~Lauantaita LOKALAHJOILLE~
Kommentit (39)
Täällä ihan hyvä yö takana, vaikka Minea meinasikin herätä jo kuudelta uuteen päivään, kun jouduin vaihtamaan neidille uudet vaatteet ja vaipan silloin (syötiin siis samalla). Luulin, että vaippa oli vuotanut, mutta huomasinkin, että neiti olikin pulautuksissa yltäpäältä. Taisi syödä vähän liikaa edellisellä syötöllä. Noh, sain kuin sainkin neidin nukutettua vaunuihin uudelleen ja heräsi juuri äsken. Minä tietty olen ollut hereillä jo siitä kuudesta saakka. Nyt kyllä vähän väsyttää...
EMPPU kyseli miehen kanssa vietettävästä ajasta. Meillä sitä aikaa on aikas kivasti, kun Minea menee nukkumaan jo 20:00 - 21:00. Elikäs periaatteessa pari tuntia, riippuu koska itse menee nukkumaan, mutta tosi luksusta kuiteskin.
Nyt pitää mennä Minean kanssa aamupesulle, kun neiti näyttää vähän hermostuvan tuossa sitterissä.
ANROMEEDAlle piti vielä lähettää voimia ja jaksuja. Kuulostaa todella hurjalta tuo teidän kuume. Toivottavasti pikkuinen parantuu pian. Pikaista paranemista myös muille sairastaville!
Kivaa viikonloppua lokalaisille :)
-piipi ja Minea-
USKOMATONTA!!!
Pinja heräs syömään [b]vasta 6.36[/b]
hih, oikein tarkka aika pitää ilmoittaa ;D
!!! Ou mai gaaaaad! Lisää näitä öitä :)
Ja ihan salettiin se johtui siitä, että neiti ei ollut liian ähkypunkero, kun ei tarvinnu koko iltaa tissille koittaa nukuttaa. JES! Saa nähdä miten tänään sit menee, toivottavasti samaan malliin *bd*
Oliko muuten [b]äitikolmelle[/b] kun kerran kysyi, että ollaanko paineltu tuota
ilmoita asiaton viesti
-kohtaa?! Oon meinannu pari kertaa, silloin alkuun kun se tuohon ilmestyi. Nyt siihen on niin tottunut että osaa jo varoa :)
Nyt perheen pariin, tulin vaan hehkuttelemaan Pinjan ihanaa yötä :)
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
Yleensä tää vk-loppu pinoilu jää meikäläisellä vähän vähemmälle, mutta tässä on tällainen sopiva rako, joten ajattelin ilmoittautua :) Juhana makoilee sitterissä ja isommat lapset tuijottaa lastenohjelmia. COPPOLA kyseli miten on niin paljon aikaa kirjoitella tänne. No meillä ainakin arkisin esikoinen on eskarissa ja 5-vuotiaskin on siinä samalla jonkun tunnin hoidossa ja Juhanakin nukkuu aamupäivästä ykeensä pitkät päikkärit, niin silloin ehtii hyvin vaihtaa ajatuksia täällä. Niin ja onhan se mieskin olemassa, joka voi illemmalla olla vauvan kanssa sillä välin kun äippä koneilee ;)
COPPOLA kysyit myös onko muita vauvoja jotka ei viihdy yhtään autossa. No meillä vauva kyllä viihtyy ja sammahtaa yleensä heti kun turvaistuimeen pääsee. Joskus tosin herää kiukkuamaan kun auto pysähtyy.
Hih muutamakin täällä uteli miten olisin päässyt MATTI-ELOKUVAAN. Joskushan mä olen nuorempana käyny joissain koe-esiintymisissä ja tähän valittiin ihan soittamalla. Eli olivat valinneet mut kuvan perusteella ja olisin esiintynyt siellä vuoden 87 kotibileissä jonain vähäpukeisena hempukkana ;) Kiitos mutta ei kiitos..vaikka kuinka " luontaisetuna" olisi ollut kiehnäämistä Matin (lue Jasper Pääkkönen!!) kanssa ;) Mies ei oikein tykänny ajatuksesta. Niin ja kuinka heillä oli mun kuvani siellä johtuu siitä että kavereiden kanssa oli vaan tyhmä päähänpisto laittaa viimevuonna piruuttaa hakemus vetämään ;)
KAISASTA oli kiva kuulla pitkästä aikaa :)
EMPPU laitoita galluppia pystyyn siitä paljonko on aikaa miehen kanssa iltaisin. Meillä Juhana nukahtaa isompien lasten tavoin 20 aikaan joten aikaa on niin kauan kun jaksaa sen jälkeen valvoa :) Niin ja lapsiahan on kolme kappaletta iältään 6v, 5v ja 2kk
Nyt taidan painua perheen pariin. Oikein hyvää viikonloppua. Yritän päästä moikkaamaan vielä myöhemmin :P
Sinilainen ja Juhana 2kk5pvä
Että voi jotakuta väsyttää *haukottelee*
Mä en ollenkaan ymmärrä ,miks mä oon väsyny.Ei ainakaan vauvasta johtuvaa, neiti nukkuu yönsä kun vaan nukahtaa. Siis oon ihan ymmällään?! Kiukuttaa ja on sellanen tönkköolo koko päivän. Eilen illalla sain vasta raahattua kuusenki ulos :( Vielä pitäs kaikki koristeet asetella laatikoihin ja kulettaa varastoon. Illalla ois vielä verokoulutusta
jonne ei kyllä huvittas haukottelemaan lähtä...
TE JOILLA JO MENKAT ALKOI...
Oliko ennakoivia tuntemuksia? Imetättekö täysimetyksellä vauvoja?
Joko kaikilla on vaavit heränneet yöunilta? Meillä tyty nukkuu yhä! Yli 10 tuntia jo nukkunut 2-3 syötöllä.Viimmeisin tissuttelu oli tuossa 9 aikaan eikä neiti silmäänsä avannu!!!
MIKSI noi vanhemmat muksut tappelevat joka aamu!? Ei jaksais saikata niijen kans :( Nyt tuli tappelu teevee kanavista... *huoks*
Voi kun muistas kaikki mitä kukanenki eilän ja ny aamusella on kirjoitellu...
Waimo72 huokaisten vaikenee...
Huonosti nukuttu yö, jo toinen. Vauva pyöriskeli ja varmaan tuleva kakka kiusasi sitä, ja märkä vaippakin selvästi sitä aina inhottaa, vaikka on nyt koitettu useampaa merkkiä että mikä olisi pintakuivin.
Eikä jaksa nousta vaihtamaan ihan joka syötöllä, kun sitten vaarana on että vauva herää seurustelemaan eikä nukukan... Ja esikoisella joku äitikriisi-eroahdistus-painajaisunikausi. Pitänyt istua vieressä parina yönä.
Menkat: täysimetyksellä olen, mutta jotain menkan tapaista on paraikaa. Aika pientä, enkä tiedä onko edes menkoista kyse, vähän sektioarven suunnalla myös on jomotellut enempi parina päivänä vuodon aikana. Vauvan rinnalla kiukuttelut ei ole minusta sen isompia tai pienempiä olleet.
Deetippoja olen koittanut antaa ja eka pullo meni jo vanhaksi, ehkä puolet käytetty vain. Meillä kun ei voi vieläkään antaa yli kymmentä tippaa (20 pitäisi antaa), kun vauvan vatsa menee ihan ruikulille ja koskee (siis huutaa) pari päivää putkeen, ja oksentelee. :( Lääkärissä kuittasivat vaan asian, että koita nyt antaa edes se mikä menee, sen kummemmin ohjastamatta.
En olekkaan ennen kirjoitellut,mutta nyt aattelin liittyä joukkoon. Poika syntyi 17.10,nimeksi tuli Niko Sakari Matias ja on minun ensimmäinen. On tämä ollut melkoista harjoittelua ja yllätyin kuinka väsyttävää voi olla (mutta kuitenkin niiiin ihanaa!) Alku kuukaudet meni lievän koliikin merkeissä,melkoista kirkumista ja valvomista,mutta onneksi on nyt helpottanut. Koliikin tilalle on nyt tullut paha ihottuma ja ilmeisesti johtuu maitoallergiasta,sitä lähdetään nyt tiistaina tutkimaan onneksi,yöt kun menee valvoessa kun toinen raukka yrittää saaha kutinaa loppumaan kiemurtelemalla.olen kyllä rasvannut monta kertaa päivässä mutta ei tunnu kovin paljo helpottavan,vaaditaan lähetettä rovaniemelle ja se on saatava! Tästä keskustelu sivusta on ollut tosi paljon apua ensiäidille ja kiitän teitä kaikkia,että oletta jaksanu tänne kirjottaa,on saatu paljo vastauksia kysymyksiin joita ei ole edes kerinnyt kysyä=) Nyt pitää mennä,käsky kävi lattialta=) Vointeja kaikille=)
Johanna ja Niko tiistaina 3kk
Meillä on tosi hiljasta.Aada nukkuu isänsä vieressä.Ja minä vietän laatuaikaa koneella=)
Meillä herättiin 6.30 ekan kerran syömään tais tyttö tietää,että on viikonloppu:) ja jatkoi uniaan aina puoli kymmeneen asti.Sitten aamurutiinit ja syötöt ja olikin nukahtanut meidän sänkyyn.Hyvä näin.
Meillä ei hirveesti tuota kahden keskistä aikaa jää kun aadasta on tullut iltavirkku.Kun vikoilta päikkäreiltä on herätty joskus neljän maissa niin sen jälkeen ei oikeen tahdo uni tulla kuin vasta puolilta öin.Eikä mekään sitten enää jakseta muuta kuin vetää unta kalloon.
Ja joku kyseli menkoista.Kyllä mulla ainakin oli tuntemuksia pari päivää aikasemmin.Ja mulla kun tuo imetys loppu kokonaan vuoden vaihteessa,niin eihän siinä mennyt kuin pari viikkoa kun jo alkoi.
No eipä tässä nyt muuta tällä kertaa.Palaillaan taas!
johannu&nukkuva perhe
Kivaa,kun lokalahjoja vaan tulee lisää.Ois kiva jos nuo uudet ja miksei myös taustailijatkin kävisi esittäytymässä tuolla äidit pinossa.
Kadehdittavan aikaisin teidän vauvat menee nukkumaan! Meillä myös iltavirkku, puolilta öin saadaan nukkumaan ja siinä vaiheessa myös minä kömmin sänkyyn. Kahdenkeskistä aikaa on siis vähän :-( Kunhan aloitellaan kiinteitä, niin alan määrätietoisesti kyllä rukata poitsun aikataulua vähän toisenlaiseksi ja toivottavasti kevään tulo ja valon lisääntyminenkin auttavat siinä (ainakin äitiä!)...
Meilläkin pahaa ihottumaa, johon ei tunnu auttavan kuin kortisoni - eikä sitä voi jatkuvasti käyttää. Ensi viikolla neuvola, toivottavasti saadaan lähete jonnekin tutkimuksiin. Rassaa, kun lotrataan päivä voiteitten kanssa ja seuraavana aamuna poika on taas ihan kuiva ja iho " räjähtänyt" ... Ihan surettaa toisen puolesta.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ihan ekaks nyt yritän muistaa vastailla eri kyssäriehin...
Miehen kanssa yhteinen aika jää viikolla tosi vähäseks kun mies töissä Juliuksen pidempien päikkäreitten aikaan ja sit kun toi meidän pikkumies valvoo sen verta myöhään että itekin on valmis nukkumaan samaan aikaan...Vkonloppuna sit kyllä iltapäivisin pari-kolme tuntia hyvää yhteistä aikaa kun poitsu nukkuu:)
Meillä poika viihtyy turvakaukalossa autossa tosi hyvin,Vantaa-Kuopio-Vantaa reissutkin nukkuu paria syönti/vaipanvaihtokertaa lukuunottamatta.
Mulla menkat enteili pienellä alavatsakivulla...en muista että muita oireita olis ollukaan..ja täysimetyksellä mennään.
Meillä käytetään Jekovit-tippoja ja ekasta pullosta vasta reilu puolet menny...tahtoo välistä unohtua..
Tervetuloa Jopotiti joukkoon:)
Andromeera;toivottavasti teidän pienokainen jaksaa jo paremmin.Onko selvinnyt mikä nostaa tulehdusarvoja?
Jaksamisia isoin halein teille!!!!
Juu nyt sit omaan napaan:)
Viime yö meni yhtä huonosti kuin muutamat edellisetkin.Neuvolaan soitin eilen ja voi olla monta syytä tähän...tuleva flunssa,hampaitten puhkeaminen,muuten vaan sellainen kausi tms...Käski kokeilla suppoja ja niin tein...päiväunet nukkui eilen todella hyvin,3 tuntia heräämättä välillä!Mutta yölläpä ei auttanutkaan,vajaan kahden tunnin välein ylös ja aamulla hyvä jos tunnin väliä:(
Varasin huomiselle ajan lastenlääkärille,käydä nyt tarkastamassa ettei mitään korvatulehdusta tms.ole.
Toivottavasti nyt pian sais taas nukkua vähän pidempiä pätkiä ettei ihan nuukahda itsekin!
Nyt lähden noitten mun miesten kans telmimään:)
... laiskaa aamupäivää menkkakipujen kourissa. Mulla luultavasti nää on jo toiset menkat kuitenkin. Jälkivuoto oli ajoittaista ja niukkaa lähes 7 viikkoa, jälkitarkastukseen asti. Jälkitarkastuksessa oli siis pojan ollessa päivää vaille 7 viikon ikäinen ja sillon oli ollu 2 päivää täysin vuotamatta. Päivä oli torstai ja perjantaina alko niukkaakin niukempi mutta selvästi punaisempi vuoto jota kesti 2 viikkoa. Luulin sitä vielä jälkivuodoksi ja kysyinkin eräältä päivystyslääkäriltä pitääkö jo varata aikaa johonkin kun aina vaan vuotaa. Sanoi, että ei ellei ole kipuja tai hajua, 3kk voi kuulemma vuotaa. Nyt eilen kun menkat alko, laskin, että siitähän oli aikaa tasan 4 viikkkoa kun edellisen kerran alko. Ne siis oli piiitkät ja niukta ilman mitään kipuja, mutta nyt on toista maata... auts=(( Joku kyseli imetyksestä ja menkoista, imetän 3-5 kertaa vuorokaudessa ja maitoa tulee tosi vähän, luulisin eli poika ei suostu tissiä edes ottamaan nälkäisenä, vasta pullon päälle ottaa nukahtaakseen.
Oho, mikä menkkatarina tuli=))
Andromeeda; kuullostaa hurjalta teidän tauti! Toivottavasti nyt tutkitaan kunnolla ja saatte asianmukaisen hoidon! Jaksamista!!
_Emppu kyseli miehen kanssa yhteisestä ajasta; meillä valitettavasti miinuksen puolella ja kyllä hiukan kiristää parisuhdetta=( Mies lähtee aamulla töihin 6:30, tulee kello 16 syömään ja vaatteiden vaihtoon jonka jälkeen lähtee rakennukselle. Palaa kello 20-21 normaalisti, haukkaa jotain, pesee 2:vn hampaat ja menee tytön nukuttaa nukahtaen itse samalla. Minä jään sillon vauvan kanssa valvomaan vielä. Ainoa aika viikossa on yksi kauppareissu isompaan markettiin, siinä matkoihin kuluu 30min suuntaansa eli ne automatkat vain ollaan kahdestaan. Ja meillä lapset 10v, kohta 7v, 2v2kk ja 2kk++. Kaksi nuorinta nukkuu meidän huoneessa ja käytännössä samassa sängyssäkin eli meillä ei sitä aikaa ole. Viikonloput samanlaisia, mies vaan käy sillon 2x päivässä kotona syömässä.
_Emppu vielä... Teilläkö se oli lasten ikäero 2v 3päivää? Meillä on 2v 4päivää=))
Waimo72, meilläkin tapellaan taas=( Otan osaa! Meillä kaksi vanhinta eivät sovi ollenkaan yhteen, nyppivät toisiaan kaiken aikaa ja siitä saadaan jo nykysin melkonen meteli aikaseksi kun tuo 10v alkaa olla varhaismurkku ja huuto nousee helposti melurajan ylittäviin desipeleihin=( Lauantait meilläkin pahimpia, alkuviikon illat myös jostain syystä. Sunnuntait ja to/pe illat aina jotenkin menee... Mistähän tuokin johtuu??
Meillä on kummitytön 2v synttärit illalla ja ihkaensimmäistä kertaa poika lähtee kylään=) Olen siis pelännyt rs -virusta kun ruttoa eikä olla pojan kanssa käyty kun kolme kertaa mummilassa ja kolme kertaa lääkärissä!
Ja taas on meteli sen mukanen, ettei vauva itku VOI kuulua läpi, erotuomaria tarvitaan.
Palaillaan, toivottavasti tosiaan saamme Andromeedalta tänään jo hyviä uutisia pojan voinnista.
Samoin Misuli? Lähde ihmeessä vauvan kanssa vaikka ensiavun päivystykseen viikonloppuna jos vauvan voinnin suhteen olet huolissasi. mekin käytiin sekä Tapaninpäivänä että Uuden vuoden päivänä ja kyllä helpotti omaa oloa! Tosin emme saanneet mitään lääkettä niinä kertoina, mutta pojan nousi kuume pikkusen molemmilla kerroilla, en uskaltanut jäädä kotiin.
No nyt meen... paan nuo pikkupirulaiset ulos vääntämään!
Vaimo75 ja poika jotain kahden ja kolmen kk:n välillä
eipäs tänne ihmeempiä,muksujen kanssa kahden kun hullu ukkoni lähti pilkille..meilläkin on noiden muksujen kanssa aamut yleensä aika vääntöä,joku mamma sitä valitteli(vaimo72)
menkoista sen verran et mulla on yhdet jo ollu,en imetä enää ollenkaan ja eipä nuo antanu yhtään merkkiä että olisi alkamassa,mutta muistuttivat olemassa olostaan sitten paremmin.ihan järkyn paljon vuosi,ei ikinä ole ollut niin runsaat,mikä lie?!
kivaa tänään on mun herkuttelupäivä,oikein odotan et pääsen kauppaan.olen ollu laihiksella kohta kuukauden päivät ja nää lauantait on mun namipäiviä, jännä kyl et perjantaina aina odotan sitä mut sit kun sais herkutella niin ei teekään enää niin kovin mieli ja olen oikeasti tosi paha herkuttelija.
andromeedalle tosi paljon paranemisia ja haleja et jaksat,kurjaa tollanen ja sit uusia oli taasen saatu porukkaan mukaan,hyvä niin!
en muuten keitä enää pulloja kun kyseltiin sitä j apesen myös niitä astianpesukoneessa,jonka jälkeen kyl huuhtelen hyvin ne,tutit +pullot keitän uutena ennen käyttöön ottoa.
lauantain jatkoja!
Terkuin:vähän tylsistynyt tyttilii
Tänään Pulleronah vanhenee.. :) Ei tarvis kyllä täällä tuota kakkua syödä, sen verran housut kiristää :( Mutta hyvin on uponnut :D
Jahas, luenpa sitten pinon ja palataan asiaan.
Yhteistä aikaa miehen kanssa aikas vähän, mitä nyt siinä välissä ehtii kun meijän prinsessa nukkuu. Ja huom. NUKKUU nykyään päikkärit ja iltatorkut
pinniksessä!!!! Ennenkun piti vaunuilla kävelyttää ympäri kaupunkia. Ollaan ihan ihmeissään :o)
Sinilainen, olishan se ollut jänskä sinua kattoa jos oisit sinne Jasperin kans mennyt... *kuvittelee * :)
tervetuloa kaikille uusille mammoille..(en muista nyt enää nimiä)
(viesti sisältää valitusta)
meillä on koko tämä vuosi sairasteltu..
keskimmäisen uusivuosi alkoi heti hirveellä nuhalla..
viikon kesti ja muutama kuume päiväkin sopi mukaan..
sit sairastu myös Aada..pari päivää kotona katseltiin ja kuulosteltiin, sit piti lähteä lääkäriin..
ja niinhän siinä kävi et rs-testi oli posit.ja osastolle suoraan..
siellä ei onneksi tarvinnut olla kuin yksi yö..nyt alkaa helpottaa kummallakin tytöllä toi nuha..
Aada kuitenkin nuhasta huolimatta nukkui yöt tosi hyvin..
en oikein ole jaksanut käydä lukemassa noita pinojakaan..
sen olen huomannut että pinot kasvaa näköjään täällä nyt yhtä pitkiksi kuin aikanaan odotus puolella..
neljän päivän päästä tulee vuosi siitä kun meidän Aada sai alkunsa..
onpa aika taas mennyt nopeesti..
miestä ei taas tunnu kotielämä kinnostavan..
se jäi viimeviikolla sairaslomalle neljäks viikkoo ku sormi katkes..
ensimmäiset saikku päivät meni ryypätessä ja loput on mennyt kavereiden kanssa..alkaa taas tämä suhde mietityttämään..
minäpä otin ja tilasin itselle liput katinkullan winter break tapahtumaan..
esiintyjinä mm:apulanta,technicolor,pmmp ja uniklubi..
pääsenpähän tästä arjesta vähäksi aikaa irti..
Aada kun synty niin jotenkin kummasti lapsenvahdit hävisi..
ei äiti eikä sisko jaksa kolmea pikkuista ottaa kerralla hoitoon kuulema..
en ole kehdannut sit edes kysyä ketään muutakaan..
mieskään ei kuulema Aadan kanssa pärjää koska -Aada ei tykkää hänestä-
kylläpä tais tulla taas valitus virsi, mutta ei oikeen ole muitakaan kun te
-ihanat lokamammat- joille aina purkautua..
pitää lähtee taas siivoilemaan..
äippäli& tytöt 6-ja 2-v sekä 3kk 11pv
olen kyl käynyt pinoja lukemassa mut en oo ehtinyt kirjoittaa. nyt molemmat lapset nukkuu niin muutaman rivin ehtii kirjoitella.
mein neitiin iski nyt sit nuha...toivottavasti ei rs-virus. vast poitsu oli viime viikon kipee:(
yöt nukutaan 1-2 syötöllä. illalla nukkumaan klo 21-22 ja aamulla hetätään klo 7-8.
seuraava neuvola vasta kahden viikon päästä...se on siis se 3kk neuvola eli saa piikin:( jännä nähdä miten on kasvanut kun viimeksi käytiin kun neiti oli 7vko vanha. täysimetyksellä vielä mennään. kuinka moni syöttää soseita jo vauvalle? esikoinen oli 3kk kun aloitettiin soseet.
mut oikein hyvää viikonloppua kaikille...neiti kutsuu.
-äiti-81, poika 1v5½kk ja neiti 2½kk.
tsemppiä kaikille niille. itse aloitin vuoden alusta...painoin silloin 66.1kg ja tavoitteena olis 55kg eli hommaa riittää...nyt painan suunnilleen 64kg joten vähän on jo pudonnut. vatsalihaksia teen joka päivä 200-400 ja kävelen 10000 askelta vähintään päivässä.
ei muuta kun kohti hoikempaa kesää:)
silloin kun lapset nukkuu illalla...jos nukkuu;) syömässä ollaan käyty kahdestaan noin vuos sitten.
Ensiksi onnea PULLERONAH! Kakkua ei sais syödä... no jos tän kerran ;) . Ja tervetuloa JOPOTITI. Minäkin uusi täälä, ahkera taustailia tosin jo helmikuusta.
ANDROMEEDA, tule kertomaan kuulumisia. Toivottavasti poika jo paremmassa kunnossa!
ÄIPPÄLI81, voimia parisuhteeseen.
Oon miettinyt sitä että onkohan se kuinka turvallista pestä noita tuttipulloja ja tutteja tiskikoneessa, mutta ainakin TYTTILII tekee samoin. Hmm, ainakin tuttipullot varmaan on ihan turvallista pestä koneessa, pestäänhän sitten nokkamukitkin. Mut noi tutit... niin ja vielä niistä unikko-tuttipulloista. Jännä juttu et meillä ei oo yhtään kulunu ne kukat. meillä siis 2 vaal.sinistä 120 ml kokoista tuttipulloa ja käytössä päivittäin. Eli on ollut useasti koneessa ja keitetty. Oon ajatellu ostaa sinisen 200 ml pullon sitten vellille, mut jos siitä sitten ne kukat kuluu kun on tummenpi.
D-TIPOISTA, meillä käytetään jekovittiä, tosin nyt on ollut tosi kauan ilman. Ennen joulua ku poika sairasti RS-viruksen ja oli niin pirun huonos kunnos, niin ei tullut d-tippojen anto mieleenkään. Siis en muistanut siinä hässäkässä koko tippoja olevan olemassakaan! Nyt havahduin tässä pari päivää sitten taas niitä antamaan... Oon oikeen pahvipää!
GALLUPPIIN vastaisin, että miehen kanssa ei oikeastaa yhteistä aikaa oo. Jos vauva nukkuu päivällä, niin esikoinen on hereillä. Illalla ku esikoinen menee nukkumaan, niin vauva kukkuu hereillä niin kauan kuin mekin. Viime yönä nukahti VASTA 1.30!!! Mut heräs vasta 10.30 aamulla, että hyvän pätkän nukkuu ku vauhtiin pääsee. Tänään sitten miehen kans on sitä laatuaikaa kun viedään lapset mummolaan ja mennään ravintolaan syömään. En kyllä meinaa pisteitä nyt laskea ;) !
Onko moni muuten laittanut vauvan kuvan syntyneet.fi-sivuille. Me ei, mutta usein käyn sielä vauvojen kuvia katsomassa, kun ovat niin söpöjä!
Lapsiluvusta vielä haluaisin sanoa, kun mun mies on ollut kauan sitä mieltä et 2 lasta riittää ja nyt se on alkanut empimään. Eilen sanoi et kyllä kai sen kolmannen vois tehdä muutaman vuoden päästä. Ihanaa, on ollut niin haikea olo kun poika kasvaa ja en enää ikinä saa pientä vauvaa ja kasvattaa mahaa. Toki taas saa tulla kunnon ikäero, ollaan tykätty tästä meidän lasten 4,5-vuoden ikäerosta, sopii meille. Niin ja voihan olla ettei ikinä saada kolmatta, näissä kahdessakin oli tekemistä ja melkein hoitoja jo aloitettiin kun tärppäs. Mutta saadaan ainakin yrittää... :D
Kuinka monella on vielä mieli herkkänä? Mua tahtoo itkettää pieneimmätkin asiat. Ei tarvi ku pojan nauraa mulle niin oon kyynelehtimäs. Ihana olla sille pienelle pojalle niin tärkeä. Tai sitten jos esikoinen oikein hoivaa pikkuveljeään, ihanaa katsottavaa...
Vielä vastaan siihen, kuinka kerkiän täälä roikkumaan. Meillä esikoinen 3 kertaa viikos kerhos ja monesti vauva nukkuu silloin. Vauva myös viihtyy tosi hyvin lattialla, varsinki jos isosisko vieres näyttää leluja. Voishan nekin ajat käyttää kotitöihin, mut kivempi on täälä kirjoitella ja lukea viestejä.
Nyt lopetan, kukaan ei pian jaksa lukea näin pitkää viestiä.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Emily+ lapsukaiset
Kohtuullisesti nukuttu yö takana; vauva nyt söi muutaman kerran mutta se jo sujuu niin ettei juuri itse havahdu edes hereille ;) Keskimmäistä kävin sitten kuuden maissa silittelemässä vähän. Seskalta on noustu.
_Emppuhan mielenkiintoisia kyseli :) Jaa-a, mitähän sanoisi.. periaatteessa meillä on aikaa paljon miehen kanssa kun sillä on ihan mukavat työvuorot. Tai ainakin ne jotka sen työsysteemin tietää, sanoo et ompas teillä kivasti. Noh, kuitenkin se vapaakin aina menee tähän arkitouhuun, ja kun saadaan pojat kasiin mennessä nukkumaan saatetaan katsoa joku tv-ohjelma/leffa. Vauva on yleensä viel hereillä kunnes menemme nukkumaan mekin.. joten kahdestaan vauvan nukahdettua jaksetaan ehkä 10 min jutella ja silitellä kainalossa. Siinä se!
Kaisasta oli juu kiva kuulla, vaikkakin sairastat :( tsemppiä leikkaukseen kun eteen tulee ja toipumista!
Andromeedan pojan tilanteesta olis mukava saada päivitystä! Kyllähän se vakavammalta kuulostikin kuin tavall. flunssa kun niin pitkään on korkea kuume. Kumpa vauva olis pysyny edelleenkin saamatta tartuntaa. Jaksuhalit teille.
De-vitolin käyttäjille olis mulla kyssäri: eli oletteko jo saaneet ekan pullon käytettyä/paljonko on pullossa jäljellä? Olen niin hajamielinen, et olen varmasti useammankin kerran unohtanut, ja siksi haluaisin menekkiä verrata. Meillä eka pullo loppuu ihan kohta. Käytetty on siis 5 tippaa 2vko-3,5kk välinen aika..
Viikonloppuja kaikille. Nyt hoiteleen aamuhommat loppuun, kun ostoksille pitäis lähteä.. jääkaappi tyhjä/pullokaappi täysi :/
Äiti kolmelle ja Sampo 3,5kk