Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löydettiin ihana asunto, jonka molemmat haluaisi ostaa, mutta

Vierailija
16.01.2006 |

miehen mielestä siitä voisi ensin tarjota 9000 euroa vähemmän kuin mitä pyynti on! Minä olen ihan varma, että jos nyt ENSIN lähdetään tarjoamaan tuollaista summaa (asunolle jäisi hintaa 80 000, ei asuta pk-seudulla), niin joku vie sen meidän nenän edestä. Itse olisin ollut valmis tarjoamaan 4000 alle pyyntihinnan.

Pitäiskö vaan luottaa mieheen vai puhua se ympäri tarjoamaan asunnosta heti enemmän? Kysyttiin välittäjältä onko asunnosta tehty tarjouksia, niin hän sanoi että on mutta yhtään ei ole hyväksytty.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat nyt ihan järjettömiä. Jostain madonsyömästä kuuskyt vuotta vanhasta talosta saa maksaa Turussa jotain 150 000 helposti. Alleviivaan tuota 60 vuotta vanhasta! Ja kun alkaa sellaisesta tekemään remonttilistaa, huomaa pian, että kaikki muu paitsi tukihirret on vaihdettava...

Vierailija
22/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet ostamassa taloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjään ei kyllä välttämättä kannata luottaa, jos väittää että jotain on tarjottu jne... meitä sinisilmäisiä ainakin ekan asunnon kanssa huijattiin selkeesti, välittäjä antoi oman arvion, minkä alle ei kannata tarjota, ja sitten vielä väitti, että samana päivänä tulee joku katsoja. Ja kämppä oli ollu 4 kk myynnissä, olipa hassu sattuma että juuri samana päivänä olis sitten ollu joku just tulossa. ketut.

Välittäjällä on aina omatkin tulot kyseessä, eli välittäjän kannalta on aina parempi, mitä korkeemmalla hinnalla luukku menee kaupaksi.

Vierailija
24/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sen asunnon järkevä myyntihinta pyörii siinä 80 000-85 000 korvilla, kun olen seurannut yleistä hintatasoa. Ei kai kukaan halua asuntoaan " pilkkahintaan" myydä? Tarkoitan siis sitä, että kun asuntojen hinnat nyt ovat korkealla, niin ihmiset haluavat asunnosta saada hyvän hinnan. Ostajan kannalta tilanne on ikävä, mutta mun mielestä, jos me oikeasti halutaan se asunto, ei ole järkevää lähteä 9000 alle pyyntihinnan tarjouksella. Mies on eri mieltä.

T:ap

Vierailija
25/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarjoatte ensin vähemmän. Luultavasti saatte loppujen lopuksi pari tonnia halvemmalla. Ja tosiaan, jos laitatte se käsirahan peliin, kukaan ei voi tulla siihen väliin. Kysykääpä joltain kiinteistönvälittäjältä asiaa!

Vierailija
26/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampi arvioija kävi ja hintahaitari arvioissa oli yli 10000 euroa! Valittiin tietty se joka arvioi kalleimmaksi, tosin hänenkin kanssa puhuttiin, ettei kannata laittaa aivan sitä, millä on valmis myymään, vaan tinkimisvaraa aina pitäisi olla. Nimittäin hänen mukaansa vaikeampi myydä sellaista asuntoa, jossa ei oteta tarjouksia vastaan. Meillä oli n.7000 euroa tinkimisvara, mutta tosiasiassa tuli 4000 euroa alle myyntihinnan tarjous, joten tietysti hyväksyttin se eli tavallaan jäätiin 3000e voitolle.

Vierailija
27/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia monet rehelliset välittäjät on hätää kärsimässä. Kun välittäjien pitää valehdella myyjille suut ja silmät täyteen heidän asuntonsa arvosta. Ihan kiva, että saitte myytyä hyvään hintaan, mutta monille jää päälle se kuvitelma, että heidän kämppänsä on oikeasti sen arvoinen, mitä siitä pyytävät, eivätkä suostu ottamaan tonniakaan alempaa tarjousta vastaan. Ja toisaalta asuntojen hinnat nousee, kun ihmiset kuvittelevat, että nyt pitää pitää pitää ostaa näillä hinnoilla, kun ne vaan nousee eikä ikinä tule alas. Todellisuudessa nyt ei kannata ostaa yhtään mitään, sillä ostettujen kiinteistöjen arvo tippuu vielä kuin tiiliskivi.

Vierailija
28/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taannoin kävimme katsomassa minun unelmataloani, Savossa keskellä metsää hehtaarin tontilla hirsinen n.60 neliöinen 1950-luvulla rakennettu talo.Hintapyyntö oli jotain 38 000, ja välittäjä sitten hiukan vihjaili että myyjät ovat valmiita myymään 30 000, eli hinnasta olisi voinut tippua melkein 8000euroa. Mikä on todella iso summa tuosta hintapyynnöstä. Ikinä ei voi tietää mikä myyjien tilanne on, toiset ovat valmiita saamaan asunnon/talon kaupaksi erittäinkin halvalla mutta ennenkaikkea nopeasti, esim. avioeron takia, tai jos on perikunta kun taloa myy.

Jos se talo tuntuu omalta, sanoisin että tarjotkaa se 5000 alle myyntihinnan, tiedättekö onko ollut kauan myynnissä/ monta näyttöä? Se tietenkin vaikuttaa ja millainen tuo talo on, esim. tuota meidän katsastamaa taloa pitää suurin osa ihmisistä varmaan aivan arvottomana, meille se taas olisi se unelmiemme talo..

Vierailija
29/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun keskivertona välittäjät sanoivat asunnon arvoksi n. 80000 euroa, me valittiin sellainen välittäjä, joka suositushinta oli 87000 euroa, josta oli vara tiputtaa tohon 80000 euroon ja sitäpaitsi tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Meillä siis arviot heitti tosta 76000 tonne 87000euroon.

Vierailija
30/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakunnassa on tuo haluamamme asunto. Se on rivitalo ja tuntuu just siltä, että se olisi tosi kiva ensiasunto :) Asuntoa välittää sellainen juro mies. Ei paljon puhu ja tuntuu vähän kierolle. Tänään ei ehditä mennä hänen juttusilleen, mutta huomenna mennään. Katsotaan nyt mitä saadaan siitä miehestä irti ja eihän hänellä toisaalta ole lupaakaan kertoa mitä asunnosta on jo tarjottu.

Asunto oli ensimmäisen kerran lehdessä, muttten tiedä kuinka kauan sitä on yritetty jo myydä ihan vain välittäjän kautta. Tarjouksia on tosiaan tehty jonkin verran, mutta mikään ei ole vielä mennyt läpi.

Vierailija
31/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kyllä pari tuollaista ' haista v*tun' tarjousta tullut ja ei kyllä hirveästi innosta niihin edes vastata/alkaa neuvottelemaan.. pahin oli liki 20 000 vähemmän kuin pyynti..

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos jonkun asunnon oikeasti haluaa, kannattaa siitä tarjota se, mitä on valmis maksamaan, ettei jää nuolemaan näppejään

Vierailija
32/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon siitä kauanko asunto on ollut myynnissä, mikä sen kunto on, mikä on hintataso alueella yleensä. vaikuttivatko muut katsastajat kiinnostuneilta tms.

Vierailija
33/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa sitten korottamaan siitä. Me ostettiin just viimekesänä talo, jossa oli pyyntihinta 115000e. Mies sitten ehdotti, että tarjotaan 105000. Mä ehdotin että tarjotaan 112000. Tappeluhan me siitäkin saatiin aikaseksi. Nyt kuitenki voin sanoa, että onneks tarjottiin miehen summa, nimittäin saatiin asunto 105000 eurolla.

Vierailija
34/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, kun käytiin asuntoa katsomassa, nähtiin vain yksi pariskunta meidän lisäksi. Mutta oltiin vähän etuajassa, joten varmasti kävi muitakin, kun me olimme jo lähteneet. Alue, jossa talo on, on suosittua ja asunto vaatii pientä fiksausta, mutta muuten on hyvässä kunnossa.

T:ap

Vierailija
35/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosimme 150 t ja lopuksi saimme sen 168 t eli kyllä kannattaa tinkiä! Olen sitä mieltä, että jos asunto on teille tarkoitettu se teille tulee. Tämäkin oli mun taloni heti ensi silmäyksellä ja jaksoimme tinkiä ja pitää pintamme kun tiesin että se on meille tarkoitettu.

Vierailija
36/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlainen tilanne. Itse olisin maksanut ihan mitä pyydetään ja kantanut kamat sisään, mutta mies oli tiukkana ja sanoi, että katsotaan rauhassa. Pyynti oli 90 000¿ ja mies halusi tarjota ensimmäisenä 79000. Minä " itkin" vieressä, että joku ostaa sen meidän nenän edestä. Siihen mies tokaisi, että " jos niin käy niin sitten se ei ole meidän asunto ja etsitään uusi ja parempi." Tarjous käsiteltiin ja välittäjä sanoi, ettei riitä. Sanottiin, että mietitään vielä ja pian välittäjä soitti, että jos tarjotaan 85000, niin kämppä on meidän. Mies sanoi miettivänsä. Lopulta pienen vetkuttelun jälkeen ilmoitettiin välittäjälle 81000¿. Välittäjä epäili, mutta iloksemme parin tunnin päästä tarjous hyväksyttiin ja me siis säästimme juuri tuon 9000¿.

Vierailija
37/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen alemman mukaan. Tuolla joku oli aivan väärässä kyllä siinä että pelkkä tarjous velvoittaa myyjää johonkin. Ei velvoita, siihen ei ole edes pakko vastata. Vasta hyväksytty tarjous velvoittaa. Meilläkin on ollut tilanne että on useampi tarjous yhtäaikaa ja niistä osasta on neuvoteltukin yhtäaikaa.

Myyjä todennäköisesti tekee vastatarjouksen tai ilmoittaa ettei laske hintaa. kannattaa kokeilla.

Vierailija
38/42 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ehkä päästään muuttamaan uuteen kotiin.

T:Hieman vielä varauksella onnellinen ap

Vierailija
39/42 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein näin, koska asunnon halusin.

Vierailija
40/42 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa jos saatte asunnon, ja ilmeisesti ihan hyvään hintaan?