Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NELIAPILAT keskellä viikkoa =)

11.01.2006 |

Ajattelin aloittaa meille uuden pinon, kun edellinen on jo niin pitkä.

Tulen myöhemmin paremmalla ajalla kommentoimaan........

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt sain muksut ruokapöydän ääreen ja ennätän tässä jonkin rivin raapustella ennenkuin joku tulee selän taakse hoputtamaan.

Ainakin HAAVEKUVALLA taitaa tärppipäivät uhkaavasti lähestyä. Toivottavasti olet jo toipunut mahataudista. Tosi kurja tauti siinäkin mielessä että se tahtoo tarttua herkästi perheenjäsenistä toisiin.... toivottavasti niin ei ole käynyt!!!

MÖRMELÖN tilanne vaikuttaa tosi lupaavalta :) Pidän peukkuja! Ajattelin itsekkin testailla samoihin aikoihin, joskus kp 28 tienoilla. Vielä mitään oireita puoleen jos toiseen en tunne tai edes halua tuntea, yritän olla ihan vaan cool, mutta saas nähdä kun viikonloppu tulee....

CREME 73: VAU, mukava haaste sulla, 1/2 maraton! Siinä sitä saat sitten harjoitella mahdollista tulevaa varten. Eiks synnytystä verrata maratoniin!? Mä ilmoittauduin viime syksynä rullaluistelumaratoniin, mutta en päässyt sinne kun just sairastuin kuumeiseen flunssaan, harmittaa vieläkin.... Ens syksy on nyt kyllä ihan kysymysmerkki.

Painon pudottajille kovasti tsemppiä ja kärsivällisyyttä, siinä lajissa hyvä hiljaa tulee. Siinä kun ei mitkään poppakonstit auta.

No ei tässä tälläkertaa muutakuin ahkeria makuukammari hetkiä kaikille ja plussasäteitä roppakaupalla!!!

Vierailija
2/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun uusi alotus, edellinen olikin jo melkosen pitkä.

Lukaisin vanhan pinon lopun...

Mörmelölläkin jo aika jännät paikat. Vielä n.viikko ooteltavaa. Nostan sullekin peukut pystyyn. Jospa se uni olisi enne. Pidäthän ajantasalla :)

Täällä jo ilosemmalla tuulella :)

Nyt ei pitkiä ehdi löpötellä. Enköhän tänä iltana pysy hereillä. Nukku-Matin oon tilannu vasta klo24 tietämille. Turha yrittää samaa temppua tänä iltana, ku eilen.

Kirjotellaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu kivasti eloa tähän pinoon kun nyt jo uusi tarvittiin. Meillä tosiaan alkaa olla tärppipäivät käsillä, mahatauti on mennyttä ja vielä ei ole onneksi muihin tarttunut. Toivottavasti ei tartukaan. isännällä on vähän nuhaa, mutta toivotaan, että jaksaisi vähän innostua illalla touhuileen.

Pieni painon pudotus ei mullekaan tekisi pahaa, on joka raskaudesta jäänyt vähän, jokaisesta on myös tullut, noin 20 kg. Olenkin päättänyt, että jos vielä kerran tulen raskaaksi niin vain 10 kg saa nousta paino, katsotaan sitten miten käy...

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia puhaltelen täältä jakoon!

Vierailija
4/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun taas oli kuulumisia teiltä. Täytyy myöntää, että olen pystyny olemaan miettimättä omia kiertojani/päiviäni. Kuun lopulla pitäis vaan täti tulla, joten rauhallista aikaa vielä tiedossa. Pari viikkoa, niin johan taas itsetutkiskelu, mahd. oireiden odottelu kuitenkin alkaa...

Oletteko kaikki työelämässä, onko kotiäitejä mukana? Itse olin syksystä jouluun työssä, myyjällä rasittavat työajat. Nyt on pari " keikkaa" tiedossa, lyhyttä päivävuoroa onneks. Kotona olosta olen NAUTTINUT täysin siemauksin. Ja kotiin jäisin ihan luvallakin vielä pitkäksi aikaa. Täytyisi vain saada sitä " pikku puuhaa" tänne lisää!!!!

Nyt saunaan nauttimaan ja perhe nukkumaan. Siis lapset ja minä =)

Vierailija
5/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni minäkin kotiin jäisin lasten kanssa, en yhtään laittaisi pahakseni jos pikkunelonen ilmoittaisi tulostaan. Ikävä puoli siinä vaan on se, että äitiysloman loputtua on taas pakko palata työhön, siis jos ylipäänsä äitiyslomalle vielä pääsisin. Meillä on niin suuret lainat, ettei oikein kotihoidon tuella pärjää meidän kaupunki kun ei maksa mitään korotuksiakaan... Mutta sitäkin asiaa varmaan sitten voi murehtia kunhan ensin onnistuisi tuo raskaaksi tuleminen...

Kp 11/29-32 menossa, eli tärppipäivät lähestyy...

Nyt täytyy mennä rauhoittelemaan noita lapsukaisia jo yöpuulle, huomenna on taas kerran koulu- ja työpäivä.

Vierailija
6/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin tätänykyä on päivätyö. Vuorotyöstäkin kun on kokemusta. Nyt 7 vuoden työssäolo" putken" jälkeen olisi tosi tosi kiva jäädä nauttimaan kotiäitiydestä. Haaveena olisi, että vielä sais olla pitempään kotona kun pakollinen äippäloma. Mut saa nähdä, sitä lainanmaksua kun meilläkin riittää. Toisaalta vois ajatella tekevänsä sitten sellasta pientä keikkahommaa niin, ettei tarttis lapsille hoitopaikkaa järkätä.

Vierailija
7/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä oon ollut jo 6 vuotta ja aattelin olla vielä 3 vuotta lisää, jos nyt vaan tulis se ++++

Eihän se kotiäitinä olo aina ole kaikkein helpointa, mutta kerran ne lapset vaan pieniä on. Pienistä tuloista meilläkin lainoja maksellaan, eikä täälläkään kuntalisää heru.

Olen myös ajatellut jotain pikku hommaa, josta voisi lisätuloja saada. Monesti vaan verottaja osaa ottaa omansa liiankin hyvin ja käteen jää vain känsät. Sinnittelen viimeseen asti kotona ja sitten kun eurot loppuu, on pakko lähteä töihin. Hyvinvoinnista en tingi.

Onko äitikki kuulolla? Joko on tullut selvyyttä tilanteeseen :)

Vierailija
8/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiinako se huhuili?? Ei selvyyttä vieläkään. menkat ei oo alkanut, eikä oo sellainen olokaan, mutta testikin näytti taas negaa. Menkkamaisia tuntemuksia on ollut mutta siinäpä se. kp 41/max33 menossa. Tässävaiheessa olisin iloinen jo tädin tulostakin, niin pääsisi taas yrittämään!

Minä oon ollut kotona syksystä 2003 lähtien ja nyt syksyllä 2005 aloitin keikka työt. Eli teen 1-4 vuoroa viikossa töitä. Arkena 6h iltavuoroja ja viikonloppuna mitä saa.. Ihan kiva, toisaalta välillä harmittaa lähtee töihin. Meillä oli sellainen pakkorako kun kela oli maksanut liikaa asumistukea ja rupesi sitä perimään takaisin, niin oli pakko lähteä tienaamaan!

Meillä pienimmät on vielä vesirokon jäljiltä tosi yskäsiä ja nuhasia sekä äkäisiä. Pienimmällä nousi lämpö uudelleen illalla, toivottavasti ei tuu jälkitauteja.

Nyt sohvalle rentoutumaan, huomisiin =)

Vierailija
9/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa nyt hoitovapaalla tän pienimmäisen kanssa, joka täyttää siis maaliskuussa kaksi. Elokuussa pitäisi palailla töihin, jos nyt sit en tule raskaaksi sitä ennen... ei kyllä yhtään harmittaisi jos niin kävisi, kovasti oon tykänny olla kotona pitkän tauon jälkeen. Silloin kun isommat lapset oli pieniä olin niiden kanssa 5 vuotta kotona, mut oon kyllä ihan toisella lailla nauttinu tästä kotona olosta nyt kun itse olen vanhempi.

Äitikki, jännityksellä lueskelen sun kuulumisia... bd, ja kovasti +++++säteitä... ja kaikille muillekkin tietysti!

Vierailija
10/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikki : minä se huhuilin, kun niin jännitän täällä sun tuloksia.. Omaan jännäämiseen vielä niiiin pitkä matka, että jostain ne jännitykset on haettava.

Vaan mikä kumma niitä testejä vaivaa, kun ei tuu sulle +++ ??? Olisin varmaan itse jo ihan hepulissa, kun jo niin monta päivää on kulunut. Kuten huomaat...olen jo hepulissa, vaikka ei ole kyse omasta testaamisesta. Oottakaas kun mun kierto lähenee loppu puolta :)

Jännittämään jään yhä...

Paljon +++++ kaikille tarvitseville ja käykäähän kirjoittelemassa tekin kuulumisia, jotka käännytys linjalla ahkeroitte.

Täällä Nukku-Matti yrittää hipsiä etuajassa...vaan ei auta.

Minähän en vielä anna pariksi.. hus hus muualle hiekkaa viskomaan

Vierailija
11/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi eilisen viestini jälkeen vaivaamaan, että jos joku ymmärsi mun kotona olemisen ihanuuden väärin. Tarkoitus ei ollu kehuskella olevani tarmokas kotiäiti, joka aurinkoisena nauttii joka hetkestä ja jonka pikku kullannuput leikkivät kiltisti keskenään, ei riitele yhtään... HEH HEH sehän kuulosti hyvältä.

Tosiaan, kun olin töissä syksystä jouluun ja mielestäni paljonkin, niin osaa arvostaa eri tavalla kotona olemista. Onneks kukaan ei tuntunu ottaneen kommenttiani väärin.Onhan mullakin noita kirjanpito ym. hommia ja kesäsin oman firman työssä olemista, mies on yks.yrittäjä. Se on kuitenkin kivampaa, koska ei oo mitään aikoja ja pakkoa mennä, jos vaikka lapset on kipeitä tai jotain muuta.

Lainaa sitä on täälläkin, yritetään selvitä. Mun mies on vaan taas tästä eteenpäin tosi paljo töissä, niin ei vois olla kun päivää töissä ja ei oo niin helppo löytää sellasta( 9-13 olis hyvä aika ja PALJON palkkaa tietty).

Samoja ongelmia/ajatuksia tuntuu olevan kaikilla. Tsemppiä ja täällä paistaa AURINKO, siitä nauttimaan!!!

Vierailija
12/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen..

Alice-74: Sulla taitaa olla jännät paikat aika samaan aikaan ku mulla ja haavekuvalla (toivottavasti muistin oikein). Luin vielä uusiksi sun edellisen kirjotuksen...ihan kivalta se vaikutti :)

Itselläni oli ehkä himpun verran negatiivinen teksti eilen, mutta ei tarkoituksella. Eilen ei muutenkaan ollut mun päivä.

Nautin myös kotona olosta. Haaveena on, että voisin olla niin kauan, kunnes toivottu neljäs menisi kouluun. Jos neljättä ei meille siunaudu, yritän pysyä kotona tämän viimeisimmän koulun alotukseen asti. Kovasti olen pähkäillyt, miten se olisi mahdollista. Vielä en ole keksinyt ratkaisua.

Hyvin on samanlaiset arkiset mietteet monella. Euroja ei kenellääkään liiaksi. On mukava näitä tuttuja ajatuksia jakaa. Helpottavaa huomata, ettei ole yksin :)

Vallattoman pirteetä päivän jatkoa :)

Vierailija
13/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiini: Täytyy myöntää, etten oo pahemmin miettiny edes noita päiviä... Ilmottelette vissiin menkkojen alkamisesta lasketuna päivän/ norm.kierron pituus. Oon syöny pillereitä, jolloin tietty kellon tarkka alkamispäivä. Nyt jouduttiin sitten raskaus keskeyttämään ...uudenvuodenaattona... Vuotoa ei ollu kuin norm.3-4 päivää ja pari tiputtelua päälle. Eli laskin itselleni ylimalkaisen kuun vaihteen seuraavaksi vuodon ajankohdaksi.

Mutta luvalla ja innolla ollaan kuitenkin touhuttu, n. 3 päivän välein(eiks se oo semmonen hyvä väli). Voi silti olla kierto ihan mitä vaan tai sitten ei. Jännäään kuitenkin teitä muita ja vähän itseänikin!!

Nyt tulee kaveri kylään, joten heippa

Vierailija
14/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuhoon tuomittu tämä kierto, nyt alkaisi olla otollisimmat ajat ja koko ajan on jotain. Eilinenkin pupuilu jäi väliin kun tyttö heräsi huutamaan juuri kun olin ajatellut tuon ukkokullan saada punkkaan =). Mutta ei auta, tällaista se sitten välillä on lasten kanssa. Isäntä jäi tänään kotiin pikkuisen kanssa (siis kohta 2v) ja minä pääsin kerrankin ajoissa töihin kun ei tarvinnut huolehtia ketään muuta matkaan kuin itsensä... Että hyvät puolet siinäkin.

Kyllä minäkin mielelläni kotiin jäisin, vaikka pidemmäksikin aikaa... Katsotaan nyt sitten onnistuuko tämä projekti koskaan tuottamaan tulosta... En minäkään mikään täydellinen äiti ole, vähän väliä huudan ja menetän malttini lapsille, mutta silti ovat maailman suloisimmat.

Pidetään peukkuja, että plussia rapisee meille neliapiloille!

Vierailija
15/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice, eilinen viestisihän oli positiivinen ja ainakin minä sain siitä vain kannustusta haaveilla entistä enemmän kotiäitiydestä!

Musta on kiva lukea kun jollain menee hyvin, tulee itselleenkin hyvä mieli toisen puolesta. Mutta tokihan täällä saa pahaa oloaankin purkaa, tunteita laidasta laitaan, eiks vaan?

aina kun ei viitsi ihan niille läheisilleen kaikkea kertoa, varsinkaan kaikkea näistä vauvajutuista =)

Vierailija
16/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en ole koneella ehtinyt käymään, mutta nyt hetkeksi ennen nukkumaan menoa.

MINNILOTTA:Kyllähän se taitaa olla niin, että maratonia on verrattu synnytykseen. No, mullahan on tavoitteena vain ½ maraton, joten senhän pitäisi olla " lastenleikkiä" kolmea aikaisempaa synnytystä ajatellen ;). Minäkin innostuin rullaluistelusta viimekeväänä ja ajattelin jopa osallistua siskoni kanssa mikkelin rullailumaratoniin. Luisteluinto loppui, kun kaaduin ja löin pääni asfalttiin (onneksi oli kaikki varusteet).

Töihin olen itse mennyt kun mukulat on olleet noin vuoden ikäisiä. Viime syksyn olin kotona hoitovapaalla, kun esikoinen aloitti koulun. Aloitin työt loppiaisena ja kieltämättä kotiin on jo ikävä. ..Nyt kun kuopuskin on täyttänyt 3v, niin pitänee odotella sitä neljättä että voi taas kotiin jäädä. Silloinkaan ei varmaan ole mahdollista olla kotona äitiysloman jälkeen kovin kauaa.

HAAVEKUVA: Harmillista että teillä sairastelut jatkuu. Meidän perhe on saanut olla terveenä koko syksyn ja talven. Nyt alkoi taas hoitorumba, joten ihme on jos ei tauteja saada. Päiväkodeissa on täälläpäin riehunut mahatauti.

Kaikille piinailijoille ja tärppipäiviä metsästäville hurjasti bd ja tsemppiä!

Itsekin toivoisin jo pääseväni piinailemaan. No ,kunhan kesä koittaa, niin jospa sitten...

Palaillaan!!

Vierailija
17/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kättelyyn...

Älä haavekuva vielä heitä hanskoja tiskiin. Ei muuta ku isännän kimppuun, heti kun mahdollista...vaikka klo 4 yöllä.

Täällä ei mitään uutta. Päivä meni mukavasti ja viikonloppu lähänee. Huomenna tosin pitää olla varovainen, kun on niin maaginen päivä...

13pv perjantai. Tiedäpä vaikka olis oikein onnen päivä. Jospa pari solua löytäis toisensa.

Hyviä unia ja huomiseen :)

Vierailija
18/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä vaan harvakseltaan vieraillut, vaan " neiti nelosesta" haaveillaan täällä edelleen (meillä siis neidit 5v,3v. ja 1v.). Ennen joulua menetimme meille tulossa olleen juhannusvauvan ja sydän ja sielu ovat kipeinä vieläkin. Menkat alkoivat " oppikirjan mukaisesti" kuukausi km:n jälkeen ja tänään (kp 2) kävin gynellä, oli ihana käynti, gyne mahtava ja kohdussa kaikki ok. Nyt vaan pitäisi saada jostain rohkeutta aloittaa uusi yritys..

Minä olen työelämässä ja viihdyn kyllä töissä paremmin kuin hyvin (olen ope), olen selkeästi ihanampi äiti, kun käyn töissä; kotona kyllä tykkään olla lasteni kanssa, mutta kotityöt tökkkkiiii..

Vierailija
19/51 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mittumaari. Hienoa että masupuolella kaikki ok. Nyt vielä kun saisit rohkeutta uuteen yritykseen. Itselläni ei ole kokemuksia km, joten en edes sano että täysin ymmärtäisin kokemaasi. Toivon kaikkea hyvää sinulle :)

Itselläni on suuri pelko, että km vielä vastaan tulee. Kolme aikasempaa raskautta mennyt hyvin, mutta koskaan ei tiedä. Pelon työnnän sivuun ja käännän kasvot aurinkoon päin.

Mukavaa kun käyt välillä kuulumisia kertomassa. Jospa se vielä vauvakuume pelon voittaisi :)

Vierailija
20/51 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice: kiva se sun kirjoituksesi oli, turhaa tommoisia mietit.

Mittu-maari: mukava kuulla että kaikki hyvin, nyt vaan kovasti rohkeutta ja uuteen yritykseen:)

Helmiini: tosiaan perjantai ja 13., josko se tosiaan olisikin onnenpäivä! Ja plussahaaveet saisivat vauhtia...ihan jokaisella!

Itsellä on jänniä noi vauva-ajatukset, yhtenä päivänä sitä kovasti miettii sitä " herra nelosta" (mittu-maari ;)), ja sit taas toisena että ei oo kyllä mitään järkeä, ei sittenkään. Sellaisia myös mietin, ett voiko sitä vielä neljännen kerran kaikki mennä hyvin, ja saada terveen vauvan. Höh, tiedän, tottakai voi, mut silti sitä miettii.

Meil onkin tää viikko ollut oikeen vierasviikko, meil on ollu melkeen joka päivä joku kylässä, ja tänään ja huomennakin on tulossa vieraita, ajattelin tänään leipoa karjalanpiirakoita, en oo ku kerran ennemmin tehny, joten saa nähdä mitä niistä tulee=)) Mut mä kyllä tykkäänkin siitä että vieraita käy.

Mut mukavaa päivää kaikille...