***HAAHUT viikkoon 3***
Kommentit (126)
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Onnellista odotusta sinulle ja tervemenoa ex-haahuihin! Ja toivottavasti pysytkin sielä mitä nyt välillä voit meitä käydä moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia.. ;)
Vielä jännätään masunasun kuulumisia.. Hänellä tais aika olla iltapäivällä..
Enni-Maija kiva oli kuulla sustakin. Toivottavasti löydät ratkaisun pulmaasi.. Kauanko se sinun koulutus nyt kestikään?
Nyt täytyy vielä jatkaa työhommia hetken aikaa ennen kuin päivä on pulkassa..
Täällä sivusta olen seurannut teidän juttujanne , koska itse olen kokenut myöskin kaksi tai oikeastaan nyt kolme keskenmenoa.Enismmäinen oli 5/04, joka oli hoidoilla alkuun saatu raskaus, toinen olikin sitten 8/05 ja ihan luomuraskaus ja nyt sitten sunnuntaina testasin haamuplussan ja tiistaina alkoi taas kerran vuoto.Mulle jo määrättiin disperiiniä ja fragminia sitten aloitettavaksi kun testi näyttää plussaa.Siitä pitikin kysyä että onkohan teillä tietoa että voisikohan sitä disperiiniä aloittaa syömään jo ennemmin, eli siis nyt kun yrittää lasta?
Ikää minulla on 26 ja miehellä 31 ja esikoista yritetään.Kyllä tämä vaan on vaikeaa, kuinka se toisilla onkin niin helppoa?Meillä se on muutenkin vaikeaa kun ei sitä meinaa omin konstein tullakkaan...muuta kuin hormonien avustuksella!!
Oikein paljon onnensäteitä kaikille jo vauvaa odottaville ja yrittävillekin paljon plussasäteitä!Kyllä se joskus on meidänkin vuoro....=0)
Minä ainakin voin suositella ovistestejä, niin tiedät ovuloitko ja milloin.. Mä oon testannut viime kierrossa ja selvensi kyllä milloin ovis tapahtuu. Plussan tultua ovulaatiohan tapahtuu siitä 24-36 tunnin kuluessa. Testien mukana tulee kyllä hyvät ohjeet. Niissä ohjeissa neuvotaan milloin testaaminen kannattaa alkaa, se riippuu kierron pituudesta.. Ja jos kierto ei ole säännöllinen, niin muistankohan oikein, että mun testeissä kehotettiin alkamaan testaamaan kp 10..?? Toivottavasti ne auttaisivat teitä saamaan plussan myös siihen toiseen testiin! Tsemppiä! :)
ensinnäkin pahoittelut. Toivotamme Sinut lämpimästi mukaan joukkoomme ja toivomme, että vierailusi jäisi mahdollisimman lyhyeksi ja saisit kantavan plussan mahdollisimman pian. Ei ole näköjään ollut helppo taival teilläkään. Täällä on hyvä vertaistuki ja yritetään nostaa toinen toistemme häntää kun masennus yrittää iskeä ja välillä toivokin loppua kesken. Tervetuloa palstailemaan. =)
Sani: Kiitos neuvoistasi. Tilasin sen mammaksin tarjouspaketin. Toivottavasti ovat hyviä. Vielä sen verran, että tiedätkö voiko niitäkin puolittaa ilman, että haittaa tulosta....samalla tavalla kun niitä raskaustestejäkin? Muutoin annoit hyvät ohjeet, ja jos vielä pakkauksessa on hyvät ohjeet myös, niin lukaisempa ne tarkasti vielä läpi ennen käyttöä.
Täällä mäkin jännäilen jo vähän niitä Masunasun kuulumisia. Toivottavasti pikkumatkaajalla on kaikki hyvin.
titi
lämpöiset onnittelut hienoista ultrakuulumisista!! Tosi ihanaa! Nyt voit jo alkaa nauttia raskaudestasi.
Masunasuuuu, sua vielä jännätään!! Olihan kaikki sullakin hyvin, olihan?
Nipsu: onnittelut plussasta! Tarrasukkia ja vauvaliimaa ei voi ikinä toivoa liikaa! :)
Terkut kaikille:)
Terv. Ulriina, näin pikaisesti
Neronja: sydämelliset onnittelut hyvistä uutisista!!! Kunpa se pikku papusesi nyt jaksaisi sinnitellä täyden ajan siellä masussa. Kiva, että pääset uusintaultraan noin pian. Onnea!!! =) Jatketaan yhdessä matkaa tuolla ex-haahuissa ;-).
Nipsu: onnittelut vahvasta plussasta!!!
ON: Siellä se pikkuinen köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydänkin lepatti tuhatta ja sataa. Kyllä siinä meinasi itku tulla, kun sen pikkuisen siellä ruudulla näin. Vastasi viikkoja kooltaan eli nyt olisi sitten rv 6+5 eli laskettu aika näillä näkymin 8.9. Suurin pelko poistui mielestäni, sillä tuulimuna se ei sitten onneksi ollut. Gyne onneksi vielä kertoi, että oikealla puolella on iso keltarauhanen, joka saattaa välillä " pistää" eli ei mitään vaarallista sekään... Kyllä olen onnellinen. Kunhan pikkuinen nyt vain jaksaisi pysytellä kyydissä piitkääääään.
Nyt siis uusi listaemo saa heti paikan! ;-) Tämä haahu aikoo vähitellen siirtyä ex-haahuksi =).
Tulen myöhemmin kommentoimaan lisää, sillä nyt mentävä vaihtamaan tytön vaippa...
masunasu rv6+5
täällä titi. Eli onnittelut myös Masunasulle hyvistä ultrakuulumisista. Huokaus...miten se taas tuo raskautuminen nyt taas tuntuukin jotenkin kaukaiselta ja saavuttamattomalta olotilalta tällä hetkellä.
Itse laitoin nyt sen mammaksin ovispaketin tilaukseen. Toivottavasti ei tilauksen tuleminen kestä pitkään, niin kun täällä jollain taisi käydä. Olis kiva jos pääsisin heti sitä ovista tikuttelemaan ens kierrossa.
Täällä edelleen odotellaan sitä " kunnollista" tätiä, kun vaan tuntuupi kiusaavan. Toivottavasti niistä testeistä olis jotain hyötyä.
Blääh...huomenna alkais sitten taas uurastus töissä. Onneksi jo sitten torstai. Tosin kyllä ennemmin olisin ollut töissä ahertamassa kun täällä kotona potemassa tätä järkyttävää oksu-tautia. Toivottavasti te kaikki säästytte siltä.
titi75 (kp = " Ja arvotaan lottonumerot..." =/ eli siis vaikea sanoa...)
Oikein lämpöiset onnittelut sullekin pikku-papusen hienoista kuulumisista! Tervemenoa odottajiin, ja luvatkaa pitää ovea auki meille muillekin, jooko? :)
Ulris pikana, tytön matikan läksyjen keskeltä..
Tosiaan pikaisesti vain kirjoittelen, kun tähän koneelle on jonoa ;)
Onnittelut masunasulle ultrakuulumisista! Tervemenoa ex-haahuihin! Ehkä täältä vielä joskus perässä tullaan...
masunasu:
Nyt siis uusi listaemo saa heti paikan! ;-) Tämä haahu aikoo vähitellen siirtyä ex-haahuksi =).
Voisin yrittää tota listaemon hommaa, jos ei muita halukkaita ole. Itse kun ainakin sinne huhtikuuhun täällä pyörin... Mitäs kaikkea siihen nyt sitten kuuluu?
Kommentoin muiden juttuihin paremmalla ajalla...
Ihanaa, että sinäkin sait iloisia uutisia! Tervetuloa tuonne exiin. Siellä vois olla jo sulle listaemon vakanssi tarjolla ;-).
Lämmin kiitos kaikille onnitteluista! Toivottavasti pääsette pian tulemaan perässä!!!
Halauksin
neronja
Kiitos paljon tervetulotoivotuksista ja toivottavasti pian saisimme kaikki sen kestävän plussan!!=)
Neronjalle lähinnä olisi vielä tosiaan kysymys siitä disperiinistä, siinä edellisessä viestissäni 7 sivulla!?Eikös sinulla ollut käytössä se disperiini??Jos saisin vastausta vielä ennekuin siirryt toiselle puolelle....
Halauksia ja voimia kaikille!!=)
masulle ja neronjalle!!!
..kateeksi käy... =) sillai positiivisesti.
voi veljet, tosi monta muutakin plussannutta löytyi, kun lueskelin pinoa tarkemmin! onnea kaikille! ja tarrasukkia.
yritetäänpä me muutkin ottaa noista lyyleistä mallia, eikö vain?!
sani: se mun koulutukseni kestäisi 1,5v, ei mikään mahoton aika, mutta aika pitkä aika odotella, kun vauvaa tekee mieli, ja hoidot meillä oli meneillään reilun vuoden. (loka-marras 2004 lähtien)
onhan se tietty niin, kun on jo yksi lapsi, ja lapsiperheen arki, niin käytännössä vuoden paussi hoidoissa ei olisi katastrofi..
mutta kun minä olen aika malttamaton.. ainakin tällaisten vauva-asioiden kanssa.. =) vuosi on siis pitkä aika. vaikka valintahaastattelussa sanoin, että pistetään hoidot tauolle, jos pääsen kurssille, epäilenpä, että vaikka silloin siltä tuntuikin, kuitenkin petkuhuiputin.. ainakin itseäni.
tein päätöksen. soitin polille, ja kun seuraavat menkat suvaitsee (mitenhän lienee, kun on eka hormooniton kierto sitten kesän) alkaa, soitan sinne uusiksi, niin katellaan hormonihoidot ja ultrat ja viimeinen inssi kalenteriin, helmikuulle menee, oliskohan puolväliin, riippuu tädistä..
jos tuostakin inssistä negaa, ivf:t menee väkisinkin sitten syksyyn rahapoliittisista syistä, ja siitäkin, että punktio ei mahdollisesti ehtisi toteutua ennen kesälomia, kun seuraava kierto menee siihen inssiin, ja pitää vielä olla hormoniton kierto sen jälkeen ennen ivf.
katsotaan nyt sitten ton inssin jälkeen onko tauko syksyyn vai talveen asti.. miten rankasti sitä mahdollisesti taas pettyy, ja miten jaksaa taas henkisesti aloittaa alusta (TAAS).
huoh, helpotti. eipähän tartte edestakaisin veivata ajatuksia, kun tietää miten nyt edetään taas...
puolimetriä irti maanpinnasta
-ennis-
Ja hyvää matkaa sinne ex-haahuihin:)))) Ihana kuulla hyviä uutisia!!!
Kumpa me kaikki tultais pian perässä täältä...
Ja onnittelut plussanneelle...en millään saa nimee mieleen...
Maria: Kiva jos haluisit alkaa hoitaa listaemon hommia:))
Mut nyt kone kiinni ja vetämään hiilet ja kattoo lehmän vuosi-sarjaa.
Ja tervemenoa odotuspuolelle, me muut toivon mukaan tulemme pian sinne myös!!! Ihanaa lukea hyviä uutisia niin tulee itellekin vähän positiivisempi olo et kyl se varmaan vielä onnistuu
Liliane
että masussa voitiin hyvin! Onnittelut myös sinulle! Ja onnellista odotusta toivottavasti syyskuulle asti! Tervemenoa ex-haahuihin, toivottavasti sielä vielä tavataan.. Ja suuret kiitokset listaemona toimimisesta! :)
Titi kyllä minun käsittääkseni niitä testejä voi puolittaa ihan samoin kuin raskaustestejäkin. Itse kokeilin yhden testin puolittaa (minulla advance-testejä) niin jotenkuten onnistuin ja toisesta puolikkaasta sain ihan hyvin luettua tuloksen toisesta en niin hyvin.. Minä oon kerran tilannut mammaksi raskaustestejä ja ne kyllä ainakin tuli nopeasti..
Hienoa maria, jos viitsit alkaa listaemoksi, kiitos siitä!
Terveisiä kaikille! -Sani
Toivottavasti tullaan pian perässä odotus puolelle, taidan kyllöä kans odottaa ultraa ensin :) Taidan huomenna tehdä vielä sen clearbluen testin (jos muistan ennen aamupissaa:) ja alkaa varailemaan aikoja neuvolaan ;)
Titi: minä puolittelin niitä aconin testejä viime kierrossa ja erittäin hyvin onnistui!
Nipsu: Onnittelut plussasta!!
Pirpula ja muut piinailijat täältä tulee+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nyt nukkumaan, vetää väsyneeksi noi pitkät työpäivät, joita onneksi ei ole liian usein-huoh-
peebee rv 4+6?
Elokuulta tipuin maanantaina ja KOVAA!!!
Mentiin np-ultraan klo 9:30 ja kerroin lääkärille että epäilen että en ole raskaana ja hän kokeili mahaani, sanoi että tämä kyllä tuntuu aika pieneltä :( silloin tämä äiti repes. itkulle ei tullu enään loppua....
Lääkäri jatkoi, ultrataan nyt kuitenki, jos olen väärässä, ja ikävä kyllä hän ei ollu :( meidän pieni vauva oli menehtyny. Lääkärin mukaan jo viikkoja sitten. Tyhjää näkyi vaan, mutta tuulimunaksi lääkäri sitä ei nimittäny. Oudointa on se että ei ole tullu ulos vaikka tästä on jo aikaa kun on tapahtunu kesketyminen. Lääkäri sanoi että voimme odottaa että tulee ulos itsestään tai voimme tehdä kaavinnan. Siinä vaiheessa en osannut mitään päättää vaan halusin nopeasti kotia. Samana päivänä jo soitin ja sanoin että haluan kaavinnan, en kestä sitä että alan vuotamaan. Sain ajan keskiviikolle eli tänään tehtiin kaavinta heti aamusta :(
Olo on niin tyhjä....päässä pyörii miksi miksi miksi.....itkeminen on onneks helpottanut oloa. Ja onneksi meillä on tuo ihana esikoinen joka tuo päivään iloa :) (poika 09/03)
Nyt odotamme menkkoja ja sen jälkeen saamme alkaa taas yrittämään. Lääkäri suositteli että odottaa yhdet menkat.
Toivottavasti joskus saa taas plussata ja jos seuraavalla kerralla pikkuinen pysyisi loppuun asti mukana :)
tarviiko muita tietoja että pääsee listalle mukaan?
minä 24, mies 28v, asutaan lapissa. esikoinen 09/03 pikkukakkosta yritetty 07/05 alkaen, km 01/06 (kaavinta) (11+6)
Pahoittelut keskenmenojesi johdosta! Syksyllä tein hakuja googlella eri hakusanoilla ja törmäsin sellaiselle sivustolle, jolla kerrottiin disperiinin käytöstä ja siinä oli, että minidisperinin käyttö jo yritysaikana voi parantaa onnistumismahdollisuuksia siinä mielessä, että kohtu olisi verekkäämpi ja alkio kiinnittyisi paremmin. Itsekin aluksi tein niin, että otin minidisperiiniä jo ovista odotellessa, mutta sitten tuli se viimeisin tuulimuna ja ajattelin, että mitään erityistä niksiä en enää jaksa kokeilla enkä miettiä. Tässä raskaudessa aloitin minidisperiinin siinä vaiheessa, kun aloin epäillä, että oliskohan nyt voinut tärpätä.
Äsken yritin googlella löytää mainitsemaani sivustoa, mutta en enää löytänyt. Lisäksi täällä vauvasivuilla voit käyttää hakutoimintoa. Laita hakusanoiksi esim. disperiini asperiini hepariini ASA ja valitset " Näytä tulokset joihin sopii mikä sana vain" . Varmasti löytyy aika paljon keskusteluita. Yahoossa on myös toistuvista keskenmenoista kärsivien ryhmä. Siellä oli ryhmän perustamisen alkuvaiheessa aika paljonkin keskustelua ASA:sta. Tässä linkki, josta pääset hakemaan ryhmän jäsenyyttä: http://health.groups.yahoo.com/group/toistuvatkeskenmenot/
Missä vaiheessa sinulla on tapahtunut nuo km:t? Onko sinulle tehty se spr:n hyytymispaketti? Toivottavasti pääset pian plussaamaan ja lääkitys tehoaa ja saatte aikanaan nyytin syliin!!!
ON: Kiitos vielä niille onnitteluista, joita en oo kiittänyt. Silmät ristissä olen tässä koko illan ollut. Klo 20 jo tuntui että pitäis päästä nukkumaan ja olinkin vähän sohvalla pitkällään, mutta piti kuitenkin katsoa vaalikeskustelu ja tässä sitä vielä ollaan. Huomenna kyllä nukun kunhan poika on lähtenyt kouluun. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille haahuille!
neronja
Piti tulla vielä laittamaan Ronynille pahoittelut keskenmenosi johdosta. Toivottavasti pääset pian plussaamaan uudestaan ja tuloksena aikanaan oma nyytti syliin!
Täällä mittari näyttää tänä aamuna -31. Kissat haluais hirveästi pihalle, mutta eipä siellä voi kuin piipahtaa. Täytyy taas kohta laittaa uuni lämpiämään. Ja voi hitsi, tänään olis tyttöjen kerhopäivä. Kauhee pakkanen, väsyttää ym. ym. eli ei hirveästi huvittais, mutta toisaalta vanhimmalla tytöllä on sunnuntaina synttärit ja aikoo kutsua muutaman tytön kerhosta synttäreilleen. Eli melkein ihan vaan niitten kutsujen takia pakko laittaa nuo tyttäret kerhoon.
Kirpeää ja mukavaa pakkaspäivää kaikille haahuille!
Nyt mä poistun takavasemmalle.
neronja rv7+0
hirmuisesti onnitteluja upeista ultrakuulumisista. Aivan mahtavaa, että siellä näkyi elämää ja kaikki on hyvin. Tietysti pitkä matka on vielä kuljettavana, mutta tästä on teidän erittäin hyvä jatkaa. Vauvaliima- ja tarrasukkapaketti lähtee taas täältä molempiin osoitteisiin. ;-)
Femmamma pian sinäkin pääset pikkuistasi katsomaan. Siispä kaikki ulokkeet on täällä pystyssä sitä päivää varten.
Kiitos Liliane, kyllä täällä nyt alkaa jo elämä voittamaan. Täältä noustaan. Tuota täti pahaista minäkin manailin. Oli kyllä vähän mieli maassa, kun näyttää muutenkin olevan kierrot ihan sekaisin. Täti ei tiedä tullakko vaiko eikö.... =(
ON: Tein nyt vielä varmuuden vuoksi tuossa äsken tuon puolikkaan Aconin liuskatestin, kun ei se täti käynyt kun ovella ja käänty näköjään takas...ilmeisesti tullakseen sitten uudelleen parin päivän päästä. Koittaisi sekin päättää. Hermo menee tähän vatvomiseen. Nyt kyllä ajattelin, että kun tuo testikin negaa näytti edelleen ja ilmeisesti kaikki oireet mitä mulla oli raskauteen viittaavia, johtuivatkin siitä oksennustaudista...lämmöt , " pahoinvointi" jne. että ajattelin nyt sitten varmaan tilata niitä ovistestejä netistä. En tiedä miks, mutta jotenkin toisaalta oli nimittäin sellainen olo, että en olisi ovuloinut lainkaan viime kierrossa. No silläpä se selviäisi sitten jos alan niitä ovistestejä seuraamaan. En mä taida sen enempää miehelle niistä mitään puhua, jos se kysyy, niin sanon että tilasin vaan uusia raskaustestejä netistä. En ole varma ymmärtääköhän se kuitenkaan ihan sitä, että naisen kroppa ei välttämättä ole mikään helppo kapistus, eikä aina toimi ihan niin kun kirjoissa lukee ja että pieni avitus vauvan teossa ei varmaan olisi pahitteeksi. Kun miesten tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää miten moenen palikan on oltava paikallaan, ennenkö raskautuminen on ylipäätään mahdollista. Helppoahan se on sanoa, että tulee jos on tullakseen, mutta jos onkin jotain muuta vikaa, niin tässä menee vuosi toisensa jälkeen aikaa, ilman mitään tulosta jos ei yritä edes vähän tsekkailla mitä kropassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään? Josko noi km:t on sekoittanut nyt tätä munkin pakkaani entisestään. Mä alan ihan oikeesti olemaan vaan puhki siihen, että kun ei ole varma minä päivänä se ovis on, niin sitä saa touhuilla melki joka päivä menkkojen loppumisesta lähtien sinne yli menkkoja edeltävään viikkoon, jos ei ole mitään hajua koska se ovis oikein on. Kun mullakin tuppaa olemaan maha kipeä jollakin tavalla koko kierron ajan.
Mutta hei...annatteko vielä vinkkiä sen verran, että miten niitä testejä sit pitäis tulkita...eli esim. koska se aktiivinen touhuilu kantsii aloittaa...sillonko kun tulee yhtä vahva tai vahvempi viiva kun testiviiva on, vai sillon kun alkaa ylipäätään sitä toista viivaa olla näkösällä. Eli kun yhtä paksut viivat molempiin, niin kuinka kauan siitä eteenpäin sitä " peliaikaa" on jäljellä. Esim. jos testaat aamulla ne vahvat viivat, niin ehtiikö vielä mukaan jos touhuilee samana iltana?
Mä en olis halunnut lähteä tähän, mutta mua on alkanut vähän epäilyttämään tää mun kropan toiminta kun on tota tiputteluvuotoakin. En osaa enää ite laskea koska se oikea aika on, kun menkat ei ole selkeet. Nyt vaan pelkään, että mitäs jos en sitten enää ovuloikkaan ollenkaan? Täällä joku mainitsikin jossain vaiheessa, että tieto lisää tuskaa. En välttämättä haluaisi tietää, mutta jos haluan sen vauvan, niin kai se on tsekattava toimiiko kroppa edes kunnolla.
Voiko sen yhdenkin lapsen saaminen olla näin h****n vaikeeta? Ilmeisesti.
Mä meen nyt tekeen sen tilauksen, että saan maksun lähtemään vielä ennen kolmea. Koskas mun kantsii sitten alkaa tikuttelemaan sitä ovista? Ja voiko muuten ne Aconin liuskaovistestit laittaa puoliksi samalla tavalla kun noi raskaustestitkin?
Kiittää hän taas tiedoistainne. =)
titi