Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä

Vierailija
15.01.2006 |

.

Kommentit (671)

Vierailija
501/671 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa 'keitän pannukahvit sumpista'?

En uskalla ajatellakaan, kuulostaa karsealta :D

Vierailija
502/671 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava rouva on niin pihi, että hän oikein mässää, kun pääsee herkkupöytään. Santsaa oikein kunnolla ja monta kertaa. Kerran hän oli laivalla ja teki sitten seisovasta pöydästä EVÄÄT itselleen. Eli laittoi käsväskyssä olleeseen muovipussiin leipää (missä oli tietty kunnon päällykset) ym. Tarjoilijat kyllä huomauttivat sille, että kannattais tyhjentää se väsky.

Ulkomaalaiset tekee tätä myöskin, varsinkinnsaksalaiset ja venäläiset.

Paras tarina, jonka oon kuullu, meni niin, että joku mummeli oli ruotsinlaivan aamiaisella "vaivihkaa" sujauttanut käsilaukkuunsa muovikassiin evästä jos jonkinmoista voileivistä kananmuniin. Joku henkilökunnasta oli tietysti huomannut sen, ottanut kannullisen piimää ja käynyt kaatamassa sen mummon eväskassiin, ja sanonut vain, että "Juomat unohtui!" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/671 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaupungilla ja tarvi joku hemmetin ruuvi saada, että sai kellon seinään. Siinä vieressä olis ollu rautakauppa, mutta mitä sitä nyt muutamaa kymmentä senttiä sinne tuhlaamaan, kun isällä on 10 km päässä niitä samoja ruuveja mitä tarvittiin.

Samanen ihminen ei voinut ostaa saunakaljojaan kaupasta, jossa kävimme vaan piti taas ajaa helvetin jeeraan, kun siellä oli oluet tarjouksessa.

Kalliimmaksi ne tuli bensoineen. Että ehkä syystäkin ex.

Vierailija
504/671 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeläisten pikkujoulussa lapsuudenpitäjässäni: pariskunta oli tullut autolla eikä kuljettaja voinut ottaa tarjottua konjakkia. Niinpä rouvallaan oli käsilaukussa tyhjä pullo, johon tämä kallisarvoinen juoma lirutettiin lasista. Äitini oli istunut heidän vieressään ja kertoi, että oli hänellä naurussa pitelemistä, kun katsoi sitä touhua.

Vierailija
505/671 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten töissä myyntiosastolla, jossa palkat eivät taivaita hiponeet. Yksi työkaverini oli kuitenkin saituuden huippu: kaikki muut työporukasta söivät suht edullisen (muistaakseni alle 5 euron) lounaan henkilöstöravintolasta, hänellä oli aina eväät. Kahvitunnillakin hän otti esille vanhaan leipäpussiin pakatut eväsleivät ja kaupan halvinta merkkiä olevan jugurttinsa, kun muut menivät kahvittelemaan. Tämä sama työkaverini askarteli vapaa-ajallaan helmistä kännykkäkoruja, ja kehuinkin niitä kerran hienoiksi. Hän tarjoutui tekemään minulle samanlaisen, ja kiittelin vuolaasti. Seuraavana päivänä työkaverini oli kuitenkin tullut toisiin ajatuksiin ja valitteli, että yhden kännykkäkorun tarvikkeisiin menee rahaa 50 senttiä, joten ehkä hän ei taidakaan tehdä sellaista minulle. Kerran tämä työkaverini tuli meille kylään, ja hänellä oli tuliaisena kinder-muna.

Vierailija
506/671 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osti kaupassa irtokarkkeja, (silloin ne myytiin vielä muovipusseihin.) Hän tuumasi että ei kannata laittaa solmua pussiin ennen kuin on punninnut, koska solmu tuo painoa enemmän. Ei meinannut mennä jakeluun että ei se muovipussi sen enempää paina, oli solmussa tai ei. :)

Sitten kun tuli nämä paperiset irtokarkkipussit, tämä samainen repäisi ylimääräisen osan paperipussista pois, ja teippasi hintalapulla kiinni siten, että juuri ja juuri karkit peittyi. :D Säästö oli varmaan huima :)

Tuo on sellainen kotoa tai jostain opittu piheysjuttu, sillä muuten hän ei ole kyllä ollenkaan pihi, esim. vaatteita ostelee, paljon ja uutena. Itse puolestani olen pihi juurikin vaateasioissa, en raski juurikaan ostaa uutena kun niin hyviä ja laadukkaita saan kirppikseltäkin murto-osalla. :)

Kyllä nämä moni juttu vetää kuitenkin ihan sanattomaksi. En ymmärrä näitä hygieniassaan säästäviä, tyyliin ei käytetä pesuaineita tai ei käydä ollenkaan pesulla kun vettä kuluu.. :( Huoh. En itsekään törsää vettä mutta.. Ei voi oikein ymmärtää.

Vierailija
507/671 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pohjanmaalta sellasen kaverin,yksi esimerkki: tyyppi alkoi seukata kaverini äidin kanssa. Tää nainen oli aika pienipalkkainen yms. ja tällä kaverilla on melkoinen omaisuus ja talletukset. Ihan uskomattoman pihi luonteeltaan. Viime kesänä ei malttanut ostaa Tangomarkkinoiden konserttiin lippua kun se maksoi 32e oli kuulemma aivan liian kallis..... No kaverini vei äitinsä konserttiin ja pihi ukko jäi kotiin. Mikään ei koskaan saisi maksaa liikaa ja missään ei saisi käydä.

Vierailija
508/671 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypit ruinasi aikoinaan mua tyttökaverin kanssa lähtemään heidän kyydissään jonnekin tapahtumaan. Yritettiin vältellä viimeiseen asti. Heille ei kuulemma tule edes lenkkiä meidän takia eikä mitään vaivaa. Tultiin määrätylle huoltsikalle, eli noin 20 metriä isosta tiestä. Sairaan tylsän ja velvollisuudentuntoisen illan jälkeen jannut ilmoitti että se on sit 23, 50 bensarahaa kummaltakin ja te varmaan keskenänne sitten sovitte ton kyydin tähän huoltoasemalle kumman autolla nyt tulittekaan.

Vierailija
509/671 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hänen luokse tuli vieraita ja hän syötti nämä jätökset uusina eikä vierailla hajuakaan asiasta :) Sukulainen jätti kokisjämäpullon mummon kotiin. Pullon toki mummo vei kierrätykseen, mutta limut tarjoiltiin uudestaan arvottomasta pullosta. Kaikki kaste tms. lahjat ostaa kirpputorilta tai jostain vastaavasta :) Onhan noita! :D

Vierailija
510/671 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä ei käytä omaa servettiään, vaan ottaa sen mukaansa ja kattaa sitten omille vierailleen kahvipöydän seitsemän erilaisen servetin kera =) Jos kylässä pöytänaapuri ei pyyhi suutaan servettiin, ottaa myös sen mukaansa.

Pesee pyykit käsin, joihin hakee veden taloyhtiön pesutuvasta, likavedet käy kippaamassa ulos. Syystä että ei kulu vettä, eikä yhtiövastike nouse :o

Vierailija
511/671 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalastaa (onkii,laittaa katiskaa ja verkkoja) hullun tavalla kesäisin, että saa kalaa talven varalle pakkaseen. Lisäksi sama tyyppi kerää lokin munia ja käyttää niitä kananmunien sijasta, eli sillä on keitetyt lokin munat töissä eväänä. Tärkeintä tälle ihmiselle on että ruoka on ilmaista :)

Vierailija
512/671 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rakennettiin kesämökkiä.

Vierailija
513/671 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähemmän kuin teinaa

Vierailija
514/671 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paras tämä uusin ratkaisu eräältä pihiltä tuttavaltani. Asumme pienessä kylässä, jossa yksi ruokakauppa, missä tietenkin hinnat sen mukaiset. Lähimpään kaupunkiin on matkaa 60km, missä useampi ruokakauppa ja kilpailu kykyiset hinnat. Tämä pihi tuttavani (ikää lähes 60v) liftaa kaksi kertaa viikossa ruoka-ostoksille ja takaisin lähimpään kaupunkiin. Säästöähän se on sekin.

Setäni taas pitää kesällä auton ilmastoinnin kuumimmalla mahdollisella säädöllä, ettei auto kuluta liikaa jäähdytysnestettä. Ja ikkunat tottakai kiinni, koska avonaiset ikkunat taas lisäisivät bensan kulutusta.

Tätini (40v!) pesee kahvin suodatinpussit ja käyttää ne niin moneen kertaan, kuin kestävät.

Työkaverini(60v) ei heitä risoja sukkahousujaan, vaan käyttää jopa kolmia sukkiksia päällekkäin, jos vaan reiät ei osu päällekkäin. Sama työkaveri vie toisten työntekijöiden heittämiä eväitä kotiinsa, kun ovat vielä syömäkelpoisia (YÖK).

Vierailija
515/671 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pyysi esim. että onko sulla ANTAA ( ei lainata ) markka, kaksi markkaa jne. ettei hänen tarvitse rikkoa lompakostaan "isoa rahaa" esim. 50 markan seteliä.

Aika nopeasti opin, että "mulla ei ollut kolikoita", kun olin liikkeellä hänen kanssaan.

Nyt aikuisena yrittää edelleen samaa ja jotkut aina antavat hänelle rahojaan.

Ja ihan hyvä ammatti/tulot tällä kaverilla on.

Vierailija
516/671 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 10:12"]

Mun mies on nuuka. Tapa lienee periytynyt kotoa. Seurustelumme alkuaikoina hän aivan tosissaan ehdotti minulle, että paikkaisin hänen urheilusukkansa. Olin järkyttynyt. Anopin mielestä siinä ei ollut mitään kummallista. Mieheni on muuten hyvä, hyvä isä ja uskollinen, mutta tämä nuukuus on raivostuttavaa. Hän ei matkusta minnekään, koska se maksaa, minä sitten reissaan lastemme kanssa.

Anoppi: kun meille syntyi vauva, toi mieheni vauvaaikaisia vaatteita "ettei sitten tarvitse ostaa uusia".Vaattett oli kellarissa säilytettyjä, homeenhajuisia, itseommeltuja ja sellaisia selästä solmittavia mallia 1973. Samaten ristiäispuvun toi, räikeän turkoosin sinisen samaa vuosimallia ja reikäisen villapaidan ym. villavaatetta, koinsyömää. Samainen anoppi kierrättää kaiken, lapselle ompeli hameen vanhasta aluslakanasta. Voivotteli minulle viimeksi, miten naapurit ovat tärvänneet kamalasti rahaa kylppäriremonttiin, kun ovat kaakeloineet seinät, lattiat ja ostaneet oikein suihkukaapinkin. Appiukko taas ostaa aina halvimmat työkalut, jotka eivät sitten joko kestä työtä tai tehot eivät riitä. Anoppilassa ei myöskään saa käydä suihkussa joka päivä.

Mieheni nuukuuden takia hänellä on tilillä 20000 euroa, kun minulla on 8000 euroa. Hiljan hän ehdotti, että maksaisi oman osuuden jäljellä olevasta asuntolainastamme (19000) pois, ja minä voisin sitten maksaa omaani. Minä en halua tyhjentää säästötiliäni, ja meidän vessa tarvitsee remontin, mielestäni rahat olisi parempi käyttää siihen kuin halpakorkoiseen lainaan. Vessaremonttia hän ei suostu maksamaan, vaikka vessan muovitapetti repsottaa ja siitä tihkuu vettä sisään betonille. Samassa yhteydessä pitää remontoida eteinen. Viikonloppuna riitelimme roimasti, ja nyt on sopimus se, että mies maksaa ensi kuussa koko jäljellä olevan osuuden pois ja minä maksan vessaremontin- ja eteisremontin. Jos mies olisi muuten paskempi, mä lähtisin...

[/quote]

Kamala anoppi huh. Olen havainnut, että maailmassa on kahdenlaisia pihejä. Sellaisia, jotka ei eläissäänkään yritä maksattaa muilla mitään, ja niitä jotka sitten yrittävät hyötyä muista. Isovanhempani ovat ensimmäistä ryhmää, ja ovatkin aina avokätisesti jakaneet lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Ainoa että kaihoisasti olen muksuna katsonut yleisötapahtumissa kun muut lapset saavat karkkia, niin me mussutettiin porkkanoita.

Vierailija
517/671 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 09:05"]

Lainasin kaverille 50 euroa ja takaisin oli tietysti turha odottaa. Muistutin asiasta, kun kaveri oli tulossa kylään. Kaveri oli sitten ostanut sillä viidelläkympillä (niinpä varmaan) tuliaisia eli jotain sipsejä ja muuta paskaa. Mussutti niitä tyytyväisenä ja oletti lainan tulleen kuitatuksi.

[/quote]

Et kai vaan antanut periksi sille?

Vierailija
518/671 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäää!

Vierailija
519/671 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen joka pihistelee kaikessa. Irtisanoi autonsa kaskon ja heti kohta ajoi kolarin. Auto meni robottiin pitkäksi aikaa, ja joutui sitten vuokraamaan tilalle auton siksi ajaksi koska työssään tarvitsi autoa. Pihiyksissään myi myös telkkarinsa, sitten nauhoitti suosikkiohjelmat ja meni kaverille katsomaan, säästyi tv-lupamaksu.

Vierailija
520/671 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eniten ärsyttää ihmiset joilla sitä  rahaa oikeasti on mutta jotkat eivät millään edes haluaisi ostaa itselleen jotain mikä olisi ihan perustarve vaikka kuluneitten kenkien tilalle uudet,

Samoi vessan vetämättä jättäminen pissan jälkeen on ensinnäkin ällöttävää ja paljonkohan siinä oikeesti säästää vesikuluissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme