mITEN EHKÄISY VOI OLLA NÄIN VAIKEETA????
En varmaan kuulu tänne, paiti,ettäkohta on parisuhde vaakaludalla.
Eli yhdistelmäpillereistä pääkipua,mielialanvaihtelua jne. Kuparikierukalla vuosin kuin seula ja tulehdus,kodunkaula tuli araksi ja mies valitti,ettätuntuu.Ehkäisyrenkaasta päänsärkyä ja kallis.
Nyt olen kokeillut inota täynnä minipillereitä, kauhea päänsärky,ja muistamisen kanssa vaikeaa...
Ainut mahdollisuus varmaan sitten koittaa vielä hormonikierukkaa... Jumaluta, että kohta teetän sterilisaation...
Kertokaa please omia mielipiteitänne mikä on auttanut teillä...
Kommentit (23)
Mulla oli hormoonikierukka 5kk ja sitten otin pois.Sivuoireina oli:päänsärky,HALUTTOMUUS,masennus,hiukset rasvoittui.Ihan kuin olisi ollut vaihdevuodet,alapää oli kuiva kuin sahara.Olin jatkuvasti huonolla tuulella.Se oli ihan kamalaa!!!! Mulle ei ole koskaan sopinut pillerit,eri merkkejä on kokeiltu.Samat oireet kuin hormoonikierukan kanssa.Otin takaisin kuparikierukan,se on ehdottomasti paras vaihtoehto mulle.Mieluummin kestän runsaat menkat kuin hulluuden hormoonien kanssa,haluan olla oma itseni.Tuntui että elämä oli jatkuvaa PMS-oiretta hormoonikierukan kanssa.Meillä on jo kolme lasta,eli seuraavaksi mies saa mennä sterilisaatioon.
Minä kokeilin aikoinaan kolmea eri pillerimerkkiä, joista mikään ei ollut hyvä. Nyt minulla on ollut hormonikierukka vajaan vuoden ja olen ollut todella tyytyväinen. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ja kuukautisetkin ovat pikkuhiljaa harvenemassa/jäämässä pois. Oman kokemuksen perusteella voin kyllä suositella!
Voi se kierukka olla sulle ihan hyvä, jos sulle sopii hormonaalinen ehkäisy. Tiedän monia, jotka siitä tykkäävät ja monia, jotka ei... Eli ei sitä osaa sanoa, ennenkuin itse kokeilet.
Mulla oli taustalla se synn. jälk. masennus enkä kestä yhtään estrogeenin laskua. Eivät kaikki reagoi näin voimakkaasti hormonien heittelyyn.
Kokeile rohkeasti, jos muuten ei haittaa se, että sisällä on joku värkki koko ajan tms.