Oletko hysteerinen äiti?
Palstailijoista moni tuntuu edustavan todella tiukkapipoista kantaa mitä tulee äitiyteen ja miten se tulisi " hoitaa" . Kaikesta ollaan todella tiukasti jotain miltä, tyyliin " lapset tulee hoitaa kotona" , " vanhemmat eivät saa käydä ravintoloissa tai käyttää alkoholia" , " kaikki mitä teet, voi aiheuttaa lapsellesi valtavan trauman" jne. Lista on loputon.
Minä olen sitä mieltä että vanhemmuuden tulisi olla osa elämää, ei sen itsetarkoitus. Ja hienoa olisi, jos kaikki ei pyörisi lapsien ympärillä. Eli aikuisten tulee saada viettää aikaa halutessaan myös keskenään, en todellakaan usko noihin trauman-huutelijoihin. Lisäksi olen sitä mieltä, että myös lapsen elämään kuuluu tietty määrävastoinkäymisiä ja pettymyksiä, eikä niitä tulisi putsata pois. Missä ihmeen pullossa niin monet haluavat lapsensa kasvattaa??
Nimim. alkoholisti- ja avioeroperheen erittäinkin tasapainoinen ja tervejärkinen nykyinen äiti
Kommentit (2)
Alussa ajattelin, että perusasiat pitää saada toimimaan kunnolla eli nukkuminen ja syöminen. Ja näistä pidän kiinni edelleen.
Hysteerinen en ole tai kukin tulkitsee miten tulkitsee, mutta en pelkää koko ajan jotain siten, että minun täytyy huomautella muille, miten he lapseni kanssa ovat: lapsen kylmät kädet eivät saa minua kauhun partaalle (toki otan opiksi ja laitan enemmän päälle huomenna) enkä myöskään pelkää koko ajan, että kohta tapahtuu jotain
Käytämme molemmat alkoholia viikottain pienessä määrin, käymme joskus ihan kaksistaankin jossain jne.
Mutta olen kyllä arjen rutiineissa aika tiukkapipoinen äiti: ruoka-ajat, päikkärit, ulkoilu ja iltatoimet ovat asioita, joista pidän aika tiukasti kiinni.