Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HAAHUT viikkoon 3***

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille, tuntuu että täällä on oikea plussa-aalto käynnissä, toivottavasti kestävä sellainen!!

Ja piinailijoitakin riittää, tsemppiä teille Titi, Nonna, Maria..olikos muita.. Muisti on näköjään niin lyhyt...

Masunasu ja Neronja: Toivottavasti saatte hyviä ultrauutisia!!

Porkkanalle lohtuhalit, kyllä sua nyt koetellaan ihan liikaa mutta hyvä, että asiaa ruetaan tutkimaan.

Titi: yöks, oksennustauti on inhottava!! Paranemisia sinulle. Meilläkin sitä tuntuu pyörivän joka puolella, on pojan päiväkodissa ja töissä hoitolapsilla. Toivottavasti kiertää meiät kaukaa!!

On: Menossa kp 17/28-32. Tänään on ollut alavatsa älyttömän kipeä ja eilen tuli limaa... Eli oisko ovis mahdollisesti??? Hommat makuuhuoneen puolella ovat jääneet viikonloppuihin, kun mies on niin kiinni töissään (sitä se yrittäjän elämä on) mut täytyy nyt toivoo, et se riittäis..

Mutta nyt täytyy mennä kattoo Salkkarit=)

myttynen...jolla taas alkaa se aika, et täällä vauvalehden sivuilla tulee viihdyttyä;))

Vierailija
42/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsu: varovaiset onnittelut :-)

Maria80:pidän peukkuja (kuten myös muut piinailijat) kuulostaa lupaavalta ++++++++++säteitä

Palstan siivoajat:Huomasin Ninni78 olevan tuolla ex-haahujenkin listassa, ellei ole palannut tänne jostain syystä?

Olen sellaisessa msn groupissa kuin elokuun ihmeet (jos se " ihme" olisi elokuisen km jälkeen ensi elokuussa sylissä) No kuitenkin, sieltä on jo kaksi poistunut. Viimeisin tänään, tuulimuna np ultrassa :( siellä on myös muita km kokeneita, siellä jännätään yhtälailla tätä kriittistä alkutaivalta. Tämän palstan elokuisiin en varmaan viitsi ilmoittautua. Tuo tuntuu omimmalta, kun vähemmän porukkaa. Niin ja jotenkin esikoista odottavat intoilijat, jotka ei kokeneet km (ei millään pahalla, mutta jotkut on vaan sellaisia) jotenkin vaan ... ei jaksa.

ON: tännään oli eka nla. Paino oli noussut takaisin 5 kg!!! Se siitä, joulu joulu hm....Toivottavasti ei kauhean nopeasti nouse. Ehdottivat, jpa sokerirasituskoetta jos nopeasti nousee.... eli karkit edelleen pannassa.

Lauris 9+1 (sormet ja varpaat ristissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ottaa tollanen 10 tunnin työpäivä voimille.. Vielä kun 70% siitä on joutunut oleen ulkona..

Maria: toivottavasti tulee puoleen tai toiseen varmuus, tottahan sitä nt toivotaan että se kallistuu sinne plussan puolelle :)

Femmamma: tämä kai se on se paras paikka vielä päästellä niitä " höyryjä" ulos! En uskalla itsekään siirtyä vielä tonne odotus puolelle, hui! Ehkä sen ultran jälkeen..

ON: vatsassa on outoja tuntemuksia, jotka rasituksessa vahvistuvat ja huono-olo nostelee päätään jos en syö säännöllisesti. Selkää myös kivistää (toivottavasti ei huono merkki), se voi kyllä johtua tämän päivän töistäkin.. Huomenaamulla ajattelin tehdä vielä yhden testin, toivottavasti tulee nyt ihan yhtä tumma viiva kuin kontrollikin on! Epäuskoisuus ja toivo vaihtelevat vuorotellen ja niin taitaa pysyäkin ensimmäiseen ultraan asti.. Neuvolaan soittoa olen miettinyt, jos pääsisi siihen alkuraskauden ultraan, mutta enpä nyt tiedä.. Nyt täydellisiä naisia katsomaan ja sitten hyvin ansaituille unille!!

Plussia kaikille++++++++++++++++++++++++ ja tsemmpiä ultran odotteluun!

peebee, rv4+(ainakin vielä)

Vierailija
44/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä miten sitä saa mentyä tuneissa niin laidasta laitaan. Olen lukenut pinoamme joka viikko useampaan otteeseen. On niin ihanaa kun on muitakin ihania ihmisiä jotka toivovat ja jaksavat uskoa ihmeeseen joka ehkä taas ehkä voisi onnistua..

Hurjaa miten moni on nyt plussannut. Ihan nyt viime aikoina..tekun siirrytte odottaviin, niin eihän meitä jää tänne enää ketään..:)

Suuresti suuresti ja tasapuolisesti onnea jokaiselle ja niin hitsin paljon voimia kummallekin että nyytterö jaksaa pýsyä kiinni ja voimistua.

Olen nyt esikoisen kanssa kotona ja vihdoinkin saa otettua paperit koulusta ulos. Meni työn alle loppuvuodesta ja jouduin siirtämään valmistujaisiani hitusen eteenpäin. Kolme kirjallista työtä ja sitten on 3,5 vuotta pulkassa. Joku ihmeen valmistumispaniikki on päällä kun aivan muka hirvittää..

Onhan sitä työssä tullut oltua ensimmäisestä koulusta kaupan alalla, mutta nyt on toinen ala ja toinen kaupunki..no aina asiat jotenkin menee ja suttaantuu:)

Ovulaatio oli tänään. Lämmöt ei vain liikkuneet mihinkään. Ovat aina menneet n. 36.3. Ehkä lämpöjen piipahdus oli vain päivä tai puolipäivää, kun en kokoajan ole jaksanut. Mutta oudosti ovat 26,8 olleet. Normaali 36,4.cyt on sellanen olo, et kaikkea muuta muttei vauvaa..sitä ottaa niin päästä ja kipeää sydämestä, et nyt koitan oikeen urakalla touhuta muita juttuja. Iloasia asioita. Naapuria näin juuri 31 viikoilla ja saamari, et potuttaa tuo elokuinen aina kun hänet näkee.

Ollaan puhuttu ukkokullan kanssa, et kolmannen kanssa jos kakkonen suodaan, niin ei odotella, vaan tulee kun haluaa. Se sitten varmaan paukahtaa heti ensimmäisen perään;)).

Olen myös napsinut maitohappojuttuja. Ne taitaa olla täekeitä, kun monia olo kropassa on virkeempi ja reippaampi.

Onko muuten tietoa, kun vereni on 160 et kun se on noin paksua,että oisiko hyvä luovuttaa, ja kenties vaikeuttaako se rakautumistani? Onko tullut kellään vastaan?

Terkkuja hämeestä ja pakkastuiskuja odotellen palaudun kouluhommien pariin:)

Iloista viikkoa kaikille

Nuppu

Vierailija
45/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi toivottavasti tautisi menee nopeasti ohi! Onneksi mahatauti ei kestä useimmiten pitkään.. Mä oon kerran kokenut semmoisen mahataudin (istuin vessanpöntöllä sanko nenän edessä), jolloin ensin pelkäsin että kuolen ja kohta jo toivoin että kuolisin, onneksi se kesti vain yhden yön, joten voin kuvitella olotilasi.. Eihän se, että sait tuon mahataudin tarkoita ettet voisi olla raskaana.. Peukut on edelleen sinulle pystyssä! bd bd bd

Nonna olisipa hienoa, jos sinäkin plussaisit! Siis tietysti sen kestävän plussan.. Ajattelisi, että jos sinua vielä niin koiteltaisiin, että keskenmeno tulisi, niin pääsisit kuitenkin tutkimuksiin, eihän ne vois olla niin julmia etteivät laittaisi tutkimuksia.. Mutta ei uskota kuitenkaan, että sinua niin koiteltaisiinkaan, eihän!?

Femmamma onnittelut sinulle uuden kummipojan syntymän johdosta. :) Toivottavasti flunssa menee ohi! Olen usein kuullut, että alkuraskaudessa on flunssaa tai flussaoireita (itselläkin oli)..

Neronja me ollaan oltu usein myös kalajoella kesäisin. Se on kyl kiva paikka kesällä, kun on ihana matala hiekkaranta, joten mukavaa lastenkin kanssa..

Porkkanalla *lohtuhalit*!

Katri miten sinä jakselet?

Mitähän Rosmariinille ja Ulriinalla kuuluu? Ja muille haahuille, joista ei ole hetkeen kuulunut?

Purre tervetuloa taas tauon jälkeen haahuilemaan! :) Hienoa, että pääsettä hoitoihin! Toivottavasti ne tuottaisivat tulosta mahdollisimman pian!

Eilen juuri ystäväni sai esikoisvauvan, joka oli saanut alkunsa hoitojen avulla! :)

uusinuppukos kyseli hb:stä? Minulla ei ole tietoa vaikuttaako mitenkään raskauteen, mutta kyllä sinulla korkea hb on. Eli ei varmaan huonoa ainakaan teettäs vaikka kävisitkin luovuttamassa. Ja samalla tekisit viikon hyvän työnkin, kun verta tunnutaan tällähetkellä kaipailevan kovasti veripankissa.. :)

Oma napa: kp 12/24-28. Ovis aikoja elellään.. Mutta vähän on nyt tjot fiilis. Siis mitään enempiä " yrittämättä" .. Tosin veikkaan, että kun alkaa olemaan piinailu ajat käsillä, niin ei ole enää ollenkaan semmoinen fiilis että " tulee jos on tullakseen" .. ;) Pupuiltu ollaan kyllä kp 8-10 ja nyt ollu parin päivän tauko, katotaan innostutaanko ja saahaanko tilaisuutta vielä ennen ovista. Veikkaisin, että ovis on parin-kolmen päivän sisällä, jos on..?

Muuten te jotka meinaatta, että terrorisoitta tätä pinoa, niin mun mielestä ainakin on tosi hyvä, että jotkut ovat aktiivisia kirjoittajia täälä, että on aina uusia kuulumisia luettavana.. :)

Mukavat viikon jatkot kaikille! :)

Vierailija
46/126 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko se täällä vai odotus puolella kun joku laittoi linkin jonkun labran ohjeisiin tms. ,josta näki mm. viitearvoja. En löytänyt sitä mistään.

-Linkkiä Kaipailee Porkkana-

Vierailija
47/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli hyvä päivä. Yksityisen päivähoidon tarkastajat vieraili meidän päiväkodissa ja pomo oli ihan hermorauniona. Meni sitten kahvipöydässä lupaamaan mulle vakituisen työpaikan sieltä (olis ilmeisesti näyttänyt liian huonolta jos vt. päiväkodin johtaja olis ollut määräaikainen). Mullahan piti olla määräaikainen pesti kesäkuun 2007 loppuun. Nyt siis ei tartte miettiä vauvahaaveiden puitteissakaan työrintamaa ollenkaan, kun molemmilla on vakipaikat meidän perheessä.

Tänään kp 23/28-34 (29). Mittasin aamulämmöt, mutta mietin mittasinko liian myöhään...olin ollut hereillä jo yli puoli tuntia, mutten ollut vielä noussut ylös. Mittari näytti 36,59 (ihan normaalilämmöt mulla, viimeksi raskautuessa oli yli 37), joten ei taida olla toivoja raskautumisesta. Ehkä näin parempi, sillä muuten ne tutkimukset vaan venyis... Vai koska ne lämmöt nousee? Mulla ei ainakaan oviksesta ilmeisesti nouse yli 37...ei ainakaan viluta silloin?

LT: vaaka näytti tänä aamuna 79,6, eli reilut kaksi kiloa olen saanut rääkättyä jumpassa pois. Huomasin muuten ennen joulua, et kun ei käynyt jumpassa melkein viikkoon, paino tippui...ilmeisesti lihakset surkastui heti??? Vieläkö löytyy laihistiimistä kiinnostuneita?

Juuh, työpäivä taas edessä...illalla ajattelin mennä kaverin kanssa uimaan pitkästä aikaa...

Nonna

Vierailija
48/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta!

sain taas eilen mieheni kanssa riidan aikaiseksi ihan siitä syystä että pinna niin kireellä pelon takia.Vielä kun tuli se alaselän jomotus eilen.*ruma sana* sitte yöllä näin erittäin todentuntuisen unen jossa saan nyt alkuvaiheen km:n ja herään verilammikosta aamulla.Pas....joten nyt siis oikeasti odotan vaan että vuoto alkaa,tai sitten käy niin kivasti että taas keskeytynyt km,ja siitäkin näin painajaisia että sain cytotekkejä.

Tuskin viitsin edes neuvolaan soittaa,ei huvita mennä katsomaan tyhjää kohtua/kuollutta alkiota.

Enkä saanu sanottua miehelle mikä vaivaa vaikka sängyssä kaiken kiukuttelun päätteeksi itkin niin että mahaan sattui.Ja jos tämäkin kesken menee,niin mä en jaksa.En jaksa sitä puolen vuoden ympäripuhumis,suostuttelu-rallia mikä tätäkin ennen oli että edes suostui :S

Ompa ihanaa olla " raskaana"

Mamma+fem

Vierailija
49/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: minua ei ainakaan haittaa yhtään teidän plussanneiden " terrorisointi" tällä palstalla. Mielenkiinnnolla aina odotan teidänkin kuulumisianne. Jatkakaa samaan malliin!

peebee: toivottasti sait nyt kunnon viivat testiin!

nonna80: kyllähän meitä LT:läisiä on vielä muutama (3?), mutta pidetään me intoa yllä! Ja onnittelut pudonneesta 2 kilosta, siitä se alkaa!

femmamma: toivottavasti saatte miehen kanssa riidat sovittua. Onhan tuo riitely aina ikävää. Kun huolet painaa mieltä kovasti, niin pinna kiristyy pienimmistäkin asioista!

ON: joo, aamulla siis menen vessaan ja tarkistan siteen -> ei menkkoja. No, teenpä sitten sen eilisestä jääneen puolikkaan testin ja jos vielä negaa, en tee testiä ainakaan viikkoon, vaan oottelen niitä menkkoja. No pissi kuppiin ja testi perään. Ja pyyhkäisy. Ja mitä siinä paperissa onkaan; VERTA! Ette usko kuinka mua nauratti, siis miten voikaan käydä näin XD! No, yllätys yllätys; testi oli nega! Siis vieläkin tuo naurattaa... No, kerroin sitten miehellekin tilanteen. Kysyi sitten; olenko nyt iloinen (kerroin siis hymyssä suin, kun nauratti edelleen tuo testijuttu, tosin sitä en kehdannut miehelle kertoa) ja sanoin että joo (itseasiassa oloni on melkoisen helpottunut, pelko rypäleraskauden uusiutumisesta oli jo suuri). Mieheltä meni suupielet alaspäin ja sanoi vain että; hm. Vähän myöhemmin sitten totesin miehelle, että hän taisi olla pettyneenpi kuin minä, johon mies vain totesi että olihan näin parempi. Ehkä miehenkin vauvakuume on nousemassa, vaikka olikin aikaisemmin peruuttamassa neljännen lapsen " hankintaprosessia" . Nyt siis kp1/28-30 ja enää (todennäköisesti) 3 kiertoa ja päästään ihan oikeasti yrittämään!

Vierailija
50/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämä linkki...

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp

Täältä pitäisi löytyä kaikki tehtävät labratestit, tiedot näytteenottotavasta ja tulosten viitearvot.

Jaksuhali *halaa*

Vierailija
51/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen käynyt teidän juttujanne lukemassa ja mukavaa, että plussa-aalto jatkuu ja osalla on jännät piinapäivät edessä!

Maria: saanen onnitella negasta ja menkoista - luulen myös, että riskit tietäen hyvä näin.

Nonna: voi kun saisitte tutkimukset pian alulle (jos ei nyt tärppää...). Olette olleet kyllä tosi kärsivällisiä. Niin ja onnittelut vakipaikasta!

Toivottavasti Porkkana voit jo paremmin, entä miten Katri jakselet?

Femmamma: voi kun osaisit rauhoittua ja nauttia olotilastasi kunnes toisin todistetaan (ja toivottavasti ei todisteta). Sä sait kuitenkin vahvan plussan, mieti sitä... Unista on pakko sanoa, että mä taisin nähdä kolme kertaa sellaisen unen, missä olin vessassa ja pönttöön valahti verta oikein kunnolla. Olin ilmeisesti prosessoinut sitä mahdollisuutta ja se meni sit uniinkin. No, voin kertoa, että unet loppuivat siihen alkuraskauden ultraan.

Neronjalle ja Masunasulle ja Kuonokkaalle roppakaupalla onnea ultraan! Täällä on sormet ja varpaat pystyssä teidän puolestanne.

Lauris: kiva kuulla sustakin. Me liityttiin sit eri elokuisiin, mä en tosin edes ole törmännyt tuohon msn-piiriin. Eilen kirjoitin ekan kerran tänne kuukausipinoon, kun oli kovasti tuttuja juttuja. Toistaiseksi menee ihan ok, mutta toki välillä iskee epäusko, että onkohan kaikki sittenkään hyvin. Mutta suht hyvillä mielin olen kuitenkin.

KK

Vierailija
52/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exissä jo kauhistelin yhtä asiaa. Täytyy laittaa samaa juttua tännekin, ettei kellään tule väärinkäsitystä ;-). Siis kun mullahan oli niissä kardiolipiinivasta-aineissa häikkää. Olen jo aiemmin törmännyt siihen, että tuo kardiolipiini liittyy kuppaan eli syfilikseen ja nyt sitten tänä aamuna taas törmäsin siihen tuolla masunasun antamassa labralinkissä. Alkoi todella vaivata mieltä, että mistä tässä oikein on kysymys. Kuitenkin kun kaikkien raskauksien alussa syfilis on testattu ja tulos on ollut nega. No, sitten kävin vielä tsekkaamassa yahoon toistuvat keskenmenot -ryhmässä sellaisen tiedoston kuin " SPR:n hyytymispaketin eri osa-alueet labrakielellä selvitettynä" . Siellä kardiolipiinien kohdalla sanotaan: " Tutkimus ei sovellu syfilis-diagnostiikkaan." Kylläpä helpotti, vaikken uskonutkaan, että mulla vois ko. tauti olla ja kun testattu on monta kertaa ja omat tekemiseni tiedän ja mieheeni luotan sataprosenttisesti. Mutta kyllä ne vaan joskus tuollaiset säikäyttää. Täytyy vielä asiasta huomenna polilla mainita, kun menen ultraan.

Juu, ultraan on tosiaan tasan 24 h. Eniten minua pelottaa, että entä jos tämä on TAAS tuulimuna. Sitten saa kyllä jo yrittämisen unohtaa. Se olis kuitenkin sitten jo todennäköisesti kolmas perättäinen tuulimuna, jos näin kävis. Huono olohan tuo ainakin tällä hetkellä on. Jospa tämä vielä iloksi muuttuisi. Täytyy toivoa elätellä niin kauan kuin siihen on mahdollisuus.

Nonnalle onnittelut vakivirasta ja painonpudotuksesta! Noista lämmöistä. En tiedä, kuinka paljon niitä sitten kannattaa miettiä. Itsehän soittelin kesällä tai alkusyksystä polille, kun polilääkäri määräsi mulle edelleen niitä clomeja. Soitin siis sen takia, kun olin syönyt clomit ja oviksen olis pitänyt olla, mutta lämmöt ei nousseet. Puhelimeen tuli KAKS:in lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri ja sanoi, että jos ovistesti näytti plussaa, niin kyllä silloin ovulaatio on tapahtunut. Sanoi, etteivät he enää nykyaikana seuraa lämpöjä. En kyllä tiedä, onko se ihan noin yksiselitteistä vai halusiko se päästä minusta vain nopeasti eroon.

Femmis, ikävää, että teillä tuli miehen kanssa riitaa. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin ja voit rentoutua raskauden suhteen. Mullahan on myös ollut tuota alaselkäsärkyä, mutta olen kyllä huomannut, että mulla selkä ON kyllä myös oikeastikin kipeä. Siis esim. kun meidän tytöt opetteli eilen hiihtämään ja 4-vuotias kaatuili ja väitti ettei pääse ylös. Sanoin tytölle, että minä en kyllä montaa kertaa sinua rupea nostamaan, kun todellakin selkään sattui se nostaminen.

Maria, tuo testaamisesi sai minutkin hyvälle tuulelle ;-). Onneksi se sullakin aiheutti pelkkää naurua, vaikka täti tulikin. Mäkin olen muuten testatessani ajatellut, että täytyy ensin pyyhkiä ja tarkistaa paperi ja sitten vasta panna tikku sinne kuppiin ;-). Toivottavasti teillä menee se 3 kk nopeasti ja uusi yritys pääsee ihan kunnolla alkamaan!

Kerttukasperille kiitokset onnentoivotuksista ultraan. Onnea kyllä tarvitaan!

Myttynen, toivottavasti tärppi käy tästä oviksesta!!!

Purre, hyvä että pääsette pian tutkimuksiin. Toivottavasti tulosta alkaisi tulla sitten nopeasti!

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

neronja rv6+5 (ainakin vielä...)

Vierailija
53/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää teidän ultraan menijöiden puolesta kauheesti,laitan niinku itseni siihen paikkaan.Saas nähdä saanko mä ajan ultraan ja jos saan niin pääsenkö mä pyörtymättä sinne...

Joo se eilinen riita miehen kaa...mä jouduin olemaan koko pv yksin muksujen ja pelkojeni kanssa,väsy painoi ja 20.30 kun soitin että joko se on tulossa,niin sit yhtäkkii pimahdin puhelimessa :( mutta tänään sain aamulla laitettuu tekstarin jossa selitin että mä pelkään niin että pää pimehtelee ihan siksi,ja että jos km tulis niin pelkään ettei hän haluu enää yrittää.Tuli niin kaunis vastaus,että hän ymmärtää että mä pelkään,mutta älä suotta pelkää,ja hymynaama perässä.Silloin tirahti taas tipat linssiin.

Klo 12 alkaa soittis neuvolaan...muuten ihan tyhmää tähän aikaan soittaa,mulla lienee vasta 5+4(oviksesta) ja vähemmän menkkojen alkamisesta laskettuna.

Onko " kellään" ollu raskauden alussa tätä limaista ja aika juoksevaa valkkista?Kas kun musta tuntuu koko ajan että öh...housut on märät vaikka on pikkarisuojakin käytössä.Tätäkin ajattelen että onko vuoto kohdunsuulta,että se onkin AUKI????voi itku :(

Mamma+Fem ,5+

Vierailija
54/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femmamma: Näillä molemmilla raskauskerroilla mulla on alussa ollut tuota valkovuotoa ihan samalla lailla kuin sullakin. Tuntui kanssa siltä, että jatkuvasti oli märkänä ja vähän väliä aina lorahteli. Nyt viimeksikin pelkäsin melkein koko ajan, että alkoiko ne menkat kuitenkin kun tuntui tuota lorinaa.

Neronja ja muut ultraan menijät: Paljon onnea ja tsemppiä teille! Kertokaahan sitten kuulumiset kun se on takanapäin.

Porkkana: Mitä sinulle kuuluu?

ON: Tänne ei mitään uutta kuulu, niin on jäänyt vähän tämä kirjoittelukin. Olen kyllä joka päivä käynyt lukemassa kirjoituksianne ja aika vilkasta on alkanut olla täälläkin...hyvä hyvä. =)

Tänään olen hieman apealla mielellä ja syynkin kuulette just. Jos ei olisi viime heinäkuussa tullut sitä keskenmenoa, niin tänään olisi laskettu aika. Miehellekin tuosta aamulla puhuin, niin se tuli heti lohduttamaan mua ja halasi jonkin aikaa. Kieltämättä siinä tilanteessa tuli kyllä vedet silmiin.

Mutta nyt ollaan sitten alettu suunnitella etelänmatkaa. Ei nyt mihinkään normaalihintaisille (kalliille) matkoille, mutta jos sattuisi syksymmälläkin olemaan sopivia äkkilähtöjä, niin voisi sellaselle lähteä. Miehellä kun taitaa olla syyskuussa tuo kesäloma. Katseltiin Kanarian saaria jo ennakkoon, mutta jostain syystä eivät järjestä sinne matkoja kuin lokakuu-huhtikuu välillä. Tietääkö kukaan syytä miksi ei muulloin pääse?

Tai pääsis Gran Canarialle Playa de Inglesiin tai Puerto Ricoon, mutta ei oikein kiehdo nuo isommat paikat. Pitäisi löytää jokin hieman rauhallisempi ja joka ei olisi niin mikää biletyspaikka. Kreikassakin ollaan jo kerran käyty, niin haluttaisiin jonnekin muualle ja minne pääsisi myös syyskuussa. Niin, ja Turkki on myös poislaskettu meiltä. Onko täällä etelänmatkaajia, jotka vois kenties suositella jotain meille? Siis suht rauhallista paikkaa, jonne pääsis sitten syyskuussakin?

Femmamma ja Neronja: Ei haittaa vaikka useamman kerrankin päivässä kirjoittelette. Sehän on vain hyvä, että palsta " elää" eikä huku jonnekin 3:nnelle tai 4:nnelle sivulle. =)

Niin, ja paljon onnea kaikille plussanneille! Niitäkin on tässä taas tullut tosi kivasti. Toivottavasti kaikki saisivat nyt sen nyyttinsä. bdbdbd...

Vierailija
55/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katri72:

Jos ei olisi viime heinäkuussa tullut sitä keskenmenoa, niin tänään olisi laskettu aika.

Sama homma täällä. Tänään tai tässä lähipäivinä ois ollu laskettu aika.

Tsemppiä!

Mä olen ihan pihalla...että mitä mun pitäis tehdä. Pahuksen vaikeeta keksiä itselleen uusi suunnitelma. Mä kun olin ajatellut, että olen vielä pitkään kotona lasten kanssa. Ettei olis tarvinnu vielä aikoihin miettiä töihn menoa tai uutta opiskelu-urakkaa. Mut nyt olen tyhjän päällä. En tiedä yhtään, että mikä musta tulee isona. Ahdistaa. Mut jotain tässä pitäis alkaa tekemään, enhän mä enää voi vaan keskittyä tähän " vauvaprojektiin" koska se ei nähtävästi edes onnistu. Jotain muuta ajateltavaa pitäis keksiä ,mutta mitä. Mä EN tiedä. Kuopus nyt 2v1kk, 11kk kuluttua lakkaa kotihoidontuki, millä sitä sitten eletään. Sen jälkeen en oikeestaan vois olla kotona.... joten töitä kai sit pitäis alkaa nyt heti etsimään. Mutkun tökkiii....

Että tällä hetkellä mä en varsinaisesti sure keskenmenoja, vaan sitä ettei mulla ole enää suunnitelmaa ja se ahdistaa.

-Porkkana-

Vierailija
56/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelit juuri kuin mun ajatuksia viime kesältä.Koko elämältä putosi pohja kun kesäkuussa pikkuinen menehtyi(minulla olis ollu joulukuun alussa la,se vähän häiritsi jouluun keskittymistä)Mä olin suunnitellut elämäni sitä silmällä pitäen että jatkan kotona oloa hyvällä syyllä,vaikka ympäristö sitä' ei tunnukkaan ymmärtävän/hyväksyvän.Että oon vaan kotiäiti vaikka on koulutusta ja rahkeet riittäis vaikka ja mihin...njooh..

Siis mä surin vuorotellen menetettyä pikkuista,itkin kuinka pahalta siitä on tuntunut kuolla(??!!) ja sitten sitä mitä hittoo sitä itse sitten alkaa tekemään.Motivaatiota ei ollu mihkään suuntaan,hyvä että jaksoin elää päivästä toiseen saatikka että onnessani olisin kehitellyt opiskelu/duunisuunnitelmia.Olin lähellä masentumista.Mutta onneksi siinä kohtaa AIKA alkoi auttaa,eli oli mennyt jo kuukausi,toista..ja olin todennut ettei taasKAAN kukaan muu voi mua auttaa kuin itse minä.Onneksi alkoi koulut siinä sitten 2kk km:stä,pääsi sillee pakosti elämän syrjään kiinni.Mutta haluan vaan sanoa että älä edes mieti tulevaisuutta nyt!!!! Ole vaan kuin Ellun kana,oikeesti!Teet mitä on pakko tehdä ja koita mieluummin vaikka tehdä sellasii asioita joista saat kunnon kiksit ;) Mäkin ajattelin kesällä,että JOS mä ylipäänsä joisin alkoholia,niin nyt mä ottaisin kännit.ja kyllä,koitinhan mä repäistä,ja sain juotua 1/4 puolen litran sidusta :S ja sekin nousi kuuppaan :)Siihen loppui sekin ryyppyputki :D

Eikä ihan huono vaihtoehto olis varmaan ihan psykallekkaan meno...joko kunnan MTT:n kautta taikka neuvolan kautta.

Mamma+fem,joka koittaa jakaa niitä viisauksia jotka itseäni auttoi

Vierailija
57/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja täällä ollaan sairastettu miehen kanss koko eilinen päivä ja tämä myös. Syötiin tuossa keittiön pöydän ääressä mustikkakeittoa kun oikein mikään muu ei pysy sisällä ja mieskin naureskeli, että no eipä muista ollaankaan koskaan oltu tälläin molemmat samaan aikaan saikulla. Se oli sen mielestä kivaa. =) Eli jotain hyvää tästäkin sairastelusta.

No mutta sitten niin kun vähän arvelinkin, niin täti jo ilmoitteli selvästi merkkejä tulostaan tänä aamuna. Kp 28 olis ollut vasta perjantaina, joten taas alkaa tää tiputtelu aikaisemmin. Mun pitänee nyt kyllä varmaan tilata se aika sinne lekurille, jos siinä keltarauhasjutus on jotain häikkää. Tää oli nyt kolmas kierto peräkkäin kun toi tiputtelu alkaa vähän turhan aikaisin.

Ja joo...harmittaa vietävästi. Onneksi mies oli halimassa ja sanoi, että kunhan parannutaan, niin sitten pitää aan sinnikkäästi jatkaa " touhuilua" . ;-) No näinhän se on...

Anteeksi, etten jaksa nyt kauheesti kommentoida, on vielä niin veto pois. Suihkussa sain käytyä ja sekin on jo iso suoritus.

Nyt takas petiin.

titi

Vierailija
58/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt tulla oikea talvimyräkkä... Meillä alkoi tuulla tuossa aamupäivällä aika kovastikin ja nyt pyryttää lunta taivaan täydeltä. Onneksi ehdittiin ulkoilla ennen pahinta myräkkää. Huomenna olisikin sitten luvassa kovat pakkaset ja tuuli siihen päälle. Aika hurjilta näyttivät nuo lukemat, kun telkkarissa näytettiin miten tuuli vaikuttaa pakkasen tuntuun. Nyt jo paleltaa, saati sitten huomenna ja torstaina...

Olipas mukava kuulla teistäkin purre, myttynen ja uusinuppu!

UusiNuppu: mullakin on aina ollut tuo hemoglobiini tosi korkea eli yli 150 reippaasti. Koko esikoisen raskaudenkin ajan se huiteli 140 ja terkkari ihmetteli, että miten voi olla mahdollista... Eipä tarvittu rautakuuria ;-). Ei siitä korkeasta hemoglobiinistä sinänsä ole mitään haittaa ainakaan minun tietääkseni. Toisilla se vaan on luonnostaan korkeampi.

sani-74: tsemppiä ovisbongailuun ja koittakaahan hyödyntää ovis tehokkasti ;-). Kunpa teillekin se plussa tulisi.

Nonna: Onnittelut vakipaikasta!!! Oletpa saanut hienosti tuon painonkin tippumaan! Tsemppiä piinailuun! Ja jos tärppiä ei tulekaan niin toivottavasti pääsette pian eteen päin tutkimuksissa.

Maria: saitpa minutkin nauramaan tuolla testausepisodillasi ;-). Kylläpä sattuikin " sopivasti" . Onneksi osasit itsekin nauraa asialle! Toisaalta varmasti helpotus, ettei nyt tarvitse murehtia siitä rypäleraskaudesta.

Kerttukasperi: olipas mukava kuulla, että sielläkin kaikki hyvin! Kiitos onnentoivotuksista!

neronja: kylläpä lääkätiede on moniselkoista. Hyvä, että sait kuitenkin mielenrauhan tuossa kardiolipiini-jutussa. Voi neronja, täällä on kaikki ulokkeet pystyssä huomista ultraa varten. Kunpa siellä nyt tosiaan näkyisi pikkuinen masuasukki sykkeineen. Oikein paljon tsemppiä ja onnentoivotuksia!!!

Femmis: harmi, että teillä tuli riitaa miehen kanssa... Itsekin vähän väliä räjähtelen miehelle samasta syystä - pelottaa niin vietävästi. Hyvä, että saitte sovittua. Kyllä se mieskin ymmärtää, kun vaan muistaa asiasta kertoa. Oireet kuulostavat kyllä hyviltä. Tuo valkovuoto on hyvin yleinen alkuraskauden oire. Mullakin lorahtelee vähän väliä pöksyyn vetistä valkkaria ja sitten pitää taas käydä vessassa tarkistamassa, ettei vaan ole verta... Huoh. Toivottavasti pääset sinne ultraan neuvolan kautta!

Katri: koita jaksaa tämä päivä! Kyllä se siitä vähitellen taas helpottaa. Tuosta etelän matkasta... Matkan järjestäjät eivät tee matkoja esim. Kanarialle elo-syyskuussa sen takia, että siellä on suomalaisille muka liian kuuma... Me olimme kerran juuri elokuun lopussa Puerto Ricossa ja siellä oli kyllä koko ajan varjossa 35 astetta. Viime lokakuussa olimme Mallorcalla. Sinne järjestetään matkoja myös syyskuussa. Tykkäsin kovasti kyseisestä paikasta, sillä Palma Novassa oli hyvät rannat, kivoja hotelleja, hyvät kulkuyhteydet. Melko rauhallinen paikka.

porkkana: samoilla linjoilla kuin femmiskin eli älä murehdi vielä tuota kotihoidontuen loppumista. Siihen on kuitenkin vielä aika pitkä aika. Koita nyt vaan nauttia elämästä. Kyllä asioilla on tapana järjestyä suuntaan taikka toiseen. Tsemppiä!

ON: tänään tuntui jotain ihme " pistämistä" tuolla alavatsalla... Heti rupesi pelko nostamaan päätään, voiko tästä tulla mitään. Onneksi huomenna on ultra, ettei tarvitse pidempään olla epätietoinen. Toisaalta jännittää ihan älyttömästi, mutta toisaalta olen yrittänyt järkeillä asiaa, että itse en siihen voi mitenkään vaikuttaa, mitä siellä masussa tapahtuu... Toivon kuitenkin sydämeni pohjasta, että kaikki olisi hyvin. Tuon oviksen aikaansaaminenkin on ollut niin hankalaa ja hidasta, etten enää haluaisi aloittaa sitä rumbaa uudelleen :/. Äh. Jospa tämä tästä kuitenkin... Väsy vaivaa edelleen ja vatsassa ihme tuntemuksia. Välillä vähän heikottaa, mutta onneksi edes tuota valkovuotoa lorahtelee. Se on tällä hetkellä tuon väsymyksen kanssa vahvin oire.

Joko ulriina sait tädin kylään, että pääsette uuteen yritykseen???

Mitäs kuonokkaalle kuuluu??? Täällä jännätään ultrakuulumisia... Jollet vielä ole ehtinyt käymään, niin onnentoivotukset täältä lähetän.

Jaksamista kaikille haahuille!!!

masunasu

Vierailija
59/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle myös tosi paljon onnea huomiseen ultraan!!! Toivottavasti saat kuulla iloisia uutisia ja pääset jatkamaan raskauttasi onnellisten tähtien alla!!!

Kuonokkaan ultrakuulumisia minäkin odottelen. Toivottavasti masussa näytti kaikki hyvältä! bd bd bd

ON: Niin ne tunnit vaan hupenee ja huominen ultra lähestyy. Olen päättänyt, etten sittenkään ultraa odottaessa pyörry enkä saa paniikkikohtausta ;-). Täytyy vaan kylmänviileästi ottaa vastaan se, mitä annetaan, taas kerran. Ei kai siinä muukaan auta. Mutta toivon kyllä ettei polilla ajat ole myöhässä. Jännitys varmaan kasvaa, mitä pidempään joutuu oottamaan. Aamulla onkin hässäkkä, kun ensin saatan pojan tienvarteen linja-autolle (ei tykkää mennä yksin pimeässä), sitten pitää saada tytöt vauhdilla puettua ja heti yhdeksältä vien anopille hoitoon. Sitten vaan sairaalaa kohti ajamaan. Eli aamu ainakin menee kyllä tosi nopeasti. Jos minusta ei huomenna iltapäiväkolmeen mennessä kuulu mitään, niin sitten mulla tuskin on mitään hyviä uutisia kerrottavana (sydän pamppailee pelkästä ajatuksesta...). Pitäkää peukkuja!

neronja rv6+5 (vieläköhän huomenna saan kirjoittaa nuo viikot ja päivät...)

Vierailija
60/126 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pää on pilvissä, ja nyt täytyisi osata laskeutua takaisin maanpinnalle. Ruudulla pompotteli tänään pikkuinen syke, ja viikkojakin oli jo 7+0.

Huikaiseva helpotus! Laskettu aika 5.9.

Paha olo kyllä vähän lupailikin tätä, sillä olen nyt oksentanut suunnilleen joka päivä, ja parhaina kaksi. Siis todellakin parhaina, koska harvoinpa sitä näin tyytyväinen on kai pahasta olosta.

Tämä oli tällainen pikaviesti, yritän palata vielä illalla kommentoimaan teidän muiden turinoita. Jos jostain syystä en millään ehdi, niin onnea matkaan neronja ja masunasu! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Nyt esikon kanssa kauppaan. Pitää varmaan ottaa oksennuspussi mukaan...

kuonolainen 7+0 (kainostellen yhä)