Voidaanko mitenkään lähteä kesällä...
häämatkalle ja jättää 1v1kk hoitoon mummulaan?Matkan kesto olisi 10 pvä!Meillä on 2 lasta toinen menisi toiseen mummulaan ja toinen toiseen vai olisiko parempi että isompi lapsi(7v) olisi samassa paikassa tän pienemmän kanssa?Pliis auttakaa sillä matkat pitäisi jo varata..
Kommentit (47)
hellittely reissu!ja ei ne lapset teitä unohda!
anhempien tehtävä on suojella ja minimoida nämä tunteet edes ensimmäisen vuoden ajan. Ja senkin jälkeen olla lapsen tukena kun hän kohtaa näitä tunteita.
1-vuotias IKÄVÖIMÄÄN 10 päiväksi!!! Ajatelkaapa, kuinka pitkältä ajalta tuo tuntuu lapsesta, jolla ei vielä aikakäsitys toimi! Se voi tuntua samalta kuin aikuisesta 10 kuukautta! Ja vain sen takia, että itsestä olisi kivaa lähteä. Olisitte lähteneet ennen kuin tämän toisen teitte.
Ja totta kai lapsi joutuu jossain vaiheessa ikävöimään. Mutta ei siihen tarvitse ehdoin tahdoin pakottaa 1-vuotiasta 10 päiväksi oman mukavuudenhalun takia!
Tottakai voisi!Mutta kysymys on MEIDÄN HÄÄMATKASTA EI KOKO PERHEEN JA MUMMON!!!!!!!!Luulen että 1v ei paljon edes ymmärrä onko 10vrk paljon tai vähän.Matkaa voisi siirtää hyvin muutamalla vuodella mutta sitten nuorin olisi n.3v ja luulen että irrottautuminen olisi vielä vaikeampaa...vai mitä?ja vielä jos siirrettäisiin muutamalla vuodella lapsi olis n.5-6v jolloin alkaisi eskarit sun muut..ja taas siirettäisiin...jne.
MUTTA tyhmä olin itse kun aloituksen tänne tein.Olisi pitänyt luottaa vain omiin ajatuksiin/FIILAREIHIN.
PS.MEILLÄ ON ONNEKSI AIVAN IHANA SUPER RAKASTAVA MUMMO!!
-AP-
jos ja kun lähdette, niin mun mielestä järkevintä olis jättää molemmat lapset samaan paikkaan. Ja tuo että mummo tulis omaan kotiin hoitamaan on hyvä juttu.
Mä en usko että lapset siitä traumatisoituu, oppivat ainakin sen, että vaikka välillä vanhemmat on poissa näköpiiristä, niin silti tulevat takaisin.
Mutta, itse en pystyisi jättämään omia lapsiani (3 ja 1 vuotiaat) noin pitkäksi aikaa. Pidennetty viikonloppuloma kuukausi sitten oli jo mulle liikaa. Lapset oli isänsä kanssa sen aikaa, ja he oli pärjänneet ihan hyvin. Mulla vaan oli kova ikävä ja huoli!!
Kyllä se yksivuotias saattaa teitä vähän aristella ku tuutte, mutta se menee ohitse. Oppii siinä että vaikka äiti ja isä menisivät pois niin he palaavat. Älä huoli.
Se nyt kertakaikkiaan vaan on niin. Mielestäni se siis ei ole riittävä peruste - lisäksi kun vielä on syytä olettaa, että isovanhemmat ovat lapsille läheisiä ja rakkaita eli varmastikaan se kurja olo ei koko aikaa olisi.
Noita tunteita kun elämässä väistämättä tulee.. väittäisinpä, että 1-vuotiaalle jopa vähemmän kuin esim. 3-vuotiaalle vastaavassa tilanteessa.
Jos tällainen ajattelutapa jonkun mielestä on julmaa, so be it. Itse olen useamman lapsen kasvattanut, osa jo aikuisia, ja varsin tasapainoisilta ja onnellisiltahan nuo vaikuttavat... tiedä sitten, jos eläkeiässä alkavat kärsiä lapsuuden traumoista ;) (kun ovat mummilassa pari kertaa useamman päivän olleet)