Paras ohje minkä olet elämässäsi saanut?
Keneltä ja missä tilanteessa?
AP miettii hetken...
Kommentit (23)
" kohtele muita kuin haluat itseäsi kohdeltavan."
Vaikeina elämänaikoina (kahden perheenjäsenen sairastuminen, toinen syöpään, toinen masennukseen) ajattelin, ettei kellekään anneta liian suurta kannettavaksi. Ja kaikesta selvittiin, hitaasti mutta varmasti.
Tämän sanoi ystäväni yläaste-iässä. Se pitää aivan paikkaansa, jos itse olet ruma ja tyhmä, kuinka kuvittelet että voit vaatia kumppaniltasi mitään sen kummempaa kuin itsekään olet?
Kyseinen ystävä ei nyt aikuisiälläkään ole vaatinut kumppaniltansa juuri mitään:
hän elättää alkoholisoitunutta, rumaa ja tyhmää ukkoa joka on aina naama norsunvituilla. Ystäväni ansaitsisi paljon parempaa!
Haluaisinkin sanoa hänelle tämän:
Jos et rakasta ja kunnioita itseäsi, kuinka voi kukaan muukaan sinua rakastaa ja kunnioittaa?
köyhällä ei ole vara ostaa halpaa, mikä pitää ihan paikkaansa. jos ostaa halpistavaran, ei se kestä kuitenkaan ja joudut kuitenkin vielä ostamaan sen parempilaatuisen ja kalliimman, eli selvää säästöä on ostaa heti laatua vaikka se maksaisikin enemmän.
jolla onni on, sen kätkeköön: tämä pitää ihan paikkaansa!! muut tulee mustasukkaiseksi jos kehuskelee " meidän vauva nukkui heti synnyttyään yössä 10 tuntia putkeen" tai että " meillä on täydellinen avioliitto, rakastamme toisiamme niin paljon" , koska kaikilla ei todellakaan mene hyvin niin mitä sitä vielä suolaa haavoihin hieromaan.
ole varovainen mitä toivot, se voi toteutua: tämäkin on totta, olen itse sen oppinut kantapään kautta. olen saanut kaiken mitä olen toivonut jo parikymppisenä, lapsen, elämäni rakkauden, oman kodin, kaiken mahdollisen, ja nyt mietin onko elämässä enää mitään järkeä kun minulta ei puutu mitään, ihminen kun tarvitsee jonkun tavoitteen. mitä ihan oikeasti tavoittelen vielä seuraavat 60 vuotta kun mitään ei puutu?