Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää välillä nämä "suurperheäidit", joille kaikki on helppoa

Vierailija
19.06.2008 |

t. suurperheen äiti, joka ei juurikaan joudu lapsiaan viihdyttämään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on ollut vain siksi koska nuorin on niin huono nukkuja.

Vierailija
42/55 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suomalaisessa perheessä on keskimäärin alle kaksi lasta, niin eikö kahdenkin lapsen perhe ole jo suurperhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muiden valitus on vain laiskuutta. Tosiasia on, että yhden lapsen kanssa on vaikeaa, koska käytännössä tarvitsee koko ajan aikuisen seuraa leikkeihinsä ja toisaalta kaksi sopivan eri-ikäistä (esim. muutaman kk ikäinen vauva ja 3-v. isosisarus) tarvitsevat myös kumpikin lähes koko ajan aikuista. Kun lapsia on usempia, isommat katsovat pienempien perään ja ainakin heistä on toisilleen seuraa. Isommista alkaa olla myös aika paljon apua äidille. Eli joskus 1 tai 2 >3, 4 tai 5.

Vierailija
44/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö pärjää vai mikä kiukuttaa

Vierailija
45/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä, jotka av:lla kehuvat elämänsä helppoutta ja sanovat olevansa suurperheen äitejä, ovat oikeasti 1-2 lapsen äitejä, jotka huvikseen vaan provottaa tai ajattelee, että saavat suuremmalla lapsiluvulla suurempaa painoarvoa viesteilleen.

Vierailija
46/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 3 ja olen tullut ajatelleksi, että ehkä 4. lapsi toisi vielä lisää duunia minulle, mutta siitä eteenpäin homma alkaisi pyörimään helpommin jo siksikin, että isommat sisarukset alkaisivat olla niin isoja, että osaisivat olla avuksi ja tehdä monia juttuja itse ilman apua. Suurperhe-elämä ei ole vaikeaa, jos kaikki ovat terveitä, äiti jaksaa hyvin synnytykset ja raskaudet ja isä myös on hyvin perhekeskeinen.

Vierailija
47/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sontaa heittää. Vai että on se sitä helpompaa mitä enemmän on lapsia??? Salli mun nauraa...

T: kolmen äiti.

Vierailija
48/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiedän erään äidin, jolla 10 lasta. Kaikki lapset ovat menneet viimeistään parivuotiaana päiväkotiin ainakin osa-aikaiseen hoitoon. Kuopus on tällä hetkellä 2 ja esikoinen 17. Tällä hetkellä äiti miettii, että mitäköhän töitä nyt hakisi, kun kotonaolo on niin tylsää, kun ei ole mitään tekemistä :)

Vierailija
49/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nyt ihan helppoa olla kahden lapsen äiti, välillä taas ei ole kun lapset sairastaa ja en saa nukuttua.

Välillä valitan, toisinaan olen superhyvä äiti.

Vierailija
50/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sontaa heittää. Vai että on se sitä helpompaa mitä enemmän on lapsia??? Salli mun nauraa...

T: kolmen äiti.

t. useamman kuin kolmen äiti

Vierailija
51/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tai kahden lapset äidit yleensä hössöttävät hirveästi. Tekevät monimutkaisia terveellisiä ruokia, ulkona taputtelevat lapsille kakkuja, keinuttavat, keksivät pelejä ja leikkejä, menevät retkille eväiden kanssa jne. Sisällä askartelevat lasten kanssa, lukevat heille, leikkivät heidän kanssa jne. Nukuttavat päiväunille tunnin-parinkin ajan. Sama juttu yöunille. Satsaavat hirveästi kaikkeen ja ovat kaikessa mukana lapsen/lasten kanssa.

Suurperheen äidit tekee kotitöitä tai lepäilee ja lapset leikkii keskenään.

Pieni suuri ero.

Vierailija
52/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös siitä, että mihin lapsensa on totuttanut ja minkäluonteinen lapsi on.

T. Tyytyväinen eikä yhtään uupunut yhden lapsen äiti, jonka lapsi osaa mainiosti viihdyttää itse itseään. Leikkii nytkin kiltisti toisaalla yksin, kun istun tässä koneella.

Vierailija
53/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu ja oppii, nyt viiden kanssa on paljon helpompaa kun sen seikoisen aikoinaan. Näin se vaan mun mielestä on.

Vierailija
54/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kuusi eri-ikäistä lasta ja kaikki vielä poikia, niin väitän, että helpommalla pääsisin vain kaden kanssa. isot tappelevat keskenään aj pieniä pitää hoitaa samalla tavalla vaikka ei isoja olekaan. jo sitä kotitöiden määrää. Kokeilkaapa pyykätä kahdeksan ihmisen pyykit. ja lasten harrastuksiin kuskaamiset jne. japakko käydä töissäkin ei tällaista sakkia ruokita yhden tuloilla

En valita, itse olen lapseni halunnut. Mutta kyllä tuo on hullua puhetta, että esim. kuuden kanssa olisi helpompaa kuin yhden kanssa

Vierailija
55/55 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosin olla, että aika kuultaa muistot. Nyt lapset nuorin 3½v ja vanhin 11v ja mielestäni lasten kanssa on aika helppoa. Leikkivät keskenään eikä juuri tarvitse viihdyttää.

Itse olen ollut töissä jo yli 2v ja siinä samlla opiskellut itselleni toisen ammatin. Olen väsynyt välillä ja sanonkin sen ja tiuskin lapsille turhasta , enkä suinkaan ole täydellinen, mutta omasta mielestäni elämä on nyt paljon rauhallisempaa kuin silloin aikanaan 1-2 lapsen kanssa, kun koko ajan piti viihdyttää ja keksiä puuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme