Ostaisitteko asunnon Evakkotie 75:stä?
Rovaniemeltä siis. Sais edullisesti, kohtalaisen matkan päästä keskustasta. Mitä luulette, saisiko myytyä joskus eteenpäinkin?
Kommentit (44)
Puoli vuotta evakkotiellä asuneena paljastui asunnon laajat homeongelmat ja asunnossa kävi terveystarkastaja.
G ja H taloja välttelisin.
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta evakkotiellä asuneena paljastui asunnon laajat homeongelmat ja asunnossa kävi terveystarkastaja.
G ja H taloja välttelisin.
Niin milloin oli tämä? Aika tuoreet remontit siellä on juuri tehty.
Onneksi sanoit, että se sijaitsee Rovaniemellä.
Siihen asti olin, että miksipä en, mutta tuo Rovaniemi ratkaisi.
No en todellakaan.
Etelä-Suomessakin on liian iso osa vuodesta paskat kelit, niin miksi joku haluaisi asua noin pohjoisessa.
Eihän siellä ole kesäisiä kelejä, kuin ehkä 10 päivää vuodessa, yksi kesäkuukausi ja siitäkin sataa suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan.
Etelä-Suomessakin on liian iso osa vuodesta paskat kelit, niin miksi joku haluaisi asua noin pohjoisessa.
Eihän siellä ole kesäisiä kelejä, kuin ehkä 10 päivää vuodessa, yksi kesäkuukausi ja siitäkin sataa suurin osa.
hölmö. Aika iso osa ihmisistä rakastaa talvilajeja ja talvea. Helsingin kesä on kuiva ja ankea hiki-paska, minkä vuoksi aionkin ostaa asunnon Rovaniemeltä ja viettää ainakin kesät siellä. Helsingistä kaadetaan puut ja rskennetaan joka nyppylälle lähiö. Ei kaupunkia, vaan lähiötä tehdään Hgissä.
Evakkotie 75 on todella tyylikäs ja viihtyisä. Vahinko vaan, että ihmiset ei ymmärrä alkuperäisen arkkitehtuurin laatua vaan kvat tehneet aika karmiviakin remppoja siellä. Pohjar on sentään älynneet säilyttää kyllä, näissä on todella hyvät pohjat.
Nyt joku myy ylimmästä talosta asuntoa ja valehtelee, että Alvar Aallon suunnittelemia. Ei kyllä mene kenellekään arkkitehtuuria tuntevalle mitenkään läpi. Suomalaisen veljeksillä on oma, upea tyyli ja osaaminen eivätkä he olleet mitään Aallon kopioijia ollenkaan.
Asunnon ostoon pari oikolukuvihjettä:
- rauhallinen taloyhtiö: Talossa paljon kyttääviä mummoja
- velaton taloyhtiö: Mummot eivät halua että remppoja tehdään.
- pieni vastike: kaikessa on säästetty, talkoilla lumityöt ja ruohonleikkuut jne.
- Alkuperäiskuntoinen: Huoneistoss on asbesti-muovilattiat, joiden uusiminen maksaa 4x normaalin rempan verran
Vierailija kirjoitti:
rivaria tai paritaloa en osataisi koskaan, mistään.
eihän tuo ole siellä missä maa on velliä ja yks rivitalo on uponnutkin?
Ei todellakaan ole uponnut yhtään mitään. Hyvin hoidettu upea alue vaaran rinteellä. Näköalat sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku myy ylimmästä talosta asuntoa ja valehtelee, että Alvar Aallon suunnittelemia. Ei kyllä mene kenellekään arkkitehtuuria tuntevalle mitenkään läpi. Suomalaisen veljeksillä on oma, upea tyyli ja osaaminen eivätkä he olleet mitään Aallon kopioijia ollenkaan.
Mitä sekoilua, että olisi Alvar Aalto? Huippulaadukkaat arkkitehdit Timo ja Tuomo Suomalainen, Temppeliaukion kirkon ovat myls suunnitelleet. Yhtään ei tarvitse hävetä heitä ja väittää Aallon suunnittelemiksi näitä taloja!
Pitäisi kaataa se ihmeellinen koivuryteikkö alueen alaparkkipaikan luota kokonaan pois.
Se estää niitä henkeäsalpaavan kauniita näkymiä, nyt vain ylimmistä taloista hienot näköalat. Ennen oli kaikista.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan.
Onpas tämä typerä ja lapsellinen kommentti, joka ei perustu oikein mihinkään muuhun kuin ennakkoluuluoihin.
Rovaniemellä on ihan samat 3 kesäkuukautta kuin Helsingissäkin. Usein on kunnon hellettä. Mutta puuttuu se Helsingin nykyinen painostava, nihkeä, kostea kuuma ilma ja viikkojen sateettomat kaudet, jollin nurmikot ja jopa jotkut puut kuolee.
Helsingissä tosiaan on paskat kelit lähes koko vuoden, koska talvikin on vain loskaa ja viimaa ja jäätä ja jatkuvaa vaihtelua pikkupakkasesta loskaan, ikinä ei pysty iltaisin tietämään, miten lapsen aamulla pukee.
Kun taas Lapissa on kunnollinen, oikea eli ihana talvi, jolloin voi nauttia oikeasta talvesta. Rovaniemi on hyvin miellyttävä kaipunki asua, syksyisin upea ruska. Eikä ole punkkeja joka hiton paikassa. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan.
No johan oli täynnä höpöhöpöä tämä etelän vetelän väite. Siellä etelässä ne järkyt talviloskakelit on ja älytön pimeys ja ainoa plussa on kesän pituus. Täällä on kunnon talvi ja kaunis kaamos: se ei ole mitään verrattuna siihen pk-seudun 3 kk loskapskaan ja pimeyteen. Nimim. 25v katselin ja mulle riitti
Voi evakkotiellä on kivoja asuntoja. Luontoakin on vielä 2024 siinä ympärillä.
En muuttaisi Rovaniemelle vaikka saisin asua ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi Rovaniemelle vaikka saisin asua ilmaiseksi.
No se on hyvä, että kukaan ei pakota. Niin kai se parhaiten menee, että kukin asuu missä viihtyy.
Millaisia ihmisiä siellä asuu? Onko ongelmia. Mitä olen kävelyllä käynyt, niin rauhalliselta ja siistiltä vaikuttaa. Mutta lapsia ei juurikaan näy? Osaako joku kertoa? Olemme lapsiperhe ja alueen rauhallinen arkkitehtuuri kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin viime lokakuussa Evakkotie 75 asunnon ja voin näin kiinteistöalan ammattilaisena sanoa, että jos kiinteistöt on rakennenttu 60-luvulla niin varmasti tulevia remontteja on. Alueella ei ole mitään ns. pommeja, vaan täällä harjoitetaan ihan normaalia korjauskäytäntöä kuin missä tahansa muualla =) Oma valinta tietenkin on, että haluaako ostaa uuden ja maksaa ne uudet putket yms. asunnon ostohinnassa vai korjaako vanhaa. Itse pidän alueesta tosi paljon ja Evakkotie 75 arvostus kasvaa koko ajan, mikä heijastuu myös siihen että asunnot eivät muutaman vuoden päästä ole näin edullisia kuin ne ovat nyt. Niin ja tosiaankin, itsehän me kaikki valitaan (ne joilla se valta on) missä haluamme asua).
Evakkotie 75, hyvä henki ja ainakin minun mielestä ihan mahottoman mukavat asunnot =)
Nimi on jo hieno,ostaisin jos olisin muuttamassa ja olisi varaa.
Alunperin lennoston taloja, rinteessä. Jos kaksio niin kirjahylly jakaa olohuoneen ja pieni makkari oli lapsen huone, silloin uutena hyvä. Keittiö ok. Alakerta, keittiön perältä käytävään siellä säilytystilaa, isot ikkunat katosta lattiaan max3:lle. Eikä ole pitkä matka asemalle. Kiva paikka!
No johan oli kommentti. Viime kesänä vielä syyskuussa lämmintä ja kesä loistava. EVAKKOTIE 75 oli ja on upea paikka. :LENNOSTON TALOJA "silloin." Ihan kävelymatkan päässä. Eipä ole hirveesti myytäviä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä siellä asuu? Onko ongelmia. Mitä olen kävelyllä käynyt, niin rauhalliselta ja siistiltä vaikuttaa. Mutta lapsia ei juurikaan näy? Osaako joku kertoa? Olemme lapsiperhe ja alueen rauhallinen arkkitehtuuri kiinnostaa.
Näyttää hyvin hiljaiselta. Lapsia ei juurikaan näy. Minun nuoruudessa paikalla asui melkein pelkästään lapsiperheitä, lapsia 2-3 per asunto niin se kyllä näkyi katukuvassa ja pihoilla, kivaa tohinaa.
Nykyisin kai lapsiperheet haluaa niin hirveän suuria asuntoja eikä edes ole olemassa käsitettä "lastenhuone", kun joka lapsella pitää olla oma huone?
Evakkotie 75 on ollut kotini jo kohta 15 vuotta ja edelleen viihdyn. Nyt on isoja remontteja tehty taloyhtiöissä ja voi vain keskittyä asumiseen ja elämiseen mukavassa ja rauhallisessa ympäristössä sopivan matkan päässä keskustasta. Evakkotie 75 kuuluu kolme taloyhtiötä, jossa kaikissa vaikuttaa olevan tekevä ja toimelias hallitus. Vanha asuinalue kukoistaa.