kiinnittyminen ekassa raskaudessa?
Eli kyselisin vähän kokeneemmilta, milloin teillä on tapahtunut vauvan kiinnittyminen ekassa raskaudessa? Meinaan kun mulla viikkoja nyt tasan 38, ja neuvolantädin mukaan vauva on vielä " irti" , ja tämä kuulemma meinaa selvästi yliaikaisuutta. siis kääk. Sf-mitta ei ole kolmeen viikkoon kasvanut, joka taas antaisi olettaa, että vaavi on tullut alaspäin, mutta pää siis edelleen heiluu ihan vallattomana.:) Ja kyllä sen itsekin huomaa, kun pyllyä käännellään puolelta toiselle, että liikkumavaraa on vielä runsaasti. Mulla kun tuota lapsivettäkin on aika paljon, niin liikkeet eivät ole lainkaan vähentyneet.
Ja mitään suppareihin viittaavaakaan ei ole tuntunut nyt pariin viikkoon, eli niinkuin tuolla helmikuisissa kirjoitin, taidan olla maailman ensimmäinen synnyttämättä jäänyt äiti, kun vauva ei suostu tulemaan ulos...:O
Kommentit (6)
juuri ennen ponnistusvaihetta. Syntyi käynnistyksellä rv 41+6.
Kakkonen kiinnittyi tiukasti jo rv 37 aikoihin ja syntyi rv 41+6 hänkin, tosi synnytys sentään käynnistyi itsestään... :-)
Mulla tyttö kiinnitty just muutamaa pvää ennen synnytystä. Synty vkolla 40+4.
Sf mitta oli viimesellä neuvola käynnillä (päivää ennen synnytystä) 1,5cm lyhyempi kun aiemmin.,siihen asti tuli mittaa aina joka kerralle lisää.
Saa nähä kuin käy tällä kerralla..
sarppa-82 rv 11+1
Esikoisemme syntyi vikolla 40+4. Synnytys lähti normaalisti käyntiin ja ehdin avautua melkoisen pitkälle, mutta vauva syntyi lopulta sektiolla. Hän ei ollut vielä tuossa vaiheessakaan kiinnittynyt.
Mutta älä murehdi, kiinnittyminen voi todella tapahtua vasta synnytyksen aikana ja kuten joku jo totesikin, vasta ponnistusvaiheessa.
Lapsi syntyy joka tapauksessa :)
Mupsi
Mun muistaakseni kiinnittymistä ei tapahtunut kanss lainkaan, ainakaan sitä ei ehditty toteamaan. Poikamme syntyi jo rv 39+6. Olikohan sillä jotakin merkitystä / kertoiko juuri siitä, ettei poika ollut kiinnittynyt, kun poika päätti syntyä kasvot ylöspäin. Yleensähän " sukeltaa" niin että kasvot on alaspäin. Paineen tunnetta en tuntenut missään vaiheessa ja tod näk laskeutui kunnolla vasta kun otettiin imukuppi käyttöön. Vasta silloin tunsin selkeästi että sieltä on vauva tulossa :) Imukuppisynnytys sujui ihan hyvin, eikä sattunut sen enempää, mitä toimitus muuten tuntui :) Kolmella vai neljällä ponnistuksella oli vauva ulkona :)
T: Peggy-75 ja kakkosnapero rv16+0
eikä ole kiinnittyneet lähtokuoppiin kuin vasta synnytysalissa. Nelosen kohdalla luulen käyvän samoin. Eka 4 päivää yli, toka päivän ennen laskettua ja kolmonen 4 päivää yli menneet.
ja syntyi 41+5, että eipä sekään mitään lupaa;) Meillä pikkumies oli pää puristuksissa ja vinksallaan, siksi synnytys ei ensin meinannut käynnistyä ja käynnistyttyään ei edetä. Kavereilla on syntynyt nopeastikin kiinnittymisen jälkeen. Jos sulla on la. helmikuussa niin ota rauhassa vaan, kyllä se vauva syntyy. Yritä nauttia itsestäsi ja omasta ajastasi nyt. Rentoudu ja kerää voimia, älä stressaa, eipä se kaveri sieltä sen nopeampaa tule kuitenkaan.