Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka ESPOO on asua?

Vierailija
16.01.2006 |

Olemme lapsiperhe poisjois-Suomesta, nyt muuttamassa Espooseen töiden perässä. Millainen paikka Espoo on lapsiperheen näkökulmasta? Vertaile myös muihin pk-alueen kaupunkeihin. En ole varmasti koskaan käynyt Espoossa, Helsingissäkin vain muutaman kerran...

T:Äiti Lapista

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:ap

Vierailija
2/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terveyskeskukseen pääsee, jos sattuu asumaan paikassa, jossa se on riittävän suuri asukasmäärään nähden.

Asukaspuistoja, avoimia päiväkoteja, kaupungin kerhoja löytyy.

Ihan hyvä paikka asua. Olen syntynyt täällä, muuttanut pois parikymppisenä ja perheen perustettuamme muutimme tänne takaisin.

Ainut miinus on se kokoomusjohto siellä kunnanvaltuustossa :-) Eli jos muutatte tänne, äänestäkää mielellään vihreitä tai vasemmistoliittoa

:-D

Leppävaaran seutu on virkeää ja viihtyisää. Viihtyisintä Lintuvaara (vuokratalot eivät ainakaan minua haittaa, niissä asuu kivoja lapsiperheitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voi tehdä osa-aikaisesti töitä ja olla hoitovapaalla samalla ja saa vielä kuntalisänkin. Meillä näin.

Vierailija
4/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut alueella (Suvela) jo 6 vuotta, eikä tämä muista kummempi ole muuten kuin siinä, että palvelut on lähellä ja julkiset pelaa. Ne on meilläkin ne kriteerit asua täällä. Tosin leppävaara on vielä parempi palvelujen ja julkisen liikenteen kannalta, mutta taas aika paljon kalliimpi, eli meillä hinta myös ratkaisee.

Täällä ilmestyvä ilmaislehti Vartti julkaisee aina rikoksia, mitä on tapahtunut eri puolilla Espoota, eikä Suvela ole ollut listalla vielä kertaakaan...sen sijaan ns. paremmat asuinalueet sitäkin enemmän.

No, joo, tiedän mä muutaman taloyhtiön täällä johon en muuttaisi, mutta niitä löytyy kyllä muiltakin alueilta. Eli talo on ratkaisevampi kuin alue, mun kokemuksen mukaan.

Vierailija
5/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä me tykätään olla ja asua, on ihan tavallista työväestöä joilla kuitenkin on koulu- ja sydämen sivistystäkin, on leppoisaa eloa ja vähemmän kokoomuksensinistä kuin muualla Espoossa ;) On kuitenkin siistimpää paikkaa kuin esim. Karakallio ja PALJON siistimpää kuin Espoon keskus tms.

Vierailija
6/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paikka tämä on asua, mutta tuon yhden lauseen olisit voinut jättää kirjoittamatta.

vähemmän kokoomuksensinistä kuin muualla Espoossa ;)

Vierailija
7/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on kiva asua, ainoa että jos meinaat saada lapsen hoitoon ennen syksyä, niin voi olla ettei onnistu Viherlaaksoon (kannattaa toki soittaa ja kysellä; löydät yhteystiedot Espoon nettisivuilta ja sinne voi jättää hakemuksenkin), vaan joudut kuljettamaan kauemmas, mutta syksyllä tulee taas uudet ryhmät ja jos nyt ilmoitat jonoon, niin luulisi paikan olevan taattu.

Täällä on paljon lapsiperheitä ja löytyy asukaspuisto, kirjasto, terveyskeskus, apteekki, posti ja kaksi ruokakauppaakin. Sello Leppävaarassa on mukavan lähellä. Kysy ihmeessä, jos haluat tietää lisää Viherlaaksosta.

Vierailija
8/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavai ihmisiä siellä Espoossa ainakin tuntuu olevan:)

Vierailija
9/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä nyt puhumattakaan! Olemme itse " paluumuuttajia" , asuin kylläkin noin vuoden Helsinginkin puolella, mutta 10 takaperin muutimme Vantaalta maakuntiin. Nyt olemme asuneet taas 4 vuotta Vantaalla, ja olemme todella tyytyväisiä! Itse käyn töissä Espoossa, ja tunnen alueen melkoisen hyvin, eikä mieleen tulisi edes muuttaa sinne!

Ei millään pahalla espoolaisia kohtaan, mutta Espoo ei ole paras mahdollinen paikka lapsiperheen asua! Vantaata parjataan turhaan, ja oltuani töissä niin Vantaalla kuin nyt Espoossakin, olen voinut verrata näitä kahta. Esim. koulujen ja päivähoidonkin suhteen todellisuus Vantaalla parempi kuin Espoossa.

Suurin ero Vantaa ja Espoon välillä nykyisin on meri, muutoin näiden kahden taloudellinen tilanne alkaa olla 50-50. Parasta Vantaalla on se, että asuntojen hinnat eivät sisällä " espoolisää" !

Vierailija
10/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustukaa nyt ihmeessä ennenkuin lauotte.

Vantaa on konkurssikypsä ja joka asiasta on säästettävä, vielä kovemmalla kädellä kuin Espoossa.

Ja jos ei kokoomus miellytä, muuttakaa ihmiset Helsingin tai Vantaan puolelle. miksi ihmeessä ei ihmisellä saa olla vaihtoehtoja, vaan kaikkien on alistuttava demarijohtoiseen asumiseen? Kauniainen ja Espoo Suomen ainoat paikat, missä äänestettiin Niinistöä eniten. Tilaa löytyy teille muille koko muun Suomen verran!!! Olettepa itsekkäitä kun yritätte kaikki paikat vallata.

Vierailija
11/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo: kaupungin maksamia, asiakkaille ilmaisia asukaspuistoja, joissa lapsille ohjelmaa ja leluja talon puolesta.

Vantaa: kaupungin maksamia hiekkalaatikoita.

D' oh.

Vierailija
12/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja olisi mennyt meiltä ekalla kierroksella läpi ;);)

t. 19

Vierailija
13/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alunperin Lapista kotoisin ja olen asunut monessa Suomen kaupungissa töiden ja opiskelujen takia. Asetuin tänne pk-seudulle ensin Helsinkiin ja sitten noin 7 vuotta sitten muutin miehen takia Espooseen. Täällä ollaan viihdytty ja voin kutsua Espoota kotikaupungikseni. Pohjois- ja keski-Espoosta löytyy edullisempia asuinalueita, etelä- ja länsi-Espoossa on melko kallista.

Vierailija
14/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan Iivisniemessä ja viihdytään. Rauhallinen, mut palvelut lähellä automatkan päässä.

Espoossa on alueita ja alueita :). Mitä tiettyä aluetta olet ajatellut?

Vierailija
15/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintahaarukka on valtava.

Vierailija
16/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti/rivi/kerrostaloa?

Me asumme Leppävaarassa ja hyvin viihdytään. Paremmin kuin Vantaalla, mutta se on tietysti ihan paikasta ja kodista kiinni.

Vierailija
17/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan viihdytty jo 7 vuotta! Viherlaakso-Laaksolahti-akselilla.

Espoosta löytyy hyviä ja huonoja alueita.

Kannattaa miettiä työmatkojakin, kun valitsette asuinpaikkaa.

Tervetuloa tänne vaan :-)

Vierailija
18/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa asuinaluetta. Se on vain melko vaikeaa näin pitkän matkan takaa oudossa kaupungissa. Yksi perheasunto olisi Viherlaaksossa, millaista seutua se on? Sitten olisi espoon keskuksen vieressä (?) mikä se ikinä onkaan. Ja joitakin muita vielä. Auttaisitteko vielä kertomalla, mitkä alueet ovat lasten kannalta hyvät? Saanko sitten lapset lähikouluun, kun olemme valinneet asuinpaikan? Entä päiväkoti, saanko nelivuotiaani haluamaani päiväkotiin kodin lähelle?

T:ap

Ja suuri kiitos jo vastanneille!

Vierailija
19/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaisi miettiä mitkä sopisi työmatkaan ja kukkarolle

Espoon huonomaineisin alue on ehkä Espoon keskus eikä tietenkään muutkaan kerrostalolähiöt ihan huippuja ole, vanhat varsinkaan.

Tapiolaa on helppo suositella, se on kuin kylä keskellä kaupunkia. Kämpät on kuitenkin lappilaisittain kalliita siellä. Muutenkin etelässä on kalliimpaa kuin vähän pohjoisempana, josta on huonommat kulkuyhteydet Helsinkiin.

Viherlaakso on varmaan ihan kivaa ja Espoon keskuksen vieressäkin on kivoja alueita. Itse kyllä raakkasin ne pois kun katsoimme uutta asuntoa Espoosta, mutta olin varmaan ennakkoluuloinen.

Vierailija
20/24 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jonkinlaisen käsityksen eri alueista, kun haet esim. oikotieltä espoolaisia asuntoja ja vertailet hintoja. Halvemmat hinnat on paikoissa, jotka ovat joko kaukana (lähellä kehä III ta jopa sen takana) tai sitten joita vaivaa jonkinasteinen slummiutuminen (esim. Espoon keskus tai Suvela). Jos alueelta on hyvät yhteydet suuntiin kehä I tai kehä II tai Länsiväylä, se yleensä nostaa hintaa. Viherlaaakso ja Laaksolahti ovat ehkä hitusen halvempia sen tähden, että ovat hiukan syrjässä ja vanha Turuntie on todella ruuhkainen, työmatkoihin voi palaa todella paljon aikaa jos käy Länsi-Espoossa tai Helsingin keskustassa töissä. Tuttava asui Viherlaaksossa ja hänellä meni 1 h suuntaansa bussilla töihin Helsingin keskustaan...

Junaradan varrella on mm. Leppävaara ja Mäkkylä, Leppävaarassa on kivoja alueita mutta myös paljon kaupungin vuokrataloja, mikä voi aiheuttaa häiriöitä. Käsittääkseni päivähoitotilanne on aika surkea Leppävaaran alueella.

Hyviä alueita ovat mm. Mankkaa, Olari, Tapiola, Friisilä, Latokaski jne. Matinkylä on osin hyvää uutta aluetta, osin hiukkasen slummiutunutta kerrostaloaluetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä