Tässä hyvä keino saada terv.keskuskuksesta aika.
Itselläni oli kerran sairas puolivuotias lapsi, jolle en saanut aikaa, kun oli sairas, sanottiin vain että seuratkaa tilannetta kotona.
Sitten soitin uudestaan ja sanoin tarvitsevani lääkärintodistusta, että lapsi on sairas ja meidän työpaikalle ei mukamas terv.hoitajan todistus kelpaa. Sanoin, että käyn jo töissä, vaikka itseasiassa olin vielä vanh.lomalla.
Sitten sain lääkäriajan ja lapsi sai asianmukaisen tutkimuksen ja reseptin. että sellainen onnellinen loppu.
Kommentit (25)
Sen voi kyllä hoitaa puhelimitse.
Toisaalta, mitä varten syytätte ap:tä turhasta resurssien tuhlauksesta, jos lapsi kerran sai reseptin, niin ei kai se lääkäri sitä suotta antanut.
PS. Meillä saa kans suurennella asioita, että pääseen päivystykseen. Ja vaikka soittaa klo 8, jonottamaan voi joutua yli 20 minsaa.
Eli työnantajan ei ole pakko järjestää ja maksaa työntekijöittensä lääkärissäkäyntejä sairasteluiden osalta - vaikka monet työnantajat sen nykyisin tekevätkin. Työterveyshuolto on ihan eri juttu.
t. useiden yritysten työterveyshuoltoasioita järjestellyt ja hankkinut
Pakollinen työterveyshuolto käsittää vain työstä ja työolosuhteista johtuvien terveysvaarojen ja -haittojen ehkäisemiseksi ja torjumiseksi sekä työntekijöiden turvallisuuden, työkyvyn ja terveyden suojelemiseksi ja edistämiseksi tarvittavat toimenpiteet.
Nämä varmuuden vuoksi- käynnit rasittavat myös terveyskeskuksia aika lailla, turha syyttää vain keski-ikäisiä. Yleensä suurin osa flunssista paranee itsekseen, eikä aiheuta korvatulehdusta, keuhkoputkentulehdusta tms.
Itse vien lapset lääkäriin aina vasta sitten, kun on oikeasti syytä olettaa, että kyseessä ei ole tavallinen nuhakuume.
Eri asia jos lapselle on tiedettävästi taipumusta esim. korvatulehduksiin, silloin toki kannattaa mennä ajoissa lääkäriin.
tiettyyn kellonaikaan et mahdollisesti pääsis lääkäriin. Onneksi olen vielä aika hyvin päässyt lääkärille kun on tarvinnut mennä.