Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotias herää liian aikaisin!

Vierailija
15.01.2006 |

Onko kellään kokemusta miten saisi 1-vuotiaan (1v 5kk) nukkumaan aamuisin pidempään? Hän herää vaativasti viimeistään klo 6. Välillä jo viden jäkeen. Meillä on myös 3-vuotias, joka nukkuu pikkusisaruksen kanssa samassa huoneessa. Asunnossa on aika huono äänieristys. Mieheni on sitä mieltä, että lasta pitäisi vaan huudattaa kunnes hän nukahtaa uudestaan - ei nostaa pois sängystä. Minä en ole samalla kannalla, koska huuto on hermoja raastavaa ja se lopulta herättää ison sisaruksen sekä naapurit. Ja kuitenkin lapsi pitää nostaa sängystä kuudelta, kun ei nukahda huudosta huolimatta. Todella toivon, että 1-vuotiaamme alkaisi itsestään nukkua pidempään. Hän on aamuisin väsynyt ja nukkuu yhdet päiväunet aamupäivällä ja toiset iltapäivällä. Hän tarvitsisi pidemmät yöunet. Hän ei heräile pitkin yötä kuitenkaan ja menee nukkumaan klo 20-21.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin nuo päikkärit. En huudattaisi lasta aamulla sängyssä. Mulla lapsilla samanlainen ikäero ja ekan herääjän tahtiin sitten menty. Kyllä se siitä vanhetessaan alkaa nukkumaan pitempään, kouluiässä ei meinaa aamulla herätä millään ;)

Ole vain onnellinen hyvin nukkuvasta lapsesta!

Vierailija
2/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapsi menee jo 19.00 nukkumaan ni ei voi vaatiakaan pidempiä unia.Ja iltaunet kuitenkin ne tärkeämmät lapsen kannalta ja oma rauha illalla korvaa aamuheräämisen.Päikkärit sitten 30min-2h,vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, lapsihan nukkuu hyvin. Itse vaan en mene varmaan tarpeeksi aikaisin nukkumaan. Meillä nukuttiin ennen tosi pitkään, kahdeksaan tai puoli yhdeksään. Siksi tämä tuntuu niin aikaiselta.. Lasten rytmit vaihtelee, sen tiedän. Odotan todella sitä aikaa, kun viikonloppuna edes saisi nukkua pidempään.. Olen ollut lasten kanssa kotona jo monta vuotta ja täysin vieraantunut työelämän aikaisesta aamurytmistä.

ap

Vierailija
4/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä klo 5 heräilevälle yksivuotiaalle opetettiin tällainen tapa:

kun vauva herää, haetaan valmiiksi täytetty vellipullo jääkaapista, mikrotetaan sopivaksi ja viedään lapsella käteen sänkyyn. Hän saa juoda sen siellä itse. Jos ei ole tottunut siihen, joutuu varmaan ensin juottamaan ja opettamaan vähitellen pullon pitelyä. Mutta lasta ei siis nosteta sängystä. Jos unet ovat vielä pahasti kesken hän saattaa nukahtaa siihen. Jos taas on nukuttu tarpeeksi siltä erää, lapselle jätetään sänkyyn kiinnostavia tavaroita, joita hän ei muuten koskaan näe ja joita vaihdellaan riittävän usein. Juotuaan hän jää tutkimaan niitä ja viihtyy jonkun aikaa sängyssään. Aluksi ehkä vain 5 min. Kannattaa heti mennä hakemaan kun kutsuu ja samalla kerätä kaikki kivat kamat pois. Jostakin tavarasta voi pikaisesti näyttää mitä sillä oikeasti tehdään, mutta lapsen kanssa ei saa leikkiä niillä ettei opi odottamaan sinun seuraasi leikkeihin.

Parhaimmillaan meidänkin poika leikki sitten kaksikin tuntia yksikseen sängyssä kunnes isoveli heräsi :) Nukkuivat ihan samassa huoneessa, mutta isompi ei herännyt leikkimisen ääniin eikä valon laittamiseen.