Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
"Tavallaan ymmärrän. Mä en ajattele raha-asioita noin mutta ymmärrän että jos joku ajattelee, on hyvä että hän löytää toisen samankaltaisen. Minusta treffit ovat epäonnistuneet jos kumpikaan ei tahdo tarjota mitään. Epäonnistuneet siinä mielessä että syvempää kiinnostusta ei ole, mikä on siis ihan fine mutta ei johtaisi tapailun jatkumiseen osaltani. "
Ei tarjoaminen ole mikään rakkauden tai ihastumisen osoitus. Toivon todellakin että yhteinen kemia ja kiinnostus tulee esiin aivan muilla tavoin. Ja on tullutkin.
Älä laita sanoja suuhuni. Tympeää keskustella niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies ei maksa mitään ennen kuin nainen alkaa antaa vasta palveluksia. Siihen kuuluu mm. huomioiminen ja hyvä käytös.
Kyllä minäkin maksan mielelläni mutta puntaroin kannattaako naiseen panostaa vai ei.
Terv, kunnon mies jota ei tinderistä löydä
Suurimpaan osaan miehistä ei naisten kannata panostaa mitenkään, sillä naisen onnellisuus, terveys, talous huononevat parisuhteessa. Mies puolestaan hyötyy aina. Siksi sinkkunainen on onnellisin, parisuhteessa oleva mies seuraavaksi onnellisin ja onnettomin on sinkkumies.
Mies välttelee parisuhdetta, koska se vie miehen itsemääräämisoikeuden. Siksi mies suostuu maksimissaan vain tapailusuhteeseen.
En käy treffeillä, ja minusta tuo tapa että toinen tarjoaa, on mennyttä maailmaa. Kaikkein selkeintä on että jokainen maksaa omat kulunsa. Silloin ei ilmaan jää roikkumaan odotuksia maksuvuoroista tai vastapalveluksista.
Asiat ovat muuttuneet paljon 15 vuodessa. Nykyään on täysin itsestään selvää, että molemmat maksavat omansa.
Vierailija kirjoitti:
Asiat ovat muuttuneet paljon 15 vuodessa. Nykyään on täysin itsestään selvää, että molemmat maksavat omansa.
Onko? En minä muista että silloin olisi oletettu tarjoamista yhtä usein kuin nykyään, kun asiasta puhutaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo jo paljon naisen luonteesta jos vaatii laskun maksamista. Jäisi yhdeksi tapaamiseksi.
Ei tuollainen nainen ole ainakaan tasa-arvosta kiinnostunut, joten ei olisi minuakaan varten.
Reagoitko samalla tavalla jos nainen tarjoaa?
Jos nainen tarjoaa niin kyllä minä annan naisen täyttyä lemmenvaltikastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo jo paljon naisen luonteesta jos vaatii laskun maksamista. Jäisi yhdeksi tapaamiseksi.
Ei tuollainen nainen ole ainakaan tasa-arvosta kiinnostunut, joten ei olisi minuakaan varten.
Mitään hölmömpää en tiedä kuin siitä maksaminen. Jos haluaa satunnaisseksiä mieheltä, ei todellakaan tarvitse maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? En minä muista että silloin olisi oletettu tarjoamista yhtä usein kuin nykyään, kun asiasta puhutaan enemmän.
Kyllä silloin oli enemmän tunkkaisia sukupuolirooleja. Toki edelleen on niitä naisia, jotka ovat moderneja, mutta vaativat miehiltä perinteisen sukupuoliroolin mukaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksulliset miehet ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tavallaan ymmärrän. Mä en ajattele raha-asioita noin mutta ymmärrän että jos joku ajattelee, on hyvä että hän löytää toisen samankaltaisen. Minusta treffit ovat epäonnistuneet jos kumpikaan ei tahdo tarjota mitään. Epäonnistuneet siinä mielessä että syvempää kiinnostusta ei ole, mikä on siis ihan fine mutta ei johtaisi tapailun jatkumiseen osaltani. "
Ei tarjoaminen ole mikään rakkauden tai ihastumisen osoitus. Toivon todellakin että yhteinen kemia ja kiinnostus tulee esiin aivan muilla tavoin. Ja on tullutkin.
Ymmärsinkö jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloin oli enemmän tunkkaisia sukupuolirooleja. Toki edelleen on niitä naisia, jotka ovat moderneja, mutta vaativat miehiltä perinteisen sukupuoliroolin mukaista käytöstä.
Mun kokemus on kyllä päinvastainen, samoin tilastoissa ja kyselyissä näkyy että gen z miehet ovat konservatiivisempia kuin milleniaalimiehet. Ei tästäkään asiasta silloin näin riehuttu, eikä samaan tapaan haukuttu. Sukupuolirooleja oli juu, mutta sanoisin että takapakkia on tultu.
Teen päätelmän, että mies ei ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö jotain väärin?
Missään kohtaa en puhunut ihastumisesta, saati rakastumisesta. Ja siinäkin erehdyt, etten tehnyt mitään ehdotonta yleistystä sen suhteen miten kiinnostus jatkaa tapailua ilmenee kaikissa tapauksissa. Puhuin omasta kokemuksestani ja siitä että näissä asioissa on yksilökohtaisia eroja. Ja sehän deittailun tarkoitus on, paljastaa missä ollaan samaa mieltä ja missä ei, ja sovitaanko yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei maksa treffeillä niin en anna pillua.
N43
Treffeillä maksaminen on miehelle valtava riski, sillä vaikka maksaa, niin nainen voi silti pihdata. Se nostaa keskimääräistä pillun hintaa pitkällä aikavälillä.
Että mies ei etsi naisystävää tai vaimoa vaan ilmaispanoa, jota käyttää myös taloudellisesti hyväkseen. En edes lähtisi treffeille jos olisi indikaattori siitä, että joutuisin maksupuolelle. Miehet eivät ole niin hyvää seuraa - harva ammattituotantokaan on, siis puhun nyt kulttuurista - että siitä kannattaisi maksaa.
Yksin ulkona syöminen ja tekeminen on hauskempaa kuin huonossa seurassa. Miehet eivät mielestäni yllä "hyvän seuran" tasolle, joka olisi vaatimus sille että maksaisin itse. Se että maksaisin toiselle tarkoittaisi sitä, että hänen läsnäolonsa pitäisi olla erittäin arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammalla treffillä käynyt syksystä lähtien ja ei ole edes puhuttu tarjoamisesta. Naiset ovat maksaneet omansa omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole eläessäni tarjonnut kenellekkään vieraalle naiselle mitään, en juomaa, en ruokaa. Nyt olen ollut parisuhteessa kymmeniä vuosia ja meillä on yhteinen tili johon tuon joka kuukausi puolet enemmän kuin vaimoni. Eikä tuo haittaa yhtään.
Minua kaunis narsistinen nainen huijasi nuorena maksamaan paljon virvokkeita lupaamalla tulevaisuudessa rämemajavaa, jota en koskaan kuitenkaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole eläessäni tarjonnut kenellekkään vieraalle naiselle mitään, en juomaa, en ruokaa. Nyt olen ollut parisuhteessa kymmeniä vuosia ja meillä on yhteinen tili johon tuon joka kuukausi puolet enemmän kuin vaimoni. Eikä tuo haittaa yhtään.
Minua kaunis narsistinen nainen huijasi nuorena maksamaan paljon virvokkeita lupaamalla tulevaisuudessa rämemajavaa, jota en koskaan kuitenkaan saanut.
Siis jännänainen. Sellaisista miehet kuitenkin tykkäävät, ei ne edes huomaa tavisnaisia. Paitsi joskus, kun tavisnaisille kostetaan jännänaisten tekemiset.