Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä

Vierailija
15.01.2006 |

.

Kommentit (671)

Vierailija
1/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halvempaa. Ja takakontti täyteen viinaa ja kaljaa samalta reissulta.. säästää niin ja niin paljon. Aina muistaa mainita reissut ja laskennalliset säästöt.

10 vuotta sitten rakenti talon ja vieläkin kirvelee kun ei ehtinyt haalia puita tarpeeks että ois kaiken saanut omista puista rakentaa.

Auto tosin kolhiintu näitä puita kuljetellessa mutta ei se mitään kun tuli säästöö.

Tuulilasin pyyhkijöitä ei vaihdeta ja renkaissakin suositellut kulutuspinnan määrät on vaan rengasvalmistajien keksimiä että saisivat enemmän myytyä renkaita. Nahkakaljut renkaat on ihan turvallisia

Vierailija
2/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se olis tepsinyt paremmin?

Itseäni tympii lähisukulaiset (sanotaan nyt vaikka heitä perheeksi A) jotka ovat rahallisissa vaikeuksissa ja sitten äitini päivittelee tuon perheen rahaongelmia ja kysyy minulta avustusta näille toisille. Noh, me autetaan heitä äitini kautta, mutta koskaan ei perheeltä A tule kiitosta!! Eniten nyppii se että perhe A ei itse saa suutaan auki että pyytäisi meiltä apua. Ja ei siis edes kiitä avusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voivat uudelleen käytettynä syttyä tuleen ja tulee kalliiksi säästäminen... Näitä uusiokäyttöleivinpaperi tulipaloja on jokunen vuodessa.

Vierailija
4/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eivät laita uutta suodatinpaperia, vaan keittävät siihen samaan uutta kahvia, ilmeisesti vähän lisäävät vain jauhoja. Muutaman kerran varmaan yhtä suodatinpaperia käyttävät. Huoh....

Vierailija
5/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni kertoi naisesta, joka kotoaan lähtiessään otti herätyskellostaan aina patterin pois säästämistarkoituksessa. ("mitä se kello siellä tikittää, kun hän ei ole kotona!")

Ja mummoni kertoi maalla-asuvasta pariskunnasta, jonka rouva halusi ikkunalle kukkia. Ostettiin pelargonia, mutta vain yhdelle ikkunalle. Kun talon ohi ajoi auto, rouva käski miestään juoksuttamaan kukan ensin toiselle ikkkunalle ja sitten toiselle, niin että ohiajajat luulisivat että heillä on pelargonia molemmilla ikkunoilla... :D

Vierailija
6/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä ekologista usein :-)

Vierailija
7/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun soittavat hänelle. Sama ihminen syö meillä pistäytyessään suoraan jääkaapista vaikka mitä.

Vierailija
8/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te säästämisen taivastelijat niitä samoja ihmisiä, jotka puhutte ympäristön puolesta, vastustatte lentomatkoja ja käytätte ympäristöystävällisiä tuotteita joka hemmetin mutkassa?

Onko teille tullut mieleen, että säästäminen on järjettömän YMPÄRISTÖYSTÄVÄLLISTÄ? Lukuisat täällä mainitut säästökeinot ovat ihan helkutin ympäristöystävällisiä toimintatapoja ja nauramalla ja taivastelemalla niitä samalla tunnustatte itse saastuttavanne ja kuluttavanne ympäristöä huomattavasti enemmän. Mitä hienoa siinä sitten on? Minusta voisitte pikemminkin mennä itseenne ja miettiä MILLÄ TAVALLA ITSE VOISITTE KULUTTAA VÄHEMMÄN?

Tottakai osa täällä mainituista keinoista menee vähän liiallisuuksiin, mutta osa on minusta ihan järkeviä toimintatapoja ja monen teidän tapanne tehdä asioita on paljon järjettömämpi.

Vierailija
9/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa sukulainen joka ei ostele kaupasta rättejä. Huh, no toivottavasti ei sentä käytä alusvaatteitaan. Niillä revitään vanhat lakanat, paidat ja muut keittiöräteiksi. Inhoon aina käydä niillä, etenkin jos oon pidemmän aikaa, kun eihän se keittiönpöytä todellakaan tuu puhtaaksi, tai ainakaan kuivaksi sillä lakananpalasella. Siinä se vesi vaan lilluu pitkin pöytiä.

Ei heillä kyllä rahaakaan kovasti ole. Mutta harrastuksiin sitä sitten on kyllä rahaa. Kaikessa muussa pihistetään.

Vierailija
10/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sisätilan lämpö nousee yli 16 asteen(!), alkavat tositoimet lämmön vähentämiseksi :/. Vanhat ihmiset eivät sitten ehkä tunne viimaa samalla lailla kuin nuoret, mutta vaikka villapaidassa teemukin kera istuin iltaa, paleli KOKO AJAN.

Vierailija
11/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran vettä kuin tarviin. Tulee halvemmaksi:-)

Vierailija
12/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran vettä kuin tarviin. Tulee halvemmaksi:-)

Miksi se pitaisi aivan taytena keittaa? Kestaa kauemmin ja kulutta valtavasti enemman sahkoa. Esim. Englannissa sita vinkkia mainostetaan jopa telkkarissa, jos joku ei ole itse alynnyt!

Vierailija
13/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkee 24 vuotta vanhassa toppatakissa ja mainostaa, kuinka hyvä se onkaan. Eivät koskaan osta yli 10 Euron kenkiä ja nekin käytetään loppuun. Kengät saa olla liian isot, huonot jalkaan tai tökerön väriset. Ihan sama. 20 Euroa on vanhempien (äidin erityisesti) mielestä älytön hinta kengistä.

Ei pidä lämmitystä talvella päällä vaan hytisevät kylmässä ja käyttävät takkaa, johon puut haetaan ties mistä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Suihkua käyttävät mahdollissimman harvoin ja kesällä kylvetään ainoastaan mökillä järvivedessä. Ylpeänä kertoi viikko sitten, että ovat viimeksi peseytyneet suihkussa kotona huhtikuussa, kun sen jälkeen on riittänyt mökki-ilmoja.

Eivät pidä ilmanvaihtoa päällä, koska se syö sähköä ja laite kuluu.

Syövät ylipäiväisiä ruokia jatkuvasti.

Eivät koskaan käy kaatopaikalla vaan vievät ylimääräiset jätteet yleisiin roskakeräyksiin tai tiputtavat isommat kodinkoneet yms. järveen. (juu, ja eivät usko, että olisi nykyään ilmaista viedä kierratyskeskukseen) Hävettää tuo jo ja kyllä, olen saarnannut asiasta.

Ovat tosi varakkaita. Erittäin hyvät eläkkeet ja jonkin verran pääomatuloja. Säästöön jää tuhansia euroja joka kuukausi, vaikka ovat omasta mielestään hirveän pienituloisia nykyään, kun ei tule enää palkkaa vaan "pieni" eläke.

Vierailija
14/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiputtavat isommat kodinkoneet yms. järveen. (juu, ja eivät usko, että olisi nykyään ilmaista viedä kierratyskeskukseen) Hävettää tuo jo ja kyllä, olen saarnannut asiasta.

Vierailija
15/671 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on takuulla nostanut mukaansa joka ikisen näkemänsä ruuvin, mutterin ja palautuspullon/-tölkin. Nyt hänellä onkin, säästäväisyyden sekä työtulojen ansiosta aika mukava (miljoona) omaisuus ja kymmenkunta kiinteistöä.

Vierailija
16/671 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kun tulee meille, niin aina alkaa valitus kun on niin kova nälkä, kun ei oo syöny mitään pitkään aikaan. Se saattaa mennä suoraan jääkaapille, tai ainakin joka ikinen kerta pyytämättä menee juomaan jotain.

Kutsuvat todella usein (tämä sama kaveri miehensä kanssa) itsensä meille kahville/syömään/grillaamaan), mutta meitä ei kyllä sinne pahemmin kutsuta. Toki he tuovat jotain grillattavaa mukanaan,eivätkä vie mennessään loppuja kun lähtevät. Mutta kaverini kyllä muistaa aina mainita että mä nyt jätän nää teille.... Niinkuin pitäis olla hirveän kiitollinen jostain muutamasta makkarasta ku ite aina väsään kaiken muun, hohhoijaa. Joskus se toi oikein jälkkäriä mukanaan, tasan sen verran, että kaikki saivat pienen maistiaisen.

Aina kun he tulevat käymään, vaikka yhtäkkiä ilmoittamatta, tarjoamme heille kahvit ja sen kanssa jotain. Mutta silloin harvoin kun meidät pyydetään heille, ei kyllä tarjoiluja ole. Olemme kerran saaneet eräänä juhlapäivänä molemmat pikkuriikkisen palan täytekakkua, jonka isäntäväki asetteli lautasillemme, ja sen kanssa puoli kuppia kahvia per naama. Ja sitten pari satunnaista kertaa on, kun olemme saaneet kahvia tms. mutta harvoin.

Kaverini käy myös säännöllisesti äitinsä kanssa ruokakaupassa, vaikka molemmat ovat miehensä kanssa töissäkäyviä ihmisiä. Isi myös maksaa suurimpia laskuja. Silti kaverillani riittää rahaa osta itselleen ja lapselleen kaikkea vaatteista kenkiin ja laukkuihin ja leluihin. Hohhoi.

Vierailija
17/671 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan käy kaatopaikalla vaan vievät ylimääräiset jätteet yleisiin roskakeräyksiin tai tiputtavat isommat kodinkoneet yms. järveen. (juu, ja eivät usko, että olisi nykyään ilmaista viedä kierratyskeskukseen) Hävettää tuo jo ja kyllä, olen saarnannut asiasta.

Tämä se just on sitä ekologista säästeliäsyyttä! Itse kuviteelee säästävänsä, mutta maksaa

Vierailija
18/671 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sairaan nuuka! ääripään pihit ei ajattele mitä kuluja heidän nuukuudestaan tulee toisille tai ympäristölle. Säästöt katsotaan usein lyhyellä aika jänteellä ja vieläpä keksityin perustein.... pitkällä aika jänteellä harvoin tulee edes itselle säästöä.

Esimerkkinä käykööt nyt vaikka alhainen asunnon lämpötila ja ilmanvaihdon pysäytys. Säästää nyt, mutta entäs sit kun menee vaikka oma terveys huonon sisäilman takia tai talo menee piloille homeiden takia?? tuliko säästöö?

Vierailija
19/671 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan se kohdistuu omiin tekemisiin. Se, että pummailee ja käyttää muita ihmisiä hyväkseen on ällöttävää.

Itse tunnustaudun aika säästäväiseksi, ja tässäkin ketjussa on ollut jotain jonkun mielestä naurettavia juttuja, jotka on minullakin käytössä. Esim. kierrätän hedelmäpussit, kaikki paperipussit biojätteisiin, käytän vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä rätteinä yms yms. Ekologista ja säästöt karttuu.

Mutta en esim. ikinä halua pihistellä ystävien ja tuttujen suhteen, annan aina hyviä lahjoja tai reilusti rahaa lahjaksi, vien kunnon tuliaiset.

Mun mielestäni tyhmimpiä säästökohteita joita olen nähnyt on:

-homeisen ruoan syöminen

-siskovainaan vanhat alusvaatteet omaan käyttöön

-pyydetään vieraita kylään ja pyydetään samalla tuomaan eilistä pullaa alennuskorista kahvileiväksi

-antaa lahjaksi vanhentuneita elintarvikkeita

-ylipäänsä se, että ei voi heittää mitään pois. Eli kämppä on kuin kaatopaikka kun kaikki pitää säästää jos vaikka joskus tarvitsisi...

Vierailija
20/671 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun ovat meillä juhlimassa, niin seuraavana päivänä vievät kaikki jämät pois. Siis puolikkaan pussillisen sipsejä ja limukkapullon, vaikka olisi desilitra jäljellä. Ja me tehty neljän ruokalajin illallinen ja juomiakin tarjottu.

Kyse työssäkäyvistä ihmisistä, joilla ei lapsia eikä suuria menoja.

Ja toiset kaverit, myös lapseton perhe. Nainen opettaja ja mies johtotehtävissä, asuvat yksiössä ja syövät joka päivä makaronivelliä tai hernesoppaa, kun ruoka vaan on niin kallista.