Onko läihoitajia paikalla?
Laitoin jo tuonne AV:lle, mutta laitanpa tännekin saman.
Eli olen aikeissa hakea nyt alkavassa yhteishaussa lähihoitajakoulutukseen. Kiinnostaisi kovasti tietää, mitä mahdollisissa soveltuvuuskokeissa tulee eteen? Itse haen yo- pohjalta. Onko koe samanlainen peruskoulun käyneille kuin ylioppilaille? Entä itse opiskelu, miten se eroaa lukion käyneiden ja peruskoulu- pohjaisten kesken?
Kaikki asiaan liittyvä tieto kiinnostaa kovasti=)
Kommentit (4)
Koulutus eroaa siinä, että ylioppilaspohjaisessa koulutuksessa ei ole enää yleissivistäviä opintoja, kun pk-pohjaisilla on. Näin yo-pohjainen koulutus lyhenee vuoden verran.
Sinulla kun on yo-paperi, sillä pääsee hakemaan suoraan AMK:n, minä itse opiskelin ensin lähihoitajaksi 2v(aikuiskoulutus) ja nyt opiskelen sairaanhoitajaksi, 3v(aikuiskoulutus). Lh:n palkka Hesassa n.1660¿ ja Sh:n n. 1900¿.
Tietty jokaisen oma päätös, mutta moni lh on opintojen jälkeen lähtenyt jatkamaan opintoja sairaanhoitajaksi, näin säästyisi muutama vuosi opinnoissa.
Tiina, olen kyllä ajatellut=) Hainkin jo kerran AMK:hon, mutta ilmeisesti sen verran kehnot nuo yo- paprut on, etten päässyt sisään ekalla kerralla ja jotain on pakko päästä lukemaan ja pian!
Omista testeistä on jo kauan, mutta kun oikein muistelen, niin ne kuuluisat musteläiskät siellä olivat, laskutehtäviä, ryhmäkeskustelu... Nämä nyt ainakin tulivat mieleen. Ihan simppeleitä ne oli, kun vaan muistaa, että tärkentä ei ole päästä paperin loppuun, vaan tehdä huolella ne, mitä tekee.