopukoissa piilee jopa ajatus viidennestä.... sitä nyt ei uskalla sanoa edes ääneen.
Yksi surullinen keskenmeno takana :(
..... mutta jälleen valoa tunnelin päässä :)
tällähetkellä kp28, tänä aamuna aavistus verta pyyhkiessä, mutta siihen se jäikin, toistaiseksi.
Katsotaan nyt rauhallisin mielin mitä tuleman pitää.
Ja täällä sitä ollaan, eli vannomatta paras... Kp on nyt 18/29-32, eli vielä on odotettavaa, pitkää tämä aika.
Minnilotalle peukkuja!
Pika ilmottautuminen, kun just pitää mennä laittaa lapsoset unille.
Kohta siis tulen uusiksi. Älkää karatko mihinkään :)
Juteltiin eilen röntgeniin menosta, ja sanoin jotain siihen suuntaan, että " vaikka raskauden mahdollisuus olisi minimaalinen, en silti halua ottaa riskiä, kun en ole edes varma, milloin mun menkat pitäis alkaa" , niin ukko siihen heti: " perjantaina" . Kyllä pitää miehellä olla kova vauvakuume, kun se pitää kirjaa mun kuukautiskierrostakin! (Oli muuten aivan oikeassa, perjantaina on kp 30!)
Toisaalta jotenkin hellyyttävää, kun toinen on niin innoissaan...
3 vilkasta poikaa jo talossa, ja yks haluaa vaan lisää!
Nyt on täällä torppa hiljentynyt ja mulla päivä lähes pulkassa. Vielä jotain pientä hommaa löytyis...tiskit, pyykit ym. Eiköhän ne odota hetken. Tuskin itekseen mihinkään hipsivät...kumpa hipsisivätkin :)
Chicky, sun mies taitaa potea jo aika kovaa vauvakuumetta. Ihanaa :) Mun mies ei ihan noin tarkasti tiedä, mutta viikon tarkkuudella. Mulla pitäis sen tätiliinin tulla suunnilleen kuun lopussa. Jospa se ohittais meidät yrittäjät ja menis ihan muualle.
Jokos täällä on testailtu??
Jaa, mutta nyt ne tiskit...
Voi voi...
Tänään kp 27 eikä tädistä tietoakaan. Kierron pituuttakaan en oikein tiedä, kun kierukan poiston jälkeen ei ollut kuin kahdet tädin vierailut (kierrot 26 ja 25 päivää)ja nyt km:n jälkeen yhdet.
jos nyt yhtään omaa kroppaa osaa tulkita, niin vähän on nyt sellainen fiilis että mitähän jos........
Kuinkahan kauan sitä malttaa odottaa että ottaa sen testin sieltä vessan kaapista ja pissii siihen?
Oikeesti, en usko plussaan.
Mörmelööööö!!! mitä kuuluu? vieläkö jänskäät?
Helmiini kysyit niistä " apukeinoista" . Nyt jälkeen päin tajusin että söin heti alkukierrosta lähes joka päivä greipin välipalaksi ja silloin tällöin otin lasin punaviiniä, ei kai niistä nyt varmaan haittaakaan ole ollut.