Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ärsyttääkö sinua sellaiset vieraat, joilla on jokin erityisruokavalio?

Vierailija
09.01.2006 |

Yhdelle pitää olla laktoositonta, toiselle gluteenitonta ja kolmas ei syö pähkinöitä... Yritä nyt siinä sitten laittaa ruokia jokaiselle sopivaksi. Ettekö te ihmiset voi tuoda omia ruokia tullessanne, jos tarjottavat eivät kelpaa!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis noista " napeista" , kiitos 22, ymmärrän kyllä jäätelöntuskan, kun itse vedän sitä litran viikossa..... siis ei pahalla katsota tästä lähtien!

Vierailija
22/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole asiantuntija, mutta luulisin ettei auta kaikkia, se lääke nimittäin. Osa kun sietää Hyla-tuotteita, osa taas ei niitäkään eli pitää olla täysin laktoosittomia. Ainakin äitini saa vatsanväänteitä vaikka ottaa lääkkeen, väänteet vain ovat silloin lievempiä

Vierailija:

Esim. synttäreille, mutta kesällä kun itse ostaa jätskin voivat?

Mun suvussa moni on laktoosille allergisia , mutta jos on paljon muitakin vieraita niin kyllä sitten tehdän lasten toiveiden ja enemmistön mukaan.

Sanokaa laktoosiherkät, auttaako se lääke kaikille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaan niin on, että nämä suolisto-ongelmat kasaantuvat tietyille ihmisille.

Vierailija
24/49 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä, syön joskus tavallista jäätelöä tai muita maitotuotteita (ei hyla). Vierailuilla en mielellään altistaisi itseäni tavallisille maitotuotteille, sillä loppuaika vierailusta voi mennä vatsakipuja potiessa ja vessassa istuen.

Apteekin Laktaasi pillerit auttavat joskus, joskus taas eivät. Luulen että pillerien teho riippuu siitä, mitä muuta olen syönyt päivän aikana (pilleri tyhjään/täyteen vatsaan).

En halua vaivata emäntää vaivallani. Juon pelkän mustan kahvin, jos tarjolla on esim.kermakakkua. Voin nauttia juhlista yhtä paljon, vaikken söisikään synttärisankarin kermakakkua. Uusissa paikoissa en pidä meteliä erityisruokavaliostani, koska en halua aiheuttaa emännälle ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
25/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2006 klo 12:23"]

Arsyttaa sunnattomasti. Sen tahden leivon vilja-allergiselle, muka gluteiinittomia tuotteita...Vaitan ettei niissa ole viljatuotteita, vaikka niissa onkin. :)

[/quote]

On vanha ketju, mutta toivon ettei nykypäivänä kukaan tee tällaista. Tällainen muuten voi johtaa jopa rikosilmoitukseen. Jos henkilö kuolee allergiashokkiin, on kyseessä tappo.

Vierailija
26/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se että jos kutsutaan isompii juhliin esim keliaakikko niin hän ei sitten aina tulekkaan eikä vaivaudu ilmoittamaan. Kaikki suunniteltu niin että käy sille yhdelle keliaakikolle ja ihan turhaan 

Vierailija
27/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:44"]

Ärsyttää se että jos kutsutaan isompii juhliin esim keliaakikko niin hän ei sitten aina tulekkaan eikä vaivaudu ilmoittamaan. Kaikki suunniteltu niin että käy sille yhdelle keliaakikolle ja ihan turhaan 

[/quote]

Ööh? Gluteenittomia saa nykyään valmiina aika helvetistikin erilaisia. Ei tosiaankaan ole enää nykypäivänä iso työ tehdä gluteenitonta, valmiinakin saa vaikka mitä jos ei itse halua tehdä.

Vierailija
28/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mutta miehen pikkuveli ärsyttää. Tarjolla on kinkkupiirasta ja salaattia, tulee pöytään, sanoo salaatille hyi vittu ja ottaa puolet piiraasta nälkäänsä. Sellainen ruokavalio ärstyttää kyllä.

Vierailija
29/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, kunhan mainitsevat siitä etukätee. Nirsot, itseään mainostavat sensijaan ärsyttävät. Kub 5kymppinen rouva viidennen kerran ihmettelee kovaan ääneen miteen KUKAAN voi syödä ällöttävää silliä, niin tekee jo mieli käskeä se pois ruokapöydästä marisemasta. Ei muksutkaan vingu tuolla tavalla!

Vierailija
30/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein tuonutkin, kiitos vain :) ongelmia on lähinnä kun allergioistani suututaan. Minua ei haittaa tuoda omaa pullapitkoa kahvipöytään.

Vierailija
31/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihmiset, joilla on allergia, uskonnollinen/eettinen vapaumus tm. Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka menevät jokaisen diettibuumin mukaan ja syövät ainoastaan kiinalaista keltaisen joen perhosten silkkikangasta kanakastikkeella. Silloin saavat olla nälissään tai tuoda omat eväänsä.

Vierailija
32/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä selvittämisellä ja luovuudella pystyy IHAN OIKEASTI tekemään gluteenitonta, pähkinätöntä ja vegaanista ruokaa joka maittaa kaikille. Perkele.

Vierailija
33/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
34/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei varmasti ole siitä etteikö kelpaisi mutta mitenkä on jo kurkku turpoaa pähkinästä,vehnästä ja maitotuotteistä tulee kakat housuun ja mahottomat vatsa kivut.. Sinäkö emäntänä siivoat sotkut. Älä pyydä näitä allergisia kylään jos et jaksa miettiä tarjottavaa!!

Vierailija
35/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
37/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Omani lapseni on allerginen. Minä kysyn tuonko pojalle omat eväät yleensä ei tarvitse.

Vierailija
38/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
39/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan jaksa tehdä mitään speciaalisafkoja... tuokoon omat safkat jos VAATII jotain erikoista 

Vierailija
40/49 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ajattelen aina miltä itsestäni tuntuisi mennä kylään jos muut saisivat syödä mitä haluaa ja itse en voisi syödä mitään. Ei kukaan itse pysty valitsemaan sairausiaan. Itselläni ei ole erityisruokavaliota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi