Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä bändejä muistat nuoruudestasi, joita luulet että moni ei muista:

Vierailija
14.02.2007 |

Itsellä Gringos Locos ja Movetron, molemmat oli muuten aika kauheita..

Kommentit (1998)

Vierailija
1981/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittitrio Big Fun kasarin lopussa. Ne oli kaikki homoja mitä en tiennyt. Parhaan näköinen eli Jason kuoli joitakin vuosia sitten. 

Vierailija
1982/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Where the eagles cry... Up were we belong

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Saunds.
Kaverit olivat menossa keikalle naapurikylän seurojentalolle. Odottelin linja-autoa joka oli sinne menossa. 
Pysäyttivät ja pyysivät kyytiin oppaaksi. Vuosi taisi olla 1964.
Muistaakseni oli Suomen ensimäisiä nimeä saaneita kitarabändejä.
Jonny lopetti keikkailun vaan kovin nuorena.

Minä tiedän The Soundsin ja Johnnyn. The Saunds ja Jonny ovat ihan tuntemattomia.

Vierailija
1984/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Where the eagles cry... Up were we belong

Mikä yhtye tuo on?

Vierailija
1985/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topmost

Vierailija
1986/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slik

Orchestral Manoeuvres in the Dark/OMD: Enola Gay

Human Legue

Alvin Stardust

ELF (Kajaani)

Move 

10 CC

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1987/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sweet, Slade, Marc Bolan and T.Rex, Mott The Hoople, David Bowie......kultainen glam rock aika lyhyt mutta tuottelias ja erittäin viihdyttävä.

Vierailija
1988/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Where the eagles cry... Up were we belong

Mikä yhtye tuo on?

EI yhtye vaan duo elokuvamusiikkia elokuvasta Upseeri ja Herrasmies

 

Up Where We Belong

Kappale, Jennifer Warnes ja Joe Cocker ‧ 1982

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1989/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku vielä tämän?

The Rainmakers: Rainmaker (1986)

Sitä ei 80-luvulla älytty, että kappale olikin tulevaisuudenennuste. Pari otetta sanoituksesta:

"The kids just wanted to watch TV
Now the girls can't spell and the boys can't read"

"Now everybody's so isolated
A good-looking bunch of ghosts"

Vierailija
1990/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BCR, CCR, Jonny hates jazz, Carpenters, Osmond brothers, Tabula rasa, the Who, Slade, the Doors.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1991/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dead End 5

Vierailija
1992/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Crazy Cavan, Paul Oxley's Unit, Sabrina, Samantha Fox, Matchbox...

Sabrina ja Samantha eivät ole bändejä. Vai katsotaanko runsas rintavarustus yhtyeen jäseniksi?

Suomessa kyllä, suomalaiselle perusjuntille olisi riittänyt että paljaat tissit hytkyy mikrofonin edessä, heille SE on maailman paras naislaulaja. Whitney Houston? Kuka se on? onko sillä isot tissit? laulaaks se heviä?

Näillä mentiin 80-luvulla, en tosin minä. En voinnut sietää yhtäkään noista nimistä mutta tiesin kyllä hyviä naislaulajia....Chaka Khan, Aretha Franklin, Annie Lennox...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1993/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatfools, The Quiets ja olihan niitä jotain muitakin.

Vierailija
1994/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Saunds.
Kaverit olivat menossa keikalle naapurikylän seurojentalolle. Odottelin linja-autoa joka oli sinne menossa. 
Pysäyttivät ja pyysivät kyytiin oppaaksi. Vuosi taisi olla 1964.
Muistaakseni oli Suomen ensimäisiä nimeä saaneita kitarabändejä.
Jonny lopetti keikkailun vaan kovin nuorena.

Minä tiedän The Soundsin ja Johnnyn. The Saunds ja Jonny ovat ihan tuntemattomia.

Kiitos korjauksesta! Noinhan se meni!
Johnny teki myös uraa laulusolistina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1995/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teijo joutsela & Humppaveikot, Metrotytöt..

Hienoa, että n. 100-vuotiaatkin ovat löytäneet tälle palstalle.

Puuttuu vielä parikymmmentävuotta sadasta vuodesta. Toisaalta aloittelin vasta lavatanssien aikaa kun Teijo Joutsela ja Humppaveikot olivat esiintymässä vielä ihan 1970 luvun alkuvuosina viimeisiä kertojaan.

Vierailija
1996/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scritti Politti, teki kovia levyjä 80-luvulla sanoisin täydellistä popia mutta keskushahmo ei kestänyt julkisuutta jne vetäytyi julkisuudesta..

Muusikot kyllä huomasi hänet (Miles Davis, Arif Mardin, Chaka Khan jne) ja hänen lahjansa.....mutta ei niinkään "suuri yleisö". Ja laulusolistin Greenin ääni on todellakin ainutlaatuinen, vertaansa vailla.

Omasta mielestä bändin 1985 levy Cupid & Psyche 85, on kaikin tavoin täydellinen eepos. Ja kyllä nuo nimet on ihan aitoja muusikoita vaikka eivät ole heviä soittanetkaan.....tai Eppuissa.

Vierailija
1997/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scritti Politti, teki kovia levyjä 80-luvulla sanoisin täydellistä popia mutta keskushahmo ei kestänyt julkisuutta jne vetäytyi julkisuudesta..

Muusikot kyllä huomasi hänet (Miles Davis, Arif Mardin, Chaka Khan jne) ja hänen lahjansa.....mutta ei niinkään "suuri yleisö". Ja laulusolistin Greenin ääni on todellakin ainutlaatuinen, vertaansa vailla.

Omasta mielestä bändin 1985 levy Cupid & Psyche 85, on kaikin tavoin täydellinen eepos. Ja kyllä nuo nimet on ihan aitoja muusikoita vaikka eivät ole heviä soittanetkaan.....tai Eppuissa.

Minulla on 2 Scritti Politin kaksi LP:tä, "Cupid & Psyche 85" ja "Provision" (1988). Bändin laulaja Green Gartside oli vierailevana vokalistina mukana Eurythmics kappaleella "Wrap It Up" (1983).

 

Minulla on brittibändi Heaven 17:n kolme ensimmäistä albumia, joka on puhdasoppista 1980-luvun syntikkapoppia. 

 

Samoin minulla Asian kolme ensimmäistä albumia, joka ns. superbändi edustaen progressivista rockia muusikoidensa taustan perusteella.

Vierailija
1998/1998 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teijo joutsela & Humppaveikot, Metrotytöt..

Hienoa, että n. 100-vuotiaatkin ovat löytäneet tälle palstalle.

Ajattele miten vanhaa musiikkia kuuntelevat ne, jotka jaksavat vielä innostua Bachista ja Beethovenista.