Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Vierailija
17.08.2006 |

Kumpi aatemaailma on lähempänä sinun sydäntäsi ja miksi?

Itse olen vasemmistolainen. Haluan, että hyvinvointiyhteiskunta säilyy eikä kaikkia valtion lafkoja yksityistetä/yhtiöitetä. Haluan myös, että maassamme on mahdollista luuserinkin elää ja olla.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppi ja Stubb esittivät seminaariyleisölle kolme konkreettista ehdotusta Euroopan kilpailukykyn parantamiseksi:

- Työvoiman vapaa liikkuvuus on turvattava. Uusille jäsenmaille määrätyt siirtymäajat ovat virhe, joka tulisi pikimmiten korjata.

Liitteenä Piia-Noora Kaupin ja Alexander Stubbin Turun Sanomissa 23.3. yhdessä julkaisema artikkeli kilpailukyvystä sekä valokuva tämän päivän seminaarista (vasemmalta oikealle: Piia-Noora Kauppi, Mario Monti, Sauli Niinistö, Alexander Stubb).

SIINÄHÄN TUOTA TYÖVOIMAN VAPAATA LIIKKUVUUTTA (SUOMEKSI: DUUNARI KULKEE VAIKKA SATA KILSAA TYÖN PERÄSSÄ) YLISTETÄÄN. Guugleta sanoilla Niinistö ja työvoiman vapaa liikkuvuus. Noillapa Niinistön ideologia löytyy. Mammat liikkeelle ja lapset tarhaan. mut muistakaa kuitenkin, et lapset pitää itse hoitaa eikä jättää yhteiskunnan hoidettaviksi.

Vierailija
82/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että muut elättävät minua. Vasemmisto sossuelättejä on maamme ihan pullollaan. Ajatellaan yhteisvastuuta kaikessa. VAin työtä tekemällä tässä maassa pärjää. En arvosta valittajia ja laiskoja vasemmistolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto: Minä, minä,minä. Minäminäminä. Ja minun perhe.

Vasemmisto: Me, kaikki yhdessä, kaikista huolta.

Onko se tosiaan näin yksinkertaista? Ilmeisesti on.

Olen vasemmistolainen, mutta ymmärrän myös sen, että yhteiskunta tarvitsee kakkua kasvattaakseen ahneita pesänkasvattajayksilöitä. Hyvä, että heitä on, mutta enpä tahtoisi elää maailmassa, joka vallitsevat arvot ovat minäminäminä raharaharaha.

Jokainen oikeistoargumentti on ollut perussisällöltään sama: maksan liikaa veroja, en halua elättää pummeja.

Voin kertoa, että maksan pomminvarmasti enemmän veroja kuin useimmat uusliberalistit tällä palstalla, maksan myös omaisuuveroa rutkasti. Silti olen vasemmistolainen. Haluan uskoa, että yhteisö pitää minusta ja lapsistanikin huolen, jos sattuu joskus menemään ns. päin vittua.

Vierailija
84/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oikeisto: Minä, minä,minä. Minäminäminä. Ja minun perhe.

Vasemmisto: Me, kaikki yhdessä, kaikista huolta.

Onko se tosiaan näin yksinkertaista? Ilmeisesti on.

Olen vasemmistolainen, mutta ymmärrän myös sen, että yhteiskunta tarvitsee kakkua kasvattaakseen ahneita pesänkasvattajayksilöitä. Hyvä, että heitä on, mutta enpä tahtoisi elää maailmassa, joka vallitsevat arvot ovat minäminäminä raharaharaha.

Jokainen oikeistoargumentti on ollut perussisällöltään sama: maksan liikaa veroja, en halua elättää pummeja.

Voin kertoa, että maksan pomminvarmasti enemmän veroja kuin useimmat uusliberalistit tällä palstalla, maksan myös omaisuuveroa rutkasti. Silti olen vasemmistolainen. Haluan uskoa, että yhteisö pitää minusta ja lapsistanikin huolen, jos sattuu joskus menemään ns. päin vittua.

Vierailija
85/108 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtymäkohtaa löytyy lähinnä niistä mielipiteistä, jotka kuuluvat näin, että

-Minä imetin, kaikkin pystyy imettämään

-Minun lapseni nukkuu, kaikkien lapset pitää saada nukkumaan

Jne.

Ei vasuri ymmärrä, ei.

Vierailija
86/108 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni oikeistolaiseksi, vaikka ulospäin ehkä siltä näyttääkin. Olen akateemisesti koulutettu, asun omakotitalossa pienessä kaupungissa ja ajelemme kahdella ihan hyvällä autolla. Vähintään joka vuosi olemme viime aikoina tehneet koko perhe ulkomaanmatkan...

Tunnen myös osittain olevani suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan " tuote." Sukuni on taistellut vuonna 1918 punaisten puolella. Koko ajan suvussamme on ollut ammattiyhdistysaktiiveja, jotka ovat toimineet paikallis- ja maakuntatasolla parempien työskentelyolosuhteiden puolesta. Lisäksi lähisukulaisia on ollut kaupunginvaltuutettuina, lautakuntien jäseninä. He ovat toimineet paikallisessa työväensivistysliitossa ym.

Mielestäni jokainen ihminen on arvokas sinänsä, riippumatta koulutuksesta tai suvun rahoista. Jokaiselle ihmiselle pitää taata ihmisarvoinen elämä tässä rakkaassa isänmaassamme.

Terveisin demari

Vierailija
87/108 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on pelkkää pahansuopuutta ja kateutta. Miltei poikkeuksetta oikeistolaiset puhuvat laiskoista luusereista, jotka elävät heidän verovaroillaan. Onko se laiskan ja masentuneen juoppoluuserin osa niin kamalan herkullinen? Ei ole. Mielestäni alkoholisoituneet luuserit ovat tämän pahoinvointiyhteiskunnan kirkkaimpia edustajia. He maksavat hintaa kaikesta tästä pääomien vapaasta liikkuvuudesta. Itse mielelläni annan sen kaksikymppiä veroina noille luusereille, joiden elämä joka tapauksessa on yhtä helevettiä. Jos se minun kaksikymppiseni ja se verovaroin maksettu digiboksi helpottaa sen luuserin elämää, niin minä sen hänelle suon.

Ja muutenkin olen sitä mieltä, että mikäli joku suurpääomaomistaja tai huippujohtaja ei pysty nurisematta elämään miljoonatuloillaan, niin hakeutukoon jonkun talouskonsultin luo. Itse elelen aika pienillä tuloilla sangen köyhää elämää eikä veronmaksu ole minulle ollut ikinä ongelma. Ahneus näyttää olevan oikkareille hyve. Itse olen aina ajatellut, että ahneus on merkki ihmisen totaalisesta rappeutumisesta ja itsekkyydestä.

Saakeli.

Vierailija
88/108 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hekin osaavat hommansa hoitaa. Moni tekee pimeitä hommia yritystoiminnan ohessa. Tämä voidaan täydellisesti rinnastaa vasuriluusereiden toimintaan. Edellinen vain on sosiaalisesti hyväksyttyä, koska sitä tehdään piilossa, luuseroiminen taas on sitä näkyvää toikkarointia.

Tiedän lähipiirissäni ainakin kaksi yrittäjäperhettä, jotka voivat erittäin hyvin, koska vain osa tuloista on veronalaista ansiota. Miettikääpä oikkarit sitä.

Vierailija
89/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen.

Vierailija
90/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen äänestänyt kokoomusta. M46

Vierailija
91/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen. Maailma on menossa kohti hyvin kovia aikoja ja silloin ei ole aika jakaa kakkua vaan tienata sitä. Eriarvoisuus, mukava elämä sosiaalituilla, se on sellaista, jota toteutetaan, kun maailmassa on kaikki hvyin ja rahaa riittää. Nyt pitäisi kääntää katseet oikeuksista velvollisuuksiin ja ,miettiä miten turvaamme edes pienen ytimen koko yhteiskunnan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. 

Vierailija
92/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillinen oikeistolainen tai vasemmistolainen, joka liputtaa hyvinvointiyhteiskunnan puolesta, mutta niin että velanotto saadaan kuriin. Ääripäät on julkisuudessa esillä, vaikka suurin osa suomalaisista on siltä väliltä. 

Vierailija
93/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen. 

Vierailija
94/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain asioissa oikeistolainen, joissain asioissa vasemmistolainen. Eniten ehkä keskustavasemmistolainen. Inhoan nykyajan vastakkainasettelua ja eri tavoin ajattelevien demonisointia.

Vierailija
95/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumattomana pysyen ja nollaa äänestämällä pärjää parhaiten.

Peskööt muut agendoilla aivojaan.

Vierailija
96/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liberaali. Haluan poistaa yksilönvapauden rajoitukset ja antaa kaikille mahdollisuuden menestyä ja nauttia saavutuksista. Haluan hävittää epädemokraattiset ja vaaralliset järjestelmät ja ideologiat kuten sosialismin, nasset, woken, dein, anarkismin, äärifeminismin, jne

Vierailija
97/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta puhtaasti rahan takia.

Vihaan kaikenlaista ideologista paskaa jolla poliitikot huijaavat ihmisiä.

Vierailija
98/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentin valinnan kriteeri on erittäin yksinkertainen. Se on Presidentin tärkein tehtävä.

Se on estää Suomea joutumasta sotaan ja säilyttää Suomen itsenäisyys.

Se on Suomen vaativin työpaikka.

Vierailija
99/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani kumpikaan, mutta nykyisen hallituksen touhu on kyllä aivan liian äärioikeistolaista minulle.

Vierailija
100/108 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentin valinnan kriteeri on erittäin yksinkertainen. Se on Presidentin tärkein tehtävä.

Se on estää Suomea joutumasta sotaan ja säilyttää Suomen itsenäisyys.

Se on Suomen vaativin työpaikka.

No vikaan meni valinta siinä tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi