Ostaisitteko asunnon Evakkotie 75:stä?
Rovaniemeltä siis. Sais edullisesti, kohtalaisen matkan päästä keskustasta. Mitä luulette, saisiko myytyä joskus eteenpäinkin?
Kommentit (44)
Kai se kaikkein eniten riippuu siitä, mistä itse pitää. Ja mitä tarvitsee.
mutta huolena on se, että meneeköhän tuo kaupaksi enää muutaman vuoden päästä, jos haluamme isompaan. Nyt opiskeluaikana olisi mukava asua vähän halvemmalla.
Perheessämme on yksi lapsi ja vanhempien sängyn ajattelimme sijoittaa olohuoneen perälle.
Olisi kiva ollut saada jotain kommentteja alueesta, asunnoista yms.
Mutta pitääpä vielä siis jatkaa pohdintoja.
ikkunat on isot. Valoa riittää varmaankin?!
Olisko teille mahdollista ostaa kolmio jos on lapsikin jo olemassa? Siihen mahtuisitte aika kauan vaikka lapsia tulis joskus lisääkin. Olkkarissa nukkuminen voi alkaa joskus ottaa päähän.
Sijainnista en osaa sanoa kun olen muualta. Katso vähän millaisia myyntiaikoja on ollut siellä. Sijainti on tärkein tekijä jälleenmyynnin kannalta.
Hinta on ihanan halpa, ainakin espoolaiselle!
rivaria tai paritaloa en osataisi koskaan, mistään.
eihän tuo ole siellä missä maa on velliä ja yks rivitalo on uponnutkin?
Jos iltasella olisi vielä evakkotietäjiä...
Moi!
Äitini asuu Evakkotiellä ja itsekin useita viikkoja siellä lomailleena suosittelen todellakin: lyhyen kiva kävelymatka keskustaan, rauhaisa alue, ulkoilualueet lähellä...
Aivan ihana alue! Tykkään tuosta rinteestä. Asunto oli valoisa ja hyväpohjainen, vain keittiötä oli vuokralainen joutunut remppaamaan (olikohan tiskikoneen lisännyt vai mitä). Vaikutti hyvältä, siistiltä ja viihtyisältä.
Ei ole kiva asua, isojen ikkunoiden takia on talvisin TODELLA KYLMÄ ja ikkunat vetää! Kesäisinkin saa piettää villasukkia jalassa. Lisäksi varmaan jokaisessa evakkotie 75 taloissa on sokeritoukkia, meiltä ne myrkytettiin ja lisää tuli taas. Lisäksi vesivahinko tässä kämpässä.
Asunnossasi on ollut sokeritoukkia juuri sen vesivahingon vuoksi.
Olen asunut Evakkotie 75:ssa 5 vuotta ja asunnossani ei ole näkynyt ainuttakaan toukkaa. Asuntoni on remontoitu, mm.kylpyhuoneremontti tehty ja rakenteet ovat kuivat
Olen ostanut sijoitusasunnon samaisesta yhtiöstä. Kohde on vielä edullinen ja korjauksia toki tulee, niitä tulee aina vanheneviin taloihin asui missä hyvänsä.
Vuokralaiset ovat viihtyneet, mitä nyt taloyhtiössä asuu kolme ikävää ihmistä, jotka natkuttavat vuokralaisistani aina jotakin. Onneksi isännöitsijä otti kovemman linjan ja vaatii tästedes kirjalliset tiedot valitettavasta asukkaasta.
Sijainti on hyvä, hinta edullinen (vielä) ja pohja on mitä erinomaisin. Suunnittelussa näkyy arkkitehdin kädenjälki ja näkemykseni on, että arvo nousee viimeistään siinä vaiheessa kun putki-, lvi- ja julkisivuremonttit on tehty.
Itse ostin viime lokakuussa Evakkotie 75 asunnon ja voin näin kiinteistöalan ammattilaisena sanoa, että jos kiinteistöt on rakennenttu 60-luvulla niin varmasti tulevia remontteja on. Alueella ei ole mitään ns. pommeja, vaan täällä harjoitetaan ihan normaalia korjauskäytäntöä kuin missä tahansa muualla =) Oma valinta tietenkin on, että haluaako ostaa uuden ja maksaa ne uudet putket yms. asunnon ostohinnassa vai korjaako vanhaa. Itse pidän alueesta tosi paljon ja Evakkotie 75 arvostus kasvaa koko ajan, mikä heijastuu myös siihen että asunnot eivät muutaman vuoden päästä ole näin edullisia kuin ne ovat nyt. Niin ja tosiaankin, itsehän me kaikki valitaan (ne joilla se valta on) missä haluamme asua).
Evakkotie 75, hyvä henki ja ainakin minun mielestä ihan mahottoman mukavat asunnot =)
Muutamia ikäviä ihmisiä tuntuu olevan joiden elämäntehtävä on jatkuvasti kyttiä, haukkua ja tehdä monenlaista kiusaa. Saa nähdä kuinka kauan saavat vielä jatkaa kiusantekoa ennenkuin saavat itse häädön. Lapsellisia aikuisia ihmisiä.
Ehdottomasti! Rauhallinen pihapiiri ja näin vuokralaisena harkittu ostamista. Suosittelen kyllä :)
Ei kuitenkaan saatu ostettua, sillä emme saaneet lainaa tuonkaan vertaa, opiskelijoita kun vielä olemme. On lainan annossa ilmeisesti tapahtunut kiristymistä, kun muutama vuosi sitten ihan tyrkytettiin vaikka opiskelutilanteemme tiedettiin.
Harmi sinänsä, koska olin jo mielessäni ehtinyt suunnitella kotimme sinne, mutta ehkä noita asuntoja on vielä myynnissä parin vuoden päästäkin. Jostain syystä tuntuvat olevan jatkuvasti kaupan ja kaiken lisäksi edullisia.
ap
Olisitte varmaan aika kusessa tuon kans. En ostais, en ikinä tuolta asuntoa...
Ainakin nyt on hyvä ajatella niin, ei harmita sitten kun ei päästykään asunnonomistajiksi.
Harmittaa vaan maksaa isoa vuokraa, kun emme asumiseen kuitenkaan mitään tukea saa. Samalla rahalla kun voisi helposti pientä asuntolainaa lyhentää kohtuu reippaaseen tahtiin. Mutta ehkä meitä odottaa uudet mahdollisuudet tulevaisuudessa.
ap
Siellä on niin paljon tulevia remontteja yms. että niihinkin suhteutettuna vastike on aivan järjettömän korkea. Ja jos oman meinaatte ostaa, niin varmasti löydätte edullisesti paremmankin. Alueena on kyllä ihana, ja lähellä keskusta jne. mutta en itse uskaltais ottaa riskiä tuommoisesta talosta. Ja siellä on tosi paljon kaikenlaisia ongelmia, mutta en nyt kehtaa alkaa erittelemään tässä niitä. Ja asian tiedän yli 10 vuoden kokemuksella.
Mikäköhän tilanne nyt? Nythän ne on perusteellisesti remontoitu. Alue on kaunis ja tyylikäs, laatuarkkitehdit (samat kuin Temppeliaukion kirkko), suora bussiyhteys yliopistolle ja keskustaan. Keskustassa on Evakkotieltä pyörällä ajaessa 5-10 minuutissa.
Huvittaisi palata lapsuuden paratiisiin. Ne näköalat, luonto ympärillä jne.
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/se…