Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Vierailija
17.08.2006 |

Kumpi aatemaailma on lähempänä sinun sydäntäsi ja miksi?

Itse olen vasemmistolainen. Haluan, että hyvinvointiyhteiskunta säilyy eikä kaikkia valtion lafkoja yksityistetä/yhtiöitetä. Haluan myös, että maassamme on mahdollista luuserinkin elää ja olla.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltillinen oikeistolainen tai vasemmistolainen, joka liputtaa hyvinvointiyhteiskunnan puolesta, mutta niin että velanotto saadaan kuriin. Ääripäät on julkisuudessa esillä, vaikka suurin osa suomalaisista on siltä väliltä. 

Niinpä. Oikeasti suomalaiset on siltä väliltä, mutta valitsevat jommankumman ääripään kun eivät tajua, että siinä välissä on keskusta joka vastaa suomalaisten arvoja.

Vierailija
102/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Äärikepulainen. Uskon että maaseutu on terveen ihmisen ainoa oikea paikka. Pellon reunalla maailman asiat menevät järjestykseen. Ja joka vastaan pullikoi päätyy saunan taakse. Jämpti on niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä.

Vierailija
104/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu juttu on, että monet ihmiset ajattelevat olevansa oikeistolaisia ja äänestävät oikeistopuolueita, ja sitten kun näiltä samoilta ihmisiltä kysellään tarkemmin mitä he kannattavat, niin heillä onkin vasemmistolaiset mielipiteet.

Vierailija
105/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä nyt taitaa näistä kahdesta vaihtoehdosta mennä vasemmalle noin arvojen puolesta. Menee osittain jopa vihreäksikin. En oikein näe ihmiskunnan tulevaisuutta pelkästään rahana vaan arvoina ja minun arvojani ovat välittäminen ja kaikkien huomioon ottaminen. Näin varmasti on suurimmalla osalla ihmisistä. En tarvitse ympärilleni materiaa tunteakseni oloni turvalliseksi vaan muita välittäviä ihmisiä. Ne ovat minun arvojani.

Vierailija
106/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittu juttu on, että monet ihmiset ajattelevat olevansa oikeistolaisia ja äänestävät oikeistopuolueita, ja sitten kun näiltä samoilta ihmisiltä kysellään tarkemmin mitä he kannattavat, niin heillä onkin vasemmistolaiset mielipiteet.

Sama on monessa muussakin asiassa. Joku voi pitää itseään vaikka innokkaana lukemisen harrastajana ja kohtuullisena alkoholinkäyttäjänä, vaikka ei olisi lukenut vuoteen yhtäkään kirjaa ja ottaisi pari lasillista joka ilta.

Vierailija
107/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Vauva-palstalaisista näyttää olevan punakaartia. Sen jo arvaa siitä ulinan ja valituksen määrästä joka palstalla vallitsee. Tämän paskajoukon suurin murhe on se ettei kukaan joukosta ole halukas laittamaan asioita itse kuntoon edes omalta kohdaltans. Se erottaa heidät kunnon ihmisistä.

Vierailija
108/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin ennen kokoomusta ja rkptä mutta viime vaaleissa annoin ääneni demareille. Syy: jouduin työttömäksi kolme  vuotta sitten ja pelkäsin leikkauksia jotka onneksi minun kohdalla eivät toteutuneet koska olin kuuskymppinen ja kerkesin eläkeputkeen ennen kuin se tukittiin. Muutenkin olen sitä mieltä että kokoomus ja PS ovat epäonnistuneet talouden hoidossa ja RKP vain teeskentelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi