Onko Vaasan ruispalat ns. hyvää ruisleipää?
Kommentit (28)
Leivissä voi olla aivan käsittämättömästä syystä HIRVEÄSTI rasvaa...
Viime viikolla mieheni onnistui ostamaan leipää jossa oli KOVETETTUJA kasvirasvoja =( Lensi roskiin)
Rasvaprosentti n. 2 paikkeilla eikä lisäaineita.
Paras ruisleipä olisi tietenkin lisäaineetonta ja hiivatonta ja mahd. vähän vehnäjauhoja
Reilu ruisleivässä rukiin ossuus on 48%..
Ruista siis vaan mausteena tyyliin...
Eli jos ns. hyvää RUISleipää haet niin katsele pyöreitä itse leikattavia leipiä ja lue tuoteselosteita..
Luomuruisleipähän tietty on paras
asiaan perehtynyt.. =)
Parasta terveydellisesti on leipä jossa ruispitoisuus on suuri, leipä on yleensä silloin tiiviimpää.
Kun rukiin osuus on suurempi, leipä pitää nälkää kauemmin.
Siksi urheilijat ja laihduttajat suosivat ruisleipää..
Eli katsele tosiaan niitä selosteita ja ensin katse leipähyllyllä niihin pyöreisiin leipiin.. =)
Niissä vähiten myös lisä ja täyteaineita..
se asiaan perehtynyt..
niin Vaasan ruispalat EI OLE HYVÄÄ!!
Ettekö te hyvät ihmiset ole syöneet todella hyvää ruisleipää??
Meidän perheessä olisi kyllä se yksi leipä syöty ja katsottu ettei jatkossa tehdä samaa erehdystä.
Vierailija:
En tahdo perhettäni sille ehdointahdoin altistaa.
Googlella löytyy runsaasti lisää tietoa tuosta leipäasiasta ja rukiista yleensä.. =)
Hyvää ja terveellistä jatkoa:
4 =)
Muovipussileivät maistuvat jotenkin virttyneille, paperiin käärityssä kiva rapea kuori. Kaupasta en tosin ole löytänyt vielä yhtä hyvää kuin mummon leipoma.
Tempo leivässä on 100 %ruista. Maistuu hyvältä, mutta taitaa olla vähän kallista.
Harmi vain että myyntialue on pieni, asumme täällä itä-suomessa..
Mutta voin sanoa ettei parempaa leipää ole! =)
Minä rakastan yli kaiken vasan ruispaloja! asun ulkomailla, minulle sama mitä se sisältää, mutta makua ei voita mikään!
Jos ei kotileipojia oteta huomioon, niin sieltä löytyy maan paras ruisleipä.
Ja on sanottava että terveydellisesti ruispalat eivät ole yhtä hyviä kuin oikea ruisleipä..
Kannattaisiko opetella lukemaan koko ketju???
Minä luin koko ketjun ja tiedän mitä tässä ajettiin takaa, siksi minä laitoinkin että sama mitä se sisältää. :) JA kyllähän näissä ketjuissa monesti vastataan myös muihin kuin aapeen kysymykseen? Huudellaan porvoota ym järkevää? älä nyt siellä sinäkin hermoile.
21
Eihän ne täysjyvää ole, ja vehnäjauhoja niissä on.