Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA!!! Miten aloitan s-postin, jossa pitäisi olla työhakemus

Vierailija
16.01.2006 |

eli, vapaamuotoinen työhakemus pitäisi lähettää.

Miten aloitan sen s-postin?

Ihan sillai että, hei olen se ja se, soitin silloin ja silloin..vai miten?

Ensimmäistä työhakemusta kirjoitan s-postitse...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa X X,

Viitaten puhelin keskusteluumme (päivä milloin puhuitte jos muistat) työpaikasta (tehtävän nimi) lähetän ohessä työhakemukseni. (laitat sen hakemuksen liitteeksi).

Olen erittäin kiinnostunut tehtävästä ja odotan yhteydenottoanne.

Kunnioittaen

x x

Vierailija
2/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut ihan että olen sen ja sen ikäinen se ja se koulutukseltani ja kiinnostunut työskentelemään teillä, ja osaan sitä ja tätä ja liitteenä cv. Siis avoimen hakemuksen.

Mut ei ehkä kannata mun ohjeita seurata, tuollai en ole koskaan töitä saanut...

Olen saanut töitä sillai, että olen laittanut sähköpostiin viestin että liitteenä hakemuksen ja cv avoimena olevaan xxx paikkaan.

Mut taitaa liitetiedostot olla nykyään vähän epävarmoja, monet virustosjuntaohjelmat nyppää ne surutta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin ihan vaan tervehdyksen.

Vierailija
4/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin ollut kyseisessä paikassa töissä, mutta silloin oli toinen esimies siellä..

Joten joudun kirjoittamaan nyt uuden vapaamuotoisen hakemuksen

-ap-

Vierailija
5/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse laittaa vaikka näin.

Hei!

Olen kiinnostunut xxx- paikasta. Ohessa hakemukseni tehtävään.

Yhteydenottoanne odotellen,

xxx

Vierailija
6/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis unohda nuo " arvoisa" , " kunnioittaen" , " viitaten" , ovat mennyttä aikaa ja luovat liian jäykän vaikutelman. Tee ensinnäkin hakemus liitetiedostoksi vaikka wordillä, tulee siistimpi, kun printtaavat sen ulos. Siihen saat asettelun kohdilleen ja kaikki tiedot oikein, lisäksi CV. Sitten sähköpostiin vaan asialliseen tyyliin Hei .... Liitteenä hakemukseni xxx paikkaan... Ystävällisin terveisin... jne.

Vierailija
7/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin jos hakisit esim. tähän yritykseen missä minä olen esimiestehtäviin niin silloin kyllä noi viitaten, kunniottavasti yms. sanat on hyvä olla mukana!

tietty jos haet jotain alemman tason hommia jostain rennosta pikkufirmasta niin silloin varmaan hei ja terveiset riittää..

Vierailija
8/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kyse nyt ihan it-alan töistä, itsekin olen yhdellä Suomen suurimmista yrityksistä manager-tittelillä ja kyllä täällä ainakin karsastetaan liikaa jäykistelyä. Siis asiallinen toki pitää olla, muttei yliampuva... Ja olen itse päässyt näillä Hei-viesteillä hyvin haastatteluihin.

Vierailija
9/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen töissä vanhahkossa asianajo firmassa, täällä taas karsatetaan liikaa rentoutta..

Vierailija
10/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Haen Teillä vapaana olevaa sitä ja sitä paikkaa. Hakemus ja cv liitteenä.

Matti Meikäläinen

Vierailija
11/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap vaan että hei! Mä olin se joka laittoi sen arvoisa viestin en ajattelut että sitä ruvetaan näin tosiaan puimaan.. Yritin vaan jeesiä, että ap pääsee alkuun. En ajatellut sen pitemmälle kun en niin hirveästi asiaan paneutunut. Että anteeksi nyt jos ärsytin joitain olemalla liian jäykkä ja vanhoillinen =)

Hih, ihana tämä palsta kun porukka on niin tosissaa!

Onnea ap työnhakuun ja muista olla riittävän rento ;)

Vierailija
12/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että puidaan, koska jäykkyyden aste pitää ehdottomasti valita juuri sen mukaan, mihin on hakemassa... Osviittaa oikeasta tyylilajista saa useimmiten työpaikkailmoituksesta. Alansa tunteva ihminen tietää toki muutenkin, ollaanko morjenslinjalla vai pyydetäänkö saada tulla huomioon otetuksi...

Rentoillaan kun uskalletaan :)

Vierailija:

Laita ap vaan että hei! Mä olin se joka laittoi sen arvoisa viestin en ajattelut että sitä ruvetaan näin tosiaan puimaan.. Yritin vaan jeesiä, että ap pääsee alkuun. En ajatellut sen pitemmälle kun en niin hirveästi asiaan paneutunut. Että anteeksi nyt jos ärsytin joitain olemalla liian jäykkä ja vanhoillinen =)

Hih, ihana tämä palsta kun porukka on niin tosissaa!

Onnea ap työnhakuun ja muista olla riittävän rento ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä