Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.netin ja vastaavien ostajat ja myyjät.

Vierailija
12.01.2006 |

Olen tässä miettinyt, miksi niihin myytäviin tuotteisiin laitetaan niin kammottavia otsikoita, tyyliin:

*****AVAA!!! IHANAN SULOINEN [mikä nyt onkin]!!!******

Ostajat, houkutteleeko tuollainen teitä avaamaan?

Onko oikeasti niin, että ostajat suuremmalla todennäköisyydellä avaavat tuollaisia? Minusta ne ovat luotaantyöntäviä ja jätän usein avaamatta ihan vain siksi, että ärsyttää. Kuitenkin näyttää siltä, että noitten kirjoittelijat ovat samalla niitä, jotka myyvät paljon, ja luulisi siis, että heillä on empiiristä tietoa siitä, mikä myy ja mikä ei.

Itse olen vasta ruvennut myymään joitakin tavaroita. Olen laittanut otsikkoon lyhyesti sen, mitä olen myymässä, enkä mitään muuta. Kertonut sitten lyhyesti ja ytimekkäästi yksityiskohdat vailla sen kummempia adjektiiveja. Toistaiseksi kaikki on ostettu hienosti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jos tuotteen kuvauksessa on käytetty adjektiiveja enemmän kuin tuhlailevasti, tyyliin " Aivan mahtavan upean ihastuttavan suloisen ainutlaatuinen vaate, jollaisen teettämisestä saisit ompelijalla maksaa mansikoita..." niin ei ainakaan minua houkuttele ostamaan, lähinnä tulee sellainen olo että *yök*.

Vierailija
2/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ärsytää myyjät jotka ei laita kokoa näkyville niin, että nään sen ennen kun avaan kuvan. Menee ihan turhaa aikaa kun etsii vaikka housuja kokoa M ja tekstissä lukee vaan Farkut eikö siihen voisi kirjoitaa Farkut kokoM ja jos ei ole oikea koko ei tarvitse edes avata kyseistä tuotetta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien ei tarvitse olla samasta muotista tulleita. Tylsäähän se olisi.

Kaikesta ei tarvitse tykätä ja ymmärtää se myös. Eri systeemit vetoaa eri ihmisiin.

Vierailija
4/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun valitellaan niin itteä otaa päähän myyjät jotka laitaa tuoteet aikaisemmin kiinni kun on aluksi mainittu.

Jos saa myytyä esim jollekin huutajalle suoraan ja sopivalla hinnalla arg...

Vierailija
5/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis on mainontaa ja on mainontaa... Ihmettelinkin tässä, että tosiaanko tuollainen

vetoaa

johonkuhun?

Minä itse miettisin mieluummin sellaisia seikkoja, että onko kuva hyvälaatuinen ja vetävä; onko otsikossa sanat, joilla mahdollinen asiakas saattaa tuotetta hakea; ovatko otsikko ja kuvaus tarpeeksi informatiivisia, että luovat luotettavan kuvan myyjästä ja tuotteesta; onko tuote oikeassa kategoriassa jne. jne.

ap

Vierailija
6/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaan sen suuremmalla todennäköisyydellä kuin jos siinä lukee vain " 74 cm mekko" . Jotain psykologiaa tässä on. Olisiko niin, että jossain takaraivossa on ajatus että myyjä joka kirjoittaa SULOINEN, SÖPÖ tms. on sellainen joka arvostaa vaatteiden suloisuutta ja kauneutta, niin kuin itsekin teen. Ja etsin huutonetistä nimenomaan ihania ja söpöjä löytöjä. Riisuttu otsikko mallia " Lappuhaalarit tytölle" viestii, että myyjä on jotenkin yksoikoinen askeetikko, ja sellaisia myös hänen kaupittelemansa vaatteet... vaikkei asia välttämättä olisikaan todellisuudessa näin.

Ja ehdottomasti olen samaa mieltä kuin kirjottaja nro 4 eli otsikossa pitäisi AINA olla maininta koosta!!

Vierailija
7/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotetta niin huomaa, miten hyvä jo otsikossa olisi olla se oleellinen tieto varsinkin kun tuo huuto.net on niin takkuinen sivusto.

Vierailija
8/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun haulla kattelin tytölle mekkoja niin siellä oli aikuisten mekkoja seassa...

Vierailija
9/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää,jos otsikosta ei saa kuvaa mitä sieltä " sisältä" löytyy ja vaadinkin otsikosta KOKOA (mikä puuttuu ihmeen monista!!!) ja jotain väri-kuvausta,ärsyttää avata esim.toppahaalaria tmv etsiessä sit miljoona punaista vaikka etsis sinistä,siis näin esimerkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän