Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Vierailija
17.08.2006 |

Kumpi aatemaailma on lähempänä sinun sydäntäsi ja miksi?

Itse olen vasemmistolainen. Haluan, että hyvinvointiyhteiskunta säilyy eikä kaikkia valtion lafkoja yksityistetä/yhtiöitetä. Haluan myös, että maassamme on mahdollista luuserinkin elää ja olla.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi maassa, missä kenellä tahansa on yhtä hyvät mahdollisuudet kouluttaa itsensä, pitäisi niiden yritteliäiden kustantaa kaikenmaailman luusereille yhtä hyvä elintaso kuin itsellä on? Hyvä ihme, ootteko te ihan pöllöjä?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Nythän on niin, että jos ei kustanneta, niin kenellä tahansa ei ole yhtä hyvät mahdollisuudet kouluttaa itsensä. Tämä on aika huono argumentti.

Vierailija
22/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edes jotkut osaa ajatella asioita, eikä vain lässytä. (kiitos, ajatuksellisesta umpisolmusta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä - tietty perusturva pitää pitää, mutta työnteon pitäisi olla paljon kannattavampaa kuin laakereilla lepääminen. Ikinä en ole ymmärtänyt miksi jotkut laskevat kannattaako työnteko verrattuna tukien nostamiseen. Mielestäni 1 hyvä vaihtoehto olisi ns. kansalaispalkka, saman verran kaikille ja itse vaikuttaisi siihen saisiko paremman elintason kouluttautumalla ja työtä tekemällä.

Kaikilla on Suomessa samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua - koulu on ilmainen. On ihan oma häpee, jos ihmettelee miksei pelkällä peruskoulutodistuksella saa hyväpalkkaista työtä.

Tästähän voisi paasata pidempäänkin. Progressiot pois tai ainakin matallammaksi - ei ne, jotka hyvätuloisten verotietoja lkateellisena lukevat älyä, että hyvästä palkasta menee veroa 50 prosenttia valtion kassaan.

Vierailija
24/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen - samat mahdollisuudet eivät ole sama asia kuin ilmainen koulu, joka sekään ei ole ilmainen, jokainen me sitä maksamme, toiset enemmän ja toiset vähemmän - progressivisesti. Ja hyvä niin. Samoihin mahdollisuuksiin kuuluvat työttömyyskorvaukset, lapsiperheiden tuet, maataloustuet, päiväkotijärjestelmä ynnä lukemattomat muut tulonsiirron tavat.

Jos toisella on kolmekymmentä ihokasta ja toisella kolme, niin oikeus ja kohtuus, että kolmenkymmenen ihokkaan omistaja antaa suhteellisestikin useamman ihokkaan yhteiseen läjään, josta peruspalveluja pyöritetään.

Vierailija
25/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa kyllä aika tavalla tätä av-mammojen maailmankuvaa: kun kerran minäkin osaan/jaksan/pystyn näin tekemään, niin kaikkien muidenkin pitää.

Itse olen tällä hetkellä työttömänä siitä sattuneesta syystä, että minua ei kannata palkata, koska minulle täällä Suomessa pitäisi maksaa kunnon palkkaa. On halvempaa&helpompaa antaa pari kolikkoo pienelle kiinalaiselle naiselle ja päästellä tehtaan paskat kiinalaiseen jokeen, kun ei siellä ole toi saastutuskaan mikään synti.

Sain potkut oikeistolaisen, uusliberalistisen touhun takia. Minulla ei ole MINKÄÄNNÄKÖISTÄ halua mennä enää töihin. Jos kerran yhteiskunnan signaali on tämä, että suomalaisella työläisellä ei ole mitään arvoa, niin miksi helvetissä minä haluaisin sitoutua tällaisen yhteiskunnan kehittämiseen työlläni. Mieluummin sosiaalipummi kuin rikkaiden oikeistolaisten pelinappula.

Vierailija
26/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tullut ihan perintönä kotoa:)

Tokihan meillä kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus kouluttautua. Joskus vaan kaikki ei mene piirrustusten mukaan, esimerkiksi terveys voi kärsiä ja pitää kouluttautua uudelleen... en tunne olevani kovin oman onneni seppä saadessani parisensataa opintotukea näin perheellisenä. (Vertaa esimerkiksi siihen että työttömänä saa isomman rahan, minusta se ei kannusta opiskelemaan. )

Vierailija
27/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on täysin vapaat markkinat ja VAIN raha ratkaisee?

Minusta sellainen ruotsalaistyylinen iloinen sosiaalidemokraattisuus ja rentous on paljon viehättävämpää. Suomessa mennään aina hiukkasen överiksi ja ollaan omista hyvistäkin asioista häpeissämme. Hyvinvointiyhteiskuntakin on tosi häpeällinen asia: voihan olla, että joku saa liian helpon elämän.

Ja tuosta ihokaspointista: olen tismalleen samaa mieltä. Jos jollakin on rahaa aivan simona, niin enemmän veroja. Jos vuositulot ovat kuusi tai seitsemän miljoonaa, niin luulisi siitä heruvan jotain meille luusereillekin ilman, että se oma elintaso siitä kovin kurjaksi menee.

Vierailija
28/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
29/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen RKP:ta kannattavasta perheestäkin, josko sillä on jotain väliä.

Uskon yksilöön, yksilönvapauteen, yksilön omaan vastuuseen itsestään

ja läheisistään.

(Vrt. valtion vastuu yksilöstä)

Tein jokin aika sitten pitkän ja hyvän nettitestin siitä, onko aatemaailmani liberaali vai konservatiivinen. Olisin kuvitellut olevani liberaali, mutta kun oikein jäin miettimään asioita, huomasinkin ajattelevani monessa asiassa suht perinteisesti. Nuoruusvuosien liberaalius ja tietty naiivi humanismi ovat kai vähän kärsineet elämänkokemuksen myötä. Sain tulokseksi 50/50 tuosta testistä, mutta sosiaalisten aiheiden suhteen oli liberalismi niskan päällä, kun taas ulkopolitiikka- ja puolustusasioissa konservatismi.

Vierailija
30/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Venäjälle jos vasemmalle haluatte. Onhan se siellä jo nähty mitä se " ajattelutapa" aiheuttaa......

Ajatukset ovat vasemmalla kauniita ja ihania, kukapa ei haluaisi sellaista maailmaa, mutta käytännössä se ei tule onnistumaan.

Ja kyllä rikas saa rikastua jos sen tekee rehellisellä työllään. En minä " rikkaana" millekkään " syrjäytyneelle" aio kukkaroani antaa joka karttaa työtä, juo viinaa ja eikä edes yritä yhtään pärjätä omillaan. Se on vaan fakta.

Vierailija
31/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeistolainen " sitä saa mitä tilaa" näe omaa suurta itsekkyyttään?

Enkä minä vasemmalle kallistuneena halua mitään kolhoosiyhteiskuntaa vaan sen, että hyväksi todetut yhteiset palvelut säilyvät! Tosin terveydenhuoltoa on jo romutettu alas kovaa vauhtia, sitä pitäisi parantaa. Ilmainen koulutus ja heikommista huolehtiminen kantaa hedelmänsä aivan takuuvarmasti paljon paremmin kuin oikeistolainen ideologia " minähän en omistani anna kenellekkään" .

Vierailija
32/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoiltani taas olen enemmän liberaali, eli en hihhuloi koti-uskonto-isänmaa -oppia. Esim homoliitot ovat minusta ihan ok.

Vierailija
33/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tämä sille äidille, jonka kaikki lapset menehtyivät perinnölliseen sairauteen.

Kerro tämä sille, joka huostaanotettiin kahden viikon ikäisenä ja palautettiin kotiin seksuaalisesti hyväksikäytettäväksi uudelleen kahden kuukauden päästä.

Kerro tämä íhmiselle, joka irtisanottiin, menetti työnsä ja terveytensä ja jonka aviomies lähti ja jätti perheensä.

Mielestäni tuohon sananpartaan turvautuminen on mielettömyyttä ja muiden kärsimysten ja pahan olon halveksuntaa.

Vierailija
34/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut vasemmalle kallistuva presidentti ja hallitus johdossa vaikka kuinka kaun ja huonommaksi on vain koko ajan mennyt.... kyllä mulle vaihtelu kelpais. Olis kiva nähdä saako ne oikeistolaiset sitten jotain aikaseksi.

Vierailija
35/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole muuta kuin vasemmalle kallistuva presidentti, jolla ei ole todellista valtaa. Ajattele kuinka hirvittäväksi " köyhät kyykkyyn" -menoksi tämä olisi mennyt ilman Tarjan vähäistä vaikutusvaltaa!

Vierailija
36/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä (Oy). Jos laskutan asiakkaalta 2000 euroa, siitä menee ensin 22% arvonlisäveroa. Käteen jää 1560 euroa.

Sitten maksan siitä työnantajamaksut ja työnantajan verot, lomapalkkoineen, tekee jopa 50%. Palttiarallaa jää käteen se 800-900 euroa.

Jos siitä sitten maksan itselleni palkkaa, menee vielä henkilökohtainen vero, sanotaan vaikka 20%. Saan 720 euroa omaan taskuun 2000 eurosta. Samoin kuka tahansa työntekijöistäni.

Eikä sovi tietenkään unohtaa sitä, että siitä 720 eurosta jolla ostelemme tavaroita, maksamme vielä 22% arvonlisäveroa kaikesta.

Tällainen summittainen laskelma niin sanotusti " makes a girl think" .

Vierailija
37/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en todellakaan mitenkään kannata kovia arvoja ja mielestäni myös vasemmistolla on omat hyvät puolensa. Ja tietysti vihreillä ja jotain keskustallakin. Mutta jos luulette, että demarit on esim. pienituloisten asialla, niin olette kyllä aika kaukana totuudesta. Sitähän sanotaan, että nykyään demarit on oikeistolaisempia kuin kokoomus.

Vierailija
38/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...av-mammojen mielestä pitäisi purkaa?

Oletteko, oikeistolaiset, sitä mieltä, että lapsiperheiden etuudet tulisi säästää mutta kaikkien luusereiden ja juoppolallien saamat etuudet pitäisi purkaa? Entä työttömyysturva? Jäin itse työttömäksi ja elelen ansiosidonnaisella päivärahalla: minun ei tarvitse/kannata lähteä siivoamaan tai keräämään marjoja. Minulle tulee muutama naistenlehti, ja kännykänkin omistan. Elelenkö liian rattoisasti?

Vierailija
39/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa, jossa terveydenhuolto ja koulutus ovat lähes ilmaisia, ja missä jokainen saa jonkinlaisen perusturvan (eli heikoimmista pidetään huolta) ei pitäisi rankaista niitä hyväosaisia, jotka koulutuksellaan ja työllään ansaitsevat enemmän. Yrittäjyyttä ja työntekoa pitää kannustaa.

52, juuri sinunkaltaisesi ihmiset kummastuttavat minua - sinun mielestäsi on siis kivempaa olla työttämänä kuin siivota? Ja siksi, että sinä näin ajattelet (ja halveksit ehkä tiettyjä töitä), muiden pitäisi kustantaa sinulle naistenlehdet???

Vierailija
40/108 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, juuri sinunkaltaisesi ihmiset kummastuttavat minua - sinun mielestäsi on siis kivempaa olla työttämänä kuin siivota? Ja siksi, että sinä näin ajattelet (ja halveksit ehkä tiettyjä töitä), muiden pitäisi kustantaa sinulle naistenlehdet???

Olen akateemisesti kouluttautunut 35-vuotias nainen. Koko työurani olen tehnyt pätkissä: oikeistolaiset päättäjäsedät ovat hyväksi nähneet olla palkkaamatta synnytysikäisiä naisia vakituisiin virkoihin. Minun työpanostani tosin tarvittaisiin jatkuvasti, mutta pätkätöihin palkkaaminen tulee oikeistolaislogiikalla tietenkin halvemmaksi kuin vakipalkat maksaminen. Mieluiten tekisin sitä työtä, johon opiskelin vuositolkulla; se työ ei ollut siivous- tai marjanpoimimisalalla.

Nämä kaltaiseni ansiosidonnaisilla elelevät naistenlehtienlukijat ovat hyvin usein näitä pätkätyöntekijöitä, joihin oikeistoyhteiskunta ei näe hyväksi sitoutua millään tavalla.

Ja kun kerran yhteiskunta käyttää minua hyväkseen samalla tavalla kuin joku sikaniska käyttää huoria, niin ainoa looginen vaihtoehtoni on elää iloisesti työkkärin rahoilla ne ajat, jolloin tämän huoran palveluksia ei tarvita.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän