Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä en ole riittävän naisellinen

Vierailija
27.09.2011 |

Eilen tuli miehen kanssa riitaa siitä, etten ole hirveän naisellinen nainen. En jaksa puunata itseäni ja kuluttaa kauheasti aikaa ja rahaa. Ennen lapsiakin laittauduin melko vähän, mutta nyt kun olen kotona meikkaan käytännössä vain juhliin. Tosin miehen mielestä en meikannut ennenkään kun ei ollut huulipunaa. Puuteri, ripsari ja luomiväri ei riittänyt.

Samoin ihmetteli, miksi en lakkaa kynsiäni. En viitsi kun kädet on ihan kauheassa kunnossa aina kun pitää pestä kakkapyllyjä ja osallistua rakennushommiin. Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)

Onko muilla vastaavaa riitaa ja miten siitä selvitään?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistut raksahommiin, väitä että joudut siten tekemään miesten töitä. Vaadi miestä pesemään kakkapyllyt ettei kynsilakat irtoilisi ja lupaat sitten lakata kynnnet.

Vierailija
2/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollaiset mieltymykset tulevat aika nopeasti esille. Itse en varmaan edes olisi tuollaisen miehen kanssa yksissä. En kestäisi hetkeäkään, jos koko ajan tulisi ulkonäkövaatimuksia.

Omalle ukolle on selvää, että käytännön ihmisenä en tosiaan ole koko ajan pakkeloimassa tai kynsiä lakkailemassa. Teen paljon käsilläni ja miten se taikinan alustaminenkaan nyrkillä onnistuisi pitkissä ja lakatuissa kynsissä? :-)

Olenpa sitten miesmäinen tai ei, omalle ukolle olen näemmä kelvannut ihan tällaisena..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on pakko todeta suomalaisten naisten olevan oikeasti liian miesmäisiä. Huomasin tämän itse kunnolla vasta asuessani pitkään Saksassa sekä sen jälkeen Ranskassa ja Espanjassa. Valitettavasti fakta vain on niin, että heteroseksuaalinen mies viehättyy naisellisesta naisesta kaikkein eniten. Mies- tai poikamaisille naisille olemme sitten kohteliaita, "toki saat olla ihan sellainen millainen itse haluat!". Mutta silti on minusta kyllä törkeää huomautella kumppanille asiasta, varsinkin silloin jos itse ei ole valmis ehostautumaan tai huolehtimaan ulkonäöstään millään tavalla.

aika vaikea olla naisellinen jos ulkona 1m lunta ja jäätä. Käytännöllisyys ennen kaikkea. Lisäksi tytöt kasvatetaan niin, että äiti kauhistelee lapsen omia rimpsu/glitteri valintoja kun pitää olla luterilaista ja hillittyä. Varsinkin jos olet jo saanut lapsia ja miestä ei tarvitse metsästää. Tätähän tää on. Kun ei saa erottua! Sitten erotut jos panostat itseesi. Kuka tämän muuttaisi?

Ja miehelle sanoisin, että jos panostaa sinun kampaajaan, meikkeihin ja uusiin vaatteisiin (sinun tyylisi kuitenkin ottaen huomioon)niin sitten voisi saada naisellisemman, muuten valintansa tehnyt.

Vierailija
4/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti!

Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän.

Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.

Vierailija
5/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies maksaa koko lystin, ja lähtee myös katsomaan, mitä se vaatii. Varaat ajan kampaajalle, ihohoitoon, meikkaukseen, manikyyriin. Et kerro hintoja. Ja etsit kalleimman tissiliivikaupan, mitä löytyy!

Ensin siis ihohoito, ja vaadit miestäkin ottamaan itselleen, kun on niin akkamainen ja ruma iho. Kosmetologilla laitatat kestovärit ripsiin ja kulmiin. Permanentti ja värjäys. Menet manikyyriin, piiitkät tekokynnet ja värit, kiitos.

Ostatat vielä kalliit hepeneet. Siinä vaiheessa kun 500 euroa alkaa olla mennyt, menee miehellä turpa kiinni ihan itsestään ja epäilen, ehditkö manikyyriin saakka. Akka on kyllä komia, mutta lompakko tyhjä. Ja sitten tietenkään lakatuilla tekokynsillä ei voi pestä paskapersiitä tai raksalla olla, joten mies peskööt ja sinä istut sen aikaa nojatuolissa kuivattelemassa kynsiäsi ja katselet hymyillen kun lapset leikkikehässä ulvoo ja mies yrittää käyttää naulapyssyä.

Ja luetuta sitten kaffetauolla vasta tämä teksti.

Vierailija
6/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei niillä itsellään riitä rahkeet kauniisiin naisiin. =) Vai kuinka moni Suomi-mies itse oikeasti panostaa ulkonäköönsä? Kyllä naisillekin varmaan kelpaa kaljamahaista aina samoissa rytkyissä kulkevaa junttia paremmin laittautunut, hyväntuoksuinen, hiuksensa leikannut ja virheettömällä iholla varustettu atleetti. Niin, näitä ei taida Suomessa ihan koko ajan vastaan tulla?

Eli miehet olkoot realistisia siinä missä naisetkin. Harvan puoliso on mikään Mister tai Miss Universum, mutta me taidammekin rakastaa puolisoissamme jotain muuta(kin) kuin ulkokuorta ja tajuamme että arjen pyöritys vaatii muutakin kuin hehkeää ulkomuotoa.

Vierailija
7/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan totta, että monissa muissa maissa naiset ovat naisellisempia kuin Suomessa. Mutta naisellisuus edellyttää varsin paljon työtä ja vaivannäköä - kukaan kun ei ole tuolla miehesi tarkoittamalla tavalla naisellinen luonnostaan!

Olen työskennellyt eräässä vaateliikkeessä, joka on erityisesti venäläisten turistien suosiossa naisellisten vaatteidensa vuoksi. Siellä vaatteet ovat kalliita ja laadukkaita, ja niinpä myyjä voi viettää asiakkaan kanssa paljonkin aikaa jutellen ja tutustuen häneen, voidakseen palvella häntä parhaalla mahdollisella tavalla. Tätä kautta olen saanut myös tietoa siitä, millaista naisellisesti pukeutuvan venäläisnaisen elämä on.

Näiden asiakkainani olleiden venäläisparien elämässä naisen työ on hyvältä näyttäminen. Miehen työ puolestaan on hankkia rahaa, jotta tämä naisen hyvältä näyttäminen (ja toki myös muu eläminen) olisi mahdollista. Naisen päivät täyttyvät seuraavista aktiviteeteista:

- Käynnit kampaajalla, kosmetologilla, mahdollisesti kirurgisissa toimenpiteissä ja erilaisissa kauneushoidoissa.

- Kuntosali, aerobic/tanssi/baletti ja muut liikuntaharrastukset.

- Tyylikonsulttien ja pukeutumisneuvojien pakeilla vierailu.

- Shoppailu, johon käytetään hyvin paljon aikaa, koska vaatteiden on oltava viimeisimmän muodin mukaisia ja naisen omaan tyyliin sopivia, ja tällaisen tyylin ylläpito vie aikaa!

- Edustustehtävät: kotona järjestettävät kutsut miehen työkavereille tai perhetutuille ja miehen rinnalla edustaminen kun mies saa kutsun johonkin tilaisuuteen.

- Jokapäiväinen laittautuminen (voi helposti viedä 2-3 tuntia päivästä) ja vaatehuolto.

- Lasten tapakasvatus yhteistyössä lastenhoitajan kanssa.

Tässä kannattaa huomata, että näihin naisen töihin menee todellakin naisen kaikki aika. Ansiotyössä hän ei ehdi käydä missään tapauksessa, eikä aikaa myöskään riitä päävastuun ottamiseen lasten hoitamisesta. Se ulkoistetaan yleensä lastenhoitajalle, ja nainen osallistuu välillä sivutoimisesti. Tietenkin on sanomattakin selvää, että mihinkään remonttitöihin tai muihin vastaaviin nainen ei koske pitkällä tikullakaan. Siinähän kynnet lohkeavat, käsien iho kovettuu ja sukkahousuihin tulee silmäpako!

Kysypä mieheltäsi, olisiko hän valmis rakentamaan elämänne tämän mallin mukaiseksi, jotta hänkin saisi sitten katsella kotonaan naisellista naista.

Vierailija
8/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle merkitsee vielä 16 vuoden jälkeenkin niin paljon miehen ihaileva ja hyväksyvä katse:) Tosin laittaudun joka päivä töihin, mutta aina kun on tilaisuus myös "siviilissä". Hiukset mulla vaatii eniten työtä mutta ne pitää olla kuosissa vaikka olisi verkkarit päällä!

Mulla on myös kynnet jotka on aina huonossa kunnossa ja katkeilevat mutta nyt laitoin omien kynsien päälle akryylin ja johan on kauniit! Ei liian pitkät (n 1,5mm yli) että pystyy noita raksahommia yms tekemään mutta huolitellut kylläkin.

Ihan omaksi iloksenikin haluan olla huolitellun näköinen, on paljon itsevarmempi olo kun on pikkusen nähnyt vaivaa ulkonäön vuoksi. Aikaa menee tunti aamussa ja siitäkin 45mn hiuksiin.

Vierailija
9/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ymmärrän tuon sääjutun mutta mua ei ole koskaan pk seudun pakkaset estäneet pitämästä esim paksuja sukkiksia ja kaunista neulemekkoa korkeakorkoisten saappaiden kanssa. Tai hametta noin yleensä. Itseasiassa mun mielestä hame on lämpimämpi kuin housut pakkasella!

Vierailija
10/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minun mieheni sanoisi jotain tuollaista, niin niskaperse-otteella lentäisi pian ovesta pellolle. En kuuntelisi hetkeäkään.

En ymmärrä miten pinnallisten ihmisten kanssa pitää mennä naimisiin. Ulkonäkö on vain häviävän pieni osa parisuhteesta, ja sisin on se mikä ratkaisee.

Ja ei, en ole satakiloinen näppynaamanorsu, vaan ihan normaali ja hoikka, mutta en todellakaan kuluta elämääni siihen että mietin miltä näytän, miltä puoliso näyttää tai miltä naapuri näyttää. Ulkonäön miettimisen sijasta voi vaikka keskittyä henkiseen kehittymiseen ja oman luonteen jalostamiseen.

Suosittelen sitä niskaperseotetta teillekin kokeiltavaksi :)

Vierailija
11/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle merkitsee vielä 16 vuoden jälkeenkin niin paljon miehen ihaileva ja hyväksyvä katse:) Tosin laittaudun joka päivä töihin, mutta aina kun on tilaisuus myös "siviilissä". Hiukset mulla vaatii eniten työtä mutta ne pitää olla kuosissa vaikka olisi verkkarit päällä!

Mulla on myös kynnet jotka on aina huonossa kunnossa ja katkeilevat mutta nyt laitoin omien kynsien päälle akryylin ja johan on kauniit! Ei liian pitkät (n 1,5mm yli) että pystyy noita raksahommia yms tekemään mutta huolitellut kylläkin.

Ihan omaksi iloksenikin haluan olla huolitellun näköinen, on paljon itsevarmempi olo kun on pikkusen nähnyt vaivaa ulkonäön vuoksi. Aikaa menee tunti aamussa ja siitäkin 45mn hiuksiin.

Toisin sanoen muuhun kosmeettiseen (meikki, kynnet) käytät vartin päivässä. Siinä ajassa ei saavuteta sitä lookkia, mitä ap:n mies ymmärtääkseni ajaa takaa. Esim. huulipunaa pitäisi käyttää, kynnet lakata jne. Huolellinen huulipunan laittaminen edellyttää rajauksia, ja kynsien lakkaamiseen vasta aikaa meneekin.

Sinun miehelläsi lienee luonnollisempi maku kuin ap:n miehellä.

Vierailija
12/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan (kevyesti) päivittäin ja urheilen (pidän kropan kuosissa, en tosin pelkästään miestä varten;). Ostan vaatteita ja hepeniä silloin tällöin (tosin mieskin ostaa mulle;). Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen. Jopa hoitovapaalla ollessani pidin ihan samalla tavalla huolta ulkonäöstäni.

Ihan samalla tavalla mä toivon, että mies pitää huolta itsestään. Ihan varmasti sanoisin, jos ei välittäis miltä näyttää. Antais lihoa itsensä, eikä vlittäis miltä näyttää. Käytännöllisyys on ihan ok, mutta välillä voi vetää ne korolliset saapikkaat jalkaan :)

Vierailija
13/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

I Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen.

jaksa vauvaa hoitaessa pitää huolta ulkonäöstäni sitäkään vähää mitä ennen. Edes ihoani en jaksa rasvata, vaikka mulla on kuiva iho.

Liikuntaa harrastan kyllä, mutta en ulkonäöllisistä syistä.

Vierailija
14/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)

Kyllä.

Mies näkee sinussa seksuaalisen olennon ja haluaisi nauttia siitä olennosta. Mutta tee nämä naisellisuustemput omissa rajoissasi, ettei mene pakkopullan puolelle.

Pahinta suolaa tuohon olisi, että tekisit homman överiksi tai siten, että olet "laittutunut", mutta vastentahtoinen koko ajatukselle.

Vierailija
15/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessani minulle hiipii mieleen, että jokainen taitaa ymmärtää naisellisuudella vähän eri asiaa. Mielestäni esim. tuollainen itänaisten nukkevaimoelämä on aivan hirveää eikä kukaan varmasti rakastamalleen ihmiselle moista toivoisi.

Mutta itse kuitenkin ymmärrän naisellisuudella jotain aivan muuta kuin vaatteita ja ihohoitoja. Avaanpa asiaa näin: suomalaiset (nuoret) naiset haluavat olla äijiä, "one of the guys". Syljeskellään, piereskellään, puhutaan niskaperseotteista, örvelletään, ryypätään. Haetaan hyväksyntää miehiltä miehisin keinoin. Mielestäni tässä menee metsään ja vahvasti.

Me miehet, nuorenkin polven edustajat, oikeasti haluaisimme pehmeämpiä, romanttisempia, iloisempia, positiivisempia, mutta toki kuitenkin itsenäisiä ja aikuisia naisia. Tiedättehän, sellaisia naisellisia. Emme halua parisuhteeseen äijän kanssa.

Ymmärrän toki, että arvot ja asenteet ovat muutoksessa ja tässä tilanteessa perinteisessä sosiaalisessa järjestyksessä hyvinkin rajoitetut naiset haluavat kokeilla rajojaan. Missään nimessä en haluaisi paluuta malliin, jossa naiset ovat käytännössä miehen omaisuutta. Kuitenkin minusta nykyinen sukupuolettomuutta ja yksilöllisyyttä korostava asenneilmapiiri on mennyt tietyssä mielessä liian pitkälle: tunnen hyvin erilaisilla koulutus- ja kasvatustaustoilla varustettuja miehiä, mutta kaikkien kanssa asioista syvällisesti keskustellessa on tullut esiin, että unelmanainen on nimenomaan juuri naisellinen, ei jätkämäinen, ns. oikea nainen.

Tässä vähän nuoren miehen ajatuksia.

Vierailija
16/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mies näkee sinussa seksuaalisen olennon ja haluaisi nauttia siitä olennosta. Mutta tee nämä naisellisuustemput omissa rajoissasi, ettei mene pakkopullan puolelle.

Pahinta suolaa tuohon olisi, että tekisit homman överiksi tai siten, että olet "laittutunut", mutta vastentahtoinen koko ajatukselle.

Tässä viestissä on tavoitettu jotain erittäin olennaista! Juuri näin ajattelen naisen jokainen mies haluaa.

Toki miehenkin täytyy pitää itsensä kunnossa ja "miehekkäänä", sehän on selvä! Kahden seksuaalisesta vetovoimastaan tietoisen ja siitä huolehtivan aikuisen ihmisen suhde on ehdottomasti parasta.

Vierailija
17/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä.

Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen.

Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".

Vierailija
18/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän nuoren miehen ajatuksia.

Epäilenpä kuitenkin ap:n miehen kuuluvan niihin, joille naisellisuus on eniten kiinni juuri ulkonäöstä. Koodisanoina toimivat "huulipuna" ja "kynsilakka". Tiedän muutamia hieman vanhempia (suuret ikäluokat) miehiä, jotka eivät mm. huomaa että naisella on tekoripset (vaikka olisivat todella silmiinpistävä), ja muutenkin esteettiset mieltymykset ovat siellä drag-luokassa. Nämä sitten vaativat naisiaan pukeutumaan venäläisiksi huoriksi, jotta pystyisivät silmämääräisesti määrittämään kumpaa sukupuolta se kumppani on.

Jotkut vain ovat niin kerta kaikkisen turvenuijia, että sukupuolisia tunnusmerkkejä on hierottava vasten kasvoja ja niiden on oltava äärimmäisen ilmiselviä, jotta mies voi saada nautintoa kumppaninsa naisellisuudesta.

Nuoremmissa miehissä on onneksi paljon sitäkin, että nainen tunnistetaan naiseksi jopa ilman meikkiä. Itse esim. olen hyvinkin kiinnostunut pukeutumisesta ja tyyliasioista, mutta en halua lainkaan korostaa naisellisuuttani vaan painotan enemmän persoonallisuuttani kokonaisuutena. En käytä push up -liivejä, huulipunaa tai kynsilakkaa, ja hiuksenikin ovat lyhyet. Mieheksi minua ei silti voi luulla, ellei ole aivan totaalisen jäykkä käsitys sukupuolirooleista.

Vierailija
19/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oma itsensä, joko naisellinen, sukupuoleton tai miehekäs tai näitä kaikkia tai ei mitään näistä, sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta välittämättä.

Toivomukset naisellisuudesta tms. ovat yhtä tyhjän kanssa. Hyväksykää itsenne ja puolisonne omana itsenään ja hyväksykää myös oikeutenne ja puolisonne oikeus muuttua.

Minäkin vähän ihmettelen, miten ap on tuollaisen miehen kanssa edes yksiin päätynyt, jos et ole hänen toivomansa naisellinen nainen? Ei kai tämä ole hänelle yllätyksenä tullut, kun olette olleet jo niin pitkään yhdessä?

Vierailija
20/165 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti! Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän. Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.

Jotenkin venäläisen siihen kuitenkin pystyy. Vai väitätkö että Moskovassa on aina lämmin? :)