Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Vierailija
17.08.2006 |

Kumpi aatemaailma on lähempänä sinun sydäntäsi ja miksi?

Itse olen vasemmistolainen. Haluan, että hyvinvointiyhteiskunta säilyy eikä kaikkia valtion lafkoja yksityistetä/yhtiöitetä. Haluan myös, että maassamme on mahdollista luuserinkin elää ja olla.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväki raataa ja ahertaa, rikkaat vaan rikastuu ottamalla toisten työstä itselleen suurimmat ansiot. Se on väärin!

Vierailija
2/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannukset nousevat kaiken aikaa ,ja pitäis vielä oikein olla oikeus toisten makoilla samalla elintasolla vai?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maassamme on luuserinkin hyvä olla ja elää. Että teidän luusereiden digi-tv:t ja tv-lupamaksut pitäisi meidän muiden maksaa??

Olemme oikeistolaisia, samoin mieheni ja omat vanhempani. Ja tuo ap:n kirjoitus jo kertoi miksi.

Minäkin kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa, tosin niin että jokainen kustantaa sen itse. Teemme töitä, meillä on mukava asunto, kaksi toimivaa autoa, ihanat lapset hyvässä hoitopaikassa ja kesäisin asustellaan mökillä koko perhe. Miksi kaikilla pitäsi olla yhtä mukavaa jos ei ole rahkeita?????

Vierailija
4/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuottavaan työhön laitat mielenterveyskuntoutujan esimerkiksi? Vanhuksetkin vaan oman onnensa nojaan? Yh-äidit kadulla itseään myymään?

Vierailija
5/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta sanonnat " sitä saa, mitä tilaa" , " niin makaa kuin petaa" ja eritoten " jokainen on oman onnensa seppä" ovat niin totta kuin voi olla : ).

miksi maassa, missä kenellä tahansa on yhtä hyvät mahdollisuudet kouluttaa itsensä, pitäisi niiden yritteliäiden kustantaa kaikenmaailman luusereille yhtä hyvä elintaso kuin itsellä on? Hyvä ihme, ootteko te ihan pöllöjä?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Vierailija
6/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sydän on vasemmalla. :-) Uskon, että yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Siksi heikoimmista täytyy pitää huolta. Ja ajatella... olen ammatiltani yrittäjä. :-)

Vierailija
7/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että jotkut hermostuvat.

Olen joskus aiemminkin kertonut, että nykyisessä tilanteessamme meistä suomalaisista jokainen maksaa vuodessa 20 euroa " luuseriveroa" . Eli sen verran vuodessa sinä ja minä " joudumme" vuosittain antamaan sosiaalipummeille, narkkareille, työttömille, hulluille jne. Minusta tuo 20 euroa ei ole paha hinta ollenkaan. Olen sen verran pehmo, että ymmärrän niitä, joilla menee surkeesti ja haluan, että heitäkin armahdetaan.

Minua pelottaa oikeistolaisuudessa se kovuus, jolla suhtaudutaan niihin, joilla ei hyvin pyyhi.

Vierailija
8/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä myös sananlasku, joka sopii nykymaailmaan. Minä olen ainakin ryhtynyt vastarintaan!

Vierailija
9/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisesti koulutettu...ja vasemmistolainen!

Vierailija
10/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana näen päivittäin lapsia, jotka ovat syrjäytymisvaarassa ihan sen takia, että vanhemmat ovat tosi huonossa jamassa. Haluan, että näillä lapsilla on aikuisena ihmisarvo, vaikka sortuisivatkin kaidalta polulta. Ihmisillä saattaa olla todella huonot lähtökohdat jo syntyessään ja sellaisista ihmisistä tahdon kyllä pitää huolta veroja maksamalla vaikka hiukan enemmänkin kuin joku USA:lainen.

Kiina-ilmiö potuttaa myös. Minusta nykyinen liike-elämä on moraalitonta touhua. En tarkoita yksityisyrittäjiä vaan suuryrityksiä, joiden toiminnan takia moni suomalainen jää työttömäksi.

AP

Vierailija
11/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka siirtyneet esim. Aasiaan tuotannon puolesta... työpaikkoja kyllä on tarjolla ihmisille, mutta ihmisten köyhyys sen kuin pahenee. Miksei voida maksaa kunnon palkkaa? Miten rankasti se tuntuu pääjehujen elintasossa, jos vuosittain ei tulekaan palkkaa 10 milliä, vaan vaikka 2 milliä? Mutta sillä olisi hirveästi positiivisia tuloksia, jos saataisiin vakautettua oloja kehittyvissä maissa jne. Ajatelkaa, jos vaikka kriiseissä rämpivillä mailla olisikin yht' äkkiä kyky tarjota asukkailleen koti, ruoka, koulutus ja terveydenhuolto, jatkuisivatko levottomuudet??

Vierailija
12/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki " luusereistakin" täytyy pitää huolta, mutta ei niin paljoa, että työnteko tulee heille kannattamattomaksi, siis taloudellisesti, silloin mennään jo holhousyhteiskunnan puolelle, jota en voi sietää.

Samoin en pidä siitä, että kun joku ääliö sytyttää talon/kirkon/yrityksen palamaan, niin jopa presidentti antaa lausuntoja, että me kaikki olemme syyllisiä ko. tekoon. Ehei, minä vastaan vain omista (ja alaikäisten lasteni) teoista, kannatan YKSILÖN vapautta!

Vierailija
13/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit ei sitten käytä teitä eivätkä julkisia kulkuneuvoja? Eivät käytä valtion ja kuntien palveluita? Jos tuo kakskymppiä on vaan henkilökohtaiset menot niin väärin oot laskenut. Ja sit se vielä ettei ne luuserit tietenkään maksa itse veroja ollenkaan eli kaikki on pois toisten taskuista.

Vierailija
14/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYöskentelin pohjoismaisessa yhteisössä jonkun aikaa ja huomasin sen, että norjalaiset eivät halua puhua öljyrahoistaan, ruotsalaiset ovat järkyttävän ylpeitä maailman parhaasta sosiaaliturvastaan ja suomalaiset häpeilevät sitä, että elättävät sosiaalipummeja. Tulin siihen tulokseen, että kyllä oikeasti voitaisiin olla ylpeitä kaikesta sosiaaliturvasta, joka ollaan saatu rakennettua, eikä ainakaan häpeillä sitä!

Vierailija
15/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuserinkin lapsen pitää saada sama mahdollisuus kuin muillakin, siitä huolimatta, että on saanut " huonot" vanhemmat (ja en nyt tarkoita vähävaraisuutta, vaan sosiaalista heikkoutta, juoppoutta ym.)

Mun mielestä se on oikeistolaisuutta parhaimmillaan, minäkin olen juopon lapsi, mutta olen itseni elättävä yrittäjä nykyään. En rikas, mutta ITSENÄINEN! Eikä mun tartte äänestää vasemmistoa/demareita vaan siksi, että suvussa on tehty niin aina. Elä ja anna toisten elää!

En minäkään hyväksy noita massairtisanomisia, kuten en myöskään paperiliiton turhia lakkoja.

Vierailija
16/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka paljon luusereiden elättäminen tulee meille kunnon ihmisille maksamaan, kun luuserit vain ottavat rahaa mutteivat anna sitä...

Minusta 20 euroa on naurettavan pieni summa. Olen ylpeä siitä, että suomalainen yhteiskunta on vielä armollinen.

AP

Vierailija
17/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin en pidä siitä, että kun joku ääliö sytyttää talon/kirkon/yrityksen palamaan, niin jopa presidentti antaa lausuntoja, että me kaikki olemme syyllisiä ko. tekoon. Ehei, minä vastaan vain omista (ja alaikäisten lasteni) teoista, kannatan YKSILÖN vapautta!

[/quote]

Ymmärrän tosi hyvin sen, että joillakin homma menee täydellisen anarkian puolelle. Itse olen saanut maistaa ansaitsematonta työttömyyttä ja hillitöntä vallankäyttöä työelämässä. Voin kuvitella, että joku, jonka elämä on yhtä paskaa ollut koko ajan, menee ja polttaa raivopäissään esim. kirkon. Kyllä yhteiskunnan kovuus heijastuu meihin yksilöihin. Kautta aikojen ihmiset ovat nousseet vallanpitäjiä vastaan polttamalla ja räiskimällä. Yksilönvapauskin on toteutunut vasta, kun ihmiset ovat sitä vaatineet kaduilla melskaten! Muistatko Ranskan vallankumouksen?

Vierailija
18/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvamiehiä ja rakentamaan linnakkeita omaisuuttansa ja perhettään suojellakseen?

Vasemmalle olen kallellani, tosin mielestäni tulonsiirtojen pitäisi olla kannustavampia. Siis porkkanaa, ei keppiä!

Vierailija
19/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa ja hillittyä sekataloutta. Olen siis oikeastaan melko maltillinen keskustalainen - koko poliittiinen kenttä on vain siirtynyt rajusti oikealle.

Vierailija
20/108 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ja uskon myös pysyväni. Ajattelenko ehkä naivisti, mutta mulla on tunnelma, että porvarisväki oisi jotenkin itsekästä? Ihan yksilötasollakin siis...

Ite olen työläisperheen kasvatti, jo nuoresta saakka työtä tehnyt mutta pikkuhiljaa työn ohessa opiskellut hyvään ja arvostettuun ammattiin. Palkkatasoni on huomattavasti yli suomalaisen keskitason, mutta kertaakaan ei ole tullut mieleeni, että siirtyisin oikealle poliittisesti. Ei muuta kun punaliput liehumaan vaan. he he.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi