Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>^_^< Kesäkerttujen viikonloppupino! ----- ♥

14.01.2006 |

Huomenta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla saa nukkua ja töihin ei tarvitse mennä. Luksusta!

Odottavaparturi: Tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti antibiootit tehoavat ja lakkaa supistelemastakin.. Kaikki päättyy varmasti hyvin.

Venla: Oikein lämpimästi terve tuloa!

Jaa-a, on tosiaan taas lauantai. Mies nukkuu vielä ja suunnittelin itse ryhtyväni kahvin keittoon. Kahvi siis maistuu taas, hieman. Töissä ei tosin vieläkään, se kahvi on jotain ihmeellistä tervaa jota ei vain kertakaikkisesti tee mieli.. Ennen raskautta taisin juoda sitä ihan vain tavan vuoksi.

Onko teillä ollut mitään ruoka-aine mielitekoja? Kun kuvittelin jotenkin (elokuvien ja kaikkien kertomusten perusteella), että raskaana ollessa tekee mieli kaikenlaista kummallista. Mun ei tee mieli mitään ylimääräistä. Tietenkin kun on nälkä, niin jotkut ruuat on sellaisia että nyt vois tehdä mieli, esimerkiksi toissa viikonloppuna peruna muusi, jota sitten tein. Mutta ei siis tee mieli mitään jäätelöä suolakurkuilla tai ei tee mieli syödä rappausta seinistä..

G: Onko ollut ruoka-aine raskaus-mielitekoja?

Muuten oman mahan ympärille ei mitenkään erikoista. Lievä ummetus vaivaa edelleen ja todennäköisesti nyt sitten on peräpukamia. Pitää muistaa valittaa neuvolan tädille kun ensi viikolla mennään. Mies ei varmaan neuvolaan ehdikään.. :( *huokaus* Joutuu varmaan työmatkalle. Hieman harmittaa, kun on ollut joka kerta mukana, viihtyy ja saa paremmin " irti" neuvoista (muistaa ne sun muuta). Niin ja tietenkin on kiva kun kuulee myös lapsensa sydämensykkeen. Ei voi mitään jos ei ehdi..

Jokos muut Kertut on hereillä?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 19+0! JES! Taas yksi viikko täynnä!

Vierailija
2/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin tänään kunnostautua ja korjailla opinnäytetyötä. Onpahan sitten ensi viikolta sekin homma pois. Ärsyttää vaan semmoinen asia, kun aloitin sitä viime syksynä tekemään, niin nyt on tullut kaikista uudemmat lähteet. Pitäishän ne vissiin vaihtaa, mutta tuntuu niin turhalta työltä. Pitäis olla semmoinen sääntö, että millä aloittaa, niin sillä ois ok jatkaa.

G: Mielitekoja minulla on oikeastaan vaan pari. Mäkkärin tavalliset hampurilaiset ja light-kokis. Onneks kyseiset hampparit ei oo rasvaisia, koska ei niissä majoneesia eikä juustoa. Ei ne tietty kyllä mitään ravintoainepitoisiakaan ole... Mielialat kyllä vaihtelee ruuan suhteen. Yhtenä päivänä voisi oksentaa fetasalaatista, toisena päivänä siihen on hirveä himo.

Enää 9 päivää ultraan. Nyt on kyllä liikkeet jo niin selkeitä, että ei enää pelota mennä sinne. Toisaalta jännittää onko rakenteet kunnossa. Siskollani huomattiin rakenneultrassa poikkeavuus.

Nyt pitää jo mennä tekemään sitä opinnäytetyötä

Tytteli-83 rv 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä pääsin pitkästä aikaa koneelle! :)

En ole tainnut tässä kesäkuisten pinossa esittäytyä aiemmin, eli tässä vähän minusta ja perheestä:

Olen 25-vuotias tradenomi, asun Oulun seudulla ja perheeseen kuulu mies (26, DI) sekä Anni (3/2005). Olen juuri jäänyt edelliseltä äitiyslomalta hoitovapaalle, kun ei ole mitään järkeä mennä töihin muutamaksi kuukaudeksi ennen uutta äitiyslomaa. Tai no, olisin muutenkin jäänyt hoitovapaalle ensi syksyyn saakka.

Odottelu on mennyt hienosti tähän saakka, aivan kuten edellinenkin. Ei oksentelua ole tarvinnut kestää ja muutenkin vähällä olen päässyt, mitä nyt kamala väsy painaa. Onneksi esikoinen siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan uutena vuotena ja nukkuukin miltei aina täydet yöunet. Se on melkoista luksusta minulle, vaikka alkaakin jo vessareissut yöllä olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus. :)

Täällä kyseltiin mielihaluja ruoan suhteen. Ei ole kuin Pepsi Max, se on kumma homma että oli edelliselläkin kerralla sama. Muuten ihan alkuraskaudesta ei makeaa haluttanut ollenkaan, nyt sitä sitten meneekin taas, ikävä kyllä.

Onko kesäkuisissa muita toisen (tai useamman) odottajia? Tuli vaan mieleen gallup-kysymys: Onko miehen käytös uuden raskauden kanssa erilaista kuin sen ensimmäisen raskauden ja odotuksen kanssa? Meillä nimittäin ei tosiaan ole samanlaista huolehtimista, ei ole kuulunut mitään jalkahierontoja tai muutakaan yhtä paljon kuin ekan kanssa. :) Ei kai se enää ole niin pelottavaa ja jännää, kun ekastakin selvittiin?

No, hyvää viikonloppua kaikille kesäkuisille! Meidän perhe suuntaa nyt ulos, ettei neitokainen nukahda liian aikaisin päiväunille. :)

-Niina 17+6

Vierailija
4/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näköjään on ruettu heräämään aikasemmin... Jo muutama kk on heräilty 8.30-9.30, mut nyt 7-7.30... Helpompi tosin päiväunien kannalta, mut ku oppi myöhäsempään heräilyyn...... Tosin poika on pienen ikänsä heränny 6.30-7.30, et paluu norm. arkeen..

G:Mulla ei semmosenaan oo himoja ollu, mut paahtoleipä ja cokis maistuu... Liharuokia ei tee mieli, varsinkaan jauhelihaa...

G:Mies on aika samanlainen ku edellisessä raskaudessa. Just puhuttiin et miten samalla tavalla se ei tunnu niin todelliselta ennen ku syntyy... Nyt on alkanu suunnittelemaan mitä tekee pojan kans et äiti saa olla rauhassa vauvan kans.. Isyysloman perään pitää kesäloman sit, lempeä arkeen opettelu pojalle luvassa...

Tähän asti en oo nähny unia vauvasta. Nyt olin synnyttäny ja tosi onnessani, unen lopussa vaan ihmettelin miten se noin pieni on................. Siis painajaiseks muuttu...

Eilen oli miesten työajoista puhetta. Meillä TOSI ihanat.. 2x aamu, 2x ilta, 2x yö, 4x vapaa. Tosin välillä sitte ärsyttää ku viikonloput ei oo pyhitettyjä, mut onpahan noita vp:ä peräkkätä....

Pappa pyyteli eilen poikaa yökylään ja tänään vissiin pakataan reppu ja herra jää yöks. Sanoinki jo et mitäs mä teen su-aamuna!?!?!? En osaa olla kotona yksin ku mieski on töissä... Pitäs kai hyvillään olla :)

Juu,pyykit oottaa ripustajaa.....

Suhmura ja Napura 19+2

Vierailija
5/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vain piipahdan kertomassa rakenneultrakuulumisia.

Eli kaikki hyvin. Tosi paljon asioita siinä ultrassa katsottiinkin, enemmän kuin esikoisen kanssa 3 vuotta sitten. Väreillä näki, että virtaukset sydämestä oli oikeisiin suuntiin yms. Kätilö oli niin mukava, että teki mieli kysyä voisiko tulla synnytykseeni :) Antoi esim. 2 ja puoli vuotiaamme, joka oli mummon kanssa odotushuoneessa, tulla loppuvaiheessa mukaan ja hän sai painaa print-napista ultrakuvat kätilön sylissä.

Ainoa tieto mitä vaille jäin on sukupuoli :) Vauveli piti jalat ristissä, ihan kirjaimellisesti, joten edes hyvällä koneella ei ollut mitään asiaa nähdä tilannetta. Lieneekö kainonpuoleinen tytteli sitten - kysyy äiti, joka toivoisi tytönkin saavansa...;) (Miehen suvussa kolmessa sukupolvessa kymmenisen poikaa/miestä ja yksi tyttö, siksi ei kovin helposti kukaan usko tytön mahdollisuuteen)

NiinaP : miehen suhtautumista uuteen raskauteen kuvaa tämä. Kysyin häneltä eilen rakenneultran jälkeen tunnelmia ja hän vastasi, että kyllä se ekan kanssa oli sykähdyttävämpää nähdä ultrat.... eli ei tämä hänelle niin tärkeätä ole kuin minulle, jolle kaikki on yhtä sykähdyttävää kuin olisin ekaa kertaa raskaana :)

Viikkoja siis tasan 20.

äitimiia

Vierailija
6/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä on kotiuduttu ja totesin aamun aiheuttaneen supistuksia... Katsotaan miten tässä käy jatkossa. Täytyy huilailla

Tervetuloa uusille!

G: Mies suhtautuu tähän toisen lapsen odotukseen jotenkin enemmän kiinnostuneesti kuin esikon odotukseen. Taitaa olla konkreettisempaa, kun on jo kerrran nähnyt tuloksen. Mukavasti aina välillä ottaa puheeksi ja kyselee asioita.

Palaan takaisin, laitettiin tytön sormeen laastari.....

Sitten niistä mieliteoista: eipä mitään ihmeitä mielitekoja ole tullut. Nyt kun kahvi on taas alkanut olla mahdollista tulee sitä juotua niin, et täytyy rajoittaa. Sitten jouluna tuli tota rosollia syötyä oikein urakalla, tykkään kyl siitä muutenkin.

Ja miehen työajat on ns. vaihtelevat. Tekee vuorokauden vuoroja, 12 tuntisia ja iltoja ja aamuja vaihtelevasti. Välillä kotipäivystää eli vapaata sillä on hyvin, mutta ne kuluvat tuohon remonttiin ja harrastuksiin. Koen kyllä meillekin jäävän mukavasti aikaa vaikka välillä sapettaa nuo menot, kun työt kulkee ristiin ja vapaapäivät myös. Tyttö saa sitten olla paljon kotona.

Massussa ei tosiaan mitään ihmeitä supistusten lisäksi. Illalla potkuteltiin, mutta tänään ei ole vielä itsestä ilmoiteltu, joka johtaa automaattisesti huoleen. Vielä ehtii ja nyt siellä jo joku silittelee....Näin se on mukavaa. Taisi kaveri kuulla, et äippä puhu. Huomena vapaa ja täytyy kattoo supistaako. Ma taas töitä jos tulee supistuksia haen saikkua. Ei viitti pelleillä tän kanssa.

Lytte ja Masukki 18+0 (taas viikko lisää)

Vierailija
7/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin jälleen pitkään. Oon ominut tuon miehen " päivärytmin" , kun se tekee pelkkää yötyötä ja itsellä ei siis mitään. Oli se niin helppo olla opiskelija, vaikka loppuajasta oli väsy eikä koulu kiinnostanut yhtään. Työtä on vain niin vaikea saada, kun kertoo vauvasta. Ja sehän se saisi olla mikään este työhönottamiselle. Oma äiti painostaa olemaan kertomatta raskaudesta, mutta mä en pysty " valehtelemaan" että voin olla töissä hamaan tulevaisuuteen saakka. Mitä siis tehdä asian kanssa?

Hermoja on kiristänyt tänään myös tämä kerrostaloelämä. Yläkerran naapurin tyttö juoksenteli tunnin verran kaverinsa kanssa edestakaisin ja mies hermostuksissaan paukutti tyhjillä vissypulloilla kattoon muutaman kerran. Johan rauhoittui juokseminen, mutta sitten alkoi mielenosoituksellinen musiikinsoitto täysiä!

Ihmeellisiä mielihaluja ei ole ollut. Alkuraskaudesta söin miltei mitä vaan, mutta tällä hetkellä tökkii kanaruoat, suolakurkut ja leipä. Olen muutenkin huomannut, että alun hevosmainen syöminen on loppu ja annokset ovat tosi pieniä, mitä pystyy syömään kerrallaan. Neuvolassa viimeksi kysyttiin, että olenko petrannut painon suhteen, kun sitä ei ollut vieläkään tullut lisää alun turpoamisen jälkeen. Th ihmetteli, että eikö herkut maistunut jouluna. Eikä ne oikein maistunutkaan. Nyt näyttää hyvältä, että painoa ei tulisi hirveästi yli suositusten, mutta eipä kannata vielä juhlia.

Rupean tässä odottelemaan, että veli tulee vaimonsa ja heidän 2,5v poikansa (kummipoikani) kanssa kylään. On hauska tässä vertailla odotuksia, kun heille tulee toinen huhtikuussa.

Venla82 ja " Eppu" 16+4

Vierailija
8/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistankohan kaikki gallupit...noh, yitetään:

Mielitekoja ei sinänsä ole mutta lihaa en saa alas en millään! Kala menee hyvin sentään, mutta normaalisti pippuripihvi on lempparini jos ulos mennään syömään, eli jotain outoa on tapahtunut kun en tosiaan saa lihaa nieltyä suustani. Edelleen keitetyt perunat on kaiketi parasta mitä tiedän =0.

Samoin on ihan selkeästi jano ainainen ja parasta on jäisen kylmä kokis, nam!

Miehen työajoista, mies töissä arkisin 7-15.00 eli olen tosi tyytyväinen. Itse kun olen vuorotyössä niin osaan arvostaa miehen tasaista työaikaa. Tosin mies tekee toisinaan vähän " viriksiä" ja niissä menee sitten viikonloput, mutta niillä rahoilla sitten tehdään aina jotain kivaa, käydään esim. ulkomailla tai ostetaan jotain extraa, joten en sinänsä siitäkään valita.

Olikohan muita galluppeja?

Niin se miten mies suhtautuu tähän raskauteen..meillä tosi ihanasti, kohtelee kerrankin mua kuin jotain kuningatarta! Ekan ja tokan kanssa ei läheskään tällä lailla mua paaponut. Määrää mut päivittäin lepäämään ja tarjoutuu itse tekemään lasten kanssa sen aikaa jotain etteivät häiritse. Lisäksi mies on tosi huolissaan siitä miten mun terveys kestää tän raskauden, liittyy siihen kohdun repeämään ja tietty ikääkin on jo enemmän kuin sillion kun " nuorena" 26v- sain esikoisen...

Tota kohdun repeämää oon nyt alkanut itsekin pelätä ihan miltei hysteerisenä. Erehdyin laittaa synnytyspalstalle kyselyä etä onko kellään tietoa miten on sektio ja raskaus sujunut tollaisen repeämän jälkeen niin ainoa vastaus minkä sain oli että jonku kaveri kuoli juuri niin! Huh huh..

Mua vaan ihmetyttää ettei mulle ole MISSÄÄN vaiheessa sanottu ettei saisi tehdä lisää lapsia!? Ja tuo käytäntö lienee muuttunut melkoisesti koska kakkosta kun odotin niin sektio määrättiin vasta 40+1, ja nyt on jo puhuttu että etuajassa tullaan ehdottomasti leikkaamaan repeämän takia. Eli onko tosiaan 6 vuodessa käytäntö muuttunut vai mikä lie? Tarkkaan sitä seurattiin jo kakkosen kanssa ja sama tahti jatkuu nyt tän kolmosenkin kanssa, eli joudun käydä nyt kevät puolella usein naikkarilla lääkärissä. Kohtu siis repesi esikoisen kanssa ponnistusvaiheessa.

Eipä tässä muuta, sainpahan taas vuodatettua...

t. mariadee 16+1

Vierailija
9/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kohdun repeämisestä...

Ainahan ne hurjimmat jutut kerrotaan. Riskihän kasvaa aina uusissa raskauksissa, mutta uskoisin, että ovat silloin ekalla kerralla tehneet ns. hyvää korjaustyötä, koska olisivat muuten tuon odottamisen kieltäneet.

Kahden sektion jälkeen on tapana tehdä seuraavat mahdolliset sektiot ns. ajoissa, jotta riski pienenisi. Yleensä pelkkä kohdun venytys ei riitä repeämiseen vaan tarvitaan niitä supistuksia. Siksi siis aikaisempi aika, kun kohtu tod. näköisesti aloittaa supistelutkin aiemmin.

Ja jos lohduttaa, ne kohdun repeämät, jotka tiedän eivät ole oleet radikaaleja. Ennemmin yksi heikko kohta on antanut periksi ja paikalle ollaan ehditty hyvissä ajoissa. Seurantahan on näin erittäin tärkeää mm. istukan paikan vuoksi, ettei irtoa siinä,jos jotain kohdussa tapahtuu.

Sori toi olikin lisäpelote, ei ollut tarkoitus...Ja hassulle tuntuu sanoa, mutta vikko 36 on hyvä viikko, jos hengistä puhutaan. Kivempi turvallisesti ja tietoisesti olla vaavin kanssa hieman pidempään sairaalassa. Kyllä nuo asiansa osaavat!

Tsemppiä!

Lytte ja Masukki (jotka myös huolehtivat kohdun kestävyyttä...)

Vierailija
10/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!!

Uskon itsekin että varmasti lääkärit olisivat kieltäneet tai ainakin varoittaneet vakavasti jos tilanne olisi todella vaarallinen.

Mutta näin raskaana sitä alkaa taas maalailemaan kaikenlaisia kauhuskenaarioita, etenkin kun lukee tai kuulee jostain jotain ikävää...

Ajattelinkin kysyä tarkemmin nyt kun menemme rakenneultraan helmikuun alussa, riskeistä ja siitä että missä vaiheessa aletaan sektio jo harkita.

Vierailija
11/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää raskaus verottaa puolet tosta pää kapasiteetista...

Mun piti kysellä tällasta asiaa jo tossa aiemmin, mut taas konkretisoitu. Eli mulla on ollu viikon tissit tosi kipeet ja eilen sit aloin kattoo, et paitahan on märkä. Ha haa, maitoa tulee ja nyt sitte tässä koneella istuessa sama juttu. Onkos kellään kokemusta tällasesta?

Kyl mulla esikolle maitoa riitti tosi hyvin, täys imetys 6 kk asti, mut silloin se nousi vasta kolmantena päivänä synnytyksen lue sektio jälkeen.

Ja mariadee, tiukkana vaan kysymään. Kyllä sieltä varmasti saa parempaa ja fakta tietoa:-)

Lytte taas..mul on paha tapa täyttää pino, kun tuun tänne.

Vierailija
12/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on:

- ompelukone

- kestovaippaohje

- vanhoja pyyhkeitä imuosiksi

Ja äitiltä saa collegekangaspaloja päälliosiksi, eli enää pitää hankkia flanellia sisäpinnaksi ja meillä alkaa kestovaippatehdas!

Montakohan kestovaippaa vähintään kannattaisi olla?

Saunan pistin juuri lämpiämään, pääsee rentoutumaan.. Eipä tässä muuta..

Vierailija
13/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toooosi pitkästä aikaa täällä. Olen ihan pihalla teidän kuulumisista. Töissä on ollu pirullisen kiirettä ja muutenkin suorastaan v...ttaa koko töissä käynti. No onneks ei olis " enää" ku neljä kuukautta niin pääsee pois. Ja takas en mee ennen ku on ihan pakko eli rahat loppu...

Närästääkin niin että on ihan tuskanen olo ja närästyslääkkeistäkään ei oo apua ku hetkeksi. Kohta ei uskalla syödäkään oikeen mitään. Sorry kun oon näin pahalla tuulella, mutta miehellä ja neitillä alkaa jo mennä hermot mun narinaan ja valitukseen. Niin valitan sitten teille. Koittakaa kestää... Mutta minkäs teet kun on huono olla ja kumarrella ei kärsi kun heti tuntuu että tulee edellinen ateria ylös. Kurkkukin on kipeä. Vali vali vali..... Helpotti sentään vähän!

G: Mielihaluja ei muuten ole paitsi kirsikkatomaatit ja ne kai tämän järkyn närästyksen suurin syy taitaa olla. Edellisessä raskaudessa söin kans paljon tomaattia, mutta ei se silloin närästäny (silloin syynä oli ruisleipä).

G: Edellisestä eli ekasta raskaudesta on aikaa liki viis vuotta ja eipä mies paljon jaksa enää hermoilla ja huolehtia. Ei tuu hierontoja eikä erityiskohtelua. Sanoo syyksi sen että maha on vielä sen verran pieni että saan kyllä esim. kengät ite jalkaan. No niinhän saankin, mutta olis se silti ihan kiva jos sais vähän extra hemmottelua... Muistaa vissiin vielä liian hyvin sen kuinka isoksi massu voi tosiaan kasvaa...

Jokos muilla tuntuu liikkeitä kovastikin? Mulla on nyt muutamana viime päivänä tuntunut päivittäin, mutta aika harvakseltaan vieläkin. Mutta kiva se on noi vähäisetkin liikkeet kun tähän asti on voinu mennä parikin päivää ilman tuntemuksia. paniikki on jo välillä iskenyt. Pelkopolikäyntiin (ja samalla varmaan tehdään myös ultraus) olis vielä reilu viikko aikaa. Ei millään jaksais odottaa...

No nyt lähen löhöön sohvalle kirjan kanssa. Mies ja neiti leikkii muumeilla niin innoissaan. että saapahan hetken rauhassa lötkötellä. Iloista viikonlopun jatokoa kaikille!

Quest ja Minni 18+1

Vierailija
14/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytelle ekaks että mullakin tuli maitoa kakkosen kanssa aika aikaisessa vaiheessa. Muistan vielä että oltiin miehen kanssa leffassa kun ihmettelin miten on niin kummallinen olo rinnoissa. Leffan jälkeen menin vessaan niin paita olikin märkä!

Esikoisen kanssa mulla ei tullut tosiaan yhtään maitoa ennenkuin synnytyksen jälkeen vasta kun maito nousi rintoihin. Mulla kyllä suju imetyskin paljon paremmin toisen lapsen kanssa, liekö tuollakin jotain yhteyttä, en tiedä. Esikoinen ei kylläkään ollut mikään tissuttelija-poika, huusi täysillä kunnes maitoa tuli ja kovaa. Kakkonen taas oli oikea nautiskeli ja olikin myös täysimetyksellä sinne puol vuotiaaksi asti. Esikoinen vain 3kk! Ja senkin ajan osittain korvikkeella ja myös rintamaito osittain pulloon lypsettynä...muuten poika kimpaantui aina niin ettei kerta kaikkiaan alkanut syödä, Siis pahin nälkä aina pullolla ekaks ja sen päälle rintaa. Yöllä kyllä kelpasi tissi ..olipa melkoista puljaamista! Toinen kun syntyi niin ihmettelin että miten imetys voikin olla niin helppoa...eli lapsissakin on eroja.

Questille vaan pelkopolikokemuksia, eli mä kävin aikanani Naikkarilla ja siellä nämä käynnit tapahtui aina synnytyssalissa, samassa huoneessa vielä missä tämän pelon sain aikaiseksi, eli esikoisen synnytyssali, huone 7...Lääkärikäynnit oli sitten erikseen ja ne tapahtui sitten normaaleissa lääkärin huoneissa. Mutta ne juttelukerrat kätilön kanssa oli mulla ihan syvältä, en saanut kyllä mitään apua, olin tosi pettynyt! Ja mulle ei tehty ultria eikä mitään tutkimuksia noilla kerroilla, kunhan juteltiin.

Kaikenmaailman lääkitykset ym. kyllä luvattiin mutta ei pelkosektiota, se oli heillä 110% kanta. Onneksi sitten sain sektion ihan lantioröntgenin perusteella, lantiostani ei kuulema mittään voi ikinä syntyä. Mutta sekin sektioaika määrättiin viikolla 36 viikolle 40+1. Eli pistivät jännäämään koko rahan edestä kyllä...Toivottavasti sulle sattuu parempi kokemus ja inhimillisemmät keskustelukumppanit.

t. mariadee

Vierailija
15/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ylhäällä jo taas vaikka kuinka kauan. Kun ei tule uni silmään viikonloppuna niin ei tule. Maanantai aamulla varmasti taas nukuttaa niin että.

Tuossa kun oli aiemmin kyselyä tuosta parisuhteen tilasta, niin oon oikein jääny miettimään miksi meilläkin seksin määrä on vähentynyt. Oon koko ajan ajatellu, että se johtuu molemminpuoleisesta väsymyksestä, mutta ei.. Mies on se joka ei halua. Eli huomasin kun mietin asioita taaksepäin, että minä olen se joka tekee nykyisin aina aloitteen, minä olen se jonka täytyy toinen vietellä ja mies ei osoita innostusta sitten mihinkään suuntaan.. Ja kun mulla ei sitä ylimääräistä " viettelyenergiaa" riitä viikonpäiviksi, niin harrastetaan seksiä vain viikonloppuisin..

APUA!

Arvatkaas oonko tänä aamuna pohtinut ihan paniikissa että haluaako tuo mies enää, oonko enää viehättävä vai mikä mättää? Kyse ei ole kuitenkaan fyysinen, eli onnistuu kyllä mutta ei tunnu haluavan. Äh.. Onko tämä raskaus jotenkin vaikuttanut miehen haluihin? Kokemuksia kellään??

Niin niistä liikkeistä, tunnen päivittäin aina vähän. Mitään säännöllistä rytmiä en ole huomannut, eniten ehkä kuitenkin keskellä päivää kun itsekin olen aktiivisin. Ei vielä kuitenkaan runsaasti liikkeitä ja hyvin selkeitä potkuja on tuntunut vain pari kolme..

Onko muut Kertut hereillä?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 19+1

Vierailija
16/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika jäi mummulaan yöks, mies aamuvuorossa ja mulla tylsää... Yöllä hyvä jos sain nukutuks, ku ei tuhinaa vierestä kuulunu ja ku kerranki ois saanu nukkua niin pitkään ku kehtaa, nii olin jo 8lta hereillä! Aina sitä puhelee miten ihanaa ois joskus olla itekseen, mut näköjään se tapahtuu vaan pienessä mielessä se ihanuus!!!!! Ja päiväsaikaan se voi ihanuutta olla mut ei yöllä.... No onpahan hyvää harjotusta niin pojalle ku mummulle ja papalleki ku ens kuussa lähetään " 1vuotis häämatkalle" ja ollaan hurjat 2 yötä pois...

Noista liikkeistä, sillon ku ite rauhottuu/pysähtyy tuntuu potkut... Parhaiten makuulla. Ja eniten aamulla ja illalla... Ja nyt on alkanu jos ei supistamaan niin kivistämään ainaki samalla tavalla välillä touhutessa ja oikein pitää pysähtyä ku tuntuu niin ilkeeltä..

Huomenna ois taas neuvola. Kauhulla ootan puntarilla käyntiä.......

Juu,josko taas heittäytys lukemaan luvan kans.....

Suhmura ja Napura 19+3

Vierailija
17/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki ovat käyneet äänestämässä?

Oon miettiny noita harjoitussupistuksia ja yleensäkin supistuksia, tuntuvatko ne yhtään kuten kuukautiskipu? Joskus tulee sellaisia aaltoja ihan kuin olisi keskellä kuukautisia, ihan kevyitä vain ja menee pois nopeasti, mutta olisiko jotain supistusten ensiasteita?

Eipä tässä kummempia täälläkään. Pienellä kävelylenkillä käväistiin, mies kävi samalla äänestämässä (itse äänestin ennakkoon). Ehkä katsotaan jokin leffa ennenkuin ryhdytään vaalituloksia seuraamaan..

Vierailija
18/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut hiljaista. Taitaa viikonloppu tehdä tehtävänsä. Keräilin just itseni parintunnin päikkäreiltä. Likka tuolla tuhisee vieläkin.

Aamusella heräiltiin ja käytiin perinteisellä äänestys kierroksella eli äänestämässä ja sitten kahvilla ja pullalla parantamassa Suomen maata:-) Miestä harmittaa taas perinteisesti, kun en kerro ketä äänestin. No se on sellanen mun perheestä juontava sitkeä tapa, jota mä oon vähän niiku kiusallani jalostanu. Loppujen lopuks tuo ukko tietää vaik mä en kerrokkaan. Kyl se vaimosa tuntee.

Joo tissit on siis imetysvalmiudessa jo nyt... Täytyy ostaa huomena liivinsuojia, kun mennään markettiin. Muuten tulee töissä kiusalliseks tää olo. Massussa on tänääkin supistellu, joten huominen taas näyttää mitä sitä oikein alkais tekee. On se kumma, kun tota likkaa oottaes ei supistuksen supistusta..

Jaaha ruuan laittoon jatkamaan ja telkkaa tölläämään

Lytte ja Masukki 18+1

Vierailija
19/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis anteeksi poissa oloni ja etenkin esittelyn päivittäminen kun on jäänyt taas... -> onko ketään muuta kuka voisi alkaa myös päivittää tuota esittelyä???? Olis kivempi jos joku esim. pystyisi mua ns. tuuraamaan kun en itse kynnelle kykene...

G: Mielitekoja ei oikeastaan ole kuin tomaattit ja vesi. Tomaatitkin pitää olla kotimaisia tai jää. Appelsiinit uppoo kans hyvin. Mutta niitä must-juttuja ei vielä tosiaan ole -> 2 ekassa raskaudessa oli, ja niissäkin oli erilaiset toisiinsa verrattuna.

G: meillä mies on hemmpotellut mua selkeesti enemmän lahjoilla kuin ekassa. Mutta ehkä ns. huomioiminen tyyliin: älä kanna, mä kannan.. jne. on jäänyt nyt vähemmälle :/ Mutta muutoin ajattelevampi on todella -> meillä ekassa oli suhteellisen ajattelematon ja teki pari sellaista temppua joita edelleen muistutan ja huomauttelen -> HYVIN on oppinut läksynsä niistä, todella!!!

Mä olen tuntenut joulusta asti liikkeitä ja viimiset pari viikkoa on olleet jo sillai säännöllisiä et aina nukkumaan mennessä alkaa masussa liikkuminen. Ja nyt on 4 pvää ollut et tunnen istualleen pitkin pvää pieniä potkuja/nykimisiä ja tökkäilyjä.

Mutta nyt on valitettavasti taas mentävä. Mutta jospa huomenna sais enemmän aikaiseksi, joka asiassa ;DD

Marieela ja Palleroinen 17+0

Vierailija
20/22 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpäs viikonlopun pinoon minäkin... ;) Oltiin mun äidin luona viime yö. Käytiin lasten kanssa eka kertaa uimahallissakin ja täytyy kyllä sanoa, että oli tosi ihanaa. Taidetaan alkaa käymään tässä kevään mittaan uimassa enemmänkin. Oli ihana nähdä ku lapset nautti olostaan. Tosin esikoinen 3v ei ensiksi uskaltanut veteen, mutta sitten kun viimein uskalsi, niin eihän sitä meinannut saada sieltä pois ollenkaan. :)

Sieltä tullessa käytiin sitten äänestämässä ja äsken juotiin vaalikahvit kotosalla. Ostin siwan pakastealtaasta daim-kakun ja oli kyllä niiiin hyvää!

Mitäs gallupeja nyt olikaan... Miehen työajoista oli ainakin joskus, eli meillä mies töissä ma-pe ja 7.30-17. Tekee pidennettyä päivää ja on sitten melkein joka viikko yhden päivän vapaalla. Aina on kaikki viikonloput ja juhlapyhät kotona. Välillä joutuu käymään kursseilla 2-4päivää, mutta noitakin vain n.4krt vuodessa.

Mielihaluja ei kauheesti ole. Tai on aina jotain, mutta ei mitään tiettyä. Nyt on kyllä selvästi ruokahalu palaamassa. Valitettavasti puntari kertoo samaa totuutta...

Suhteestakin kyseltiin, meillä mies suhtautuu mun raskauteen ihan samalla tavalla ku ennenkin. Tosin ei vielä passaa mua kamalasti, vaan sanoo, että vielä pystyt itsekin... :))) Yritän kyllä kovasti jo hyppyyttää miestä, mutta ei tahdo vielä totella. Pitää varmaan kasvatella vielä mahaa. ;) Seksiä meidän suhteessa on tässä raskaudessa ollut aika vähän. Mulla on halut ollu vähän kadoksissa. Mies kyllä olis aina valmis. Se on aina ihaillut pyöristyvää vatsaani raskausaikana. Nyt kun pahoinvointi on väistymässä niin alkaa munki halut taas heräilemään.

Mitäs muita gallupeja olikaan... No pitää täydentää lisää, jos joku unohtui.

Mukavia vaalinvalvojaisia kaikille! ;)

mirju ja pikku-pööpöti 18+0