Yhä naurattaa... :D
Veljeni kertoi päivällä, että hänen kaverinsa oli joutunut jostain syystä poliisien pysäyttämäksi.
Poliisit olivat sanoneet: ajokortti ja rekisteriote.
Veljeni kaveri oli vastannut totisesti:seuraavaksi haluatte kai yhden rieseneistäni... :D Poliisi oli suuttunut. Voin vain kuvitella tilanteen, itselläni ei olisi rohkeutta tai pokkaa sanoa poliisille noin vastaan :)
Kommentit (69)
Mun veli sen aikoinaan kertoi. Itse en ole enää vuosikausiin siellä asunut saati käynyt.
Vierailija:
Vierailija:
Poliisit olivat pysäyttäneet auton jossa oli kovaääninen katolla, hirveä meteli. Autossa kaksi nuortamiesta ja poliisi kysyi nimiä, johon tuli vastaus " Pauli P...lli ja Veli L...llö. Olivat kyllä ihan oikeat nimet:-)Juttuhan meni kuitenkin oikeasti niin että ukot olivat ajelleet moottorikelkoilla lapissa ja poliisit oli pysäyttänyt eikä heillä ollut henkkareita ja pollarit ei meinannut uskoa niitä heidän nimikseen. :)
pyysi puhaltamaan ja isä kysyi että rupeekohan se piippaamaan jos ei oo viikkoon pessy hampaita?
ei ruvennut mutta kyllä nauratti. Poliisi oli kyllä ihan vakavana.
Eli siis veljeni oli ollut illalla kännäämässä serkun kanssa ja aamulla he olivat sitten lähteneet autolla liikkeelle ja poliisi oli sit pysäyttänyt ja aikonut puhalluttaa kun veljeeni oli iskenyt paniikki että onkohan varmasti alkoholi haihtunut verestä ja sanonut sit siinä poliisille kun vieressä istuva serkku " Matti" oli ollut lähdössä traktorilla tien päälle että puhalluta " Matti" niin näkee voiko se hypätä traktorin rattiin, no poliisi oli puhalluttanut " Matin" ja unohtanut sit puhalluttaa veljeni joka oli ajanut autoa ja joka oli alunperin pitänyt puhalluttaa. Hyvä tilannetaju, ei voi muuta sanoa!
Mut tuskin veressä olisi ollut siltikään alkoholia mut oli silti veljelläni vähän paniikki iskenyt.
Ja tosijutut tosijuttuina.... varsinkin 27... Turha liittää itseään ikivanhoihin vitseihin vaikka hauskoja onkin...
kaks poikaa oli ajanut traktorilla moottoritiellä ja toisella ei ollut korttia(siis just sillä joka ajoi) kun sit he olivat huomanneet et poliisiauto ajaa takana niin nämä pojat olivat pistäneet automaattikaasun päälle ja vaihtaneet paikkaa, no tottakai poliisin mielenkiinto oli herännyt että hei, mitäs nyt tämä oli ja en tiedä et mitä siitä oli sit pojille seurannut mut olis voinut edes vähän käyttää järkeä vaikka ruotsalaisia olivatkin. :D
Vierailija:
Ai, mä en tajunnut että oli noinkin tunnistettava juttu:-)
Mun veli sen aikoinaan kertoi. Itse en ole enää vuosikausiin siellä asunut saati käynyt.
"Pekka" oli hiihtämässä järven jäällä, kun hän osui sulaveteen ja tippui jäihihn suksineen kaikkineen.
Hän onnistui saamaan itsensä toisen sauvan avulla ylös vedestä ja pääsi kylmettyneenä takaisin autolleen. Riisui kaikki vaatteet takakonttiin ja otti takapenkiltä koirien huovan päälleen ja lähti ajamaan kotiin - lujaa.
50:n alueella ajoi 80-90:ä. Ja suoraan tutkaan. Poliisin ilme oli aika hölmistynyt, kun autossa oli alaston mies, koiranviltti päällään ja jolla oli suukapula. "Pekka" tärisi kylmästä niin että pisti suuhun kankaanpalan tms. ettei hampaat löisi niin pahasti loukkua.
Pekka sanoi vain, että "putosin jäihin".
Poliisi kysyi, että missä asut ja hyppässi kuskin paikalle ja Pekka viereen.
Pekka nauroi myöhemmin, että oli siinä pikkukaupungin rivarialueella naapureilla ihmettelemistä, kun hän astui ulos autostaan viltti päällä, ja poliisi kuskin paikalta ja poliisiauto vielä perässä.
Well, tämä oli minusta hauska (tosi)tarina poliisien avuliaisuudesta. Sakkoja ei tietenkään tullut ylinopeudesta.
joidenkin järjen jättiläisten hokevan näitä ikivanhoja juttuja poliiseille. En ollenkaan ihmettele että eivät naurata.. itsekin asiakaspalvelussa tekisi välillä mieli kysyä "keksitkö ihan itse?" kun joku jankuttaa jotain kulunutta vitsiä ja naureskelee sille itse, ketään muuta ei huvita.
Seuraava herra pysäytettiin ylinopeudesta, konstaapeli käveli taas ikkunalle (kuten niillä tapana on). Kaveri veivaa ikkunaa auki, ja poliisi heti moittiin: " Tuli ajettua hieman ylinopeutta" . Jätkä katteli sekunnin ihmeissään, ja vastas: " Mulle on käynyt joskus ihan samalla lailla" ja veivas ikkunan kiinni.
Meikäläiselle tultiin joskus valittaan kun auto oli parkissa tienvierellä perä menosuuntaan... Setä ehdotti hienovaraisesti josko käännettäis auto toisinpäin.
Minä siihen että, antaa olla vaan renkaillaan...
Kaveri oli ajanu 100 alueella 100 ja tuli 80 alue, mutta kaveri jatko satasta. No poliisi tietenkin pysäytti ja tuli kysymään pahana, että " Osaatkos lukea??!!" Johon kaveri vastasi hymyillen: " Kyllä, kuinka voin auttaa?"
Sakot napsahti virkavallan halventamisesta!
Entinen työkaveri ajoi talvella mutkaista/jäistä tietä ihan maltillisesti ja talvikeli kuitenkin yllätti ja kaveri veti penkkaan. No siinä kun hetken yritti autoaan pois penkasta niin kuinka ollakaan maija kaartaa paikalle. No poliisit siinä moralisoi että " Sitä on tultu vähä lujaa?" johon kaveri että " Eiku ihan rauhallisesti ajelin, oli vaan niin pirun liukasta" . Johon poliisit:
" Niinpä niin..." . No, poliisit auttoi kaverin penkasta ja muistuttivat vielä, että " Katsotaan nyt jatkossa niitä nopeuksia, että pysyt tiellä" . Kaveri jäi vielä tien varteen ja veti tupakan. Ja kun kaveri jatkoi matkaa, niin kilometrin päässä olikin tuttu maija penkassa.
Kaveri tietenkin pysähtyi ja sanoi että " Sitä on tultu vähä lujaa vai?" (näin hyvä kuittauspaikka tulee vain kerran elämässä). No oli siinä poliiseillakin hauskaa ja tuumasivat vaan että " No olihan täälä nyt *******n liukasta" . Yksissä tuumin sitten punnasivat maijan tielle ja meno jatkui, ei sakkoja.
Poliisi on ystävämme...