***HAAHUT viikkoon 3***
Kommentit (126)
Kiitokset kaikille onnitelleille!!! Oli todella mukavaa olla täällä kanssanne. Toivottavasti tapaamme taas pian tuolla odottajien puolella. Hoidan vielä marian kanssa tuon listan siivouksen loppuun ja sitten jätän listaemona teille hyvästit. Käyn toki lukemassa kuulumisianne.
Ennis: olipas hauska kuulla sinustakin pitkästä aikaa!!! Tsemppiä inssiin ja opintoihin!
katri: toivottavasti pääset pian uuteen yritykseen! Jaksuja.
Titi: pahoittelut negasta... Suosittelen kyllä tuota oviksen metsästystä, sillä on ihan normaalia, ettei ovista ole joka kierrossa... Ja muutenkin kannattaa selvittää missä kierron vaiheessa ovis tapahtuu ja onko luteaalivaihe riittävän pitkä. Tsemppiä!
pipsa79: pahoittelut keskenmenostasi. Tervetuloa haahuihin ja toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi ;-).
ulriina: lähetän sulle oikein megapaljon tsemppiä tähän tulevaan clomikiertoon. Kyllä se ovis sieltä vielä tulee, usko pois. Jostain syystä se vaan nyt kestää kauemmin. Jätän sulle portin raolleen, jotta pääset pian mukaan tuonne exien puolelle. Tsemppiä muniksien kasvatukseen!!!
Ronyn: pahoittelut keskenmenostasi ja tervetuloa joukkoon kirjavaan. Toivottavasti sinunkin visiittisi jää lyhyeksi ;-).
peebee: mitäs testi näyttää??? Eiköhän sieltä se vahva viiva tule... Tsemppiä!!! Pikkuiselle vielä tonneittain tarrasukkia ja vauvaliimaa!
ON: väsyttää ja se keltarauhanen pistelee... Muita oireita ei juuri ole, joten onneksi eilinen ultra vahvisti, että siellä joku pikkuinen asustaa...
Nyt mentävä taas vaipanvaihtoon...
masunasu rv6+6
vaikkei niin mainio aamu oo täällä olutkaan,tää meijän oma ELÄINTARHA vaan jatkaa tota ääliötouhua ja erään pinna paukkuu.
Tervetuloa Pipsa ja Ronyn(ainakin )Haahuihin,ja pahoittelut tietty keskenmenoista!
Ronylla oli sellainen aavistus ennen np ultraa,ja mulla on nytte.On taas NIIN oiretonta että :( että ihan tosiaan miettii kuka mua vedättää.Uutta testii on turha tehdä koska tottakai se näyttää plussaa(luin että hormoonia on 4-5vk keskeytyksen/keskenmenon jälkeen)joten...eipä auta muu kuin huomiseen odotella...kauhulla.Nyt ei taas oo enää yhtään hyvä fiilari,mutta toisaalta täytyy sanoo,että kyllä se tietokin on parempi kuin epävarmuus.Ja mitä pikemmin saa tietää sen parempi.Mä en nyt yhtään usko tähän koko juttuun,ja vaikka huomenna siel näkyis pussi ja alkio? niin jos ei sykettä näy pienten viikkojen takia niin sepä oli sitten yhtä ja sama koko reissu.Pööh .
Haluisin vaan mennä takas nukkumaan koska ottaa päähän niin lujaa.Mä oon ihan varma että pysyn haahuissa.
Kuonokkaalle, Masunasulle ja Neronjalle onnitteluhalit! :)
Nipsulle onnittelut plussasta.
Ennis, hyvä että saitten päätöksen tehtyä. Tästä on varmasti nyt hyvä jatkaa.
Pipsa, tervetuloa joukkoon ja pahoittelut. Toivottavasti syy keskenmenoihin selviää..
Ronyn, tervetulotoivotukset ja pahoittelut myös sinulle. Toivottavasti pääsette taas yrittämään pian uudestaan.
Kiitoksia plussasäteistä Maria ja Peebee! Nyt on siis Kp 26. Jänskättää tosi paljon. Hirveesti on olevinaan raskausoireita ja sit seuraavalla hetkellä ei ole mitään. Olen täysin vainoharhainen. Päätin, että panttaan testaamista ainakin tiistaille, toivon mukaan jopa keskiviikolle. Mun kiertohan oli ennen keskenmenoa 28-32 päivää, joten keskiviikkona olisi se kp32. Ehkä se olisi hyvä päivä testata, ellei sitten vuoto ala ennen sitä. Menispä aika nyt nopeesti!!!!!!
Pirpula
Ronyn pahoittelut keskenmenosta! :( Toki saat tulla meidän seuraan tänne haahuihin, tervetuloa! Ajan kanssa suru helpottaa ja tänne on hyvä purkaa mieltään kun kaikki ovat kokeneet saman ja ymmärtää kaikki siihen liittyvät tunteet.. *Jaksuhaleja* sinulle!
Niin se vaan on, että vaikka vanhoja haahuja siirtyy odotus puolelle, niin uusia haahuja valitettavasti koko ajan myös tulee.. Ei taida tätä pinoa saada kuivamaan millään.. :( Mutta onneksi plussauutisiakin saadaan ja viime aikoina jopa runsaasti, toivottavasti tämä linja jatkuu! :)
Femmamma toivottavasti tunteesi ei tälläkertaa pitäisi paikkaansa, vaan masussa olisi kaikki hyvin! Tsemppiä ultraan! *Jaksuhaleja* sinullekin!
Mukavaa päivän jatkoa (kylmää sellaista) kaikille! -Sani
titi75; Toivottavasti ovistestejä apuna käyttäen saisitte aikaan toivotun tuloksen! Tsemppiä!
pipsa79 ja ronyn; pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan haahuilemaan. Toivottavasti visiitistänne tulee lyhyt ja pääsette pian takaisin odotuspuolelle!
masunasu; jos viitsit vielä tuon siivouksen tehdä loppuun, niin sitten voin jatkaa siitä, ok?
femmamma; tsemppiä huomiseen ultraan! Toivottavasti kaikki olisi oireettomuudesta huolimatta hyvin. Ystäväni pelkäsi kamalasti tuulimunaa, kun oireita ei ole ollut lainkaan, mutta ensimmäisellä lääkärikäynnillä sydänäänet saattin heti kuulumaan.
pirpula; ihan jännittää sun puolesta! Toivottavasti saat keskiviikkona testiin kaksi viivaa!!! Plussaonnea!
ON: Itselläni on kauhea stressi päällä. Nyt on ihan liian monta rautaa tulessa. Pitäisi järjestää siskolle polttarit, häihin ohjelmaa, ommella siskon hääpuku, katsella kirppikselle tavaroita ja sitten vielä mulle soitettiin ja kysyttiin haluanko mennä töihin ens kuussa 2 päiväksi. Ei siinä muuta, mutta kun nyt sitten pitäisi miettiä minne saan lapset hoitoon ja miten tuo työnteko vaikuttaa tukiin... Huoh. No onneksi helmikuun 18. päivä nuo häät on ohi, niin ei enää tarvi miettiä niitä... Siihen asti varmaankin aika menee kuin siivillä ja sitten on lyhyempi aika huhtikuuhun... ;)
Kirjoittelit siitä että pelottaa kun on kipujakin. No, lohdutukseksi voin sulle kertoa, että mulla oli molemmista #normaaleista# raskauksistani joista siis syntyi lapsi ihan hirveitä alkuraskauden kipuja, varsinkin kaakoselta ja koko ajan pelkäsin km:ää. Nyt kolmannessa raskaudessa ei ollu mitään kipuja, kun kohtu ei siis kasvanut juurikaan, vaan sikiö reppana siis menehtyi jo rv 6+3 vaikka vielä viikolla 9 luulin olevani onnellisesti raskaana. Eli ne kivut ei siis aina ole huono merkki, koska kohtu ja kannatinsiteet voi kipuilla ihan siitäkin syystä että ne kasvaa ja venyy ja sielä tapahtuu asioita.
Kaikkea hyvää sulle ja toivon että sulla menee tämä raskaus hyvin ja pian saat silitellä jo kasvavaa kumpua!
Pitkästä aikaa tervehdys haahu siskot! Olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa teidän juttunne, mutta eipä ole tullut kirjoiteltua kun on oma tilanne ollut niin hiljainen. OIKEIN PALJON ONNEA NERONJA; MASUNASU ja KAIKKI MUUTKIN PLUSSANNEET!!!!!!! JA roppakaupalla vauvaliimaa matkaan! Piinailijoitakin oli eli Plussa onnea teille!
Mun tilanne on edelleen se että tärppiä odotellaan. Kävin eilen taas yksityisellä gynellä kun olen nyt 3 kiertoa teroja syönyt, eikä niillä ole ollut mitään vaikutusta kiertoon. Miehen kanssa päätettiin että käyn hakemassa sen lähetteen julkiselle puolelle tarkempiin tutkimuksiin joyten varasin ajan gynelle. No lääkäri sitten taas tahtoi tietää mun taustat ja yritysten kestot yms perusjutut(oli eri lääkäri ku aikaisemmin). Mulla papa oli ok, samoin ne labrat mitä otettiin oli ok. Lääkäri määräsi ensi kierrosta lähtien terojen lisäksi clomit pienellä annoksella, koska se sanoi olevansa ihan varma että tulen raskaaksi kunhan saadaan pienoista hieno säätöä tehtyä. Sen mielestä ei ole vielä tarvis jatkotutkimuksiin tai edes miehen siittiö tutkimuksiin, koska olen kerran jo tullut raskaaksi. Niinpä sitten kokeillaan jonkun aikaa clomeilla josko saatais tärppi aikaan.
Tuli kyllä taas parempi mieli kun se lääkäri uskoi että raskaus on mahdollinen. Mutta onhan tässä vielä tämä kierto aikaa..:)
Eli täällä pyörin kunnes toisin ilmoitan...
-marrasmamma-
Ensiksi pahoittelut uusille tulokkaille Ronyn ja Pipsa. Täältä saa tukea ja tänne saa purkaa kaikkia sellasiakin tuntojaan, joita muuten vaan itse päässään pyörittelisi..
Femmammalle tsemppiä ja oikein paljon positiivisia ajatuksia!!!
ON: Olen töissä, joten viesti jää lyhyeksi, mutta halusin kysyä teiltä että missä olette käyneet siinä alkuraskauden ultrassa (siis yksityinen / julkinen) ja paljonko se on maksanut? Kun varasin tänään sen neuvola-ajan ja sieltä sitten ohjattiin siihen ultraan yksityiselle..
Testin tein ja heti tuli vahva sininen viiva=) joten ollaan tässä ainakin jollain muotoa raskaana- saas nähdä et mitä se ultra sit näyttää..
peebee
rv5+
Oikein paljon taas kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista ja toivottavasti pian pääsis tuonne plussanneiden puolelle...=)
Keskenmenot minulla on aina sattuuneet tuossa 6 vkon kohdalla,paitsi tämä viimmenen oli ihan heti alkumetreillä..=(
Ei ole tehty sitä hyytymistekijäpakettia mutta siitäkin mun gyne puhui että se voitaisiin tehdä jossakin vaiheessa.Maanantaina minulle on soittoaika hänelle ja aion kysyä sitä että voisiko sitä disperiiniä ruveta syömään jo nyt,katsotaan millaisen vastauksen saan??=)
Onko muilla käytössä näitä disperiiniä kuin Neronjalla??
Pahoittelut Ronynille keskenmenosta ja toivottavasti pian pääset takaisin odotuspuolelle!!=)
(Halauksia kaikille tasapuolisesti)
Kylläpä tosiaan on kylmä, vaikka mittari näyttääkin " vain" -22. Tuuli on ollut sen verran kova, että selvästi kylmemmältä tuntuu. Meillä on ollut ahkerasti tulet leivinuunissa ja varaavassa takassa. Silti paleltaa.
femmamma: tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin. Jos sykettä ei vielä saada näkyviin, vaadi uusintaultra oman mielenrauhasi takia. Luulisi noiden neuvolan ihmisten ymmärtävän...
pirpula: minäkin lähettelen kovasti plussasäteitä, tsemppiä loppupiinaan!
maria: hoidan tuon listasiivouksen niin voit sitten aloittaa " puhtaalta pöydältä" . Hieno juttu! Tsemppiä kaikkiin hääjärjestelyihin ja koitahan välillä huilatakin.
marrasmamma: olipas mukavaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Toivottavasti clomit auttavat teitä pikaiseen plussaukseen. Kyllä niistä on usein apua - täällä elävä esimerkki kahdesta clomeilla alkaneesta raskaudesta :).
peebee: onnittelut vahvasta plussasta!!! Kyllä se siitä etenee... Kyselit tuosta ultrasta. Meillä neuvolan kautta ei pääse alkuraskauden ultraan ollenkaan, vaan se pitää kustantaa itse. Kävinkin taas yksityisellä ultrattavana ja itselle maksettavaa jäi 72 ¿ eli aika kallista " lystiä" , mutta mitäpä sitä ei tekisi pikkunyytin ja oman mielenrauhan takia. Tämä hinta siis täällä pääkaupunkiseudulla...
ON: väsyttää ja paleltaa... Tänään jopa vähän ällöttikin ja aiemmin mainitsemani vatsaoireilu jatkuu. Mulla näköjään tuo oksentelu tulee sitten toisesta päästä - anteeksi ällöjutut...
Kaikille jaksamista ja tsemppiä!!!! Paljon plussasäteitä!!!!!!
masunasu rv6+6
Piti tulla nostamaan tämä pino, että saadaan taas ekalle sivulle..
Oma (.) kp 15/24-29 ovis pitäs alkaa olemaan ohi.. Toisaalta tuntuu, että oliskohan mahdollista, että se on vasta nyt tai lähiaikoina, kun kuiva-aika ei ole vielä alkanut (yleensä mulla ainakin on alkanut se heti oviksen jälkeen, miten teillä muilla?) ja ällöä oloa esiintyy ajoittain sekä mahanippailua..?
Kuulumisiin taas.. :)
Paljon onnea kaikille plussanneille!!! Aika monelle on tainnut plussa tulla kun pikaisesti pinoa selailin! :)
Olen testaillut vähän väliä viime viikolla ja tällä viikolla maanantaina. Aconin ovis testi näytti plussaa ti 3.1 eli hedelmöittymisen olis pitänyt tapahtua sillä viikolla. Viime viikon (viikko 2) testasin acon10:llä ja joka kerta (4kertaa)negaa sain. Tän viikon ma 9.1 testasin apteekin omalla negan. Mutta jotain oireita on kuten hieman lisääntynyt valkovuoto ja mahanippailut. Tätiä ei myöskään näy mutta olen niin varma että hetkenä minä hyvänsä täti tulla rymistelee..... Voisko olla mitään toivoa enää? Kait nuo aconit olis jo edes haamua näyttäneet? Osaisko joku neuvoa?
Tuliko teillä mahakipuja sen jälkeen? jos tuli millasia?
itse sain sairaalasta lapun jossa luki että jos tulee mm. mahakipuja pitäis ottaa yhteyttä, koska voi olla tulehdus.
keskiviikkona oli kaavinta ja tänään eli torstaina ollu kipuja...panacodia olen syöny kipuun....en nyt tiedä soittaakko sairaalaan vai ei...
T:Päivi
Ronyn: mulla ainakin oli päivä kaavinnan jälkeen ihan kamalat kivut, jotka laimeni heti kun otin särkylääkettä...kipu oli sellaista aaltomaista, kohdun supisteluksi ne tulkitsin. Tervetuloa tälle puolelle ja pahoittelut keskenmenostasi.
Neronja ja masunasu: Onnellista matkaa odotuspuolelle. Toivottavasti teidän ei tarvitse tulla tänne enää muuta kun hyviä uutisia meille kertomaan. Niitä kaikki mekin varmasti kuullaan mielellämme, vaikka ne välillä vähän kipeää tekevätkin. Jotenkin ne silti luo uutta toivoa.
Maria80: Kiitos, kun ryhdyt listaemoksi.
Peebeelle myös onnittelut plussasta, Nipsu79:lle myös.
Olikohan joku, jolle piti vielä kommentoida? Ai niin, Femmis: Mulla on töissä samanlainen eläintarha, 21 kpl 3-7-vuotiaita. Niitä on tää viikko yritetty työparin kanssa kaksin kaitsea, kun päiväkotiapulainen on lomalla eikä yksityiselle puolelle ole kovin helppoa saada sijaisia...tai siis ei ole varaa maksaa niin paljon kuin ne haluaisi. Tiedän siis mistä puhut, kun pinnaa oikein venytetään...mulla vielä se " onni" että saan klo 16 maissa sulkea oven takanani...
Oman vauvan ottaisin silti minä hetkenä hyvänsä. Oireita rittää edelleen vaikka kaikille muillekin haahuille jakaa, mutta sisäinen fiilis kertoo, etten ole raskaana. Siihen luotan, maanantain jälkeen vasta testaan, jos ei menkat ole alkaneet.
Tasan viikko lomaan. Harmi, ettei osu oviskohtaan...Ovis on sit just kun pitää palata taas töihin. Mut ens ke se lääkärikäynti ja olen aika luottavaisin mielin sen suhteen...Toivottavasti ei tartte kauhean korkealta nyt tippua.
Nyt töihin aamuvuoroon...Hyvät viikendit. Levätkää ja nauttikaa takkatulen loimusta, jos takan omistatte. Se on se, mitä mä tähän kämppään eniten kaipaan tällä kelillä.
Nonsense
Flofer; Ainahan sitä sanotaan, että niin kauan kun tätiä ei näy, on toivoa! Toivottavasti se vielä plussaksi muuttuu!
Ronyn; mulla ei ollut kaavinnan jälkeen mitään kipuja, ainoastaan jälkivuotoa kesti (olikos se) 7 viikkoa tai jotain sinnepäin vaikka lapussa sanottiin että max 10 päivää. Sinuna ottaisin kyllä yhteyttä polille ja he osaavat sitten siellä neuvoa, että mitä pitäisi tehdä!
Nonna80; mikäs kp sulla olikaan menossa? Etkös ollut ihan loppukiertoa menossa? Onhan se hyvä toisaalta että ottaa vähän pessimistisen asenteen, ettei sitten pety jos menkat tuleekin, mutta täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että plussa pläjähtäisi!
ON: Soitin sitten eilen sinne paikkaan mistä tarjottiin töitä ja ilmoitin etten mene nyt. Multa nimittäin tippuisi kuntalisä pois koko keväältä. Kahdelta päivältä kun ei saa niin hyvää palkaa, että kannattaisi. Nyt siis yksi ongelma vähemmän mietittävänä. Pukuakin sain eilen sen verran tehtyä, että kavensin toisenkin hihan ja yläosan vetoketjua vaille valmiiksi... Kyllä se siitä, pikkuhiljaa...
Nega vaan... Se testi oli apteekissa tarjouksessa, vain 2 e maksoi. Merkki oli b-sure. Onko kellään kokemusta tästä testistä? Valkovuoto on siis lisääntynyt ja mahassa vähän nippailuja ja välillä pientä painon tunnetta. Mikäköhän mulla on jos en kerta ole raskaanakaan? Kohta varaan ajan lääkäriin jos täti ei tule... :(
tulin sieltä lääkäristä+ultrasta ihan juuri.
Ruskuaispussi näkyi.Ainakin oon ollu raskaana,mutta jatkosta en tiiä.Viikon päästä menen uudelleen ja silloin pitäis näkyä mikäli mitään näkymistä on.Sanokaas nyt expertit miten tää asia menee:ovistesti oli plussaa 22.12 ja puuhailtiin silloin ja 24.12,nää on siis mahdolliset päivät.Kuitenkin lääkäri sanoi että ollakseen tuossa vaiheessa hedelmöitys olisi ollut 25.12...miten toi ovistesti näytti plussaa 22.pv jos kerran hedelmöityksen olis pitäny olla vasta 3pv myöhemmin.Perkule,meneekö tää nyt ihan päivän päälle leikkimiseksi.Kohta palaa kyllä hihat.
Eikä toi käynti ainakaan YHTÄÄN parantanut mun mieltä.voi *rumasana*
Ensin sulle Femmamma siitä ultrasta: rv6+0 (?) on kyllä aikainen vaihe tehdä alkuraskauden ultra. Kuten olen täällä aiemmin kertonut, itse olin esikoisesta rv5+6 (syynä kovat mahakivut). ja silloin ei näkynyt muuta kuin se ruskuaispussi. Sit reilun viikon päästä sintti oli jo 10mm ja vastasi täysin viikkoja.
Sinuna mä en vielä huolehtisi mistään, en edes siitä lääkärin ehdottamasta ovulaatioajankohdasta 25.12. Ihmettelen suuresti, jos hän voi päivälleen sanoa sen ajankohdan yhden ruskuaispussin perusteella. Kun itse olin ultrassa km-raskaudessa ja alkion koko heitti kahdella viikolla (Vrt. sulla todennäköisesti päivällä!), gyne intti ihan tosissaan, että kyllä kroppa (ja ovulaatio) voi olla välillä omituinen ja oireet ja varsinainen ovulaatiopäivä ei välttämättä täsmää.
Ronynille kaavinnasta ja kivuista: mulla oli se tilanne, että suorastaan ihmettelin omaa olotilaani kaavinnan jälkeen. Eli ei mitään kipuja missään, jälkivuoto kesti vain pari päivää ja ekat menkat tuli 5 viikkoa kaavinnasta. Kai kipuja voi olla, mutta eiks niin, että jos nousee kuume ja vuoto muuttuu pahanhajuiseksi, sit kannattaa ottaa yhteys uudestaan lääkäriin?
Masunasulle muuten myös onnittelut hyvinmenneestä ultrasta!
Oisin kommentoinut muutakin, mutta netti alkoi tökkiä.
Hyvää viikonloppua kaikille,
KK
No älä nyt tuon perusteella vielä heitä kirvestä kaivoon.
Aika aikaisessa vaiheessa ultrassa kuitenkin olit jos 6+0 oli.
Ja kyllähän se kaiketi voi olla niin, että 22.12 ovisplussa, ja jos vaikka ovis on ollut sen 36h tuntia sen jälkeen, niin kai se munis siellä on voinut hetken sinnitellä ja hedelmöittynyt sitten vaikka sillon 24 tai 25. päivä.
Eihän niistä tiedä. Ei sitä nyt päivän päälle voi laskea, eikä varsinkaan tarkkaa aikaa sanoa ultran perusteella. Mulla ainakin aina sanottu, ettei rv6+ saa vielä niin hyvin mittoja, että pystyis laskettua määrittelee kovin tarkasti.
No, voin mä tähän kyllä jotain negatiivistakin sanoo omista kokemuksista.
Eli viimekshän olin rv6+0 ultras, eikä näkynyt mitään muuta kuin pussit. Sitten 7+0 alkio vastasi kooltaan rv6+0 ja näkyi syke. Jatkon tiedätkin. Sitten sitä edellisessä raskaudessa olin ultrassa ekan kerran rv5+6 ja silloin näkyi alkio ja hentoinen syke, josta ei ihan varmaksi silti pystynyt sanomaan, että oliko syke. Sitten rv 7+0 näkyi alkio ja syke, alkio vastas viikkoja n. 6+3. Ja jatko oli sitten sitä samaa mitä mulla nyt aina ollut.
MUTTA...mullahan on aina ollut jo alusta saakka supistuksia ja tuhruttelua. Sullahan on ihan hyviä raskausoireita eikä kipuja , niin yritä nyt ajatella ihan positiivisesti!!!!!!
Tsemppiä. Yritä keksiä kaikkee kivaa tekemistä!!!!
-Porkkana
Kiitos onnitteluista!!!
Hienoa, että ryhdyt listaemoksi! Siihen kuuluu listan päivittäminen kerran viikossa eli ei mitenkään kamalasti työtä... Lista on alunperin tehty tosi hyvin ja selkeästi, joten päivittämien on varsin helppoa.
Päivityksen voi tehdä internet-selainten välillä tai tallentamalla listan esim. wordiin. Itse käytin word-tiedostoa.
Avaat kaksi internet-selainta ja menet molemmissa Vauva-sivuille. Toisessa selaimessa menet viimeisinpään haahupinkkaan ja valitset siinä kohtaa missä viimeisin päivitetty lista on " Vastaa tähän viestiin" . Sitten viestin kirjoitussivulla klikkaat " Lainaa alkuperäistä viestiä" . Silloin saat näkyviin lihavointi- ja värikoodit. Poistat viestin alusta kirjoittajan nimen sekä merkin [ i ] ja lopusta [ / i ], koska muuten lista tulee kursiivilla. Tässä vaiheessa listan voi kopioida vaikka wordiin, jolloin muokkaaminen helpompaa. Jos tallennat listan wordiin, ei tuota yllä olevaa vaihetta jatkossa tarvitse tehdä.
Toisella selaimella menet myös viimeisimpään haahupinkkaan, selaat sen läpi ja katsot, mitä päivitettäviä asioita siellä käy ilmi ja kopioit yksitellen ja siirrät toisessa selaimessa olevalle listalle (tai wordin listaan). Jos listaan pitää lisätä joku, niin katsot mihin kohtaan aakkosjärjestyksessä henkilö tulee ja lisäät oikeaan väliin. Ensin laitetaan [ b ] (ilman noita välejä), sitten henkilön nimi ja sitten [ / b ] (ilman välejä). Sen jälkeen vaan liitetään siihen henkilön esittely. Niin ja sit jos joku plussaa, niin sen henkilön esittely poistetaan ja ko. henkilö siirretään plussanneisiin.
Sitten kopioit juuri päivittämäsi listan, painat edellinen-painiketta ja klikkaat Vauvakuume ja sitten vauvakuumeen ekalla sivulla klikkaat " Aloita uusi keskustelu" . Laitat otsikon ja klikkaat ok. Sitten vastaat tähän pelkkään otsikkoviestiin ja kun tulet viestinkirjoitustilaan, liität kopioimasi listan siihen, laitat otsikon esim. piste tai joku muu merkki ja klikkaat ok. Näin haahujen uusi pino on listoineen kaikkineen avattu.
Kahta selainta apuna käyttäen on myös kaikista helpoin kommentoida ihmisten kirjoituksia. Ei tarvitse ulkoa muistella, mitä kukakin on kirjoitellut ;-).
Toivottavasti näillä ohjeilla onnistut! Ja toivotaan, että listaemoutesi loppuu hyvin lyhyeen maagisen huhtikuun varoajan jälkeen, kun plussaat pikaisesti!!!
Haluatko heti siirtyä listaemoksi vai teenkö minä vielä tuon siivouksen loppuun?
masunasu